نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

در حال حاضر حداقل چهار گوشی از گلکسی‌های سامسونگ وجود دارند که در اسامی آنها عدد 52 به چشم می‌خورد. ما تاکنون در تبلت‌فون در مورد 52هایی که در سری گلکسی ای (Galaxy A) بوده‌اند صحبت کرده‌ایم و حالا به منظور تکمیل این لیست، می‌خواهیم به بررسی گلکسی M52 بپردازیم که یک گوشی مقرون به صرفه‌تر از دستگاه‌های همرده سری گلکسی A به شمار می‌رود ولی همچنان چیپستی دارد که می‌تواند به اینترنت 5G وصل گردد، به نمایشگر AMOLED با نرخ بازسازی 120 هرتزی مجهز است، دوربین عقب توانایی دارد و باتری‌اش هم باظرفیت می‌باشد.

گلکسی ام 52 (Galaxy M52) از حضور همان تراشه اسنپدراگون 778 5G بهره می‌برد که در گلکسی ای 52 اس (Galaxy A52s) وجود داشت بنابراین انتظار داریم عملکردش بی‌نقص و بی‌عیب و ایراد باشد و بتواند به جدیدترین شبکه ارتباطی یعنی 5G وصل شود. به علاوه، باتری آن با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری نیز شارژدهی بی‌نظیری خواهد داشت حال آنکه گوشی‌های سری گلکسی A به باتری 4500 میلی‌آمپری مجهز بودند. این عضو از سری دستگاه‌های گلکسی ام (Galaxy M) همچنین، دارای نمایشگری با نرخ بازسازی 120 هرتزی است و پنل 6.7 اینچی و AMOLED آن نیز کمی از صفحه نمایش 6.5 اینچی مدل‌های مشابه، بزرگتر است تا به عقیده برخی از افراد که می‌گویند هر چه نمایشگر بزرگتر باشد، بهتر خواهد بود، احترام گذاشته شده باشد.

در بخش دوربین هم سامسونگ مطابق میل خیلی از افراد کار کرده و لنز تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی را کلاً کنار گذاشته است. البته لنز 5 مگاپیکسلی مکرو همچنان حضور دارد. از همه مهمتر آنکه، دو لنز 64 مگاپیکسلی اصلی و 12 مگاپیکسلی اولترا واید حضور پیدا کرده‌اند و یک لنز 32 مگاپیکسلی نیز برای گرفتن عکس‌های سلفی به کار می‌رود.

در این میان، کمپانی کره‌ای مجبور شده برای متعادل کردن قیمت گلکسی M52، برخی از امکانات را حذف کند. طبیعتاً تأییدیه ضد آب و خاک IP فدای این استراتژی شده و یکی از اسپیکرها نیز از بین رفته تا در گلکسی ام 52 فقط یک اسپیکر در پایین جای‌گیری کرده باشد. به علاوه، اینکه می‌خواهید یا نمی‌خواهید سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در سمت راست فریم و روی دکمه پاور را یک مزیت یا نقطه ضعف تلقی کنید نیز بستگی به خودتان دارد زیرا این حسگر در Galaxy M52 اینگونه به کار رفته است.

 

آنباکسینگ و محتویات درون جعبه

لوازم جانبی فروخته شده همراه با گلکسی M52 مشابه همان گوشی‌های میان‌رده سامسونگ می‌باشند. جعبه این دستگاه مزین به تصویری از آن بوده و اسم موبایل هم در بالای آن حک شده است.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

درون کارتن، یک شارژر 15 واتی قرار گرفته حال آنکه خودِ Galaxy M52 از سرعت شارژ 25 واتی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، یک کابل USB-A به USB-C هم درون جعبه حاضر شده تا محتویات درون جعبه گلکسی ام 52 به همین موارد ختم شود.

 

طراحی

اگر قبلاً گلکسی ام 51 (Galaxy M51) داشته‌اید، وقتی اقدام به خرید گلکسی M52 می‌کنید، با یک شگفتی روبه‌رو خواهید شد. در حالی که گوشی قدیمی‌تر با ضخامت 9.5 میلی‌متری و وزن 213 گرمی بسیار سنگین بود ولی گوشی جدیدتر باریک و سبک می‌باشد. یک باتری 5000 میلی‌آمپری به جای یک باتری 7000 میلی‌آمپری مسبب این کاهش ضخامت و جرم بوده به طوری که Galaxy M52 به میزان 2.1 میلی‌متر باریک‌تر و 40 گرم سبک‌تر شده است که قطعاً همه افراد به راحتی متوجه این اتفاقات می‌شوند.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

تغییر نگرش سامسونگ برای طراحی گلکسی ام 52 به خوبی احساس می‌گردد چرا که راحت‌تر می‌توان این گوشی را با یک دست گرفت و با آن کار کرد. این در حالی است که کمپانی کره‌ای برای ساخت گلکسی M51 تمام تمرکز خود را روی باتری گذاشته بود. حتی گلکسی ای 52 اس علی‌رغم داشتن نمایشگر کوچکتر و یک باتری کم‌ظرفیت‌تر هم 16 گرم سنگین‌تر و یک میلی‌متر ضخیم‌تر است.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

گلکسی M52 جا پای دستگاه نسل قبل خود گذاشته بنابراین از اینکه می‌بینیم در آن صفحه نمایش 6.7 اینچی حضور پیدا کرده، اصلاً متعجب نیستیم. البته این یک پنل جدید است که از نرخ بازسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

با یک نقطه سیاه رنگ برای جای‌گیری دوربین سلفی و حاشیه‌های مشکی رنگ نسبتاً باریک، گلکسی ام 52 ظاهر معمولی دارد. در واقع این دستگاه نه زشت است و نه زیبا بلکه فقط از نظر شکل و شمایل نکته بخصوصی نمی‌توان در موردش گفت و یا در مقایسه با دیگر موبایل‌های همرده ظاهر متمایزی ندارد.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

مانند گلکسی A52s، گلکسی M52 هم دارای پوشش محافظ گوریلا گلس 5 روی نمایشگر است تا نسبت به گوریلا گلس 3 پلاس به کار رفته بر روی صفحه نمایش گلکسی M51 شاهد یک پیشرفت باشیم. در این بین، برای اینکه بتوانید از تأییدیه‌های ضد آب و خاک بهره‌مند شوید، می‌بایست سراغ دستگاه‌های سری گلکسی A بروید زیرا گوشی مورد بحث ما چنین مدرکی را اخذ نکرده است.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

در حالی که نمای جلویی Galaxy M52 از جنس شیشه ساخته شده ولی پنل پشتی پلاستیکی است تا از این نظر همچون گلکسی M51 و دستگاه‌های سری گلکسی A52 کار کرده باشد. بر خلاف نمایندگان خط تولید Galaxy A که قاب پشتی زیبا و چشم نوازی دارند، قاب پشتی گلکسی M52 براق، درخشان و لغزنده است و اثرات انگشت را به راحتی جذب می‌کند. البته سامسونگ سعی کرده برای زیباتر کردن این بخش، نوعی الگوی راه‌راه را پیاده نماید اما به نظر می‌رسد خیلی از افراد همان ظاهر کاملاً ساده گلکسی ام 51 را بیشتر دوست خواهند داشت.

با ذکر این نکته، بد نیست بگوییم که برای نوشتن این مقاله نقد و بررسی از نسخه مشکی رنگ گلکسی M52 استفاده شده و اصلاً شاید به همین دلیل هم باشد که زیاد به ظاهر این دستگاه علاقه‌ای نداریم. در سمت دیگر نمونه‌های آبی یا سفید رنگ این گوشی جذاب‌تر هستند.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

ماژول دوربین عقب که اینک به سه لنز مجهز شده، در گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی حضور پیدا کرده است. در واقع لنز تشخیص عمق دیگر به کار نرفته است. این ماژول بی‌دلیل بزرگ می‌باشد چرا که لنزها به صورت عمودی در زیر یکدیگر جای گرفته‌اند و چراغ فلاش LED هم در کنار آنها دیده می‌شود. ممکن است خیلی از افراد نسبت به این شیوه جای‌گیری موضع خاصی داشته باشند ولی ما در این مطلب سعی می‌کنیم زیاد به آن خرده نگیریم.

بر خلاف گلکسی ام 51 و دوربین عقب نسبتاً صافش، دوربین عقب گلکسی ام 52 به خاطر ضخامت کمتری که بدنه‌اش دارد، کمی برآمده‌تر شده است.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

فریم برجسته گوشی هم از جنس پلاستیک ساخته شده تا در اینجا نیز همان اتفاقی که برای گلکسی M51 و خانواده گلکسی A52 رخ داده بود، بیفتد. احساسی که با لمس این چارچوب خواهید داشت، مانند احساسی که در زمان لمس گوشی‌های پرچمدار دارید نخواهد بود ولی حدس می‌زنیم که این فریم حداقل از استحکام خوبی برخوردارست.

در سمت راست، دکمه پاوری جای‌گیری کرده که به سنسور اسکنر اثر انگشت مجهز شده است. محل قرارگیری این حسگر کمی بالاتر از استاندارد است اما احتمالاً به خاطر ضخامت کمتری که گلکسی M52 دارد، راحت‌تر می‌توان آن را با انگشت اشاره دست چپ لمس کرد و انگشت شست دست راست هم مشکلی با آن نخواهد داشت.

لمس دکمه‌های کاهش و افزایش صدا هم نیازمند کشیدن بیشتر انگشتان است ولی آن‌قدر سخت نخواهد بود. خوشبختانه همه دکمه‌ها کلیک‌شوندگی بی‌نظیری دارند.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

در سمت چپ، محل قرار دادن سیمکارت را می‌بینید. باید به این نکته اشاره کنیم که این سینی نمی‌تواند همزمان میزبان دو سیمکارت و یک مموری کارت باشد بلکه باید از بین سیمکارت دوم و کارت حافظه یکی انتخاب گردد حال آنکه در گلکسی M51 می‌توانستیم همزمان دو سیمکارت و یک مموری کارت بگذاریم.

یک نقطه ضعف دیگر گلکسی ام 52 این است که در آن خبری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیست اما گلکسی M51 و اعضای خانواده گلکسی A52 همگی چنین پورتی داشتند.

اینک که درباره گلکسی ای 52 حرف زدیم، بد نیست بگوییم که همه دستگاه‌های آن خانواده اسپیکر استریو داشتند ولی گلکسی M52 به این ویژگی مجهز نیست و فقط در کنار پورت USB-C پایین فریم آن یک اسپیکر حضور پیدا کرده است. در این گوشی همچنین، یک میکروفون در پایین و یک میکروفون در بالا جای گرفته‌اند.

به طور کلی، شیوه طراحی گلکسی M52 شاهکار خاصی ندارد و به نظر نمی‌رسد فاکتوری باشد که افراد را برای خریدن این دستگاه تشویق کند. در سمت دیگر، کیفیت ساخت آن بالا بوده و به خاطر وزن کم و ابعاد نسبتاً کامپکت، می‌توانیم مشتریان را برای خرید گلکسی M52 ترغیب نماییم.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

 

صفحه نمایش

گلکسی M52 دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED Plus است که با سایز نمایشگر گلکسی M51 یکی بوده و از نمایشگر 6.5 اینچی اعضای خانواده گلکسی A52 کمی بزرگتر است. رزولوشن این پنل 2400×1080، نسبت بدنه به تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی آن 393 است.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

به عنوان یک مزیت، Galaxy M52 اولین گوشی خط تولید گلکسی M به شمار می‌رود که نمایشگرش نرخ بازسازی 120 هرتزی دارد. البته شاید این دستگاه زیاد ارزان نباشد ولی در میان دستگاه‌های این سری، پیشرفته‌ترین مدل می‌باشد. به هر ترتیب، از اینکه می‌بینیم نرخ نوسازی 120 هرتزی به یک گوشی ارزان قیمت سامسونگ آمده، بسیار خوشحالیم.

از نظر روشنایی هم گلکسی ام 52 هیچ‌گونه کمبودی ندارد و می‌تواند در زیر نور طبیعی تا 777 نیت را به ثبت برساند تا 100 نیت روشن‌تر از گلکسی ام 51 و کمی از روشنایی خانواده گلکسی ای 52 بیشتر باشد. در این میان، حداکثر روشنایی که با کشیدن اسلایدر به انتهایی‌ترین قسمت ممکن کسب خواهید کرد، 402 نیت خواهد بود.

در زمینه نحوه نمایش دادن رنگ‌ها هم نکته بخصوصی نیست چرا که دو حالت وجود دارد که عبارتند از Vivid و Natural که مورد اول به صورت پیش‌فرض روشن شده است. در حالت Vivid، یک اسلایدر پنج جایگاهی و یک اسلایدر RGB به همراه گزینه تنظیمات پیشرفته خواهید داشت. حالت نامبرده از فضای رنگی عریض پشتیبانی می‌کند و برای نمایش دادن محتواهای DCI-P3 از دقت بالایی برخوردارست ولی مطابق معمول، هاله‌ای آبی رنگ را روی اکثر قسمت‌ها به وجود می‌آورد. با کشیدن اسلایدر مربوطه به سمت رنگ‌های گرم، کیفیت رنگ‌ها عادی‌تر و نقاط سفید رنگ هم دقیق‌تر می‌شوند.

در همین حال، حالت Natural برای محتواهای sRGB بسیار بادقت است که البته تاکنون مشخص شده در میان دستگاه‌های سامسونگ این رنج قیمتی موضوعی طبیعی می‌باشد. با روشن کردن این گزینه، اختلاف رنگی 1.5 به ثبت می‌رسد که برای پخش رنگ‌های سفید، بسیار قابل‌قبول است.

سامسونگ جایی ابراز نکرده که صفحه نمایش گلکسی M52 از کیفیت تصاویر HDR پشتیبانی می‌کند و سایت‌های پخش آنلاین فیلم نظیر نتفلیکس و آمازون پرایم ویدیو نیز توانایی نمایش دادن محتواها با این کیفیت را ندارند. در این بین، تأییدیه Widevine L1 به این معناست که شما می‌توانید فیلم‌ها را با وضوح فول اچ‌دی به تماشا بنشینید. باید به این نکته اشاره کنیم که یوتیوب ویدیوهایش را با کیفیت HDR در گلکسی M52 پخش می‌کند.

در تنظیمات مربوط به صفحه نمایش، یک گزینه Motion Smoothness دیده می‌شود که دلیل فعال شدن نرخ بازسازی 120 هرتزی می‌باشد. برای این ویژگی، دو آپشن Standard و High در نظر گرفته شده‌اند که مطابق انتظار، مورد اول به صورت پیش‌فرض روشن بود.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

مورد دوم اما، تقریباً همه چیز را با سرعت 120 هرتزی پخش می‌کند بنابراین خبری از تنظیم تطبیقی نرخ نوسازی نیست. این یعنی حتی در زمان پخش فیلم در گالری، یوتیوب، نتفلیکس، Google Photos و . . . هم سرعت بازسازی محتواها 120 هرتز خواهد بود که برای دوام باتری یک خبر ناامیدکننده به شمار می‌رود. موارد استثنایی که وجود دارند هم عبارتند از منظره‌یاب دوربین و گوگل مپس که همیشه و همه جا با نرخ بازسازی 60 هرتزی اجرا می‌گردند.

 

دوام باتری

Galaxy M52 باتری 5000 میلی‌آمپری دارد که نسبت به باتری 4500 میلی‌آمپری گلکسی ای 52 اس باظرفیت‌تر است اما در مقایسه با باتری 7000 میلی‌آمپری گلکسی ام 51 کم‌ظرفیت‌تر است. این منبع نیرو انرژی موجود را به خوبی مصرف کرده و شارژدهی قابل‌قبولی دارد.

در آزمایش مربوط به وبگردی که در آن اینترنت وای‌فای و نرخ بازسازی 120 هرتزی روشن بود، دوام باتری به 14 ساعت و 34 دقیقه رسید که البته اگر در اینجا نرخ نوسازی 60 هرتزی را فعال کنید، دوام باتری به 16 ساعت و 18 دقیقه افزایش خواهد یافت. در آزمون پخش فیلم و برقراری تماس نیز باتری به ترتیب 21 و 34 ساعت شارژدهی داشت.

استقامت کلی باتری گلکسی M52 در نهایت به 123 ساعت رسید که نسبت به استقامت کلی 156 ساعته گلکسی ام 51 به مراتب کمتر است اما در مقایسه با استقامت کلی 113 ساعته گلکسی اس 52 اس 5G بیشتر می‌باشد.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

 

سرعت شارژ

همراه با گلکسی ام 52 5G یک شارژر 15 واتی به فروش می‌رسد که صرفاً کار راه انداز است وگرنه نمی‌تواند باتری را با سرعت بالایی شارژ کند. شارژ 0 تا 100 درصد منبع نیروی این تلفن همراه، به مدت 1 ساعت و 48 دقیقه طول خواهد کشید.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

خبر خوب این است که همچون بسیاری دیگر از گوشی‌های بالارده سامسونگ، گلکسی M52 هم از توان 25 وات پشتیبانی می‌کند. بر این اساس، با خرید یک شارژر 25 واتی، می‌توانید در عرض 1 ساعت و 19 دقیقه 0 تا 100 درصد باتری را پر کنید و بعد از 30 دقیقه هم شاهد شارژ 50 درصد ظرفیت باتری باشید. البته می‌توان این رکورد را با شارژرهای متفرقه 25 واتی که با استاندارد USB Power Delivery سازگار هستند نیز ثبت کرد.

با این حال، سرعت شارژ گلکسی ام 52 زیاد نیست چرا که رقبایی وجود دارند که سرعت شارژشان دو برابر است. به هر ترتیب، این گوشی را سامسونگ ساخته و قرار نبوده در این زمینه رکورد خاصی شکسته شود.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

 

کیفیت صدا

Galaxy M52 5G تنها یک اسپیکر دارد که در قاب پایینی نشسته است. بر خلاف گلکسی ای 52 اس 5G و بعضی از رقبا، سامسونگ از میکروفون این دستگاه به عنوان اسپیکر دوم استفاده نکرده است.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

تنها اسپیکر گلکسی M52 5G از نظر شدت صدا زیاد قوی نیست و فقط توانست در آزمون‌های مختلف نمره توصیفی “معمولی” را کسب کند. وقتی هم که صحبت از کیفیت صدا می‌شود، باید بگوییم که این دستگاه در قیاس با گلکسی M51 صداها را شفاف‌تر و حرفه‌ای‌تر پخش می‌کند اما در زمینه پخش صداهای ضعیف و بِیس، عملکردش تعریفی نیست.

 

سیستم عامل و رابط کاربری

گلکسی ام 52 رابط کاربری One UI 3.1 و سیستم عامل اندروید 11 دارد. از آن جایی که این دستگاه در پاییز سال 2021 معرفی شد و یک گوشی پرچمدار نیست، بعید بود در آن One UI 4 و اندروید 12 نصب باشد. بر این اساس، امکانات نرم‌افزاری این دستگاه همان مواردی هستند که پیش‌تر در موردشان حرف زده بودیم.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

رابط کاربری کلی با رابط کاربری دیگر گوشی‌های اخیراً معرفی شده سامسونگ فرقی ندارد. به علاوه، یک صفحه قفل استاندارد به همراه صفحه شماره‌گیر و میانبر دوربین و ویجت‌های مختلف در همان ابتدا دیده می‌شوند. لازم به ذکر است که شما می‌توانید در Galaxy M52 از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) بهره ببرید.

برای بازگشایی قفل نمایشگر، سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در سمت راست فریم تعبیه شده که مشخص‌ترین روش بیومتریک به شمار می‌رود. راه‌اندازی آن چند مرحله‌ای طول خواهد کشید ولی پس از آن، عملکرد این حسگر سریع و قابل‌اعتماد است حال فرقی نمی‌کند که می‌خواهید قفل گوشی را با انگشت شست‌تان باز کنید یا انگشت اشاره.

به مانند سایر سنسورها، ممکن است وقتی گوشی را در جیب‌تان گذاشته‌اید، تنها با لمس حسگر اثر انگشت باعث هنگ کردن آن شوید تا وقتی دستگاه را از جیب بیرون آوردید، مجبور باشید پین عددی را وارد کنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید از تنظیمات گزینه‌ای را انتخاب نمایید که تنها وقتی سنسور را می‌فشارید، قفل را باز کند.

به جای این روش هم قابلیت تشخیص چهره در نظر گرفته شده که تنها از دوربین جلو برای شناسایی صورت کاربران بهره می‌برد و به همین خاطر امنیت کمتری دارد.

حتی اگر یک نوتیفیکیشن وجود دارد یا اصلاً نوتیفیکیشنی وجود ندارد، با کشیدن نوار اعلانات به سمت پایین، حالا تمام نمایشگر پوشانده می‌شود. شاید برخی از افراد این نگرش را استفاده نادرست از فضای خالی بدانند. تاریخچه اعلانات نیز همچون Bubbles که از اندروید 11 دریافت شده هم بخشی از امکانات رابط کاربری One UI می‌باشد. منظور از Bubbles، حبابی نمایش داده شدن نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌باشد.

دکمه‌های کنترل فایل‌های رسانه‌ای که همزمان با جدیدترین نسخه اندروید معرفی شدند نیز در One UI قرار گرفته‌اند. با این قابلیت، شما می‌توانید به دکمه‌های سریع توقف یا پخش فایل رسانه‌ای که دارید گوش می‌دهید، دست یابید و با کشیدن انگشتتان به کناره‌ها میان اپلیکیشن‌ها سوئیچ شوید. پنل کنترل شدت صداها که چهار اسلایدر عمودی دارد نیز به شما اجازه می‌دهد سطوح مختلف را ویرایش کنید و قابلیت Music Share هم شما را قادر می‌سازد فایل صوتی را از طریق یک اسپیکر بلوتوثی که به گوشی سامسونگ یکی از دوستان وصل شده، پخش نمایید.

یکی دیگر از امکاناتی که اصل آن به اندروید 11 تعلق دارد ولی در One UI سامسونگ دیده می‌شود، قابلیت پین کردن اپلیکیشن‌ها به بالای منوی اشتراک‌گذاری می‌باشد. از طرفی، نحوه اعطای مجوز به اپلیکیشن‌ها که با اندروید 11 و One UI 3 معرفی شد، به شما اجازه می‌دهد هر بار که یک نرم‌افزار را اجرا می‌کنید، مجوزهای مربوطه را ببینید و یکی از آپشن‌های رد کردن، همین یک بار و یا فقط حین استفاده از برنامه را برگزینید. به علاوه، یک گزینه چهارم اجازه دائمی نیز وجود دارد که از طریق منوی تنظیمات باید به آن دست یابید.

پشتیبانی فوق‌العاده رابط کاربری سامسونگ از تم‌ها و گالری آنلاین و متنوع این شرکت در گلکسی ام 52 5G وجود دارد. گزینه‌های روش‌های ناوبری در میان منوها نیز متنوع هستند هرچند برخی از قسمت‌ها و لایه‌ها با تغییرات جزئی همراه بوده‌اند و دکمه‌های ناوبری کمی عوض شده‌اند. مثلاً، دکمه بازگشت به سمت راست نقل مکان کرده است.

در این بین، رابط کاربری Edge Panels، دستیار دیجیتالی بیکسبی و سازگاری کامل با پلتفرم SmartThings هم تعبیه شده‌اند. Game Launcher نیز یک هاب برای اجرای تمامی بازی‌ها می‌باشد که حاوی گزینه‌های محدودسازی برای مواقعی است که نمی‌خواهید در زمان بازی کردن، حواستان پرت شود.

 

عملکرد و امتیازات بنچمارک

چیپست گلکسی M52 5G اسنپدراگون 778 5G است. این محصول میان‌رده کووالکوم تاکنون نشان داده که در زمینه انجام دادن فعالیت‌های مختلف از قدرت کافی برخوردارست. پردازنده مرکزی و هشت هسته‌ای دارای دو خوشه 4 + 4 به نام‌های Kryo 670 است که سرعت 2.4 و 1.8 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی هم آدرنو 642L می‌باشد که می‌تواند هر کاری که افراد انتظار دارند را به انجام برساند. بر این اساس، حتی در مدل پایه گلکسی M52 5G که رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارد نیز بعید است از نظر سرعت و یا ظرفیت حافظه به مشکل خاصی برخورد کنید.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

با انجام دادن آزمایش‌های تخصصی معمول، تقریباً همان امتیازاتی ثبت شد که توسط گلکسی ای 52 اس 5G و دیگر دستگاه‌های مشابه کسب کرده بودیم. امتیازات آزمون Geekbench دو محصول سامسونگ به یکدیگر شبیه بود. بر این اساس، این دو دستگاه در آزمون‌های تک هسته‌ای زیاد خوب کار نمی‌کنند به طوری که سایر گوشی‌هایی که اسنپدراگون 778 5G دارند، نمرات‌شان به اندازه 25 تا 30 درصد بهتر است. در آزمون چند هسته‌ای اما، تفاوت‌ها کمتر احساس می‌شود.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

در آزمون AnTuTu، گوشی مورد بحث ما در رده‌های وسط و بالاتر از هواوی نوا 9 (Nova 9) و موتورولا اج 20 (Edge 20) و پایین‌تر از 11 لایت 5G NE شیائومی (11 Lite 5G NE)، وان‌پلاس نورد 2 (Nord 2) و 11 تی شیائومی (11T) که تراشه مدیاتک دیمنسیتی 1200 دارند، جای‌گیری می‌کند. البته چند دستگاه آخر به پردازنده گرافیکی قدرتمندتری مجهز شده‌اند. همچون آزمون Geekbench، گلکسی M52 5G در اینجا هم نشان داد که نسبت به گلکسی ای 52 (Galaxy A52) معمولی و تراشه اسنپدراگون 750 آن، عملکرد بهتری دارد.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

در آزمایشات مربوط به پردازنده گرافیکی، گلکسی ام 52 5G عملکرد مناسبی نشان داد هرچند باز هم از دستگاه‌هایی که تراشه دیمنسیتی 1200 و قیمت مشابهی داشتند ضعیف‌تر بود. با این حال، اسنپدراگون 778 5G به هیچ عنوان کُند نیست و می‌تواند رکوردهای قابل‌توجهی را به ثبت برساند و پا‌به‌پای رقبا پیش برود.

نمرات آزمون 3DMark Wild Life هم ضعیف نیستند. Galaxy M52 5G پس از 20 دقیقه، نمره بی‌نظیر 98.9 را کسب کرد. در آزمایش بررسی عملکرد پردازنده مرکزی نیز تقریباً همه چیز ثابت باقی ماند به طوری که گوشی مورد بحث ما توانست حتی با گذشت 21 دقیقه هم با بیشترین قدرت ممکن کار کند و پس از آن عملکردش به بین 85 تا 90 درصد برسد. در ادامه، گلکسی ام 52 5G موفق شد در همین بازه قدرتی، ثبات خودش را حفظ نماید.

 

دوربین

گلکسی M52 5G دوربین عقب سه‌گانه‌ای دارد که شامل لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و مکرو 5 مگاپیکسلی می‌شود. بر این اساس، خبری از لنز تشخیص عمق که پیش‌تر در گلکسی ام 51 وجود داشت نیست هرچند اگر زیاد به کار کردن با این حسگر اصرار دارید، باید بگوییم که شاهد حضور این لنز در گلکسی ای 52 اس 5G هستیم اما برای اکثر افراد، بود و نبود آن زیاد اهمیتی ندارد.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

در نگاه اول، ماژول دوربین عقب گلکسی ام 52 5G شبیه ماژول دوربین عقب گلکسی A52s 5G می‌باشد ولی واقعیت چیز دیگری است. گوشی مورد بحث ما از سنسور تتراپیکسل S5KGW3 ساخت سامسونگ بهره‌مند شده که هر پیکسل آن 0.7 میکرومتر و اندازه خودش هم 1/1.97 اینچ است. گوشی‌های سری گلکسی A سنسورهای 1/1.7 اینچی با ابعاد هر پیکسل 0.8 میکرومتر داشتند و برایشان فرقی هم نمی‌کرد که از محصول سامسونگ بهره می‌بردند یا محصول سونی. بر این اساس، خیلی تخصصی بخواهیم بگوییم، لنز Galaxy M52 5G یک درجه پایین‌تر است.

لنز اصلی همچنین، فاقد سیستم اپتیکال ثابت‌سازی تصاویر (OIS) است حال آنکه گلکسی ای 52 اس 5G چنین ویژگی داشت. به غیر از این مورد، بقیه مشخصات اعم از فاصله کانونی 26 میلی‌متری و گشودگی دیافراگم f/1.8 در هر دو گوشی یکسان هستند.

لنزهای اولترا واید نیز در هر دو موبایل نامبرده یکی می‌باشند هرچند M52 5G لنز سونی IMX258 و A52s 5G لنز سامسونگ S5K3L6 داشت. اگر در مورد سنسوری حرف بزنیم که دارای ابعاد 1/3.06 اینچی و سایز هر پیکسل 1.12 میکرومتر است، تصاویری که خواهیم گرفت 12 مگاپیکسلی خواهند بود. در این لنز فوکوس ثابت و گشودگی دیافراگم f/2.2 می‌باشد و می‌تواند میدان دید 123 درجه‌ای را پوشش دهد.

دوربین سلفی هم دقیقاً همانی است که در گلکسی M51 حضور داشت. این سنسور که کواد بایر ساخت سونی می‌باشد، 32 مگاپیکسلی است و IMX616 نام دارد و به صورت پیش‌فرض تصاویر 12 مگاپیکسلی می‌گیرد که با توجه به اعداد و ارقام و توانایی لنز، کمی عجیب به نظر می‌رسد. در اینجا باید اشاره کنیم که A52s 5G یا به همین لنز مجهز شده یا از محصول ساخت سونی سود می‌جوید.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

 

اپلیکیشن دوربین

اپلیکیشن دوربین نصب شده در گلکسی M52 5G شبیه همانی است که در دیگر گوشی‌های سامسونگ دارای رابط کاربری One UI 3.1 وجود داشت. امکانات مبتدی آن شامل کشیدن انگشتان به سمت راست یا چپ برای سوئیچ شدن میان حالات مختلف عکسبرداری و فیلمبرداری و یک دکمه برای مرتب‌سازی، اضافه و یا حذف کردن حالات از منظره‌یاب می‌شوند. کشیدن انگشتان به صورت عمودی نیز (چه از بالا به پایین و چه از پایین به بالا) میان دوربین جلو و دوربین عقب سوئیچ می‌کند.

نماد آشنای درخت که وظیفه کنترل کردن زوم را بر عهده داشت، در این منظره‌یاب نیز به چشم می‌خورد و اگرچه خبری از لنز تله فوتو در سخت‌افزار دوربین نیست ولی می‌توانید علاوه بر حالات بزرگنمایی 1 برابری (1x) و اولترا واید، به مقدار 2 برابر (2x) روی سوژه زوم کنید. به علاوه، قادر خواهید بود با باز و بسته کردن انگشتان خود روی منظره‌یاب، روی سوژه زوم نمایید. لازم به ذکر است که حالات بزرگنمایی از پیش تعیین شده عبارتند از: 4 برابری (4x) و 10 برابری (10x).

منظره‌یاب دارای آیکون‌های استانداردی نظیر نماد چرخ‌دنده برای تنظیمات دوربین است که در گوشه سمت چپ دیده می‌شود. سایر امکانات معمول نیز شامل خطوط شطرنجی، داده‌های موقعیت مکانی و . . . هستند که می‌توان در منوی مربوطه به آنها دست یافت.

یک حالت عکسبرداری پیشرفته (Pro) هم وجود دارد که به شما امکان کنترل کردن مقادیری نظیر ISO، سرعت شاتر، فوکوس دستی و تعادل نور سفیدی را می‌دهد. حالت اندازه‌گیری و گزینه‌های مخصوص فوکوس خودکار مناطق نیز در دسترس قرار دارند. همچنین، چندین آپشن کنترل مقادیری مانند کنتراست، اشباع‌شدگی و . . . تعبیه شده‌اند. در این میان، خبری از گزینه هیستوگرام زنده نیست. متأسفانه حالت پیشرفته فقط برای عکسبرداری با لنز اصلی مناسب است.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در روز توسط لنز اصلی

عکس‌های گرفته شده در روز توسط لنز اصلی برای یک گوشی میان‌رده کیفیت قابل‌قبولی دارند. رنج دینامیک در آنها عریض است ولی شاید در حد و اندازه موبایل‌های پرچمدار و بالارده نباشد. رنگ‌ها شفافیت مثال‌زدنی دارند و اشباع‌شدگی آنها به مقدار کافی انجام پذیرفته است. مقدار جزئیات ثبت شده نیز عالی، شفاف و واضح هستند و نویز نیز به خوبی کنترل شده تا بتوانیم اینگونه بگوییم که حداقل در این زمینه، نسبت به گلکسی ام 51 پیشرفتی رخ داده است.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

با عکسبرداری در حالت زوم 2 برابری، شاهد ظهور کشیدگی‌ها در لبه‌ها و قسمت‌های دارای کنتراست خواهیم بود. این تصاویر برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و یا دیدن در نمایشگرهای کوچک مناسب هستند ولی اگر از نمای بسیار نزدیک به آنها نگه کنید، ناامید خواهید شد.

این نکته اما، در تصاویر 64 مگاپیکسلی گرفته شده با حالت پیشرفته پایدار نیست چرا که آنها جزئیات زیادی دارند ولی بر عکس نویزشان افزایش یافته و رنج دینامیک کمتر شده است.

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در روز توسط لنز اولترا واید

لنز اولترا واید دوربین هم نسبت به گوشی نسل قبل نویز کمتری ثبت می‌کند و تصاویر شفاف‌تری هم می‌گیرد به طوری که برای یک موبایل میان‌رده بی‌نظیر هستند. رنج دینامیک به هیچ عنوان مانند رنج دینامیک خروجی‌های لنز اصلی نیست ولی به اندازه کافی عریض است. رنگ‌ها هم شاید سرد شده باشند اما بعید خواهد بود این نکته برای کاربران مشکلی به وجود بیاورد.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

 

کیفیت تصاویر گرفته شده در شب‌ها و شرایط کم نور توسط لنز اصلی

عکس‌های به ثبت رسیده توسط لنز اصلی گلکسی M52 5G در شب هم آن‌قدر بد نیستند. رنج دینامیک خیلی خوب بوده و اشباع‌شدگی رنگ‌ها نیز به مقدار کافی انجام شده و در این بین خبری از مشکل عجیب تعادل نور سفیدی نیست. البته اینها شفاف‌ترین تصاویری نیستند که می‌توان گرفت چرا که اگر از نمای نزدیک به آنها نگاه کنیم، می‌توانیم نویزهایی را بیابیم هرچند این موضوع نمی‌تواند تأثیر منفی آن‌چنانی روی تصمیم نهایی شما برای خرید گلکسی M52 5G داشته باشد. ضمن اینکه در این تصاویر، جزئیات زیادی هم دیده می‌شود.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

همان‌طور که قبل‌تر در گلکسی ام 51 و گلکسی ای 52 اس 5G دیده بودیم، حالت عکسبرداری در شب یا همان Night Mode گلکسی ام 52 5G هم تصاویر را به صورت برش خورده و با رزولوشن 12 مگاپیکسلی نمایش می‌دهد. این حالت، شفافیت و وضوح را بیشتر می‌کند و تأثیر خودش را بیشتر در جاهایی می‌گذارد که نور کمتری وجود دارد زیرا قسمت‌های تاریک‌تر را روشن‌تر جلوه می‌دهد. در اینجا رنج دینامیک افزایش نیافته هرچند در حالت معمولی عکسبرداری نیز این موضوع اصلاً مشکل‌ساز نبود و حالا هم نیست.

سطح بزرگنمایی 2 برابری، همان عملکردی که در روز داشت را در شب ارائه می‌کند که انصافاً هم خوب بود. البته اگر از نمای خیلی نزدیک به این تصاویر نگاه نکنید، ظاهر خوبی خواهند داشت.

Night Mode میزان شفافیت را به 11 افزایش می‌دهد و لزوماً همیشه همه چیز را زیباتر نمی‌کند چرا که برشی که قبلاً انجام می‌شد حالا نیز وجود دارد و بار دیگر رزولوشن تصاویر 12 مگاپیکسل است.

 

کیفیت تصاویر گرفته در شب‌ها و شرایط کم نور توسط لنز اولترا واید

لنز اولترا واید آن تصور مثبتی که از خودش به جای گذاشته را از بین نمی‌برد و همچنان تصاویر باکیفیتی می‌گیرد. البته نویز بخش جدایی‌ناپذیر این عکس‌ها هستند ولی جزئیات آنها نیز زیاد می‌باشد و شفافیت هم لب مرز است. در مقایسه با خروجی‌های لنز اصلی، رنگ‌ها کمی کشیده شده‌اند ولی اگر فقط و فقط به خودشان نگاه کنید، نکته منفی را متوجه نخواهید شد. رنج دینامیک نیز برای یک لنز اولترا واید استفاده شده در یک گوشی مقرون به صرفه مانند Galaxy M52 5G قابل‌قبول است.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

در عکس‌هایی که لنز اولترا واید در شب‌ها می‌گیرد، خبری از فرآیند برش زدن نیست چرا که با همان میدان دید اصلی و رزولوشن معمولی عکسبرداری می‌شود. به علاوه، پیشرفت‌هایی در حوزه رنج دینامیک و میزان جزئیات هم آن‌قدر زیاد به چشم نمی‌خورد. به نظر می‌رسد تنها جایی که لنز اولترا واید می‌تواند در شب‌ها آن را به خوبی ثبت کند، قسمت‌های سبز هستند.

 

کیفیت تصاویر کلوزآپ

خودِ لنز 5 مگاپیکسلی مکرو گلکسی ام 52 5G تحسین‌شدنی نیست اما تصاویری که می‌گیرد کیفیت خوبی دارند. بر خلاف لنزهای قدیمی‌تر که رنگ‌ها را بی‌روح و رنج دینامیک را محدود می‌کردند، لنز حاضر شده در این محصول سامسونگ چنین مشکلی ندارد و رنج دینامیک از یک نوع فرآیند HDR سود می‌برد بنابراین ویژگی‌های مثبتی که می‌توانیم در مورد این عکس‌ها بگوییم، زیاد هستند. نبود فوکوس خودکار یعنی شما باید در فاصله کمی نسبت به سوژه قرار گرفته باشید تا دوربین بتواند روی آن به خوبی فوکوس کند.

 

کیفیت تصاویر پرتره

علی‌رغم اینکه لنز تشخیص عمق حذف شده ولی حالت پرتره بدون هیچ مشکلی در گلکسی M52 5G کار می‌کند. جداسازی سوژه از پس‌زمینه به طور کلی خوب صورت می‌پذیرد و افکت تار شدگی نیز کیفیت خوبی دارد و فرآیند HDR هم به خوبی عمل می‌کند.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

 

کیفیت تصاویر سلفی

تصاویر سلفی Galaxy M52 5G توسط یک لنز 32 مگاپیکسلی گرفته می‌شوند ولی به صورت پیش‌فرض رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارند. وقتی نور کافی تابیده، شفافیت و جزئیات را به وفور می‌توان یافت و نویزها هم آن‌قدر زیاد نیستند. چیزی که ثبات کمتری دارد، تعادل نور سفید است که بعضاً رنگ چهره سوژه‌ها را سرد نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که رنج دینامیک قابل‌قبول می‌باشد.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

فرآیند HDR در زمان عکسبرداری پرتره هم خوب کار می‌کند بنابراین نیازی نیست برای اینکه نمای پشت سر خود را تار نشان دهید، رنج دینامیک را از بین ببرید. در این حالت جداسازی سوژه از پس‌زمینه خیلی خوب است و اگرچه با مشکلات جزئی همراه می‌باشد ولی در اکثر مواقع عملکرد مناسبی از خودش ارائه می‌کند.

اگر هم از جمله افرادی هستید که از عکسبرداری سلفی با کیفیت 32 مگاپیکسلی لذت می‌برید، می‌توانید با این حالت نیز تصویربرداری کنید. بر این اساس، چنان‌چه بتوانید با کمترین ISO ممکن عکسبرداری نمایید، جزئیاتی که به ثبت خواهید رساند، افزایش خواهند یافت. در این میان، کاهش ناچیز نور محیط نیز سبب کشیدگی ظاهر تصاویر شده و مقدار جزئیات آنها را به اندازه جزئیات تصاویر 12 مگاپیکسلی می‌کند.

 

ضبط و کیفیت ویدیو

گلکسی M52 5G می‌تواند با لنزهای اصلی، اولترا واید و سلفی فیلم‌های 4K ضبط کند. دو لنز اصلی و سلفی همچنین، توانایی ثبت کردن 60 فریم در هر ثانیه را دارند ولی اولترا واید چنین قابلیتی ندارد. در تنظیمات، یک دکمه برای فعالسازی رمزگشای h.265 تعبیه شده است. باید اشاره کنیم که از سیستم رمزگشای h.264 به صورت پیش‌فرض استفاده می‌گردد. سیستم ثابت‌سازی هم می‌تواند تنها لرزش فیلم‌های 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه را از بین ببرد و در رزولوشن 4K یا ویدیوهایی که در هر ثانیه آنها 60 فریم ثبت شده، فعالیت نمی‌کند.

فیلم‌های 4K ضبط شده توسط لنز اصلی که بیت‌ریت 40 مگابیت بر ثانیه‌ای دارند، از کیفیت خوبی برخوردارند به طوری که نویزشان کم، جزئیاتشان زیاد و فرآیند پردازش‌شان قابل‌قبول است. نور سفید هم تعادل بالایی دارد، رنگ‌ها دقیق هستند و رنج دینامیک نیز عریض می‌باشد.

خروجی‌های ضبط شده در حالت زوم 2 برابری ظاهری دارند که گویی کیفیت و شفافیت‌شان افزایش یافته است؛ موضوعی که حتی با دیدن آنها در یک نمایشگر بزرگ نیز می‌توان متوجهش شد.

لنز اولترا واید می‌تواند فیلم‌های 4K ضبط کند. نویز تقریباً در این ویدیوها وجود ندارد و مقدار جزئیات‌شان زیاد است. رنگ‌ها هم کیفیت قابل‌قبولی دارند ولی شاید از رنگ‌های ثبت شده توسط لنز اصلی کمی گرم‌تر باشند. رنج دینامیک نیز خوب است.

با توجه به اینکه در کیفیت 4K خبری از سیستم ثابت‌سازی تصاویر نیست، بهتر است وقتی دارید پیاده‌روی می‌کنید یا حتی ایستاده‌اید، فیلم نگیرید. نکته این است که حتی کلیپ‌های 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه که توسط لنز اصلی به ثبت می‌رسند هم آن‌قدر ثبات ندارند. دلیلش هم این است که وقتی دوربین می‌لرزد، فوکوس از بین می‌رود و به همین خاطر صحنه‌ها به شدت لرزش‌دار دیده می‌شوند. این در حالی است که لنز اولترا واید با فوکوس ثابتی که دارد، با چنین مشکلی روبه‌رو نیست.

 

رقبا و آلترناتیوها

یکی دیگر از گوشی‌های سامسونگ که در اسم خود عدد 52 دارد، باید ما را متقاعد کند که از Galaxy A52s 5G بهتر است و یا حداقل مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. متأسفانه این جمله زیاد درست نیست زیرا به خاطر آنکه گلکسی M52 5G در بعضی از مناطق به اندازه گلکسی A52s 5G قیمت خورده، باید آن را نسبی بدانیم. البته شاید هم در برخی از کشورها، گوشی‌های سری گلکسی A بین 10 تا 15 درصد گران‌تر باشند.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

با مقایسه دو گوشی نامبرده، باید بگوییم که خرید گلکسی A52s 5G به خاطر چندین مزیتی که دارد، کار منطقی‌تری است. این مزایا شامل تأییدیه ضد خاک و قطرات آب IP67 و اسپیکرهای استریو می‌شوند. به علاوه، این موبایل جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد حال آنکه عضو خط تولید گلکسی M چنین پورتی ندارد. در سمت دیگر، گلکسی ام 52 5G از باتری بهره می‌برد که استقامت کلی بیشتری دارد و علی‌رغم نمایشگر بزرگتر و باتری باظرفیت‌ترش، به طرز عجیبی باریک‌تر و سبکتر است. با این حال، انتخاب ما Galaxy A52s 5G می‌باشد ولی اگر در جایی زندگی می‌کنید که دو دستگاه به یک اندازه قیمت خورده‌اند، شاید بهتر باشد مزایا و معایب هر کدام را بسنجید و سپس اقدام به خرید کنید.

خارج از گردونه محصولات سامسونگ، اولین آلترناتیوی که به یادمان می‌آید، 11 لایت 5G NE شیائومی است. این موبایل در اکثر مناطق مقرون به صرفه‌تر از گلکسی M52 5G خواهد بود ولی بعضی فروشندگان نیز آنها را با یک قیمت می‌فروشند. به هر حال، محصول شیائومی با ضخامت 6.8 میلی‌متری که دارد، به راحتی نماینده سامسونگ را شکست می‌دهد. باتری دو موبایل هم تقریباً به یک اندازه ظرفیت دارد. به علاوه، محصول کمپانی چینی تأییدیه ضد خاک و قطرات آب IP53، اسپیکرهای استریو و سنسور مادون قرمز IR دارد. مزیت اصلی محصول سامسونگ هم عبارتست از نرخ بازسازی 120 هرتزی (90 هرتزی در 11 Lite 5G NE). در زمینه دوربین نیز دو دستگاه یکسان هستند ولی ما گلکسی M52 5G را گوشی بهتری در این حوزه می‌دانیم.

با گذر از دو نماینده سامسونگ و شیائومی، به ریلمی جی تی مستر (GT Master) می‌رسیم که از نظر طراحی بسیار خاص است. وقتی می‌خواهیم در مورد امکانات اولیه آن صحبت کنیم، باید بگوییم که این دستگاه لزوماً بد نیست چرا که نمایشگر با نرخ بازسازی 120 هرتزی، دوام باتری طولانی مدت و دوربین‌های توانمندی دارد. نکته این است که گلکسی M52 5G در هر کدام از این زمینه‌ها، کمی بهتر از محصول ریلمی می‌باشد هرچند به هیچ عنوان نمی‌توان باتری‌اش را در عرض 33 دقیقه از 0 تا 100 درصد شارژ کرد. با این اوصاف، به کسانی که بین خرید گلکسی ام 52 5G و خرید ریلمی جی تی مستر مردد هستند، باید بگوییم که گوشی اول اسلات قرار دادن مموری کارت و گوشی دوم جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد. ضمناً، در بعضی از مناطق، GT Master ارزان‌تر است.

وان‌پلاس نورد 2 شاید از نظر دوربین گوشی بهتری باشد چرا که لنز اصلی آن در حد و اندازه لنز اصلی گوشی‌های پرچمدار است اما نمی‌تواند به خوبی از آن بهره ببرد. چیپست این موبایل برتر می‌باشد زیرا دیمنسیتی 1200 آن از پردازنده گرافیکی Galaxy M52 5G به مراتب بهتر است. محصول وان‌پلاس همچنین، به اسپیکرهای استریو مجهز شده ولی محصول سامسونگ اسلات قرار دادن مموری کارت و نمایشگر باکیفیت‌تری دارد. قیمت OnePlus Nord 2 منطقه به منطقه فرق می‌کند و خرید آن در صورتی معقولانه است که به اندازه گلکسی ام 52 5G قیمت دارد.

 

نظر نهایی

در حالی که گلکسی M51 با باتری که ارائه کرده بود، شاه گوشی‌های هوشمند از نظر دوام باتری لقب می‌گرفت ولی گلکسی M52 5G رویه متعادل‌تری را در پیش گرفته است. این دستگاه به جای باتری 7000 میلی‌آمپری، از یک منبع نیروی 5000 میلی‌آمپری سود می‌برد و به همین خاطر دیگر در زمینه شارژدهی رکورددار نیست. با این وجود، خصوصاً در زمینه عملکرد، این دستگاه همچنان یکی از گوشی‌های بادوام در میان رقبای هم‌قیمت به شمار می‌رود. در سمت دیگر، وزن و ضخامت کمی که این گوشی دارد، شما را به تعجب وا خواهد داشت حال آنکه موبایل نسل پیشین آن به شدت ضخیم و سنگین بود.نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 5G

در این میان، مهمترین پیشرفتی که صفحه نمایش گلکسی ام 52 5G داشته، بهره‌مندی از نرخ بازسازی 120 هرتزی می‌باشد که با توجه به رویه‌ای که بی‌دلیل سرعتش کاهش نمی‌یابد، باید این ویژگی را جذاب و کارآمد بدانیم. گلکسی ام 51 یک گوشی کارآمد از نظر دوربین بود و اینک دستگاه جدیدتر در این حوزه و به خصوص زمان عکسبرداری پیشرفته‌تر شده است حال فرقی نمی‌کند که می‌خواهد عکسبرداری در روز باشد یا در شب. البته برای فیلمبرداری، نمی‌توانیم خرید گلکسی M52 5G را پیشنهاد کنیم زیرا در وضوح 4K، خبری از سیستم ثابت‌سازی تصاویر نیست.

چندین اتفاق عجیب مانند حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری و نبود اسلات اختصاصی قرار دادن مموری کارت میکرو SD هم شاید باعث تعجب افراد شود هرچند که مورد اول در گلکسی ای 52 اس 5G حاضر بود. به علاوه، اسپیکر تکی هم نمی‌تواند زیاد باکیفیت باشد و شارژری که قادر نیست از تمام توان شارژ گوشی بهره ببرد هم کمی آزاردهنده است.

در مجموع، باید بگوییم که Galaxy M52 5G یک گوشی رقابتی و همه چیز تمام است که با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌اش، هیچ نقطه ضعفی که از ارزشش بکاهد ندارد. تفاوت‌های قیمت این تلفن همراه در بعضی از کشورها، شاید آن را به یک دستگاه مناسب تبدیل کند بنابراین اگر قبل از تصاحب این دستگاه، مقایسه‌ای میان رقبایش داشته باشید، ضرر نخواهید کرد. با همه اینها، گلکسی M52 5G موبایل خوبی است.

 

نقاط قوت

  • وزن و ضخامت کم علی‌رغم داشتن صفحه نمایشی بزرگ و باتری باظرفیت
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • دوام باتری طولانی مدت ولی نه به اندازه گوشی نسل قبل
  • تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و پیشرفت‌های قابل‌توجه در حوزه عکسبرداری و فیلمبرداری در مقایسه با رقبای همرده و بعضاً پرچمدار

 

نقاط ضعف

  • ظاهر قدیمی (به خصوص در رنگ مشکی) و نداشتن تأییدیه ضد آب و خاک IP
  • تطبیقی نبودن نرخ بازسازی سریع
  • سرعت شارژ پایین و ناهماهنگ بودن سرعت شارژر فروخته شده همراه با گوشی با توان پشتیبانی شده توسط دستگاه
  • نداشتن سیستم ثابت‌سازی تصاویر در ویدیوهای 4K و کیفیت معمولی فیلم‌های 1080p
  • نداشتن اسپیکر استریو، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و مشترک بودن اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD با سیمکارت دوم

خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ M52

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *