نقد و بررسی گوشی موتورولا Moto E7i Power

نقد و بررسی گوشی موتورولا Moto E7i Power

در گذشته، خرید گوشی‌های پایین‌رده و معمولی به معنای به جان خریدن خطر عدم کارایی موبایل بود ولی امروزه حتی ارزان‌ترین تلفن‌های همراه نیز می‌توانند فعالیت‌های معمولی را با سرعت قابل‌قبولی انجام دهند و اینک خوشبختانه دستگاه‌های فوق مقرون به صرفه زیادی در بازار یافت می‌شوند که محصولات برندهای محبوبی همچون نوکیا، شیائومی، ریلمی، وان‌پلاس و . . . هستند.

در این میان، وقتی صحبت از گوشی با ارزش خرید بالا می‌شود، برند زیرمجموعه لنوو یعنی موتورولا نیز درخشان ظاهر می‌گردد زیرا دستگاه‌های سری موتو (Moto) این شرکت چند سالی هست که با هزینه بسیار کمی، کاربران را صاحب موبایل‌های باکیفیتی می‌کنند و اتفاقاً اکثر اوقات هم انتظارات افراد را برآورده می‌نمایند و هم بسیار قابل‌اعتماد هستند.

حالا همین تعریف را می‌توان برای موتو ای 7 آی پاور (Moto E7i Power) به کار برد که با قیمت 110 دلاری فروخته شده و به نوعی یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های بازار که یافت خواهد شد، به شمار می‌آید. همان‌طور که از این عضو این رنج قیمتی انتظار دارید، تنها نقطه قوت موتو E7i Power همان مقرون به صرفه بودنش می‌باشد زیرا بقیه امکانات آن معمولی و ضعیف هستند.

همه گوشی‌ها چشمانشان را روی برخی از امکانات بسته‌اند تا بتوانند با قیمت مناسبی به فروش برسند بنابراین کاملاً به خودتان بستگی دارد که شما نیز ببینید چه‌قدر حاضر هستید از بعضی از ویژگی‌ها استفاده نکنید. راهنمایی که ما می‌توانیم به شما بکنیم این است که موتو ای 7 آی پاور ارزش خرید بالایی دارد و تنها در همین زمینه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

با این اوصاف، این محصول موتورولا بسیار ضعیف و کُند است، دوربین آن تنها قابل‌قبول است، صفحه نمایش بزرگ ولی معمولی است و در آن خبری از قابلیت اتصال به شبکه 5G و یا بدنه ضد آب نیز نیست. با این وجود، به خاطر قیمت 110 دلاری که دارد، یک معامله دو سر برد برای خریدار و فروشنده برقرار خواهد شد. در واقع شما، به عنوان خریدار باید ببینید یک گوشی پایین‌رده و یک گوشی بالارده چه امکاناتی دارد که برایتان مهم است.

همان‌طور که از کلمه پاور (Power) در اسم این تلفن همراه برداشت می‌شود، علاوه بر قیمت، دوام باتری دیگر مزیت اصلی Moto E7i Power خواهد بود. به غیر از این مورد، در نگاه اول هم می‌توان فهمید که این محصول موتورولا یک گوشی ارزان با تمامی کمبودهای ممکن است.

درست است که طبق ضرب‌المثل معروف “هر چه‌قدر پول بدهید، آش می‌خورید” ولی در بازار موبایل نیز همچنان گوشی‌های مقرون به صرفه و باکیفیتی یافت می‌شوند بنابراین پیش از خرید این دستگاه، با خودتان فکر کنید که آیا صرف کردن هزینه‌ای بیشتر برای خرید یک تلفن همراه گران‌تر و قدرتمندتر، ارزشش را دارد یا خیر؟.

 

تاریخ عرضه و قیمت

درست خواندید!!!. شما می‌توانید Moto E7i Power را با قیمت 110 دلاری بخرید. لازم به ذکر است که در حال حاضر مشخص نیست آیا قیمت این دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر.

 

طراحی

نکات مهم مربوط به طراحی:

  • کیفیت ساخت مناسب
  • دارای پورت USB-C
  • دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری

 

بر خلاف قیمت پایینی که دارد، موتو E7i Power ظاهر معمولی ندارد به همین دلیل باید این دستگاه را تحسین کنیم. البته شیوه طراحی آن مانند دیگر موبایل‌های امسالی آن‌قدر هم مدرن، سبک و یا باریک نیست ولی از نظر کیفیت ساخت و ظاهر، کاملاً قابل‌قبول خواهد بود. مشخصاً مطابق انتظار، جنس بدنه این تلفن همراه پلاستیکی می‌باشد اما وقتی آن را در دست می‌گیرید، خودِ دستگاه بسیار خوش‌دست خواهد بود و وقتی آن را از روی زمین برمی‌دارید نیز مستحکم است.

در صورت مشاهده این گوشی، متوجه خواهید شد که همه دکمه‌های اطراف فریم آن در سمت راستش حاضر شده‌اند که دکمه‌های پاور و تعیین میزان ولوم صدا در پایین دکمه فعالسازی گوگل اسیستنت به چشم می‌خورند. گوشی‌های زیادی نیستند که دکمه اختصاصی فعالسازی دستیار دیجیتالی گوگل را دارند ولی به هر حال این ویژگی است که خیلی‌ها به آن علاقه‌مند هستند زیرا باعث می‌شود دیگر نیازی نباشد در منوها به دنبال گوگل اسیستنت باشند و یا عبارت Hey Google را به زبان بیاورند تا دستیار هوشمند فعال گردد.

در کنار این مورد، چندین ویژگی دیگر نیز هستند که در شیوه طراحی موتو ای 7 آی پاور به آنها علاقه داریم. سنسور اسکنر اثر انگشت بار دیگر بازگشته و حالا به جای اینکه زیر صفحه نمایش باشد، در قاب پشتی است. به این نکته اشاره کنیم که حضور این حسگر در زیر نمایشگر یا روی دکمه پاور سختی‌های خاص خودش را خواهد داشت. دیگر مزیت این دستگاه، پورت انتقال داده‌های USB-C خواهد بود بنابراین امیدواریم که دوره استفاده از پورت‌های microUSB به سر آمده باشد. ضمناً، در بالای فریم جک هدفون 3.5 میلی‌متری را خواهید دید که قابل‌تحسین است.

برآمدگی دوربین عقب ساده ولی قابل‌قبول است و اگرچه این یعنی وقتی موبایل را روی سطح صافی گذاشتید، تکان خواهد خورد ولی نمی‌توانیم نسبت به این موضوع اعتراضی داشته باشیم زیرا اکثر تلفن‌های همراه امروزی با چنین مشکلی روبه‌رو هستند. یک اسپیکر هم تعبیه شده که در قاب پشتی می‌باشد و می‌تواند صداها را با کیفیت و شفافیت بالایی پخش کند.

همان‌طور که از یک گوشی مقرون به صرفه انتظار می‌رود، خبری از تأییدیه ضد آب و خاک در Moto E7i Power نخواهد بود به همین دلیل هنگام استفاده از آن باید بیش از حد معمول مراقب باشید. موتورولا می‌گوید که این محصولش ضد قطرات آب است تا این‌گونه برداشت کنیم که این تلفن همراه در زمان بارش باران آسیب نخواهد دید و بیشتر از این برایش ضرر خواهد داشت. معمولاً اگر می‌خواهید موبایلی بخرید که جزو دسته مقرون به صرفه است، باید چشمتان را روی این ویژگی ببندید.

رنگ‌بندی این دستگاه آبی (نمونه استفاده شده برای نوشتن این مقاله نقد و بررسی تخصصی) و مشکی هستند بنابراین موتو E7i Power از این نظر هم نمی‌تواند نسبت به دیگر گوشی‌های مشکی و خاکستری بازار متمایز گردد. به طور کلی شیوه طراحی این محصول موتورولا برای یک تلفن همراه مقرون به صرفه و پایین‌رده خوب است و مشکلی متوجه آن نخواهد شد.

 

صفحه نمایش

نکات مهم مربوط به صفحه نمایش:

  • مجهز به پنل 6.51 اینچی با رزولوشن 720*1600
  • عدم پشتیبانی از کیفیت تصویر HDR
  • مناسب برای تماشای فیلم و اجرای بازی‌ها

 

موتورولا هیچ‌گاه از اینکه در محصولاتش صفحه نمایش‌های بزرگ قرار دهد، ابایی نداشته و حالا Moto E7i Power هم در این زمینه خوب کار می‌کند به طوری که در این دستگاه شاهد حضور نمایشگر 6.51 اینچی هستیم تا یک پنل به این بزرگی برای تماشای فیلم و سریال و اجرای بازی‌ها ایده‌آل باشد. رزولوشن این صفحه نمایش تنها 720*1600 است به همین دلیل کیفیت محتواها زیاد نخواهد بود.

وضوح این پنل LCD برای اکثر کارها و اپلیکیشن‌ها قابل‌قبول است و شفافیت و درخشندگی نمایشگرهای بالارده را ندارد و از کیفیت تصویر HDR هم پشتیبانی نمی‌کند تا نتواند میان قسمت‌های تاریک و روشن فیلم‌ها و تصاویر تعادل ایجاد کرده و سرعت نرخ بازسازی آن هم از 60 هرتز بالاتر نرود.

چنان‌چه با موتو E7i Power نتفلیکس ببینید، تعدادی بازی اجرا کنید، به تماشای عکس‌ها مشغول شوید، صفحه نمایش آن نیازتان را برآورده خواهد کرد.

البته توجه کنید که اگر می‌خواهید ببینید چه چیزی در حال پخش است، شاید نیاز باشد در اکثر مواقع (به خصوص در فضاهای باز و در زمان تابش آفتاب)، خودتان به صورت دستی روشنایی نمایشگر را زیاد کنید.

ممکن است با خودتان بگویید که کیفیت نمایشگر هم مانند کیفیت سایر امکانات این تلفن همراه می‌باشد که برای یک گوشی با این چنین قیمت پایینی بد نیست. با این حال، برخی از دستگاه‌های میان‌رده مانند وان‌پلاس نورد 2 (OnePlus Nord 2) صفحه نمایش باکیفیتی دارند ولی بار دیگر باید توجه کنید که افزایش کیفیت نمایشگر، افزایش قیمت را نیز در پی خواهد داشت.

ضخامت نوارهای مشکی اطراف نمایشگر قابل‌قبول بوده و احتمالاً همان شکلی است که اکثر کاربران با آنها کنار خواهند آمد هرچند حاشیه سیاه رنگ پایینی دیگر نشانگری می‌باشد که به وسیله آن می‌توان فهمید موتورولا Moto E7i Power یک گوشی پایین‌رده است. در بالای صفحه نمایش، یک ناچ قطره‌ای شکل دیده می‌شود که درون خود به دوربین سلفی جای داده و مزاحمتی هم برای محتواهای پخش شده ایجاد نمی‌کند. به طور کلی، این همان نمایشگری است که بیشتر افراد آن را دوست خواهند داشت و مطمئناً می‌تواند کارهای معمولی را در حد و اندازه خودش خوب انجام دهد.

 

دوربین

نکات مهم مربوط به دوربین:

  • دوربین عقب دوگانه
  • نداشتن سیستم زوم اپتیکال
  • عملکرد ضعیف در شب‌ها و شرایط کم نور

 

معمولاً در گوشی‌های پایین‌رده و مقرون به صرفه، دوربین بیشترین پسرفت را دارد. بر این اساس، موتو E7i Power هم دوربین عقب دوگانه و غیرقابل‌توجهی دارد که متشکل از لنزهای 13 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی مکرو است بنابراین خبری از لنز اولترا واید یا سیستم زوم اپتیکال نیست. ویدیوها هم با کیفیت 1080p و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط می‌شوند. در جلو نیز یک لنز 5 مگاپیکسلی حضور پیدا کرده است.

خبر خوب آن است که امروزه تکنولوژی‌های مربوط به دوربین‌ها آن‌قدر پیشرفت کرده‌اند و به استانداردهای روز نزدیک شده‌اند که حتی معمولی‌ترین لنزها نیز می‌توانند تصاویر باکیفیتی بگیرند.

اگر در روزهای آفتابی، گوشی را بدون لرزش در دست بگیرید، Moto E7i Power می‌تواند تصاویری به ثبت برساند که برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مناسب هستند و شما را نیز خجالت‌زده نخواهند کرد. حتی چه‌بسا همین تصاویر توسط خیلی از افراد نیز پسندیده شوند.

با این حال، جزئیات بعضاً تار و نامفهوم هستند، رنگ‌ها دقت و شفافیت همیشگی را ندارند و فرآیند HDR هم توانمندترین فرآیند HDR نیست که تاکنون دیده‌ایم زیرا علی‌رغم روشن بودنش، جزئیات قسمت‌های تاریک و روشن معمولاً از بین می‌روند. به علاوه، یک حالت مکرو در اینجا وجود دارد ولی بعید است کارایی خاصی داشته باشد چرا که وقتی به سوژه نزدیک می‌شوید، دوربین عقب به مشکل برمی‌خورد. در مجموع می‌توانید تصاویر باکیفیتی بگیرید ولی همیشه این‌گونه نیست.

وقتی نور کم می‌شود، گوشی کار سختی در زمینه به ثبت رساندن تصاویر خواهد داشت. یک حالت عکسبرداری در شب یا همان Night Mode وجود دارد که به نظر می‌رسد فقط روشنایی را افزایش می‌دهد وگرنه کارایی دیگری نخواهد داشت. البته این حالت در بعضی از شرایط کارآمد است و اتفاقاً خیلی سریع هم کار می‌کند ولی در نهایت شاهد نویز بسیار زیادی خواهید بود. احتمالاً شما هم بتوانید در شب‌ها تصاویری بگیرید که کیفیت خوبی دارند ولی مطمئن باشید این عملکرد قابل‌قبول ضد و نقیض خواهد بود حال آنکه حتی باکیفیت‌ترین تصاویر نیز ظاهر زیاد خوبی نداشتند.

در سمت دیگر، سرعت شاتر بسیار زیاد است زیرا عکس‌ها در مدت زمان بسیار کوتاهی به ثبت می‌رسند. تا زمانی که نمی‌خواهید در شب‌ها عکسبرداری کنید و فقط می‌خواهید در روز عکس بگیرید، دوربین‌های موتو E7i Power کار خودشان را خیلی خوب انجام می‌دهند اما اگر به دوربینی احتیاج دارید که همیشه بتوانید از آن استفاده کنید، فکر نمی‌کنیم که این محصول موتورولا بتواند قابل‌اعتماد باشد.

با در نظرگیری کیفیت تصاویر و قیمت، شاید بتوانیم بگوییم که Moto E7i Power گوشی است که بیشتر مناسب کودکانی خواهد بود که به تازگی به سن مناسب برای داشتن موبایل رسیده‌اند.

 

عملکرد

موتو ای 7 آی پاور تنها گوشی ارزان بازار نیست زیرا موبایل‌های ارزان‌تری هم یافت خواهد شد. با این حال، توجه کنید که اگر این گوشی در لیست خریدتان قرار دارد، نباید انتظار داشته باشید عملکردش سریع باشد. سرعت آن بالا خواهد بود ولی فقط قابل‌قبول است. در واقع سرعت مناسبی خواهد داشت چرا که هنگام سوئیچ کردن میان اپلیکیشن‌ها و جابه‌جایی در منوها کمی لگ و کندی سرعت احساس خواهید کرد اما Moto E7i Power می‌تواند نیازتان را برآورده سازد.

درون این تلفن همراه، چیپست Unisoc SC9863A، رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی قرار گرفته که در صورت نیاز، امکان افزایش آن با استفاده از مموری کارت میکرو SD وجود دارد. مشخصات فنی این دستگاه تقریباً حداقل‌هایی هستند که سیستم عامل اندروید می‌تواند در آنها اجرا گردد بنابراین با مشاهده آنها، احتمالاً شما نیز زودتر خواهید فهمید که هنگام کار کردن با Moto E7i Power، از نظر عملکردی مشکلاتی خواهید داشت.

برای اینکه نشان داده شود که چه‌قدر قدرت این گوشی کم است، موتورولا چندین اپلیکیشن گوگل نسخه Go را نصب کرده که سبک‌تر بوده و بیشتر در کشورهای در حال توسعه و سخت‌افزارهای معمولی اجرا می‌گردند. بر این اساس، برنامه‌های Google، Gallery و Assistant همگی ورژن‌های Go هستند و نرم‌افزار فیسبوک از پیش نصب شده نیز ورژن Lite (سبک) می‌باشد. در واقع Moto E7i Power گوشی است که مدیریت حافظه باید در آن به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

از نظر اجرای بازی‌ها هم شاید با محدودیت روبه‌رو شوید. بازی Asphalt 8 با سرعت زیادی اجرا می‌شود ولی Asphalt 9 حتی در گوگل پلی استور هم نمایش داده نخواهد شد تا این‌گونه برداشت کنیم که گوشی نمی‌تواند آن را اجرا کند. ضمناً، شاید بتوانید تنها چندین مرحله از Alto’s Adventure را بدون لگ و کندی سرعت اجرا نمایید ولی خوشبختانه Call of Duty: Mobile بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود هرچند یک دهم حافظه داخلی گوشی را به خودش اختصاص می‌دهد. در این بین، توجه کنید که هیچ شکی نیست که هر چه گوشی سریع‌تر باشد، عملکرد آن روان‌تر و سرعت اجرای بازی‌ها در آن بیشتر خواهد بود.

رم 2 گیگابایتی هم یعنی معمولاً وقتی می‌خواهید میان اپلیکیشن‌هایی سوئیچ کنید که حافظه داخلی زیادی را اشغال کرده‌اند (مثلاً بازی‌ها و برنامه‌های ویرایش ویدیو)، Moto E7i Power هنگ می‌کند. بر این اساس، هنگام کار کردن با این موبایل، مدیریت مصرف نرم‌افزارهای در حال اجرا و کمی شکیبایی لازم خواهد بود. با این حال، چنان‌چه می‌خواهید کمی در شبکه‌های اجتماعی به گشت‌وگذار بپردازید و ایمیل‌های خود را چک کنید، بعید می‌دانیم به مشکل بر بخورید.

در این موبایل فقط سیستم عامل اندروید 10 نصب شده حال آنکه جدیدترین ورژن این پلتفرم اندروید 11 بوده و اندروید 12 هم تا چند ماه دیگر عرضه خواهد شد. با این وجود، خبر خوب این است که محصولات موتورولا از نظر تعداد نرم‌افزارهای از پیش نصب شده جزو بهترین‌ها هستند به همین دلیل شما می‌توانید از یک نسخه کاملاً خام و بدون آلایش اندروید بهره ببرید. لازم به ذکر است که Motorola Notifications و FM Radio تنها دو اپلیکیشن از پیش نصب شده به شمار می‌روند.

با این قیمت، نمی‌توانید از اینترنت 5G بهره‌مند شوید که البته زیاد هم تعجب‌برانگیز نیست. در حال حاضر و با شرایط امروز، قابلیت وصل شدن به شبکه نسل 5 ارتباطات بیشتر یک نقطه قوت است تا ضرورت زیرا سرعت اینترنت 4G آن‌قدر هم پایین نیست به همین دلیل نمی‌توانیم Moto E7i Power را به خاطر نداشتن قابلیت وصل شدن به اینترنت 5G سرزنش کنیم. شایان ذکر است که این روزها نیازی نیست برای خرید گوشی پشتیبانی‌کننده از اینترنت 5G پول زیادی بپردازید.

 

باتری

نکات مهم مربوط به باتری:

  • ظرفیت 5000 میلی‌آمپری
  • دوام 40 ساعته
  • امکان شارژ با سرعت 10 وات

 

اگر با گوشی زیاد کار نمی‌کنید، دوام باتری موتو E7i Power خیلی خوب خواهد بود. منبع نیروی قرار گرفته در این گوشی ظرفیتی بالاتر از استانداردهای معمولی دارد و به خاطر توان 5000 میلی‌آمپری و بهره‌مندی از نمایشگر رزولوشن پایین و سخت‌افزار پایین‌رده، دوام طولانی مدتی خواهد داشت.

موتورولا می‌گوید که با هر بار شارژ، می‌توانید از این محصولش به مدت 40 ساعت استفاده کنید؛ ادعایی که باور کردن آن زیاد سخت نیست هرچند برای اینکه صحت آن به اثبات برسد، مجبور خواهید بود نور صفحه نمایش را کم کرده و بازی‌های کمتری را اجرا کنید.

چنان‌چه روشنایی نمایشگر را به بیشترین مقدار خودش برسانید، دوام باتری 10 ساعت خواهد شد و در صورتی که بازی‌های سنگین را اجرا کنید نیز دوام باتری کمتر خواهد گردید.

وقتی هم که اصلاً از گوشی استفاده نکنید، دوام باتری در طول روز کلاً 10 درصد کم می‌شود بنابراین خالی شدن آن بسیار طول خواهد کشید.

استفاده معمولی از موبایل احتمالاً شامل این می‌شود که مدام فیلم ببینید و صفحه نمایش را لمس نکنید و اگر هم امکاناتی مانند GPS را فعال نکردید، حدس می‌زنیم که در اکثر مواقع دوام باتری به 2 روز خواهد رسید. مطمئناً برای گوشی که مشخصات فنی و ویژگی‌های زیاد قدرتمندی ندارد، این نکات مزیت خواهند بود.

مطابق رویه معمول گوشی‌های فوق مقرون به صرفه، در Moto E7i Power خبری از تکنولوژی شارژ بیسیم یا شارژ سریع نیست بنابراین شما باید فقط و فقط از طریق کابل و با سرعت محدود 10 واتی باتری را شارژ نمایید حال آنکه شایعه شده که گوشی‌های بالارده در سال آینده از تکنولوژی شارژ سریع 200 واتی پشتیبانی خواهند کرد. چنان‌چه تلفن همراه خود را شب تا صبح شارژ می‌کنید، مشکلی نخواهید داشت. بار دیگر تکرار می‌کنیم که سرعت شارژ، ویژگی نیست که خیلی از افراد به آن حساس باشند.

 

آیا باید موتورولا Moto E7i Power را خرید؟

 

موتورولا موتو ای 7 آی پاور را بخرید اگر:

 

  • نمی‌خواهید پول زیادی بپردازید:

چندین بار تکرار کرده‌ایم که موتو E7i Power گوشی ارزان قیمتی است. در واقع قیمت پایین، تنها مزیت این تلفن همراه می‌باشد و احتمالاً تنها دلیلی خواهد بود که افراد به خاطر آن برای خرید این موبایل پا پیش خواهند گذاشت.

 

  • دوام باتری طولانی مدت می‌خواهید

اگر خیلی کم با گوشی کار کنید، با هر بار شارژ باتری 5000 میلی‌آمپری، می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده نمایید. شاید این نکته بتواند دلیل محکمی برای خیلی از افراد باشد و آنها را مجاب کند که سراغ Moto E7i Power بیایند.

 

  • هدفون‌های سیمی دارید

امروزه گوشی‌های زیادی نیستند که جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارند ولی خوشبختانه موتو E7i Power به چنین پورتی مجهز است. بر این اساس، اگر می‌خواهید از هدفون سیمی فعلی خود استفاده کنید، این یک مزیت خواهد بود.

 

موتورولا موتو ای 7 آی پاور را نخرید اگر:

 

  • می‌خواهید تصاویر باکیفیتی بگیرید

دوربین عقب Moto E7i Power در روز تصاویر باکیفیتی می‌گیرد ولی عملکردش ضد و نقیض است. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که همه لحظات خاطره‌انگیز را ثبت خواهید کرد، این محصول موتورولا را نخرید.

 

  • می‌خواهید از عملکرد سریع گوشی لذت ببرید

Moto E7i Power نمی‌تواند همه بازی‌هایی که در گوگل پلی استور وجود دارند را با سرعت زیادی اجرا کند به همین دلیل هنگام پخش کردن این بازی‌ها با مشکل لگ و کندی سرعت مواجه خواهید شد که احتمالاً به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

 

  • می‌خواهید فیلم‌های زیادی ببینید

Moto E7i Power برای تماشای فیلم و سریال مناسب خواهد بود ولی با پرداخت پول بیشتر، می‌توانید گوشی‌هایی را بخرید که نمایشگر درخشان‌تر، شفاف‌تر و بزرگتری دارند و از کیفیت تصویر HDR هم پشتیبانی می‌کنند.

 

نظر نهایی

مهمترین نقطه قوت Moto E7i Power قیمتش است به همین دلیل سایر امکانات آن با توجه به این نکته، در این گوشی قرار گرفته‌اند. این موبایل به هیچ عنوان کامل نیست ولی با توجه به قیمتی که دارد، از ارزش خرید بالایی برخوردارست. بر این اساس، اگر برای خرید موبایل، بودجه محدودی دارید، این محصول موتورولا می‌تواند اسباب رضایت‌تان را برآورده سازد.

 

نقاط قوت

  • قیمت بسیار پایین
  • مجهز به نسخه خام اندروید
  • دوام باتری طولانی مدت

 

نقاط ضعف

  • سرعت بسیار پایین
  • نداشتن قابلیت اتصال به شبکه 5G
  • دوربین عقب معمولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی گوشی موتورولا Moto E7i Power"

  1. من گوشی رده بالا دارم، اما برای کار در تپسی گفتم از یه گوشی ارزون بهره ببرم. آبی اش رو دارم و ازش راضیم و اون وظیفه ای که بهش سپردم رو رضایت بخش ساپورت میکنه…