نقد و بررسی هدفون بیسیم و بلوتوثی اپل AirPods 3

نقد و بررسی هدفون بیسیم و بلوتوثی اپل AirPods 3

ایرپادز 3 (AirPods 3) یکی از جدیدترین محصولات اپل است که به خط تولید هدفون‌های بیسیم و بلوتوثی رو گوشی و تو گوشی این شرکت ملحق شده و همراه با خود به‌روزرسانی‌هایی را به ارمغان آورده که سبب می‌شود نسبت به ایرپادز 2 (AirPods 2) ارزشمندتر گردد.

البته این محصول با قیمت 179 دلاری ارزان نیست ولی به اندازه ایرپادز پرو (AirPods Pro) قیمت خورده و از هدفون رو گوشی ایرپادز مکس (AirPods Max) ارزان‌تر است.

شیوه طراحی، به نوعی ما را یاد ظاهر کلی ایرپادز نسل اول می‌اندازد ولی پایه‌های کوتاه‌تر و سَری‌های جمع‌وجورتر باعث می‌شوند که این هدفون در مقایسه با هدفون‌های نسل پیشین راحت‌تر در گوش قرار گیرد. این پایه‌ها حالا سنسورهای حساس به فشار دارند تا شما بتوانید با فشردن آنها فایل صوتی در حال پخش را کنترل و یا تماس‌ها را رد کنید یا به آنها پاسخ دهید.

شیوه طراحی بسیار سبک به همراه تأییدیه IPX4، ایرپادز 3 را به یک هدفون ایده‌آل در زمان انجام دادن فعالیت‌های ورزشی تبدیل کرده است. البته اگرچه این وسیله مانند پاوربیتس پرو (Powerbeats Pro) خیلی خوب درون گوش قرار نمی‌گیرد ولی در زمان پیاده‌روی نرم از گوش بیرون نخواهد افتاد.

علی‌رغم اینکه ویژگی‌های ظاهری بسیار مورد استقبال واقع می‌شوند اما خیلی از افراد بیشتر به خاطر عملکرد و کیفیت صدای آنها شگفت‌زده شده‌اند به طوری که درایورها و آمپلی‌فایرهای جدید صداها را بسیار متعادل پخش کرده و از تکنولوژی صدای فراگیر (Spatial Audio) پشتیبانی می‌کنند تا موسیقی که به گوش کاربران می‌رسانند، بسیار خوش‌آهنگ و تأثیرگذارتر از گذشته باشد.

با این اوصاف، فرقی نمی‌کند که می‌خواهید صداها با کیفیت Dolby Atmos را گوش کنید و یا قصد شنیدن قطعات صوتی استریو را دارید که شدت‌شان با قابلیت صدای فراگیر افزایش یافته است زیرا نتیجه نهایی بی‌نظیر می‌باشد. زمانی که فیلمی می‌بینید، تجربه کار کردن با AirPods 3 بهتر هم می‌شود. برای بهره‌مندی از ویژگی صدای فراگیر نیز حتماً نباید گوشی‌تان آیفون باشد زیرا فقط کافی است موبایلی که دارید از کیفیت صدای Dolby Atmos پشتیبانی کند و به برنامه‌ای که با آن سازگار است دسترسی داشته باشید.

با این حال، نباید فکر کنید که ایرپادز 3 برای موسیقی‌گوش‌دهندگان حرفه‌ای مناسب است زیرا پشتیبانی از کیفیت صدای رزولوشن بالا در این هدفون انجام نمی‌گردد و فرکانس‌های مربوط به لرزش اصوات نیز در مواقعی که شدت صداها زیاد است، به گوش نمی‌خورد. در واقع این مشکلی است که در دومین نسل ایربادز نیز شاهدش بودیم.

تماس‌های برقرار شده به خاطر سوراخ‌های صوتی که قسمت رو به بیرونی میکروفون‌های AirPods 3 را می‌پوشانند، کیفیت خوبی دارند و از کدک AAC-ELD پشتیبانی می‌شود.

در مقایسه با AirPods 2، دوام باتری AirPods 3 هم بهبود یافته هرچند اگر از حالت صدای فراگیر استفاده کنید، تفاوت ایجاد شده در این بخش ناچیز است. با خاموش کردن ویژگی نامبرده، می‌توانید انتظار داشته باشید که تا 30 ساعت موسیقی پخش گردد که تقریباً برای یک هفته خیلی از افراد کافی خواهد بود.

چنان‌چه وارد اکوسیستم محصولات اپل شده‌اید و گوشی آیفون یا تبلت دارید، اتصال برقرار شده میان AirPods 3 و آن دستگاه فوق‌العاده خواهد بود. جفت‌سازی این هدفون با آیفون 13 مینی (iPhone 13 Mini) به آسانی باز کردن درب قاب شارژر بود زیرا تنها با تأیید پیام نمایش داده شده روی صفحه نمایش، این کار به انجام می‌رسد.

دارندگان دستگاه‌هایی که سیستم عامل آنها iOS 15 است، ویژگی‌های اتصالی متعددی به دست می‌آورند که فعالسازی سیری بدون دخالت دست، Announce Notifications، اشتراک‌گذاری صدا، فیس‌تایم گروهی با صدای فراگیر و همگام‌سازی با شبکه Find My اپل از جمله موارد هستند.

این قابلیت‌های اضافه و باکیفیت همان مواردی به شمار می‌روند که ایرپادز 3 را از رقبای خود متمایز می‌کنند و باعث می‌شوند با نبود قابلیتی به نام اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) راحت‌تر کنار بیاییم.

متأسفانه اگر به دستگاه iOS دسترسی ندارید، نخواهید توانست از بسیاری از ویژگی‌ها استفاده کنید. بر این اساس، چنان‌چه جزو جمله افرادی هستید که گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و ساعت هوشمند ساخت اپل ندارید، خرید AirPods 3 را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

در این میان، اگر همه چیزهایی که اپل تولید می‌کند را دوست دارید و یک جفت هدفون بیسیم می‌خواهید، ایرپادز 3 یک انتخاب بینظیر خواهد بود و یک جهش بزرگ نسبت به ایرپادز 2 به شمار خواهد رفت.

 

قیمت و تاریخ عرضه

اپل AirPods 3 با قیمت 179 دلاری هم‌اکنون وارد بازار شده است در حالی که برای نخستین بار در تاریخ 26 اکتبر 2021 در دسترس مشتریان قرار گرفته بود.

این هدفون کمی ارزان‌تر از ایرپادز پرو و کمی گران‌تر از ایرپادز 2 می‌باشد که با قیمت 159 دلاری همراه با قاب شارژر استاندارد فروخته می‌شد. در این بین، توجه کنید که اگر به قاب شارژر همراه که برای ایرپادز 3 استاندارد است نیاز دارید، می‌بایست 199 دلار دیگر هزینه بپردازید.

قیمت دومین نسل ایرپادها نسبت به زمانی که عرضه شدند کاهش یافته و اپل حالا آنها را با قیمت 129 دلاری به فروش می‌رساند و این اتفاق نیز بسیار محتمل به نظر می‌آید که در آینده نزدیک هم قیمتش کمتر شود.

در مقایسه با دیگر هدفون‌های بیسیم و بلوتوثی بازار، نسل سوم ایرپادز ارزان‌تر از رقبای مشابه او مانند سونی دبلیو اف 1000 ایکس ایالات متحده 4 (Sony WF-1000XM4) و نوراتیوب (NuraTube) می‌باشد هرچند این وسایل نامبرده ویژگی اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) دارند که در AirPods 3 شاهد آن نیستیم.

در این میان، هدفون‌های بیسیم ارزان‌تری هم در بازار یافت می‌شود. برای مثال، کمبریج اودیو ملومانیا 1 پلاس (Cambridge Audio Melomania 1 Plus) و لایپرتک پیورپلی زد 3.0 (Lypertek PurePlay Z3 2.0) نسبت به قیمتشان کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارند و محصولاتی مانند بیتس استودیو بادز (Beats Studio Buds) که به اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) مجهز هستند نیز با قیمت تقریبی 150 دلاری فروخته می‌شوند.

 

طراحی

 

نکات مربوط به طراحی

  • پایه‌های کوتاه‌تر در مقایسه با ایرپادز 2
  • محل جدید قرارگیری سنسورها و امکانات
  • بدنه حساس به لمس

 

از نظر طراحی، AirPods 3 نسبت به ایرپادز نسل قبلی زیاد تفاوتی نکرده زیرا بدنه جزئی‌نگرانه و کاملاً سفیدی دارد که به پایه‌های برجسته و خطوط برآمده مجهز است.

با پایه‌های کوچکتر و محل جدید قرارگیری سنسورها، ایرپادز 3 بیشتر شبیه ایرپادز پرو هستند تا ایرپادز 2. در واقع این پایه‌ها ظاهر محصول اپل را چشم‌نواز و زیبا کرده‌اند.

این پایه‌ها سنسورهای فشاری حساس به لمس دارند تا از این نظر شبیه ایرپادز پرو عمل کرده و کاربران بتوانند با فشار دادن آنها، فایل صوتی در حال پخش را کنترل کنند. به علاوه، شما می‌توانید این پایه‌ها را بفشارید تا تماس‌ها را رد کرده و یا به آنها پاسخ دهید.

باید اعتراف کنیم که این پایه‌ها بسیار واکنش‌گرا هستند زیرا وقتی آنها را لمس می‌کنید، نوعی صدای کلیک می‌شنوید تا متوجه شوید که کاری که می‌خواستید، انجام شده است. بهتر می‌بود در ایرپادز پرو هم چنین ویژگی قرار می‌داشت و کاربران از بازخورد لمسی آگاه می‌شدند و یا هدفون‌ها به محض لمس شدن می‌لرزیدند. البته نبود این قابلیت به گونه‌ای نیست که به خاطر آن از خرید هدفون‌های ساخت اپل منصرف شویم.

واقعاً اینکه نمی‌توانیم از طریق خودِ هدفون‌ها، شدت صدای فایل‌های صوتی در حال پخش را کنترل کنیم، خجالت‌آور است. شاید با بالا و پایین کردن انگشت روی بدنه هدفون‌ها این کار شدنی بود. به هر ترتیب، برای انجام دادن این کار می‌بایست از سیری درخواست کنید و یا گوشی‌تان را از جیب‌تان بیرون بیاورید.

بر خلاف ایرپادز پرو، هیچ خبری از سَری‌های سیلیکونی قابل تعویض نیست. واقعیت آن است که شیوه طراحی نیمه تو گوشی که شبیه ایرپادز 2 می‌باشد، شاید به مذاق کسانی که نمی‌خواهند هدفون‌ها از گوششان بیرون بیفتد، خوش بیاید. البته بیرون ماندن قسمتی از هدفون در خارج از حفره گوش، به این معنا نیست که صداها کیفیت بالایی ندارند.

شما می‌توانید همزمانی که AirPods 3 را پوشیده‌اید، هر صدایی که در اطرافتان پخش می‌شود را بشنوید زیرا سنسورها به گونه‌ای جای‌گیری کرده‌اند که هدفون‌ها دقیقاً سوراخ گوش را بپوشانند و از انصاف نگذریم، این استراتژی طراحی، بسیار هم موفقیت‌آمیز و تأثیرگذار بوده است.

به خاطر وزن کمی که این هدفون‌ها دارند، وقتی آنها را می‌پوشید احساس راحتی خواهید کرد. جرم هر کدام از این وسایل به 4.28 گرم می‌رسد تا در زمانی که ایرپادز 3 را در گوشتان گذاشته‌اید، اصلاً چیزی حس نکنید. در واقع به دلیل ظاهر نرم و کامپکتی که دارند، افرادی که گوششان کوچکتر است نیز از پوشیدن این محصول اپل خسته و اذیت نخواهد شد.

نمی‌توانیم دقیقاً بگوییم که احساس ایمنی به وجود آمده حین پوشیدن این هدفون‌ها چگونه است زیرا اگرچه شاید در زمان انجام دادن ورزش دو نرم از گوش بیرون نیایند ولی نمی‌توانیم اطمینان خاطر دهیم که در زمان انجام دادن فعالیت‌های ورزشی سنگین‌تر نیز اتفاقی برایشان نمی‌افتد. در واقع اگر نگران گم کردن و از دست دادن یکی از هدفون‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ هدفون‌های تو گوشی یا هدفون‌های بیسیم بنددار بروید که کابل متصل به آنها ایمنی‌شان را افزایش می‌دهد.

در مورد فعالیت‌های ورزشی نیز بگوییم که AirPods 3 به‌گونه‌ای طراحی، تولید و ساخته شده‌اند که بتوانند در برابر تعریق ناشی از ورزش یا قطرات باران مقاومت داشته باشند زیرا تأییدیه IPX4 را دریافت کرده‌اند. لازم به ذکر است که این تأییدیه شامل قاب شارژر نیز می‌شود.

قاب شارژر نسل سوم ایرپادز نسبت به قاب شارژر نسل دوم ایرپادز ظاهر جمع‌وجورتری دارد به طوری که بیشتر شبیه قاب شارژر ایرپادز پرو است که شکل کامپکت و وزن کمی دارد و درب آن هم با یک دست به سمت بالا باز خواهد شد.

چنان‌چه هدفون‌ها کامل شارژ شده باشند، با باز کردن درب، چراغ کوچک LED قرار گرفته در جلوی قاب روشن می‌شود و اگر هم شارژ آنها کافی نباشد، این چراغ به رنگ قرمز تیره درمی‌آید. ضمن اینکه وقتی قاب شارژر آماده جفت شدن با گوشی یا هر دستگاه دیگری است، چراغ LED به رنگ سفید چشمک خواهد زد.

در پایین قاب، یک پورت Lightning قرار گرفته هرچند شما می‌توانید باتری این محصول اپل را با استفاده از پدهای شارژر بیسیم Qi یا شارژر مگ‌سیف (MagSafe) شارژ کنید. علی‌رغم اینکه درون جعبه و همراه با این هدفون‌ها یک کابل مبدل USB-C به Lightning قرار داده شده اما برای شارژ کردن این محصولات می‌بایست از آداپتور خودتان بهره ببرید.

به طور کلی، شیوه طراحی ایرپادز 3 یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با هدفون‌های نسل‌های پیشین به شمار می‌آید زیرا این محصولات جذاب‌تر، کوچکتر و مستحکم‌تر شده‌اند.

 

کیفیت صدا

 

نکات مربوط به کیفیت صدا

  • پشتیبانی از ویژگی صدای فراگیر
  • صداهای پخش شده بسیار متوازن و متعادل
  • کیفیت صدای مناسب در زمان برقراری تماس

از نظر کیفیت صدا، AirPods 3 یک پیشرفت خیره‌کننده نسبت به هدفون‌های نسل‌های پیشین داشته‌اند. این وسایل درایورها و آمپلی‌فایرهای سفارشی‌سازی شده و کم انحرافی دارند که البته طبق ادعای اپل، مورد دوم برای پخش شفاف صداهای بِیس و شدید به کار خواهند رفت.

ایربادهای جدید مشخصاً در مقایسه با ایرپادز 2 صداهای بِیس را با شفافیت بیشتری پخش خواهند کرد و از شدت بیشتری نیز برخوردارند. البته این محصولات به هیچ عنوان هدفون تو گوشی مناسبی برای موسیقی‌گوش‌دهندگان حرفه‌ای نخواهند بود ولی گوش دادن به فایل‌های صوتی با آنها لذت‌بخش است حال فرقی نمی‌کند که موسیقی پخش می‌کنید یا پادکست.

به خاطر پشتیبانی از ویژگی EQ تطبیقی که ابتدا در ایرپادز پرو وجود داشت، ایرپادز 3 هم باعث خستگی و اذیت شدن گوش شما نخواهند شد. این تکنولوژی، با توجه به نحوه قرارگیری هدفون‌ها در گوش، صدای ایربادها را در لحظه تنظیم خواهد کرد. آن‌طور که اپل می‌گوید، یک میکروفون رو به داخل صداها را آنالیز می‌کند و سپس الگوریتم‌های محاسبه‌ای که باعث فعالیت ویژگی EQ تطبیقی می‌شوند، صداهای فرکانس پایین و معمولی را تنظیم خواهند کرد تا صداهایی که ممکن است به خاطر فاکتورهای مختلف شنیده نشوند را به گوش کاربران برسانند.

AirPods 3 با خودش ویژگی دیگری نیز آورده است. این قابلیت که صدای فراگیر یا محیطی نامیده می‌شود، باعث خواهد شد نسخه 5.1 پیشین به نسخه 7.1 ارتقا یابد و محتواهای Dolby Atmos و فیلترهای صوتی تک مسیره راحت‌تر پخش گردند تا صداها افکت 3D پیدا کنند. این فناوری سبب می‌گردد که صداها عمق بیشتری پیدا کنند به طوری که گویا از همه زاویه‌ها در حال پخش هستند.

تا به امروز، این ویژگی فقط با ایرپادز پرو و ایرپادز مکس سازگار بود زیرا برای فعال شدن، به شتاب‌سنج و ژیرسکوپ درونی اتکا داشت تا محل و جهت قرارگیری سر کاربر را تشخیص دهد و این اطمینان خاطر را به وجود آورد که صداها از مسیر درستی در حال پخش شدن هستند.

حالا همان تکنولوژی در ایرپادز 3 نیز حضور دارد و افکت شنیده شده هم به شدت عالی است.

چنان‌چه به موسیقی‌های گروهی و به صحبت اعضای آن باند گوش دهید، اینگونه احساس خواهید کرد که گویا همان جایی هستند که شما در آنجا هستید.

وقتی هم یکی از اعضا صدایش را بلندتر می‌کند، صداها را این‌گونه خواهید شنید که انگار در پشت سر باران می‌بارد و از سمت راست به سمت چپ باد می‌وزد.

محل قرارگیری ادوات صوتی نیز بر کیفیت صداها تأثیر طبیعی اما شگرفی می‌گذارد به طوری که از سمت راست یک نوع صدا و از سمت چپ یک نوع صدای دیگر را خواهید شنید. در پشت سر هم صدای بِیس و ریتم‌های خاص موسیقی به گوش خواهد رسید و صدای خواننده اصلی نیز در جلو پخش خواهد شد.

هر کدام از ادوات صوتی در نوع خودش صداها را پخش خواهد کرد و صدای بِیس، معمولی و فرکانس‌های لرزشی نیز تعادل زیادی دارند. البته شاید کیفیت برخی از صداها مانند همیشه ریتم‌دار یا باجزئیات نباشد ولی AirPods 3 به خوبی فضاها را پوشش می‌دهد و محل قرارگیری ادوات و خوانندگان مختلف را به طرز شگفت‌انگیزی برایمان ترسیم می‌کند.

حال اگر یک فایل صوتی دیگر را گوش کنید، به همان اندازه فایل صوتی اول حیرت زده خواهید شد ولی باز هم امکان دارد ریتم‌های باجزئیات را دقیق نشنوید. بر این اساس، گویا ایرپادز 3 همان مشکل لرزش ایرپادهای نسل قبل را دارد و فایل‌های صوتی که اجراکنندگان آنها زیاد هستند را برخی اوقات با کیفیت مناسبی پخش نمی‌کند.

موسیقی‌های کلاسیک اما، در زمان فعال بودن ویژگی صدای فراگیر بی‌نظیر هستند زیرا همه چیز با کیفیت بالایی شنیده خواهد شد؛ از کوچکترین حرکت ادوات صوتی گرفته تا صداهای آهسته. حتی صدای نسیمی که پخش می‌شود هم باجزئیات است. با این اوصاف، AirPods 3 صداهای ریتم‌دار را با کیفیت بالایی پخش می‌کند.

حال اگر بدون فعال کردن ویژگی صدای فراگیر به صداها گوش کنید (برای خاموش کردن آن باید به مرکز کنترل آیفون رفته و اسلایدر کاهش و افزایش شدت صدا را روی کمترین مقدار خودش نگه دارید)، جداسازی صداهای مربوط به ادوات صوتی مختلف با دقت کمتری انجام می‌شود اما صداهای شنیده شده همچنان تعادل و توازن بالایی دارند به طوری که گوش دادن به آنها بسیار لذت‌بخش است.

کدک‌ها و سیستم‌های رمزگشای پشتیبانی شده در ایرپادز 3 بسیار محدود هستند زیرا فقط پشتیبانی از SBC و AAC انجام می‌پذیرد. این یعنی این محصول اپل نمی‌تواند صداهای با رزولوشن بالا که به صورت آنلاین پخش می‌شوند را به گوش ما برساند زیرا نرم‌افزار اپل موزیک (Apple Music) ویژگی Lossless Audio را ارائه می‌کند حال آنکه بلوتوث، پهنای باند لازم برای پخش چنین صداهایی را ندارد و به تازگی نوآوری‌هایی نظیر aptX Lossless کووالکوم پشتیبانی از این ویژگی را امکان‌پذیر کرده‌اند.

تکنولوژی صدای فراگیر برای موسیقی‌ها خیلی خوب کار می‌کند ولی بهترین جایی که می‌توانید از آن بهره ببرید، در زمان پخش فیلم است. توانایی AirPods 3 بیش از آن است که بخواهد صداهای دارای کیفیت Dolby Atmos را پخش کند به همین دلیل با تماشای کارتون، سریال و فیلم اینگونه احساس خواهید کرد که گویی شخصیت‌ها در اطرافتان حاضر هستند.

در مورد کیفیت تماس‌های برقرار شده هم بگوییم که یک نوع پوشش پلاستیکی، میکروفون‌های رو به بیرونی را می‌پوشاند تا صدای باد کاهش یابد و صدای شما واضح‌تر گردد. AirPods 3 همچنین، از کدک AAC-ELD پشتیبانی می‌کند که طبق گفته اپل صداها را با کیفیت فول اچ‌دی اجرا خواهد کرد. مهم نیست که این ادعای کمپانی آمریکایی به چه معنی است زیرا وقتی در مورد کیفیت صدا از سمت دیگر تماس سؤال کنید، خواهد گفت که صدای شما شفاف و واضح بوده و هیچ نویزی هم در پس‌زمینه شنیده نشده است.

 

دوام باتری

 

نکات مربوط به دوام باتری

  • حداکثر دوام باتری 30 ساعته
  • دوام باتری 24 ساعته در صورت فعال بودن ویژگی صدای فراگیر
  • پشتیبانی از تکنولوژی شارژ بیسیم توسط قاب شارژر

 

ایرپادز 3 از نظر دوام باتری هم کمی بهبود یافته است. در حالی که باتری ایرپادهای سال 2019 به مدت 24 ساعت دوام می‌آورد (یعنی 5 ساعت هر هدفون و 19 ساعت قاب شارژر)، AirPods 3 حداکثر دوام باتری 30 ساعته را ارائه می‌کند.

اپل می‌گوید که کاربران می‌توانند تا شش ساعت بیشتر به فایل‌های صوتی مورد علاقه خود گوش دهند و یا تا چهار ساعت بیشتر با دیگران حرف بزنند و با استفاده از انرژی قاب شارژر هم این دوام چهار ساعت افزایش خواهد یافت. چنان‌چه عجله دارید و وقت‌تان کم است، می‌توانید با پنج دقیقه شارژ ایرپادز 3، یک ساعت فایل صوتی پخش کنید. درست مانند ایرپادز پرو، همراه با AirPods 3 هم یک قاب استاندارد شارژ بیسیم به فروش می‌رسد که با مگ‌سیف اپل سازگار است

هر آنچه که تاکنون در مورد دوام باتری گفته‌ایم، بسیار جذاب بوده اما به خاطر داشته باشید که اگر ویژگی صدای فراگیر را فعال کنید، دوام باتری 5 ساعت کمتر می‌شود تا با ایرپادز 2 برابر گردد. با توجه به اینکه تکنولوژی صدای فراگیر یکی از مهمترین قابلیت‌هایی است که افراد AirPods 3 را به AirPods 2 ترجیح خواهند داد، این نکته را مدنظر قرار دهید که با این کار، دوام باتری پیشرفت چندانی نخواهد کرد.

 

اتصالات

 

نکات مربوط به اتصالات

  • بیشترین کارایی در صورت وصل شدن به دستگاه‌های iOS
  • جفت شدن بسیار سریع
  • ویژگی‌های بیشتر و متنوع‌تر برای سیستم عامل iOS 15

 

خیلی تعجب‌آور نیست که ببینیم AirPods 3 برای هماهنگ شدن با گوشی‌های ساخت اپل بهینه‌سازی شده‌اند و تنها با یک لمس صفحه نمایش، به صورت اتوماتیک با آیفون، آیپد، آی‌مک و مک‌بوک جفت می‌شوند.

اشتراک‌گذاری صدا یا Audio Sharing یعنی اینکه شما می‌توانید همزمانی که دارید با آیفون، آیپد، آیپاد تاچ یا اپل تی‌وی خود کار می‌کنید، صدای پخش شده را در ایرپادز 3، ایرپادز پرو و یا ایرپادز مکس به اشتراک بگذارید؛ قابلیتی که اگر می‌خواهید هدفون‌های خود را به دوستانتان ندهید، بسیار کارآمد خواهد بود. این ویژگی با سرعت زیادی کار خواهد کرد هرچند ممکن است وقتی یک فایل صوتی را با دوستتان به اشتراک گذاشتید، شاهد کم شدن شدت صدا باشید.

به علاوه، یک سنسور تشخیص پوست تعبیه شده تا اگر AirPods 3 را در گوشتان گذاشتید، این نکته را متوجه شود. بر این اساس، اگر این هدفون‌ها در گوشتان نیستند، فایل صوتی در حال پخش متوقف خواهد شد تا در مصرف انرژی باتری صرفه‌جویی گردد.

همچون ایرپادز 2 که در سال 2019 معرفی شد، شما می‌توانید دستیار دیجیتالی اپل موسوم به سیری را با گفتن عبارت Hey Siri فعال نمایید. مطمئناً با انجام این کار متوجه خواهید شد که میکروفون‌ها صدای شما را به خوبی تشخیص داده و آنها را دریافت می‌کنند.

چنان‌چه آیفونی دارید که سیستم عامل آن iOS 15 است، قادر خواهید بود به ویژگی‌های اضافه‌ای نظیر صدای فراگیر و ردیابی پویای جهت قرارگیری سر در تماس‌های گروهی فیس‌تایم و همچنین همگام‌سازی با شبکه Find My اپل دسترسی یابید. به علاوه، امکان بهره‌مندی از قابلیت Announce Notifications را نیز خواهید داشت تا به سیری اجازه دهید اعلانات مهم و اولویت‌دار اپلیکیشن‌هایی مانند Messages، Reminders و Calendar را برایتان بخواند. این ویژگی برای کسانی که می‌خواهند بدون بیرون آوردن گوشی از جیب‌شان، نوتیفیکیشن‌ها را بخوانند، فوق‌العاده کارآمد خواهد بود.

 

آیا باید AirPods 3 را خرید؟

 

ایرپادز 3 را بخرید اگر:

  • می‌خواهید ویژگی صدای فراگیر را تجربه کنید

ایرپادز 3 ارزان‌ترین ایرپادز دنیاست که از ویژگی صدای فراگیر پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی که استفاده کردن از آن در زمان تماشای فیلم و سریال فوق‌العاده است.

 

  • آیفون دارید

ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری صوتی، Announce Notifications و همگام‌سازی با شبکه Find My، ایرپادز 3 را به یک هدفون مکمل و فوق‌العاده برای آیفون‌ها تبدیل می‌کنند.

 

  • می‌خواهید از ویژگی شارژ بیسیم بهره‌مند شوید

تکنولوژی شارژ بیسیم، در AirPods 3 یک استاندارد به شمار می‌آید زیرا این هدفون‌ها را با شارژر بیسیم اپل موسوم به مگ‌سیف سازگار می‌کند.

 

AirPods 3 را نخرید اگر:

 

  • ویژگی اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) را می‌خواهید

AirPods 3 ویژگی اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) ندارند و شیوه طراحی نیمه تو گوشی آنها نیز یعنی کاهش نویز زیاد خوب انجام نمی‌شود. اگر این قابلیت را می‌خواهید، سراغ ایرپادز پرو بروید.

 

  • پشتیبانی از صداهای رزولوشن بالا را می‌خواهید

با پشتیبانی از کدک‌های SBC و AAC، نمی‌توانید صداهای رزولوشن بالا را در ایرپادز 3 پخش کنید.

 

  • هم‌اکنون ایرپادز پرو دارید

همان‌طور که گفتیم، درست مانند ایرپادز 3، ایرپادز پرو نیز در حال حاضر قدرتمندترین هدفون بیسیم و بلوتوثی ساخته شده توسط اپل می‌باشد بنابراین خرید AirPods 3 به جای AirPods Pro کار منطقی نیست.

 

نظر نهایی

از نظر کیفیت صدا، عملکرد، اتصال و شیوه طراحی، ایرپادز 3 یا نسل سوم ایرپادز یک پیشرفت قابل‌توجه نسبت به هدفون‌های نسل‌های پیشین به شمار می‌آیند و اگرچه قیمتشان افزایش یافته ولی فکر می‌کنیم که اگر ایرپادهای به مراتب قدیمی‌تری دارید، خرید این محصول اپل تصمیم منطقی خواهد بود. با این حال، خرید AirPods 3 را به دارندگان گوشی‌های اندرویدی پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا این وسایل به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که در اکوسیستم محصولات خودِ اپل استفاده شوند. به همین خاطر، دارندگان گوشی‌های اندرویدی با خرید این هدفون‌ها نخواهند توانست از بسیاری از ویژگی‌ها که باعث متمایز شدن ایرپادز 3 از دیگر هدفون‌های بیسیم بازار می‌شوند، بهره‌مند گردند. به علاوه، نبود تکنولوژی اکتیو نویز کنسلینگ (ANC) هم یعنی این محصول اپل، از نظر مشخصات فنی قدرتمندترین هدفون بیسیم بازار نیست.

 

نقاط قوت

  • کیفیت فوق‌العاده ویژگی صدای فراگیر
  • استفاده آسان و راحت
  • شیوه طراحی جذاب و مدرن

 

نقاط ضعف

  • نبود تکنولوژی اکتیو نویز کنسلینگ (ANC)
  • نداشتن سَری‌های سیلیکونی مختلف برای تعویض
  • دوام باتری می‌توانست بهتر باشد

خرید لوازم جانبی AirPods 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *