نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا

نقد و بررسی گوشی موبایل Huawei Nova

گوشی هواوی نوا از دور شبیه نکسوس 6P بنظر می­‌رسد، اما کمی از آن کوچک­تر است. به راستی که Huawei Nova ستاره­­‌ای در میان گوشی­‌های میان رده­‌ای است. Huawei nova با اینکه محصولی میان رده به حساب می­‌آید و همچنین در طراحی آن سخت­‌افزار نه­ چندان قدرتمندی استفاده شده، ولی با این وجود هنگام کار کردن با آن احساس کار کردن با یک گوشی بالارده به کاربران منتقل می‌شود. در واقع هواوی با طراحی و عرضه این محصول، استانداردهایی جدیدی برای گوشی‌های میان‌رده معرفی کرده است.

گوشی نوا به همان جذابیت P9 است. البته از لحاظ ظاهری نیز شبیه هم هستند، اما نمایشگر 1080p IPS با بزرگی 5.0 و بخش دوربین این دو گوشی را از یکدیگر متمایز می­‌کند. چیپست Nova و +Nova را به اسنپ‌دراگون 625 تغییر داده­‌اند که مصرف کمتری دارد. البته از لحاظ کلاس کاری این تراشه بهترین گزینه بوده و همچنین تصمیم مدبرانه­‌ای برای عملکرد بهینه باتری می‌باشد. در واقع استفاده از چیپست‌های کوالکام اسنپ‌دراگون یکی از دلایل بالا بودن قیمت خرید گوشی هواوی Nova در مقایسه با دیگر گوشی‌های میان‌رده این کمپانی می‌باشد. Nova برخلاف P9 دارای تنها یک دوربین 12MP است که از برند لایکا نیست.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - اینفوگرافی

مثل گوشی­‌های قبلی هواوی، اطلاعاتی از محافظ صفحه این گوشی نیز موجود نیست. همه می­‌دانیم که در بین گوشی­‌های سابق این کمپانی بیشترشان به سادگی خراش بر می­‌داشتند و این احتمال برای گوشی nova نیز وجود دارد. موضوع مورد انتقاد دیگر مربوط به عدم پشتیبانی از وای‌فای دو بانده در این گوشی است؛ در حالی که تراشه اسنپ 625 براحتی از وای‌فای دوبانده پشتیبانی می‌کند.

طراحی و ساخت گوشی Huawei Nova

جعبه گوشی Huawei Nova ظاهری کاملا زیبا دارد. حتی می­‌توان گفت مانند گوشی­‌های بالارده است. لوازم جانبی گوشی در جعبه شامل شارژر 5V/2A، یواس‌بی نوع C و EarPods می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - جعبه گشایی

Nova در ابعاد 141.2×69.1×7.1 میلی‌متر می­‌باشد که 4 میلی‌متر از P9 کوتاه­‌تر است. وزن آن با 146g تنها دو گرم کمتر از P9 است.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - طراحی

از لحاظ ظاهری Nova با بدنه­ آلومینیومی و انحنای گوشی از هر دو طرف بسیار چشم­‌نواز است. زیبایی شاید از دید هر کسی یک برتری حساب بیاید، اما ویژگی­‌های دیگری نیز برای مقبولیت و فراگیری وجود دارد که هواوی نوا بیشترشان را دارد. ظاهرا طراحی این گوشی از Nexus 6P الهام گرفته شده و در پشت آن گلس سیاه مشابه با چیزی که در نکسوس 6P دیده بودیم وجود دارد که در کنار لنز دوربین و در عرض گوشی کشیده شده است. خط آنتن گوشی را نیز باید به روی آن اضافه نمود. دو خط باریک پلاستیک در پایین صفحه وجود دارند که آنتن دوم را می­‌پوشانند.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - طراحی

گلس مشکی قاب پشتی از کناره‌ها به فریم‌های منحنی ختم می‌شوند. همچنین کناره‌های خمیده قاب پشتی باعث راحتی در بدست گرفتن گوشی می­‌شود.

اسکنر اثر انگشت پشت گوشی کاملا با سخت­‌افزار و نرم­‌افزار هماهنگ کار می­‌کند. هواوی برای این سنسور شکل دایره­‌ای انتخاب کرده، در حالی که Nexus 6P شکل مربعی دارد.

هواوی برای ساخت بدنه این گوشی از نوعی آلومینیم که در ساخت هواپیماها بکار می­‌رود استفاده کرده است. از خصوصیات این نوع فلز می‌توان استحکام زیاد و وزن کم را ذکر کرد.

به دست گرفتن این گوشی احساسی عالی دارد و می­‌توان گفت که نه تنها جمع و جور است، بلکه سبک و زیبا نیز می‌باشد. با اینکه یک گوشی میان­‌رده است، اما ظاهر شیک آن بسیار شبیه به گوشی­‌های پرچم­دار پر فروش می‌باشد. کار کردن با یک دست، همان گونه که می­‌توانید تصور می‌کنید در هر لحظه‌ای ممکن است و Nova از این لحاظ مدیون صفحه پنج اینچی خود می‌باشد. این گوشی به‌راحتی در هر جیبی جا می‌شود.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - خوش‌دستی

در قسمت بالای گوشی نمایشگر 5 اینچی 1080p و خروجی صدای تماس گوشی با دوربین سلفی 8MP و دو سنسور و یک LED نوتیفیکیشن قرار دارد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - طراحی

در قسمت پایینی گوشی چیزی جز آرم Huawei قرار ندارد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - طراحی

در سمت چپ اسلات کارت­‌های هیبریدی قرار دارد. به‌نحوی که می­‌توان در هر دو اسلات از سیم کارت استفاده کرد و یا در اسلات دوم از کارت حافظه microSD استفاده نمود.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - طراحی

تنظیم کننده­ صدا و دکمه پاور که هر دو از فلز ساخته شده­‌اند در سمت راست گوشی جای گرفته­‌اند.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - طراحی

در لبه­ بالایی گوشی جک صدا و میکروفون دوم قرار دارند و در لبه­ پایینی درگاه USB Type-C، میکروفون اصلی و اسپیکر قابل مشاهده هستند.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - طراحی

در پشت گوشی و در نواری از گلس سیاه دوربین 12MP دیده می‌شود که دارای ویژگی­‌هایی نظیر دریچه دیافراگم f/2.2، اندازه پیکسلی 1.25μm، فوکوس خودکار هیبریدی و آشکارساز کنتراست +PDAF می‌باشد و همچنین یک فلاش LED نیز در کنار آن بکار گرفته شده است. نکته بارز در مورد دوربین پشتی، امکان فیلم‌برداری 4K است.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - طراحی

سنسور همیشه روشن دقیق و سریع اثر انگشت کمی پایین­‌تر از دوربین قرار دارد.

صفحه‌نمایش گوشی هواوی نوا

در ادامه نقد و بررسی گوشی Huawei Nova با داشتن نمایشگر IPS با مشخصات بزرگی 5 اینچ، رزولوشن 1080p و تراکم پیکسلی 441ppi در این بخش بسیار امیدوارکننده ظاهر شده است. گلس صفحه نمایش 2.5D بسیار خوش­‌منظر است. گلس محافظ استفاده شده برای جلوگیری از خراش برداشتن صفحه نمایش واقعا غیرمنتظره بود، زیرا در هیچ تبلیغاتی به آن اشاره نشده بود.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - صفحه‌نمایش

هواوی برای گوشی Nova حداکثر درخشندگی 450nit در نظر گرفته بود که بعد از اتمام ساخت طبق آزمایش­‌ها درخشندگی حداکثر 390nit بدست آمد که نتیجه­‌ای نزدیک به ادعای هواوی را در پی داشت.

پایین­‌ترین حد درخشندگی طبق آزمایشات 3.3nit است که برای مطالعه در تاریکی خیلی مناسب است.

با داشتن رنگ سیاه عمیق، کنتراست عالی 1540:1 بدست آمده است. این در حالی است که هواوی 1500:1 را وعده داده بود و می­‌توان گفت کنتراست Nova حتی بهتر از P9 و Honor 8 است.

در رابطه با دقت بازتولید رنگ، نمایشگر Nova در حد متوسط است. هواوی نوا در محیط­‌های نورانی­‌تر میزان خوانایی کمتری دارد.

طول عمر باتری گوشی هواوی Nova

باتری 3,020mAh بکار رفته در nova قدری سنگین است. باتری غیر قابل تعویض است. این باتری به علت ترکیب با چیپست 14nm اسنپ 625 انتظار می­‌رود طول عمر زیادی داشته باشد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - باتری

در تست باتری، گوشی 84 ساعت دوام آورده است. به این معنا که اگر شارژ باتری پر باشد و با کار کردن یک ساعت در هر روز با گوشی – اعم از گفت و گوی تلفنی یا بازی کردن و یک ساعت ویدیو تماشا کردن – باتری می­‌تواند سه روز و نصفی دوام بیاورد. این گوشی در تست­‌های دیگر مانند حالت آماده‌باش گوشی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است.

رابط کاربری هواوی نوا

Huawei Nova از نسخه مارشمالو اندروید 6 و رابط کاربری Huawei Emotion نسخه 4.1 بهره می­‌برد. هواوی همواره در طراحی رابط کاربری اختصاصی خود از یک الگوی ثابت و تکراری استفاده می‌کند. بخاطر همین موضوع رابط کاربری هواوی نوا نیز برای کاربران هواوی کاملا آشنا به نظر خواهد رسید.

در صفحه لاک­اسکرین شاهد حضور ابزارها و میان‌برهای زیادی هستیم. در هر بار روبه‌رو شدن با صفحه قفل با تصاویر پس زمینه مختلفی مواجه خواهید شد. البته می‌توان با غیر فعال کردن این قابلیت از روش سنتی و از همان تک تصویر برای پس زمینه صفحه قفل استفاده کرد. به هر حال هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب کنید، زیاد با این صفحه مواجه نخواهید شد. زیرا که به لطف سنسور اثر انگشت سریع این گوشی به شکل مستقیم به صفحه خانه هدایت خواهید شد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - رابط کاربری

اگر بخواهید با دکمه پاور گوشی را آنلاک کنید، در صفحه­ پیش روی‌تان با یک ساعت بزرگ و تاریخ و میان‌بری به دوربین مواجه خواهید شد. همچنین می­‌توانید با دوبار فشار دادن دکمه ولوم پایین سریع­‌تر به دوربین دسترسی داشته باشید.

به صفحه قفل برگردیم. همانند رابط کاربری iOS در این صفحه می‌توانید صفحه را از پایین نمایشگر به بالا کشیده و با میان‌برهایی مانند دوربین، ماشین حساب، چراغ قوه و ضبط کننده صدا بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی کار کنید. اگر لاک اسکرین حالت مجله‌ای (magazine-style) را انتخاب کرده باشید، با بالا کشیدن صفحه، هشت گزینه بیشتر برای تغییر کاور در پیش رو خواهید داشت.

بعد از آنلاک کردن وارد صفحه­ خانگی استانداردی خواهید شد که در پایین آن می­‌توانید 0 تا 5 میان‌بر جای دهید. حداکثر 18 صفحه خانگی می­‌توان اضافه کرد که احتمالا تمام اپلیکیشن­‌ها را می­‌تواند در خود جای دهد و این موضوع توجیه کننده فلسفه حذف دکمه کشویی اپلیکیشن‌ها و قرارگیری تمامی آنها در صفحه خانه می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - رابط کاربری

با یک بار فشردن و نگه داشتن انگشت‌تان روی فضای خالی صفحه خانه وارد حالت Overview می­‌شوید. در این حالت می­‌توانید پن­‌های صفحه خانگی را سازمان­دهی کنید و حذف یا اضافه کنید.

این گوشی ویجت­‌های زیاد و متنوعی را داراست که اکثر آنها شامل ویجت­‌های اندروید مارشمالو است. البته خود هواوی نیز ویجت­‌های خود را در اختیار کاربران قرار داده است.

اگر بخواهید صفحه خانگی مرتب باشد، می­‌توانید ویژگی Shake را فعال کنید تا خود گوشی اپلیکیشن­‌های پراکنده در صفحه را همیشه از سمت چپ بالای گوشی بچیند.

طبق معمول رابط کاربری EMUI میزبان تم‌های مختلفی است. با استفاده از گزینه‌های مختلف می‌توان تصاویر پس زمینه، آیکون‌ها و استایل قفط صفحه را تغییر داد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - رابط کاربری

طبق معمول قسمت نوتیفیکیشن دارای دو بخش است که در یکی از آن‌ها نوتیفیکیشن­‌ها به ترتیب جدول زمانی چیده شده­‌اند و دیگری برای دسترسی‌ به میان‌برهای اصلی گوشی می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - رابط کاربری

در رابط کاربری هواوی نوا زمانی که دکمه‌ task-switcher (کلید جا‌به‌جایی میان برنامه‌ها) را لمس کنید، اپلیکیشن­‌های در حال اجرا را مشاهده خواهید کرد و با کشیدن اپلیکیشن به سمت بالا از برنامه مورد نظر خارج شوید و با کشیدن به سمت پایین اپلیکیشن در حال اجرا باقی خواهد ماند. این کار هنگامی که می­‌خواهید بازی یا اپلیکیشنی که نیاز به رم بالا دارد و قصد دارید اجرا و پردازش آن متوقف شود ممکن است ضرورت پیدا کند.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - رابط کاربری

حالتی به نام Simple homescreen وجود دارد که در برخی مواقع مانند رانندگی کاربرد دارد. با فعال کردن این حالت، آیکون­‌ها به صورت بزرگ‌تر و مشابه با تم کاشی ویندوز فون‌ها نمایش داده می‌شود تا لمس آن‌ها راحت‌تر شود. در این حالت تمام جزییات نمایش داده نمی­‌شود و بعضی منوها به صورت ساده نمایش داده می­‌شوند.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - رابط کاربری

در نسخه‌های قبلی رابط کاربری هواوی، کاربران می‌توانستد به شکل تک تک دسترسی‌های اپلیکیشن‌ها را کنترل کنند که ایده جالبی به نظر می‌رسید. حال این ویژگی به اندروید مارشمالو 6.0 نیز اضافه شده است.

بخش نوتیفیکیشن نوا تقریبا عملکرد مدیریت اپلیکیشن‌ها را نیز داراست. از این بخش می‌توان تعیین کرد که کدام اپلیکیشن اجازه ارسال یکی از سه نوع نوتیفیکیشن‌های Shade ،lockscrren و banner style را دارد.

همچنین سطح کنترل اپلیکیشن‌ها شامل کنترل دسترسی اپلیکیشن‌ها به شبکه‌های دیتا نیز می‌شود. کاربر می­‌تواند دسترسی هر اپلیکیشن به Wi-Fi و یا دیتای موبایل را کنترل کند. در این حالت در مصرف ترافیک صرفه­‌جویی شده و از پر شدن حافظه با اطلاعات غیر ضروری جلوگیری می­‌شود.

رابط کاربری قدرتمند نوا دارای پکیج دستیار هوشمند است که از قابلیت­‌هایش می‌توان به شخصی‌سازی دکمه‌های ناوبری حاضر در پایین گوشی، جابه‌جا کردن دو دکمه بازگشت و تغییر وظیفه (task swicher) و همچنین اضافه کردن میان‌بری برای بخش نوتیفیکیشن‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، حالت رابط کاربری یک­ دستی نیز در نظر گرفته شده که کار کردن با بسیاری از بخش‌های گوشی را به مراتب آسان‌تر می­‌کند.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - رابط کاربری

سنسور اثر انگشت در پشت گوشی علاوه بر کارکرد اصلی خود داری قابلیت کلیک کردن نیز می­‌باشد. با استفاده از این ویژگی می‌توان برای سه حالت تک کلیک، دوبل کلیک و کلیک کردن و نگه داشتن میان‌برهایی برای آنها تعریف کرد. حتی این میان‌برها می‌توانند میان‌برهای اپلیکیشن‌ها نیز باشند که در حین احتیاج به باز کردن سریع آنها می‌تواند بسیار مفید باشد.

همچنین می­‌توانید ابزار معروف Floating dock را فعال کنید تا کلید­های مجازی را در هر جای صفحه داشته باشید. با فعال کردن این ویژگی اجازه خواهید داشت تا کلیدهای اولیه اندروید اعم از برگشت، خانه، Task Switcher و لاک و بستن تمام برنامه­‌های در حال اجرا را بسط دهید. یکی از مزیت­‌های این ابزار کار کردن آسان با یک دست می­‌باشد.

این موبایل دارای قابلیت خاموش شدن یا روشن شدن زمان‌بندی شده می‌باشد. دستیار هوشمند همچنین حالتی به نام Glove دارد که از آنلاک شدن تصادفی گوشی در جیب‌تان جلوگیری می‌کند.

بنچمارک گوشی Huawei Nova

در طراحی گوشی موبایل Huawei Nova از چیپ میان‌رده اسنپ‌دراگون 625 استفاده شده که همین موضوع تنها دلیلی است که نوا نتوانست به میان گوشی­‌های رده بالا راه پیدا کند. این تراشه دارای 8 هسته Cortex-A53 با عملکرد 2GHz و پردازنده گرافیکی جدید Adreno 506 است. همچنین حافظه رم گوشی برابر با 3GB می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - بنچمارک

تنها نکته­ برتری این چیپ، ساخته شدن آن با معماری 14nm است. این چیپ از لحاظ دقت ساخت، مشابه چیپست مطرح اسنپ 820 می­‌باشد که در گوشی­‌های میان­‌رده اصلا به کار نمی­‌رود. این چیپ باید مصرف باتری کمتری داشته باشد و در دمای پایین­‌تری از هر گوشی میان­‌رده کار کند.

دوربین گوشی Huawei Nova

مشخصات و قابلیت­‌های دوربین Huawei Nova عبارتند از سنسور 12MP با دریچه دیافراگم f/2.2 و انداز­ه پیکسل‌های 1.25µm، تشخیص فازی، فوکوس خودکار و یک فلاش LED.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - دوربین

رابط کاربری دوربین کمی نامنظم هست. با کشیدن صفحه به چپ و راست می‌توان حالت‌های دوربین را تغییر داد. در حالت عکس­‌برداری می­‌توانید از بین گزینه­‌های HDR،حالت دستی(حرفه­‌ای)، Super Night ،All focus و Watermark یکی را انتخاب نمایید.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - رابط کاربری دوربین

در حالت Light Painting دوربین با کیفیت 8MP عکس­‌برداری می­‌کند. خود این حالت نیز دارای چهار حالت tail light trails ،light graffiti ،silky water و star track می‌باشد. هنگام عکس‌برداری گوشی به شکل خودکار با تنظیمات مناسب نورگیری عکس گرفته، سپس باریکه­‌های نور ساطع شده از ماشین، ستاره، آب و هر شئ در حال حرکت را گرفته و به تصویر اضافه می‌کند.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - حالت دوربین

چنان­چه حین عکس‌برداری گوشی را تکان نداده باشید با طی فرایند بالا احتمالا از تصویری که گرفته­‌اید شگفت­‌زده خواهید شد. متاسفانه در این حالت فوکوس عملکرد تصادفی دارد و احتمالا برای گرفتن عکس خوب مجبور باشید چند باری این عمل را تکرار کنید. گوشی­‌های P9 و Honor 8 در این زمینه عملکرد بسیار خوبی دارند.

در حالت Super Night عکس­‌برداری کمی کند است و سرعت عکس­‌برداری به صورت اتوماتیک تعیین می‌شود. البته سرعت شاتر در این حالت به محیطی که در آن عکس­‌برداری صورت می­‌گیرد نیز بستگی دارد. همچنین می­‌توانید به صورت دستی سرعت را تغییر دهید. با انتخاب حالت Manual می­‌توان تمام گزینه­‌های نورگیری را تغییر داد.

با انتخاب حالت Professional و استفاده­ از سه­‌پایه­ عکاسی می­‌توانید سرعت عکس­‌برداری را تا 2.5s کاهش دهید. برای حل کردن مشکل فوکوس نیز می­‌توانید از گزینه­ فوکوس دستی استفاده کنید تا وضوح تصویر مطابق میل­تان باشد.

بیایید به کیفیت تصاویر عکس­‌برداری شده در طی روز بپردازیم. اگر بخواهیم وارد جزییات شویم باید اعتراف کنیم که دامنه دینامیکی دوربین بسیار خوب است، میانگین نویز پایین و دقت رنگ­‌ها بالاست. بعضی اوقات شاهد تصویر­های بی‌روحی هستیم که در Huawei P9 و Honor 8 نیز مشاهده کرده بودیم.

دوربین سلفی هواوی نوا با کیفیت 8MP و 3,264×2,448 پیکسل عکس‌برداری می­‌کند. دریچه دیافراگم 2.0 برای دوربین سلفی نسبتا مناسب است. این دوربین دارای ویژگی زیباسازی چهره می­‌باشد که برای پوشاندن لکه­‌های صورت بکار می­‌رود، اما در بیشتر مواقع نویزگیری بیش از اندازه کمی از کیفیت تصویر می‌کاهد.

یکی از اساسی­‌ترین مشکلات نسخه­‌های قبلی هواوی عدم توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 2160p است که البته Nova و Nova plus پا را فراتر گذاشته و کیفیت فیلمبرداری را به 4K ارتقا داده­‌اند. متاسفانه گزینه­‌ای برای فیلمبرداری 1080p با سرعت 60fps وجود ندارد. ویدیوها در وضوح 2160p با نرخ بیتی 42Mbps ضبط می‌شوند.

ویدیوهای 4K پر از جزییات و رنگ­‌های دقیق و کنتراست فوق­العاده است. دامنه دینامیکی در حد متوسط می­‌باشد و به­ نظر مناسب است. مشکل فوکوس حین فیلم­‌برداری وجود ندارد. تنها ایرادی که به فیلم­‌برداری می­‌توان گرفت، کیفیت پایین صدا هنگام فیلم­‌برداری می­‌باشد.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، گوشی Huawei Nova استانداردهای جدیدی برای گوشی‌های میان‌رده تعریف کرده است. Nova با اینکه جزو گوشی­‌های میان رده است، ولی دارای بعضی از ویژگی­‌های گوشی­­­­­‌های بالا رده از قبیل کلاس طراحی مانند گوشی­‌های پرچم­دار و قابلیت­‌های بالای دوربین نیز می­‌باشد.

در کنار تمامی مشخصات فنی ایده‌آل این محصول به عنوان یک گوشی میان‌رده، مطمئنن برگ برنده آن طراحی فوق‌العاده زیبای آن است. طراحی نسبتا شبیه به نکسوس 6P، گلس 2.5D با انحنای ظریف در کناره‌های صفحه‌نمایش و بدنه‌ای آلومینیمی با جنس بسیار سبک و مقاوم همگی از مواردی هستند که به ندرت در گوشی‌های میان‌رده دیده می‌شوند. استفاده از تراشه‌های اسنپ‌دراگون نیز بر مقبولیت این گوشی افزوده است. اما در کنار تمامی گفته شده در نهایت این قیمت گوشی است که می‌تواند ارزش خرید آن را مشخص کند.

نقد و بررسی گوشی موبایل هواوی نوا - نقاط ضعف و قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی گوشی موبایل Huawei Nova"