نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

گوشی هوشمند Huawei P Smart قبل از معرفی رسمی آن توسط هواوی قرار بود تا با نام Enjoy 7S رونمایی و عرضه شود و حالا معرفی آن با نام P Smart کمی تعجب بر انگیز می باشد. اما با بررسی دلیل این کار و تغییر سیاست هواوی در نام گذاری این گوشی، می توان منطقی بودن حرکت هواوی را تایید کرد. گوشی های سری Enjoy هواوی از همان ابتدا با استقبال کاربران همراه نبودند. دلیل این عدم استقبال نیز می تواند مشخصات سخت افزاری نسبتا ضعیف این گوشی ها که به گوشی های سری Y نیز معروف بودند یا تحت الشعاع قرار گرفتن آن ها توسط گوشی های پرچمدار سری P یا Mate بوده باشد.

حال به نقد و بررسی این میان رده خواهیم پرداخت، میان رده ای که به نظر می رسد قادر به شگفت زده کردن کاربران و برانگیختن تعجب آن ها خواهد بود.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

از آن جایی که هواوی برای میان رده جدید خود یعنی P Smart قیمت بسیار مناسب و رقابتی را در نظر گرفته است، این گوشی را می توان یکی از پیشنهاد های بسیار خوب و منطقی هواوی خصوصا در کلاس گوشی های میان رده دانست. در نگاه اول به مشخصات گوشی به نظر می رسد که این شرکت چینی قادر به متقاعد کردن کاربران برای خرید P Smart نیز خواهد بود.

در مجموع، مشخصات سخت افزاری این گوشی را در کلاس گوشی های میان رده می توان بسیار خوب و قدرتمند توصیف کرد که البته چند نکته قابل توجه نیز در مورد آن وجود دارد. دوربین دوگانه و صفحه نمایش بلند FullView یا تمام صفحه هواوی از جمله ویژگی های قابل توجه این میان رده می باشند.

اگر از  طرفداران پر و پا قرص هواوی هستید یا از منتقدین این برند چینی محسوب می شوید، گوشی P Smart احتمالا برای شما ظاهری آشنا خواهد داشت. این گوشی به مقدار بسیار زیادی شبیه به گوشی Honor 7X می باشد هر چند از صفحه نمایشی کوچکتر و دوربینی 13MP به جای دوربین 16MP گوشی Honor 7X بهره می برد. بقیه مشخصات تقریبا یکسان و شبیه به یکدیگر می باشند. مشخصات سخت افزاری P Smart حداقل روی کاغذ بسیار قدرتمند و جلب نظر کننده به نظر می رسند. چیپست جدید Kirin، دوربین دوگانه به کار رفته در قسمت پشت گوشی، اندروید نسخه 8 و رابط کاربری EMUI 8 که همگی در بدنه ای خوش ساخت و زیبا کنار هم قرار گرفته اند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

P Smart در واقع بین گوشی های P10 Lite و Mate 10 Lite قرار دارد. این میان رده در حالت کلی بهتر از گوشی P10 Lite بوده و فاقد برخی ویژگی های اضافه و قابل حذف گوشی Mate 10 Lite می باشد. P Smart از صفحه نمایشی کوچکتر و یک دوربین سلفی بهره می برد در حالی که دوربین این گوشی مجهز به حالت بوکه نیز می باشد. اما بهترین نکته در مورد گوشی P Smart قیمت آن می باشد. هواوی قیمت این گوشی را به مقدار قابل توجهی پایین در نظر گرفته است تا با این کار P Smart را به یکی از مقرون به صرفه ترین گوشی های خود تبدیل کند.

بسته بندی P Smart مانند بسیاری از دیگر میان رده های موجود در بازار شامل یک کابل microUSB، شارژر 10W و یک هندزفری می شود.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

هر چند که در گوشی های دیگر نیز وسایلی به جز وسایل عرضه شده با P Smart عرضه نمی شود، اما ما باز هم امیدوار هستیم که بالاخره روزی حداقل یک محافظ صفحه و قاب یا کیف همراه هر گوشی در اختیار کاربر گذاشته شود.

طراحی:

گوشی P Smart از نظر طراحی شباهت بسیاری به گوشی های Honor 7X و Mate 10 Lite دارد. از آن جایی که هر دو گوشی نام برده شده از طراحی بسیار زیبایی بهره مند بوده و ضمن خوش دست بودنشان، در دست گرفتن ان ها حس بسیار خوبی نیز به کاربر منتقل می کرد، شباهت P Smart با این گوشی ها یک نکته مثبت برای این گوشی محسوب می شود.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

گوشی P Smart در واقع از طراحی بسیار مرسوم امروزی در میان گوشی های همراه بهره می برد. یک صفحه نمایش بلند که هواوی نام آن را FullView گذاشته است و حاشیه های بالا و پایین آن تا جای ممکن باریک شده است، بدنه ای با ضخامت بسیار کم و در نهایت دوربین دوگانه که همگی ویژگی های مربوط به گوشی های جدید بازار می باشند. در تصویر زیر شباهت بسیار زیاد P Smart به گوشی Honor 7X نشان داده شده است.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

اما همان طور که گفته شد میان این گوشی و Mate 10 Lite نیز شباهت هایی وجود دارد. به دلیل ابعاد کمی کوچکتر صفحه نمایش P Smart در مقایسه با Mate 10 Lite، طول این گوشی نیز به مقدار 6 میلی متر در مقایسه با Mate 10 Lite کمتر می باشد در حالی که عرض و ضخامت دو گوشی کاملا برابر و مشابه است. ضخامت این دو گوشی برابر با 7.5 میلی متر است که مقداری بسیار خوب محسوب می شود. وزن دو گوشی دیگر وجه اشتراک P Smart و Mate 10 Lite محسوب می شود که برابر با 165 گرم است.

بدنه P Smart عمدتا از فلز ساخته شده است هر چند به منظور دریافت سیگنال، قسمت بالا و پایین قاب پشت گوشی جنسی پلاستیکی دارد. هواوی P Smart را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده است و کاربر هنگامی که گوشی را در دست گرفته و لمس می کند، تفاوتی میان قسمت فلزی و پلاستیکی گوشی احساس نمی کند. طراحی هواوی به قدری خوب می باشد که چنان چه کاربر از متفاوت بودن جنس به کار رفته در قاب پشتی گوشی خبردار نباشد، نمی تواند متفاوت بودن آن را احساس کند. البته قسمت پلاستیکی و فلزی گوشی توسط یک خط آنتن نقره ای رنگ که در واقع کاربردی نداشته و صرفا به منظور طراحی زیباتر گوشی به کار رفته است، از یکدیگر جدا شده اند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

اما نکته ای که توجهات را به قاب پشتی P Smart جلب می کند فقط مربوط به طراحی زیبا و هوشمندانه این گوشی نمی شود. دوربین دوگانه و فلش LED این گوشی به همراه سنسور اثر انگشت که در جای مناسبی نیز قرار گرفته است و دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر می باشد، دیگر قسمت جلب توجه کننده قاب پشتی P Smart می باشند. در مورد سنسور اثر انگشت این گوشی نیز باید به همیشه روشن و آماده به کار بودن آن، دقت و سرعت بسیار بالا و جالب توجهی که دارد اشاره کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

P Smart از قابی بسیار صاف در قسمت پشت گوشی بهره برده و لبه هایی خمیده نیز دارد که این ویژگی دلیل دیگری بر طراحی بروز و مرسوم این گوشی می باشد. صاف بودن قاب پشت گوشی و خمیده بودن لبه های آن مشخصه ای می باشد که به خوش دست بودن گوشی کمک کرده و در دست گرفتن گوشی حس بسیار خوبی به کاربر منتقل می کند.

صفحه نمایش 5.65 اینچ و FullView این گوشی که حاشیه های بسیار کمی نیز داشته و از رزولوشنی FullHD نیز بهره می برد، فضای عمده ای از قسمت جلو گوشی را به خود اختصاص داده است.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

لبه راست گوشی P Smart شامل دکمه پاور و دکمه ولووم می شود در حالی که در لبه چپ می توان شکاف مربوط به سیم کارت گوشی را مشاهده کرد. به کمک این شکاف کاربر می تواند از دو سیم کارت به طور همزمان یا یک سیم کارت و کارت حافظه جانبی استفاده نماید.

لبه بالا گوشی فقط میزبان یک میکروفون می شود در حالی که لبه پایین گوشی شلوغ تر بوده و از تنها اسپیکر گوشی، درگاه microUSB، جک صوتی 3.5 میلی متری و دیگر میکروفون گوشی میزبانی می کند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

صفحه نمایش:

صفحه نمایش این گوشی هواوی همان طور که به آن اشاره نیز شد، یک صفحه نمایش 5.65 اینچ LCD که نسبت ابعادی 18:9 نیز دارد، می باشد. رزولوشن این صفحه نمایش نیز برابر با 1080x2160px می باشد که در نتیجه تراکم پیکسلی 427 پیکسل بر اینچ را برای P Smart به ارمغان می آورد. مشخصات صفحه نمایش این گوشی را می توان بسیار خوب و کیفیت آن را نیز عالی توصیف کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

صفحه نمایش این گوشی حداکثر روشنایی 530nits را با خود به همراه دارد که فوق العاده بوده و از حداکثر روشنایی صفحه نمایش های P10 Lite و Mate 10 Lite بیشتر می باشد. اما تنها نکته منفی در مورد صفحه نمایش این گوشی مربوط به عملکرد آن زیر نور مستقیم آفتاب می باشد که عملکردی قابل قبول و جلب توجه کننده نیست. در چنین شرایطی به نظر می رسد که برای دیدن محتویات صفحه نمایش کاربر باید مقدار روشنایی صفحه نمایش را در حداکثر آن که 530nits می باشد تنظیم نماید. به غیر از عملکرد نسبتا ضعیف صفحه نمایش این گوشی در روزهای آفتابی که گوشی زیر نور مستقیم خورسید قرار می گیرد، عملکرد آن در حالت کلی بسیار خوب و قابل قبول می باشد.

باتری:

P Smart به یک باتری 3000mAh قدرتمند مجهز شده است که مهر و موم شده می باشد و دسترسی به آن برای کاربران به راحتی ممکن نمی باشد. ظرفیت باتری این گوشی در مقایسه با باتری گوشی های P10 Lite و Mate 10 Lite به مقدار %10 کمتر می باشد اما نتیجه این کار که بسیار کاربر پسند نیز می باشد، کوچکتر شدن ابعاد گوشی است.

همراه گوشی P Smart یک شارژر 10W نیز ارایه می شود که قادر به رساندن شارژ باتری خالی گوشی به %25 در مدت 30 دقیقه می باشد. شارژ کردن کامل باتری گوشی تقریبا دو ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

باتری P Smart قادر به روشن نگه داشتن گوشی به مدت 73 ساعت در حالت Standby می باشد که قابل رقابت با گوشی های هواوی مجهز به چیپست های Kirin ساخته شده با فناوری 16 نانو متر است. عملکرد باتری گوشی در وب گردی و پخش ویدیو خوب و قابل قبول بوده اما در تماس های صوتی به اندازه کافی خوب نمی باشد.

نرم افزار:

گوشی P Smart به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی نسخه 8 یا Oreo و همچنین رابط کاربری EMUI 8.0 مجهز شده است. رابط کاربری Emotion روز به روز بهتر شده و با بهینه سازی های انجام گرفته در پشت پرده آن مانند مدیریت بهتر منابع سخت افزاری گوشی، عملکرد خود را بهبود نیز می بخشد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

به صورت پیش فرض، رابط کاربری گوشی بدون App drawer طراحی شده است اما چنان چه کاربر علاقه مند به این ویژگی باشد، می تواند از طریق تنظیمات گوشی، آیکون App drawer را نیز به صفحه گوشی خود اضافه کرده و از طریق آن تمامی برنامه های نصب شده روی گوشی را به راحتی مشاهده کند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

یکی از ویژگی های جالبی که اخیرا به رابط کاربری EMUI اضافه شده است، کشیدن انگشت دست به سمت پایین در هر صفحه ای می باشد که منجر به ظاهر شدن صفحه ای برای جست و جو می شود. صفحه جست و جو شامل یک باکس برای نوشتن نام برنامه مورد نظر کاربر می شود که در زیر آن نیز چند برنامه ای که اخیرا کاربر آن ها را اجرا کرده است نمایش داده می شوند. به کمک این صفحه کاربر می تواند به سرعت و به راحتی به برنامه مورد نظر خود دست پیدا کند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

صفحه قفل گوشی های هواوی که Magazine lock screen نام دارد دیگر ویژگی جالب EMUI محسوب می شود. کاربر هر بار که با صفحه قفل گوشی مواجه شود، تصویری جدید و متفاوت را خواهد دید. در قسمت پایین این صفحه، چندین میان بر برای انجام سریع تر برخی کاها مانند روشن کردن چراغ قوه یا اجرا برنامه ماشین حساب نیز وجود دارد. همچنین غیر فعال کردن دانلود پس زمینه های جدید برای صفحه قفل نیز از طریق این منو به راحتی ممکن می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

EMUI امکان شخصی سازی های زیادی را نیز دارد. تم های مختلفی به صورت پیش فرض در گوشی وجود دارند که کاربر می تواند گزینه مورد نظر خود را از میان آن ها انتخاب نماید. امکان شخصی سازی بیشتر تم ها مانند عوض کردن اندازه و ظاهر آیکون ها، عوض کردن تصویر پس زیمنه و بسیاری موارد دیگر نیز در این گوشی وجود دارد.

به کمک برنامه Phone Manager کاربر می تواند به برخی کارها مانند پاک کردن فایل های غیر ضروری یا Junk، تنظیمات مربوط به باتری، شماره های بلاک شده و در نهایت برنامه ویروس کش Avast دسترسی داشته باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

قسمت نوتیفیکیشن گوشی های هواوی نیز مدتی می باشد که تغییر خاصی نکرده اند. با یک بار کشیدن انگشت به پایین، قسمت نوتیفیکیشن ها نمایان می شود که در قسمت بالای آن 5 تاگل وجود دارد. زیر این تاگل ها نوار تنظیم روشنایی صفحه نمایش دیده می شود که امکان انتخاب حالت خودکار را نیز دارد و در نهایت نوتیفیکیشن های گوشی نیز زیر این نوار دیده می شوند. در این حالت اگر کابر یک بار دیگر انگشت خود را به سمت پایین بکشد، 5 تاگل دیگر نیز زیر تاگل هایی که از ابتدا قابل مشاهده بودند، ظاهر می شوند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

سخت افزار:

P Smart به چیپست Kirin 659 به کار رفته در گوشی های P10 Lite و Mate 10 Lite مجهز شده است. Kirin 659 از هشت هسته Cortex-A53 تشکیل شده است. چهار هسته از این هشت هسته کلاکی برابر با 2.36GHz و چهار هسته دیگر کلاکی برابر با 1.7GHz دارند. پردازنده گرافیکی این چیپست نیز پردازنده Mali-T830 MP2 می باشد. Kirin 659 در تست های انجام شده روی گوشی های P10 Lite و Mate 10 Lite عملکرد بسیار خوب و روانی از خود به نمایش گذاشت. عملکرد این چیپست در گوشی P Smart نیز بسیار خوب و قابل قبول و با توجه به بهینه سازی های انجام شده در P Smart حتی در مواردی بهتر نیز می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

P Smart در دو نسخه با حافظه رم و حافظه داخلی متفاوت عرضه می شود. نسخه اول و قدرتمند این گوشی حافظه رمی برابر با 4GB و حافظه داخلی برابر با 64GB دارد در حالی که نسخه دوم و ضعیف تر آن از حافظه رم 3GB و حافظه داخلی 32GB بهره می برد. در هر دو نسخه گوشی افزایش حافظه به کمک کارت های حافظه جانبی Micro SD تا 256GB دیگر نیز ممکن می باشد. البته با توجه به Hybrid بودن شکاف این گوشی که برای سیم کارت و کارت حافظه جانبی در نظر گرفته شده است، امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی وجود ندارد. در واقع کاربر باید از میان سیم کارت دوم یا کارت حافظه جانبی یکی را انتخاب کرده و از دیگری صرف نظر نماید.

P Smart یک گوشی مجهز به سخت افزار های بروز و قدرتمند در کلاس گوشی های میان رده می باشد که از قدرت پردازشی بسیار خوب و قابل قبولی نیز بهره می برد. میان رده جدید هواوی توانایی اجرا چند برنامه به طور همزمان را نیز به راحتی داشته و اجرا برنامه ها و بازی های نسبتا سنگین نیز در آن ممکن می باشد. هر چند لود شدن بازی های سنگین در این گوشی شاید کمی زمان بر بوده و گاهی اوقات لگ هایی نیز هنگام اجرا این بازی ها مشاهده شود، اما عملکرد سخت افزار این گوشی در مجموع بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی می شود، این امر باعث می شود تا گزینه ای مناسب برای خرید گوشی میان رده به شمار آید.

نکته بسیار جالب تر و کاربر پسند تر مربوط به سخت افزار این گوشی، عدم داغ شدن آن تحت هر شرایطی می باشد. چنان چه کاربر حتی برنامه ها یا بازی هایی سنگین را نیز در این گوشی اجرا نماید، P Smart به مقدار زیاد و آزار دهنده ای داغ نشده و کاربر را اذیت نمی کند.

دوربین:

P Smart در قسمت عقب گوشی به یک دوربین دوگانه مجهز می باشد. یک دوربین 13MP که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است به همراه دوربینی 2MP که برای ثبت جزئیات ریز به کار می رود، در کنار یکدیگر دوربین دوگانه این گوشی را تشکیل می دهند. در کنار این دوربین دوگانه، یک فلش LED هم برای کمک به بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده در شب نیز در این گوشی وجود دارد. دوربین سلفی به کار رفته در P Smart نیز یک دوربین 8MP می باشد که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

رابط کاربری برنامه دوربین کاملا آشنا بوده و همان رابط کاربری به کار رفته در گوشی های P10 Lite و Mate 10 Lite می باشد. گزینه های مربوط به تنظیمات گوشی و همچنین حالت های مختلف عکاسی مانند پانوراما، Pro، HDR، Beauty و چند مورد دیگر در منویی مخفی می باشند که کاربر با کشیدن انگشت خود در برنامه دوربین به چپ یا راست می تواند به آن ها دسترسی داشته باشد. همچنین یک منو تنظیمات پیشرفته نیز وجود دارد که با کشیدن انگشت از قسمت بالای برنامه دوربین به سمت پایین ظاهر می شود. حالت Pro نیز مانند بسیاری از گوشی های دیگر در P Smart هم موجود می باشد و عکاسان یا کاربران حرفه ای می توانند از این طریق تصاویری مطابق سلیقه خود و با اعمال شخصی سازی های بیشتر روی تنظیمات دوربین ثبت نمایند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

کیفیت تصاویر:

تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی گوشی در روز از جزئیات متوسطی بهره مند بوده، کمی ملایمت در تصاویر مشاهده شده و رنگ ها نیز کمی شسته به نظر می رسند. محدوده دینامیکی در تصاویر ثبت شده تقریبا برابر با میانگین مطلوب می باشد. نویز تصاویر به مقدار خوبی پایین بوده اما در برخی نواحی مانند آسمان آبی یا صحنه هایی که سایه روی آن ها افتاده است کمی بیشتر دیده می شوند. در مجموع کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین P Smart را در کلاس گوشی های میان رده می توان خوب و قابل قبول اما نه یکی از بهترین ها ارزیابی کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

تصاویر ثبت شده هنگام شب از کیفیتی بی نظیر که بتوان در مورد آن صحبت کرد بهره مند نمی باشند. نویز تصاویر زیاد و خود تصاویر نیز ملایمت بالایی دارند. رنگ ها نیز مانند تصاویر ثبت شده در روز کمی تیره و شسته به نظر می رسند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

تصاویر پانوراما ثبت شده با دوربین P Smart یکی از نقاط قوت دوربین این گوشی محسوب می شوند. پانوراماهای ثبت شده با این گوشی طولی برابر با 3000 پیکسل دارند که بسیار خوب می باشد. نحوه به هم چسبیدن تصاویر برای تشکیل تصویر پانوراما نیز به شکل بسیار خوب و قابل قبولی انجام گرفته است. محدوده دینامیکی تصاویر نیز خوب اما جزئیات موجود در تصاویر متوسط می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

ثبت تصاویر پرتره توسط هر دو دوربین اصلی و سلفی P Smart ممکن می باشد. دوربین های P Smart با ترکیب حالت Beautification و بوکه و همچنین تنظیم کردن مقدار گشایش دریچه دیافراگم لنز دوربین، تصاویر پرتره را ثبت می کنند. البته تمایز ایجاد شده بین سوژه و زمینه تصاویر پرتره به خوبی انجام نمی گیرد. در واقع پرتره های ثبت شده با P Smart از کیفیت بسیار عالی برخوردار نمی باشند اما باز هم در کلاس گوشی های میان رده کیفیت آن ها را می توان خوب و قابل قبول عنوان کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

دوربین سلفی گوشی همان طور که به آن اشاره نیز شد یک دوربین 8MP قرار گرفته پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.0 می باشد که قابلیت ثبت تصاویر پرتره را نیز دارد.

تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی گوشی در حالت کلی از کیفیت خوبی برخوردار می باشند. جزئیات تصاویر و رنگ ها هر دو خوب و قبل قبول اما نویز تصاویر کمی بالا می باشد. نکته مثبت مربوط به تصاویر سلفی ثبت شده با دوربین P Smart، رنگ های نزدیک به واقعیت آن بر خلاف تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی گوشی می باشد. کیفیت تصاویر سلفی ثبت شده با دوربین P Smart را می توان بالای میانگین مطلوب ارزیابی کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین سلفی نیز از کیفیتی به مراتب بهتر و قابل قبول تر در مقایسه با تصاویر پرتره ثبت شده با دوربین اصلی گوشی بهره مند می باشند. دوربین سلفی با اعمال حالت Beautification روی چهره و همچنین حالت بلوره ای روی زمینه تصویر، قادر به ثبت تصاویر پرتره خوب و با کیفیتی می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

در نتیجه و با توجه به موارد گفته شده می توان گفت که هواوی عملکرد بسیار خوب و بهتری را در دوربین سلفی گوشی داشته است. به نظر می رسد دلیل این تفاوت نیز بهینه بودن قسمت نرم افزاری دوربین سلفی می باشد که هواوی آن را به شکل بسیار خوبی انجام داده است.

P Smart قادر به ثبت ویدیوهای 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم بر ثانیه بوده ولی امکان ثبت ویدیوهای مشابه با سرعت 60 فریم بر ثانیه یا ویدیوهای 4K را ندارد. جزئیات موجود در ویدیوها به اندازه کافی زیاد نمی باشند هر چند محدوده دینامیکی تا حدودی بالا محسوب می شود. نویز ویدیوها پایین بوده و رنگ و کنتراست نیز خوب می باشد. در حالت کلی می توان گفت، علی رغم این که کیفیت ویدیو های ثبت شده با دوربین این گوشی نیز مانند تصاویر ثبت شده با آن قادر به برآورده کردن انتظاراتی که از دوربین این گوشی می رفت نبود، کیفیت ویدیوهای ثبت شده با P Smart را نیز می توان خوب و قابل قبول ارزیابی کرد.

جمع بندی:

ساخت یک گوشی هوشمند که علاوه بر قیمت مناسب از امنیت و کارایی بالایی نیز بهره مند بوده و توانایی رقابت با میان رده های بهتر و گران قیمت تر از خود را نیز داشته باشد، کاری ساده و آسان نمی باشد. در واقع، در حالی که یک پرچمدار قرار است تا به قدرتمند ترین و بروز ترین سخت افزارهای موجود مجهز شود، انتخاب سخت افزارهای مناسب برای یک میان رده کاری دشوار می باشد.

هواوی در طراحی و ساخت گوشی P Smart موفق شده است که تعادل را برقرار نماید. صفحه نمایشی با طراحی و نسبت ابعادی بروز و مرسوم و در عین حال مجهز به رزولوشن بالا، دوربین هایی قدرتمند که توانایی ثبت تصاویری بسیار خوب در کلاس گوشی های میان رده را دارند و در نهایت چیپست و حافظه رم خوب و قابل قبول گوشی، همگی ویژگی هایی می باشند که یک گوشی میان رده بسیار خوب و کاربر پسند را با قیمتی بسیار مناسب پدید آورده اند.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

P Smart قیمتی پایین تر از Honor 7X و Mate 10 Lite را به همراه دارد در حالی که تفاوت عمده میان P Smart و این دو گوشی در صفحه نمایش بزرگتر Honor 7X و دوربین دوگانه سلفی Mate 10 Lite می باشد.

چند ماه پیش به نظر می رسید که هواوی با عرضه گوشی Honor 7X که قابلیت ها و مشخصات سخت افزاری بسیار خوب و قابل توجهی را همراه با قیمتی بسیار مناسب ارایه می کرد، بهترین و مقرون به صرفه ترین طراحی ممکن را انجام داده است. اما حال و با عرضه گوشی P Smart، هواوی بار دیگر توانایی بالای خود را در ساخت گوشی های میان رده بسیار خوب و کاربر پسند به رخ کشید. در واقع حذف برخی قابلیت ها و ویژگی های اضافی که نبود آن ها یک نکته بسیار منفی و غیر قابل قبولی برای یک گوشی محسوب نمی شود، این امر را ممکن کرده است.

نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart

با توجه به تمامی موارد گفته شده، P Smart را می توان یک میان رده بسیار قدرتمند که با توجه به قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری اش از ارزش خرید بالایی نیز بهره مند می باشد، معرفی کرد. P Smart بدون شک یکی از میان رده هایی می باشد که باید در اولویت های اول علاقه مندان به گوشی های میان رده قرار گیرد. میان رده ای که نادیده گرفتن آن با توجه به ویژگی های قابل توجهش، به سادگی امکان پذیر نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی کامل گوشی هواوی P Smart"