نقد و بررسی کامل گوشی Galaxy C7 Pro

نقد و بررسی کامل گوشی Galaxy C7 Pro

سامسونگ کمی بعد از رونمایی از گوشی Galaxy C9 Pro خود، از گوشی Galaxy C7 Pro نیز رونمایی کرد که در ادامه به نقد و بررسی گوشی C7 Pro خواهیم پرداخت. گوشی C9 Pro که پیش تر رونمایی شد، در واقع پاسخ سامسونگ به تهدید گوشی هایی با کیفیت قابل قبول و میان رده چینی ها بود که بازار گوشی های میان رده را به مرور زمان در اختیار می گرفتند. در واقع این اقدام، اقدام خوبی از جانب سامسونگ بود. هر چند قیمت گوشی های سامسونگ باز هم نسبت به گوشی های میان رده چینی ها کمی گران به نظر می رسد، اما باز هم برای کسانی که قصد خرید گوشی های میان رده را دارند این سری از گوشی های سامسونگ به همراه سری A با توجه به اختلاف قیمت نه چندان زیاد و با توجه به معتبر تر بودن برند سامسونگ، گزینه مناسبی می باشد.

C7-Pro-first

گوشی جدید C7 Pro نیز همین سیاست های C9 Pro را دنبال می کند اما با قیمتی حتی مناسب تر. امکانات به کار رفته در این گوشی تفاوت قابل توجهی با C9 Pro ندارد مگر در موارد خاص که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. برای مثال صفحه نمایش گوشی در مقایسه با C9 Pro کمی کوچکتر می باشد. با در نظر گرفتن قیمت C7 Pro می توان ادعا کرد که این گوشی می تواند رقیب قدترمند تری برای گوشی های چینی باشد که به بازار گوشی های میان رده یورش آورده اند و قصد در دست گرفتن کامل این بازار را دارند.

همان طور که اشاره شد C7 Pro در مورد سخت افزارهایی که با خود به همراه دارد کمی نسبت به C9 Pro متفاوت می باشد. برای مثال صفحه نمایش کمی کوچکتر بوده اما رزولوشن و پنل استفاده شده در هر دو گوشی یکسان می باشد. چیپست به کار رفته در C7 Pro چیپست جدید Snapdragon 626 می باشد در حالی که در گوشی C9 Pro چیپست Snapdragon 653 به کار رفته بود. حافظه RAM گوشی نیز 4GB می باشد در حالی که حافظه RAM گوشی C9 Pro کمی بیشتر و 6GB بود. و در آخر باتری 4000mAh استفاده شده در C9 Pro به یک باتری 3300mAh تبدیل شده است.

C7-Pro-Overview

جدا از مطالب گفته شده، علی رغم تفاوت در سخت افزار این دو گوشی، تقریبا دو گوشی عملکرد یکسانی دارند و عملا تفاوت زیادی بین آن ها وجود ندارد. در ادامه سعی می کنیم تا علاوه بر نقد و بررسی گوشی C7 Pro به تفاوت های بین دو گوشی نیز اشاره کنیم.

طراحی:

گوشی C7 Pro از نظر طراحی هیچ تفاوت قابل توجهی با گوشی C9 Pro ندارد که به معنی آن است که ظاهر گوشی به مانند C9 Pro بسیار شیک و زیبا می باشد مخصوصا رنگ آبی و ضخامت کمتر و کیفیت ساخت بهتر این گوشی.

قسمت جلو گوشی همان ظاهر کلاسیک سامسونگ را با خود به همراه دارد. در قسمت بالای صفحه نمایش یک خروجی صدا قرار دارد که در سمت چپ آن دوربین جلو گوشی و در سمت راست آن LED نوتیفیکیشن گوشی قرار دارد.

در قسمت پایین صفحه نمایش نیز دکمه فیزیکی Home قرار دارد که سنسور اثر انگشت نیز روی آن قرار دارد. در قسمت چپ این دکمه فیزیکی، دکمه چند کاربردی و در قسمت راست دکمه فیزیکی، دکمه برگشت به عقب قرار دارد که هر دو دکمه خازنی بوده و دارای نور نیز می باشند که البته نور دکمه های خازنی هنگامی که با آن ها کاری نداشته باشید خاموش می شود.

C7-Pro-third

در لبه راست گوشی اما دکمه پاور قرار دارد که در قسمت پایین این دکمه تنها تفاوت ظاهری بین C9 Pro و C7 Pro وجود دارد. در حالی که در گوشی C9 Pro دو اسلات  برای سیم کارت های اول و دوم گوشی و همچنین یک اسلات دیگر برای کارت حافظه جانبی وجود داشت، در گوشی C7 Pro شیار دوم با رم و سیم کارت دوم مشترک می باشد.. به این معنی که گوشی C7 Pro شما را مجبور به انتخاب بین سیم کارت دوم و کارت حافظه جانبی می کند در حالی که در گوشی C9 Pro امکان استفاده از هر دو سیم کارت و کارت حافظه به طور همزمان وجود داشت.

در لبه دیگر و راست گوشی دکمه های ولووم گوشی قرار دارند. البته اگر سامسونگ تمامی دکمه های گوشی را به مانند بیشتر گوشی های اندرویدی در یک طرف از گوشی قرار می داد بیشتر باب میل کاربران می شد. برای مثال در حال حاضر برای گرفتن عکس از صفحه نمایش یا همان Screenshot باید دکمه پاور و دکمه فیزیکی Home را همزمان فشار دهید که نیاز به استفاده از هر دو دست دارد در حالی که اگر دکمه های پاور و ولووم در یک طرف از گوشی قرار داشتند مانند بیشتر گوشی های دیگر امکان گرفتن عکس از صفحه نمایش گوشی فقط با کمک یک دست و با فشردن دکمه های پاور و ولووم ممکن بود.

C7-Pro-four

قسمت پایین گوشی شامل جک هدفون، پورت USB-C، میکروفون و یک اسپیکر بوده و در قسمت بالای گوشی نیز فقط یک میکروفون قرار دارد.

C7-Pro-five

در قسمت پشت گوشی نیز، دوربین اصلی گوشی به همراه فلش دو گانه LED قرار دارد.

C7-Pro-camera

در حالت کلی گوشی C7 Pro از نظر ظاهری گوشی بسیار زیبایی می باشد. بدنه فلزی گوشی بسیار زیبا و محکم بوده و هیچ منحنی و سایشی در آن وجود ندارد. تنها تفاوت قابل توجه در مقایسه با C9 Pro اندازه صفحه نمایش می باشد که C7 Pro اندازه کوچکتری در مقایسه با C9 Pro دارد اما تفاوت اندازه این دو گوشی با توجه به 5.7 اینچی بودن صفحه نمایش C7 Pro مقدار قابل توجهی نمی باشد.

 

صفحه نمایش:

Galaxy C7 Pro از یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 1920×1080 و پنل Super AMOLED استفاده می کند. کیفیت صفحه نمایش C7 Pro کمی بهتر از صفحه نمایش C9 Pro بوده اما عملکرد VR در این گوشی ضعیف تر از C9 Pro می باشد. رنگ های صفحه نمایش کمی اشباع شده می باشند و میزان حرارت سطوح سفید کمی زیاد است و این به معنی این است که رنگ های سفید و خاکستری صفحه نمایش کمی مایل به آبی می باشند. البته سامسونگ در تنظیمات امکاناتی را در نظر گرفته است تا به کمک آن حالت رنگ ها را به حالت پایه و اولیه تنظیم کنید که در این حالت کنتراست صفحه نمایش کمی پایین می آید اما مایل به آبی بودن رنگ های سفید و خاکستری اصلاح می شود. عکس های گرفته شده در حالت پایه نیز کیفیت و دقت رنگ بالایی به همراه دارند. اما عملکرد صفحه نمایش در فضای باز و نور کم و حتی زیر نور آفتاب بسیار خوب و قابل قبول می باشد و تمام اطلاعات صفحه نمایش کاملا قابل تشخیص هستند. زاویه دید نیز بسیار خوب است و فقط در شرایطی که زاویه دید شما خیلی زیاد و نا مناسب باشد یک شکل رنگین کمان مانندی در صفحه نمایش ایجاد می شود که البته در تمام صفحه نمایش های AMOLED این اتفاق می افتد و ایراد خیلی بزرگی برای C7 Pro نمی باشد.

نرم افزار:

C7 Pro از سیستم عامل Android 6.0.1 Marshmallow و همچنین رابط کاربری TouchWiz خود سامسونگ روی سیستم عامل استفاده می کند. متاسفانه در حال حاضر هیچ خبری از آخرین نسخه اندروید روی گوشی و خبری از اینکه چه زمانی این به روز رسانی برای کاربران C7 Pro فراهم می شود نیست.

C7-Pro-eight

رابط کاربری گوشی مانند تمام گوشی های سامسونگ دو لایه می باشد و می توانید با لمس آیکون Apps به لایه دوم رابط کاربری که تمام برنامه های نصب شده روی گوشی در آن قرار دارند بروید. فضای مربوط به نوتیفیکیشن ها نیز به روز رسانی شده است. با یک بار کشیدن قسمت بالای صفحه نمایش به سمت پایین، فضای مربوط به نوتیفیکیشن ها باز می شود که چندین میان بر در آن وجود دارد و نوتیفیکیشن ها در زیر آن نمایش داده می شوند و با دوباره کشیدن این فضا به سمت پایین تمام میان بر هایی که آن ها را مشخص کرده اید و قابل شخصی سازی می باشند نمایش داده می شوند.

C7-Pro-nine

رابط کاربری جدید سامسونگ از منو تنظیمات با شکل جدید و به روزتری نیز استفاده می کند که استفاده از آن راحت تر بوده و به راحتی می توانید برای رابط کاربری خود تم ها، آیکون ها و تصاویر زمینه جدید را دانلود و استفاده کنید.

C7-Pro-ten

سامسونگ همیشه رابط کاربری خود را همراه با امکانات جالب و هیجان انگیز معرفی می کند. رابط کاربری C7 Pro نیز به همین شکل بوده و این روند را دنبال می کند. امکانات جالب زیادی وجود دارد که سامسونگ در رابط کاربری خود در این گوشی قرار داده است که برخی از این امکانات به شرح زیر می باشد.

تقسیم صفحه نمایش به قسمت های جداگانه و اجرا بیش از یک برنامه در صفحه نمایش به طور همزمان که این امکان به طور معمول در اندروید 7 به بالا وجود دارد اما سامسونگ در این رابط کاربری خود این امکان را فراهم کرده است، فیلتر نور آبی برای استفاده از گوشی در فضاهای کم نور که مانع از اذیت شدن چشم کاربر می شود، صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) که ساعت و تاریخ و همچنین نوتیفیکیشن ها را وقتی که صفحه نمایش گوشی خاموش است نمایش می دهد، تم و آیکون های قابل شخصی سازی، حالت استفاده با یک دست، قفل کردن برنامه ها با اثر انگشت یا پین کد، اجرا سریع دوربین که می توانید برنامه دوربین را با دو بار پشت سر هم فشار دادن دکمه Home اجرا کنید و در آخر دیگر امکان جالب این رابط کاربری به حالت خواب بردن برنامه هایی است که در بک گراند گوشی در حال اجرا هستند که در نتیجه باعث خالی شدن حافظه رم و عملکرد بهتر گوشی می شود. امکانات گفته شده، امکانات مهم و قابل توجه این رابط کاربری بودند. طبیعتا امکانات و ویژگی های خاص و جالب دیگری نیز در این گوشی وجود دارند که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید.

تنها نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که گوشی C7 Pro هم مثل C9 Pro فاقد امکان SamsungPay می باشد. در حال حاضر فقط گوشی های سری GalaxyS, Note, A از امکان SamsungPay پشتیبانی می کنند که البته با توجه به اینکه قیمت گوشی های A5 و A7 تقریبا برابر با گوشی های C7 Pro و C9 Pro می باشد، انتظار می رفت که این دو گوشی نیز از این امکان پشتیبانی داشته باشند که چنین نشده است.

سخت افزار:

شاید برخی از کاربران با توجه به اینکه سخت افزار این گوشی نسبت به گوشی C9 Pro کمی ضعیف تر می باشد تصور کنند که در عملکرد این دو گوشی تفاوت قابل توجهی وجود دارد اما با توجه به تست های انجام شده روی این دو گوشی به جز در برخی از بازی های سنگین که گرافیک بسیار بالایی نیز دارند تفاوت قابل توجهی در عملکرد این دو گوشی وجود ندارد و C7 Pro نیز عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد. رابط کاربری بسیار روان بوده و برنامه ها خیلی سریع و روان اجرا می شوند. حافظه RAM گوشی مقدار بسیار مناسب و 4GB می باشد که حافظه زیاد و قابل و توجهی می باشد اما با این وجود باز هم سامسونگ حافظه را به گونه ای مدیریت می کند که برنامه هایی که در بک گراند گوشی در حال اجرا هستند به طور خودکار متوقف و حتی بسته شوند تا حافظه RAM خالی شده و اجرا برنامه ها با سرعت بیشتری همراه شود. یکی از مزیت های استفاده از چیپست کمی ضعیف تر در مقایسه با گوشی C9 Pro این است که هنگام استفاده معمولی از گوشی، قسمت پشت گوشی داغ نمی شود هر چند هنگام شارژ کردن گوشی و به طور همزمان استفاده از گوشی، قسمت پشت گوشی کمی داغ می شود. اسپیکر های استریو به کار رفته در C7 Pro همان اسپیکر های استریو استفاده شده در C9 Pro می باشند. عملکرد سنسور اثر انگشت C7 Pro توانست در تست های انجام شده عملکرد بهتری حتی در مقایسه با C9 Pro داشته باشد و دقت و سرعت سنسور این گوشی بهتر و دقیق تر از گوشی C9 Pro می باشد. به نظر می رسد این تغییرات و بهبود در سنسور اثر انگشت C7 Pro ناشی از بهینه سازی های نرم افزاری است که سامسونگ در این سنسور انجام داده است و تنها ایراد این سنسور را می توان محدود بودن سنسور به استفاده از فقط سه سنسور اثر انگشت دانست.

دوربین:

گوشی C7 Pro دارای یک دوربین 16MP در قسمت پشتی گوشی بوده و مجهز به لنزی با دریچه دیافراگم f1.9 می باشد. در کنار این دوربین یک فلش LED دو تایی نیز وجود دارد. دوربین گوشی قادر به ضبط ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه می باشد.

C7-Pro-six

برنامه دوربین به کار رفته در سامسونگ طی سال ها بهتر و بهتر شده است و در عین حال سادگی خود را نیز حفظ کرده است. برنامه گوشی C7 Pro نیز همین روند را رفته است اما سادگی برنامه این گوشی کمی زیاد بوده و با برنامه دوربین پرچمدارهای سامسونگ کمی فرق دارد و سادگی بیشتری را دارد.

C7-Pro-seven

عکس هایی که در روز و شرایط نوری مناسبی گرفته می شوند، دارای کیفیت تصویر و دقت رنگ بالایی می باشند و تنها مشکل هنگام بزرگ نمایی زیاد عکس می باشد که باعث می شود کیفیت تصویر کمی پایین آید.

اما عکس هایی که هنگام شب یا در شرایط نوری ضعیف ثبت می شوند، کمی کیفیت پایینی دارند و همه ی جزئیات به خوبی قابل تشخیص نیستند که البته این مشکل نیز حل شده است. با انتخاب و فعال کردن حالت شب می توانید عکس هایی با کیفیت عالی داشته باشید. نحوه کار حالت شب به این طریق می باشد که با گرفتن چند عکس از سوژه مورد نظر شما و ترکیب این عکس ها با یکدیگر یک عکس با کیفیت بهتر را در اختیار کاربر گذاشته و آن را ذخیره می کند.

حالت فیلم برداری دوربین امکان فیلم برداری Slow motion را با خود به همراه ندارد که یک نکته منفی در مورد دوربین گوشی می باشد. حالت های فیلم برداری با سرعت 60 فریم بر ثانیه و امکان EIS نیز در این دوربین وجود ندارند که این عوامل همگی از نکات منفی دروبین این گوشی می باشند.

کیفیت ویدیوهای گرفته شده با دوربین نیز خوب و قابل قبول می باشد. محدوده دینامیکی ویدیوها عالی نیست اما سطح جزئیات، رنگ ها و تمرکز روی گوشی به خوبی در دوربین عمل می کنند.

باتری:

یکی از نکات بسیار درخشان و قابل توجه در مورد گوشی C9 Pro باتری 4000mAh و قدرتمند این گوشی بود اما باتری گوشی C7 Pro کمی ضعیف تر شده و ظرفیت 3300mAh را دارا می باشد. البته باید نکاتی را در این مورد در نظر گرفت، با توجه به کوچک تر شدن صفحه نمایش گوشی C7 Pro نسبت به C9 Pro و همچنین استفاده از چیپست Snapdragon 626 که عملکرد بهتر و با صرفه تری در رابطه با باتری گوشی دارد، عملکرد باتری C7 Pro نیز به مانند C9 Pro بسیار عالی بوده و مطمئنا انتظارات کاربران را برآورده می کند.

گوشی C7 Pro از امکان شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند اما همان طور که اشاره شد این گوشی هنگام شارژ شدن کمی داغ می شود که پیشنهاد می شود هنگام شارژ گوشی از گوشی استفاده نشود.

جمع بندی:

گوشی C7 Pro تقریبا تمام امکاناتش را از گوشی C9 Pro به ارث برده است. طراحی عالی، صفحه نمایش فوق العاده، عملکرد و کارایی بالا و خوب، عمر باتری بسیار عالی و همچنین دوربین های با کیفیت فوق العاده. همه ی این امکانات در یک گوشی از نظر اندازه کمی کوچکتر از C9 Pro و از نظر قیمت نیز پایینتر از قیمت C9 Pro عرضه شده است. این گوشی با توجه به امکانات بسیار خوب و قابل قبول و قیمت خوب و منطقی اش و همچنین نیاز بازار که بیشتر مشتریان گوشی های بزرگ و با قیمت های بالا را نمی خواهند می تواند یک گزینه و انتخاب بسیار عالی باشد. به یاد داشته باشید که علاوه بر امکانات عالی و قیمت مناسب این گوشی، C7 Pro برند معتبر سامسونگ را با خود به همراه دارد که این امر باعث می شود خریداران اطمینان بیشتری از کیفیت محصولی که در اختیار می گیرند داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی کامل گوشی Galaxy C7 Pro"

  1. باسلام من گوشی c7pro
    2017را دوماه هس خریدم ولی انتن روستایی 4G-hiweb
    را متاسفانه ساپورت یا پشتیبانی نمیکند میگن باند ۸۰۰یا ۲۰را پشتیبانی کند که این اتفاق نیفتاده حالا اگر دوستان تجربه ای در این زمینه دارند خواهشن در اختیارم بگذارن ممنون حیدری

  2. سلام
    گوشی C7 pro که من اخیرا خریدم مشکل عدم امکان شماره گیری کد های دستوری رو داره , ضمنا SMS هم ارسال نمیشه که قصد تغییر مرکز ÷یام رو داشتم که برای اون هم ظاهرا باید یه کد دستوری بگیرم تا تنظیمات مربوطه باز بشه و اول متنم نوشتم که نمی تونم کد های دستوری رو بگیرم, اگه ممکنه راهنمایی کنید

  3. سلام
    ممنون عالی بود.اما یه سوال برام پیش اومد من خیلی تحقیق کردم که یه گوشی مناسب بخرم که قیمت بالایی هم نداشته باشه کیفیتشم خوب باشه که سه تا گوشی رو پیدا کردم
    یکی c7 pro ،یکی c9 pro ، یکی هم j7 prime
    به نظر شما کدوم یکی از این ها بهتره از نظر همه چی؟ البته دوربین برام مهمه و عملکرد گوشی