نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

یک سال پس از ورود سامسونگ به بازار تازه متولد شده هدفون‌های بی سیم، این‌ بار کمپانی کره‌ای نسخه‌ به‌روزرسانی شده هدفون Gear IconX را با پسوند 2018 روانه بازار کرده است. بنا به ادعای سامسونگ، در طراحی هدفون IconX 2018 روی ویژگی‌هایی که نسخه اول فاقد آن‌ها بود بیشتر تمرکز شده است. افزایش قابل ملاحظه عمر باتری و بهبود عملکرد بلوتوث این هدفون از جمله مواردی بوده‌اند که سامسونگ قول اعمال آن‌ها در ساخت این محصول را پیش تر داده بود.

به غیر از ایرپاد اپل که به دلیل کیفیت بالا و طراحی منحصربه‌فرد خود در بازار هدفون‌های وایرلس یکه‌ تازی می‌کند، این بازار با گزینه‌های ارزان قیمت، بی‌کیفیت و یا گزینه‌های گران‌ قیمتی که ارزش خرید پایینی دارند پر شده است. حال و با معرفی و عرضه هدفون Gear IconX 2018 باید دید که آیا سامسونگ قادر به اختصاص سهم قابل قبولی از این بازار به خود خواهد بود یا خیر.

هدفون Gear IconX 2018 به روشنی از نسخه قبلی خود سزاوار تعریف و تمجید بیشتری می‌باشد. این نتیجه‌ای است که بعد از یک هفته استفاده از هدفون بی سیم سامسونگ گیر آیکون ایکس 2018 متوجه آن خواهید شد. IconX 2018 علی رغم برخی کاستی هایی که دارد، با توجه به برخی قابلیت های جذابی که سامسونگ این هدفون را به آن ها مجهز کرده است، از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و محصولی می باشد که بدون شک کاربر خود را نا امید نخواهد کرد.

شاید دوست‌ داشتنی‌ترین ویژگی IconX 2018 را بتوان ابعاد بسیار مناسب آن دانست. این هدفون یکی از کوچک‌ترین انواع هدفون های بی سیم حال حاضر موجود در بازار می‌باشد. اما طراحی IconX 2018 با ابعاد کاربر پسند و بدون قربانی کردن ویژگی های اصلی یک هدفون مانند عمر مفید بالای باتری و کیفیت بسیار خوب صدا، نکته ای می باشد که مطمئنا تحسین کاربران حرفه ای را به همراه خواهد داشت. ابعاد مناسب این هدفون، وزن بسیار کمی را نیز برای IconX 2018 به همراه داشته است که در نتیجه استفاده از آن به هیچ عنوان مزاحمتی را برای کاربر ایجاد نمی کند.

نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

عمر باتری و عملکرد بلوتوث هدفون Gear IconX، از نقاط ضعف بارز و قابل توجه این هدفون سامسونگ محسوب می شدند اما بنابه ادعای سامسونگ، هر دو مشکل گفته شده در نسخه 2018 این هدفون تا حد بسیار خوب و قابل قبولی برطرف شده اند. در تست‌های صورت گرفته نیز مشکلاتی مانند قطع شدن صدا هنگام فعال بودن بلوتوث یا قطع شدن صدا در توگوشی سمت چپ به دفعات بسیار کمی مشاهده شد که البته با توجه به معدود بودن این مشکلات در هدفون های بی سیم، نمی‌توان گلایه سرسختانه‌ای نسبت به عدم کارکرد مناسب بلوتوث در هدفون بی سیم گیر آیکون ایکس نسخه 2018 از سامسونگ داشت.

عمر باتری بسیار مناسب و عملکرد بلوتوث هر چه بهتر در IconX 2018

در مورد عمر باتری این هدفون بی سیم باید گفت که سامسونگ به قول خود در رابطه با بهبود عملکرد آن به خوبی عمل‌ کرده است. در تبلیغاتی که سامسونگ در مورد Gear IconX 2018 انجام داده بود، عمر باتری این هدفون تقریبا برابر با هفت ساعت تبلیغ شده بود هر چند در واقعیت این مقدار بین شش الی شش و نیم ساعت متغیر می باشد. البته این زمان نیز چنان چه کاربر اقدام به پخش موسیقی توسط خود هدفون و بدون برقراری ارتباط بلوتوثی با گوشی همراه خود نماید، ممکن می باشد. در شرایطی که کاربر به کمک بلوتوث به گوشی همراه خود متصل شده و به موسیقی گوش دهد، این زمان به چهار و نیم الی پنج ساعت کاهش پیدا خواهد کرد اما در مجموع عملکرد باتری IconX 2018 را در هر دو حالت و در مقایسه با رقبایش می توان بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی کرد.

نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

در واقع عملکرد بسیار عالی و قابل قبول باتری، یکی از بهترین ویژگی های هدفون بی سیم  IconX 2018 محسوب می شود. امری که به واسطه طراحی بسیار بهینه تر و هوشمندانه تر مهندسان سامسونگ ممکن شده است. کاربران می‌توانند تنها با شارژ ده دقیقه‌ای Gear IconX به مدت یک ساعت تمام به موسیقی گوش فرا دهند. این ویژگی در مواقعی که شما از میزان کم باتری هدفون بی سیم خود خبر داشته باشید بسیار کاربردی خواهد بود. برای پی بردن به میزان شارژ هدفون نیز کاربر می تواند برنامه پشتیبان این هدفون را روی گوشی همراه خود نصب کرده و به کمک این برنامه و در یک المان گرافیکی کوچک از مقدار شارژ هدفون خود مطلع شود. هدفون‌های گیر آیکون ایکس برای شارژ شدن دارای یک محفظه به شکل پاوربانک نیز می باشند که علاوه بر شارژ کردن هدفون ها، می تواند به عنوان نگه دارنده آن ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. ابعاد مناسب این محفظه، قابلیت حمل آن را نیز بالا برده و در نتیجه کاربر می تواند هدفون های خود را همواره در این محفظه و در جیبش همراه خود داشته باشد.

نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

صدا در نسخه قدیمی گیر آیکون ایکس از همان کیفیت مناسبی برخوردار بود که می‌توان از یک هدفون بلوتوثی انتظار داشت، کیفیتی که در نسخه 2018 این هدفون هم همچنان حفظ شده و حتی بهبود نیز یافته است. صدای شنیده شده از گیر آیکون ایکس 2018 بسیار پرجنب و جوش و واضح می‌باشد؛ بدون هیچ کاهش کیفیتی در Bass های موزیک یا بعد از افزایش حداکثری حجم صدا. کاملا واضح است که سامسونگ تلاش بسیار زیادی به منظور ایجاد صدایی با کیفیت بسیار عالی و بهتر در مقایسه با هدفون نسل قبل خود به کار گرفته است و باید اعتراف کرد که در این زمینه موفق نیز بوده است.

نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

البته در مقایسه با ایربادهای وایرلس جدید SoundSport صداها کم‌تر حس زنده بودن را القا می‌کنند؛ گرما و عمق صدای مناسب‌تر می‌توانست در آیکون ایکس تجربه کار با آن را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد. اما با این وجود کیفیت صدای هدفون بی سیم Gear IconX 2018 از بیشتر هم‌رده‌های خود بهتر و شفاف‌تر می باشد.

میزان رضایت و تجربه کاربری از کیفیت صدای هدفون های بی سیم به مقدار قابل توجهی به چگونگی قرارگیری این هدفون ها در گوش کاربر بستگی دارد. در تست های انجام شده روی IconX 2018، اکثر افرادی که از این هدفون استفاده کردند، نحوه قرارگیری توگوی ها در گوش و در نتیجه کیفیت صدای آن ها را بسیار عالی توصیف کردند. طراحی ارگونومیک این هدفون ها به گونه ای می باشد که حتی هنگام دویدن و یا انجام دیگر فعالیت های ورزشی نیز هدفون در گوش کاربر به صورت محکمی قرار گرفته و هیچ مزاحمتی نیز برای کاربر ایجاد نمی کند.

برخلاف هدفون‌هایی مانند SoundSport Free، تاخیر صدا نیز در  هدفون گیر آیکون ایکس 2018 بسیار کم می باشد که این امر IconX 2018 را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای مشاهده ویدئو‌ها نیز تبدیل می‌کند. البته سامسونگ در وب‌سایت خود اعلام کرده است که میزان زمان رسیدن صدا به گوش به مدل اسمارت فون و اپلیکیشن مورد استفاده کاربر نیز بستگی دارد.

گوش سپردن به موسیقی تنها بخشی از تجربه‌ای است که هدفون سامسونگ Gear IconX 2018 برای کاربر خود به ارمغان می آورد. قابلیت‌هایی که در نسخه 2016 این هدفون معرفی شده بودند حالا در نسخه جدید این هدفون به بلوغ کافی رسیده و ارزش خرید آن را افزایش داده‌اند. برای مثال، IconX 2018 سامسونگ مجهز به حافظه داخلی 4 گیگابایتی شده است تا کاربر توانایی گوش دادن به موسیقی را بدون نیاز به گوشی همراه خود نیز داشته باشد. این ویژگی در مواقعی که شما قصد دویدن یا انجام سایر فعالیت‌های ورزشی را داشته باشید بسیار کارآمد خواهد بود؛ قابلیتی که سامسونگ در تبلیغاتش نیز روی آن تاکید زیادی کرده است. همچنین به مانند نسخه اولیه گیر آیکون ایکس این محصول نیز دارای چندین قابلیت ردیابی فعالیت‌های ورزشی می‌باشد.

نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

 

دستیار دیجیتالی که مربی ورزشکاران نیز می باشد

خبری از شمارش ضربان قلب در هدفون Gear IconX 2018 نیست اما این ایرباد به کمک اپلیکیشن سلامت سامسونگ، میزان مسافت طی شده کاربر چه دویدن باشد یا قدم زدن، مدت زمان فعالیت، مسافت سفر، سرعت و میزان تقریبی کالری سوخته شده را در اختیار کاربر خود می گذارد. همه این اطلاعات حتی بدون حضور گوشی نیز برای کاربر ثبت شده و در زمان برقراری ارتباط با گوشی، در برنامه مربوطه نمایش داده خواهند شد. طبیعتا ارقام و اندازه‌هایی که در این بخش گیر آیکون ایکس در اختیار کاربر قرار می‌دهد دقت بسیار بالایی نخواهند داشت.

IconX 2018 زمانی که کاربر در وسط یک تمرین دو می باشد، جملات روحیه بخشی را در گوش کاربر خود تکرار می کند. ایده ای که بسیار جالب نیز به نظر می رسد. مانند بسیاری از دستیارهای صوتی، صدای این مربی نیز روباتیک می باشد اما به هر حال تکرار جملاتی مانند “بر روی هدف خود متمرکز باش” یا “به خودت ایمان داشته باش” می تواند در ایجاد انگیزه بیشتر برای ورزشکار موثر باشد.

اگر از افراد مبتدی در ورزش دو هستید، در زمان دویدن همین دستیار صوتی بسیار به شما کمک خواهد کرد و اطلاعاتی مانند این که چه زمانی باید سرعت دویدن را تغییر دهید برای شما بسیار کاربردی و مفید خواهد بود در حالی که برای افراد حرفه‌ای‌تر که علم بیشتری نیز در زمینه‌های ورزشی دارند، IconX 2018 می تواند کاربردهای دیگری داشته باشد.

نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

اگر پیش از این انتظار داشته‌اید که دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ یعنی Bixby کار های عجیب و غریبی را در هدفون Gear IconX 2018 انجام دهد، متاسفانه این چنین نمی باشد. کار کردن با دستیار صوتی Bixby با استفاده از این هدفون، تجربه قابل پیش بینی ولی متفاوتی به همراه خواهد داشت. صدای این دستیار صوتی در مقایسه با حجم صدایی که به هنگام شنیدن موسیقی به گوش کاربر می‌رسد کم‌تر می باشد و در نتیجه کاربر را مجبور به خواندن متن پیام‌های آن از روی صفحه نمایش گوشی خواهد کرد. تشخیص صدا نیز مانند دستیار صوتی تعریف چندانی ندارد و به همان نحوی که Bixby عملکرد مناسبی نداشت، بخش تشخیص صدا نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو است. خوشبختانه کاربران برای بهبود نتایج بخش دستیار صوتی خود می‌توانند از Google Assistant استفاده نمایند یا اگر از کاربران آیفون باشند، می توانند صدای Siri را به ایرباد گیر آیکون ایکس 2018 خود بکشانند.

رابط کاربری لمسی IconX 2018 که روی هر دو ایرباد سمت راست و چپ آن قرار داده شده است یکی از مزیت های این هدفون محسوب می شود هر چند تشخیص صدایی که به نشانه تایید سوایپ‌ها و ضربه‌هایی که بر روی هدفون زده می‌شود می‌توانست در مواقعی سریع‌تر نیز باشد. در بعضی مواقع، طولانی شدن زمان به نتیجه رسیدن درخواست‌ها موجب سردرگمی کاربر می شود که البته تمامی این مشکلات با استفاده بیشتر از هدفون کم‌تر خواهد شد. روش‌های زیادی برای فرمان دادن به هدفون مانند لمس یا سوایپ کردن وجود دارد که نحوه پیاده‌سازی آن ها اگر مانند هدفون‌های Dash یا Dash Pro انعطاف بیشتری ‌داشت، بهتر می بود.

از آنجایی که ایرباد IconX 2018 به خوبی درون گوش قرار می‌گیرد، سامسونگ امکان استفاده یکی از ایربادها در اپلیکیشن را ممکن ساخته است تا در صورتی که کاربر بخواهد در هنگام تمرین صدای محیط اطراف را نیز بشنود با محدودیت روبه‌رو نشود. البته سامسونگ راهکار دیگری نیز برای شنیدن محیط اطراف حتی در زمانی که هر دو ایرباد درون گوش کاربر باشد پیشبینی کرده است که فعال کردن این امکان تنها از طریق اپلیکیشن Gear و از طریق بخش‌های کم‌تر دیده شده تنظیمات آن ممکن خواهد بود. هیچ میانبری برای تغییر وضعیت این حالت وجود ندارد، با این حساب می‌توان با یک گشت‌وگذار دقیق در بخش تنظیمات به امکانات هیجان‌انگیز بیشتری نیز دسترسی پیدا کرد. نکته دیگری که باید در مورد این قابلیت به آن اشاره کرد این است که اپلیکیشن نصب شده روی گوشی کاربر، تنظیمات خاصی را در ارتباط با شخصی سازی بیشتر این قابلیت در اختیار کاربر قرار نمی دهد و تنها امکان روشن یا خاموش کردن آن برای کاربر وجود دارد. هیچ راهی برای تنظیم میزان حجم صدایی که اجازه ورود به ایرباد را داشته باشد نیست.

یکی از معایب IconX 2018، امکان استفاده از قابلیت‌های ورزشی و فیتنس این هدفون تنها در صورت برقراری ارتباط با گوشی های سامسونگ می باشد. به عبارت دیگر IconX 2018 هنگام برقراری ارتباط با گوشی های غیر سامسونگ، فعالیت های ورزشی کاربر را در برنامه نصب شده روی گوشی همراه نمایش نخواهد داد. البته این سیاست محدود به شرکت سامسونگ نمی باشد و بسیاری از شرکت های دیگر نیز چنین سیاستی را در طراحی هدفون های بی سیم خود به کار گرفته اند. به صورت کلی هدفون بی سیم Gear IconX 2018 یک وسیله جانبی می باشد که جهش بزرگی برای کنار زدن استاندارد جهانی هدفون‌هایی با درگاه جک 35 میلی‌متری محسوب می شود. هدفون بی سیمی که از طریق بلوتوث به گوشی یا دیوایس های دیگر کاربر متصل می شود.

نقد و بررسی هدفون Gear IconX 2018 سامسونگ

در مجموع می توان ادعا کرد که Gear IconX 2018 تمامی انتظاراتی را که کاربر از سامسونگ برای طراحی یک هدفون با کیفیت داشته است را برآورده کرده است. این محصول به صورت قابل توجهی عمر باتری بهتری نسبت به نسخه قبلی خود داشته و ارتباط قابل اعتماد‌تر و پایدارتری را نیز با گوشی همراه کاربر برقرار می کند.

طراحی بسیار ارگونومیک و کم وزن این هدفون، رابط کاربری لمسی که کار با هدفون را بسیار ساده تر و جذاب تر کرده است، برقراری ارتباط به ساده ترین و بی دردسرترین شکل ممکن با دیوایس های جفت شده، کیفیت بالای صدا و در نهایت قیمت مناسبی که برای یک هدفون با چنین امکاناتی در نظر گرفته شده است، همگی ویژگی هایی می باشند که Gear IconX 2018 را به یک گزینه بسیار جذاب و مناسب با ارزش خرید بالا در میان هدفون های بی سیم تبدیل می کنند.

 

مزایا:

کیفیت صدای عالی

عمر باتری خیره‌ کننده

قابلیت‌های مفید اندازه‌گیری فعالیت‌های ورزشی

 

معایب:

عدم دسترسی به بعضی از قابلیت‌ها در گوشی‌های غیر سامسونگی

رابط کاربری لمسی نه‌چندان ایده‌آل

مشکلات معدود در بخش قطع صدا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *