نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

بالاخره گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 به صورت رسمی رونمایی شد. حدس زدن این که گوشی Note 9، چگونه گوشی همراهی خواهد بود، حتی قبل از رونمایی رسمی آن نیز کار بسیار سختی نبود. یک گوشی +S9 با ابعادی بزرگتر، همراه با قلم S-Pen و قابلیت های جذاب آن و برخی قابلیت های ویژه دیگر. در واقع و به شکلی ساده تر می توان گفت که Note 9 به آخرین تکنولوژی هایی که در دست سامسونگ است، مجهز شده است.

تغییراتی که سامسونگ در قلم S-Pen جدید خود ایجاد کرده است، بزرگترین تفاوت میان دو گوشی Note 8 و Note 9 را رقم زده است. البته که Note 9 به چیپستی جدیدتر، دوربینی ارتقا یافته و باتری قدرتمند تری مجهز شده است اما با این وجود باز هم Note 8 در تمامی این زمینه ها یک گوشی بسیار قدرتمند و با کیفیت به حساب می رفت و می رود. در واقع S-Pen با تغییرات و بهبود هایی که در Note 9 پیدا کرده است، اصلی ترین تفاوت میان Note 8 و Note 9 را رقم زده است.

S-Pen ظاهری بسیار شبیه به قلم های قبلی و قدیمی سامسونگ دارد اما رنگ بندی جدید آن بسیار چشم نواز بوده و نظر هر کاربری را به سمت خود جلب می کند. از نظر سخت افزاری، بسیار قدرتمند شده است، به وسیله بلوتوث به گوشی کاربر متصل می شود و به عنوان یک ریموت کنترل می تواند در موارد بسیار زیادی مورد استفاده قرار بگیرد. Note 9 برای این که تجربه کار با یک کامپیوتر واقعی یا به عبارتی دیگر برای این که تجربه دسکتاپ و کامپیوتر های رومیزی را در اختیار کاربر خود بگذارد، بر خلاف گوشی Note 8 نیازی به Dex مخصوص سامسونگ ندارد. کاربر می تواند به راحتی و با برقراری اتصال میان گوشی و صفحه نمایش به کمک یک کابل، کار با نسخه دسکتاپ رابط کاربری سامسونگ و یا اندروید را تجربه نماید. بدون شک نمایش پاورپوینت ها در جلسات کاری و درسی و کنترل آن به کمک قلم S-Pen، تجربه بسیار لذت بخشی برای کاربر خواهد بود.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

طراحی Note 9 با تغییرات زیادی همراه نبوده است و قسمت سخت افزاری و داخلی گوشی نیز بیشتر مشابه سخت افزار به کار رفته در +S9 می باشد. چیپست، دوربین دوگانه اصلی و دوربین سلفی، همگی همان سخت افزار های به کار رفته در گوشی +S9 می باشند. البته مقدار حافظه رم و ظرفیت باتری با افزایش همراه بوده است.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

Note 9 یک گوشی از هر نظر کامل و یک دستیار خوش دست محسوب می شود که به قابلیت های بسیار زیادی نیز مجهز شده است. (و این همان دلیلی است که افراد زیادی عاشق گوشی های سری Note سامسونگ می باشند.) پرچمدار جدید سامسونگ تمامی قابلیت ها و ویژگی هایی را که یک قبلت باید داشته باشد، با خود به همراه داشته و در مواقعی حتی قابلیت هایی بیشتر و کاربردی تر نیز دارد. صفحه نمایش بسیار با کیفیت Super AMOLED گوشی نیز بدون بریدگی طراحی شده است.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

“Note 9 طراحی شده است تا به بهترین گوشی حرفه ای بازار تبدیل شود.” این یک شعار نمی باشد. گوشی های قبلی سری Note نیز به گوشی هایی بسیار عالی و همه کاره معروف بوده اند. تنها گوشی هایی که از نظر کاربرد و کیفیت توانستند به گوشی های سری Note سامسونگ نزدیک بشوند، گوشی های سری V ال جی بودند که البته بدون قلم Stylus ال جی عرضه می شدند. اما کار روی قلم Stylus برای بهبود عملکرد آن متوقف نشده است. ال جی می تواند گوشی V40 خود را به یک قلم Stylus جدید مجهز کرده و فاصله با گوشی های Note را به کمترین مقدار ممکن برساند.

طراحی:

سامسونگ تغییرات بسیار کم و نا محسوسی را در طراحی Note 8 اعمال کرده و گوشی Note 9 را طراحی کرده است. تغییرات کمی که در کنار یکدیگر، تجربه کار با گوشی و نحوه در دست گرفتن گوشی را بسیار بهبود بخشیده اند.

Note 9 از همان طراحی معروف و محبوب سامسونگ یعنی طراحی glass-sandwich بهره می برد. محافظ Gorilla Glass که قسمت جلو و پشت گوشی را پوشش می دهد، در Note 9 نیز استفاده شده است. هر چهار گوشه صفحه نمایش مانند صفحه نمایش Note 8 کمی گرد بوده و حالت تیزی ندارند.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

لبه های پایین و بالا صفحه نمایش کاملا صاف طراحی شده اند در حالی که لبه های راست و چپ صفحه نمایش کمی خمیده می باشند. Note 9 بسیار خوش دست تر شده است. فریم آلومینیومی صاف و مسطح گوشی، در دست گرفتن گوشی را به شدت راحت تر کرده و احتمال از دست افتادن گوشی را به پایین ترین مقدار ممکن رسانده است.

Note 9 هم اندازه با Note 8 بوده اما از صفحه نمایشی بزرگتر و باتری با ظرفیت بیشتری بهره می برد در حالی که وزن آن فقط 6 گرم از وزن Note 8 بیشتر است.

سامسونگ موفق شده است تا بدون افزایش ابعاد گوشی، پرچمدار جدید خود را به صفحه نمایشی 6.4 اینچ و از نوع Super AMOLED مجهز نماید که کمی بزرگتر از صفحه نمایش Note 8 می باشد. البته این کار با نازک تر کردن لبه پایین گوشی ممکن گوشی شده است. اما نسبت ابعادی صفحه نمایش و رزولوشن آن همان 18.5:9 و 2960 * 1440 پیکسل به کار رفته در Note 8 می باشند. سامسونگ رزولوشن پیش فرض Note 9 را برابر با 1080 پیکسل قرار داده است که البته کاربر می تواندد با مراجعه به تنظیمات، این مقدار را افزایش دهد.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

بخش عمده ای از قسمت جلو گوشی، به صفحه نمایش Super AMOLED اختصاص پیدا کرده است. بالای صفحه نمایش یک میکروفون و یک اسپیکر در فرم یک اسپیکر واحد به کار گرفته شده اند. اسکنر عنبیه چشم، LED مخصوص نوتیفیکیشن ها و دوربین سلفی فوق العاده 8 مگاپیکسل که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/1.7 قرار گرفته و به ویژگی هایی مانند فوکوس خودکار نیز مجهز شده است، از جمله دیگر موارد حاضر در لبه بالای صفحه نمایش گوشی می باشند.

سامسونگ هنوز هم به استفاده از “دکمه فیزیکی حساس به فشار Home” در گوشی های خود اصرار می کند. این دکمه فیزیکی در گوشی Note 9 نیز حاضر بوده و عملکردی به خوبی عملکرد خود در گوشی Note 8 از خود به نمایش می گذارد.

لبه بالای گوشی میزبان تراشه ای می باشد که سیم کارت و کارت حافظه microSD در آن قرار می گیرند در حالی که لبه پایین گوشی میزبان درگاه USB، جک صوتی 3.5 میلی متر صوتی و دیگر اسپیکر گوشی می باشد.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

دکمه مربوط به دستیار صوتی سامسونگ یا همان Bixby نیز در Note 9 حاضر می باشد که البته برخی قابلیت های جدید نیز به آن اضافه شده است تا کمی کاربر پسند تر شود.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

قسمت پشت گوشی با تغییری قابل توجه و بسیار خوب همراه بوده است. اسکنر اثر انگشت به قسمت پایین دوربین انتقال یافته و با توجه به تفاوتی که میان سطح قرارگیری اسکنر اثر انگشت و دوربین های اصلی گوشی وجود دارد، کاربر هیچ گاه لنز دوربین را لمس نکرده و منجر به کثیف شدن آن نخواهد شد.

قسمتی که میزبان دو دوربین و فلش گوشی می شود، در نگاه اول کمی بزرگ و عجیب به نظر می رسد. دوربین اصلی دوگانه به کار رفته در Note 9، همان دوربین دوگانه متشکل از یک دوربین 12 مگاپیکسل با دریچه دایفراگم متغیر بین f/1.5-2.4 و یک دوربین 12 مگاپیکسل و سیاه و سفید دیگر با درچه دیافراگم f/2.4 می باشد که در گوشی Note 8 نیز به کار گرفته شده بود. یک فلش LED و سنسور شمارنده ضربان قلب در کنار این دوربین دوگانه، دیگر اجزا حاضر در این قسمت می باشند.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

طراحی Note 9 به قدری شبیه به طراحی Note 8 می باشد که اگر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در Note 9 دچار تغییر نمی شد، تشخیص دادن این دو گوشی از یکدیگر چیزی نزدیک به غیرممکن بود. البته بهبود هایی که سامسونگ در فریم گوشی اعمال کرده است، علی رغم این که از نظر ظاهری، تغییر محسوسی را در Note 9 ایجاد نکرده است، در دست گرفتن گوشی را به سادگی ممکن کرده است.

Note 9 دقیقا مانند Note 8، ضذ آب می باشد و از آن جایی که در داخل قلم جدید سامسونگ نیز مدارهایی به کار رفته اند، علاوه بر گوشی، قلم نیز به عایقی ضد آب مجهز شده است. S-Pen در Note 9 نیز همانند گوشی های قبلی سری Note، به راحتی از قسمت در نظر گرفته شده برای آن بیرون آمده و قرار دادن آن در جای خود نیز به راحتی ممکن می باشد.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

برای استفاده از قلم S-Pen جدید، نیازی به شارژ کردن آن نمی باشد. در واقع S-Pen فاقد باتری می باشد و از یک مخزن خازنی در آن استفاده شده است که در مدت 40 ثانیه و هنگام قرار گرفتن S-Pen در محل خود در گوشی، به سرعت شارژ می شود. پس از شارژ شدن به طور کامل، S-Pen به مدت 30 دقیقه در حالت اتصال با بلوتوث یا 200 کلیک در حالت استفاده به عنوان ریموت کنترل، روشن خواهد ماند. محدوده عملکردی این قلم نیز 10 متر می باشد. البته هنگامی که شارژ قلم نیز تمام شود، S-Pen جدید در واقع به همان S-Pen قدیمی و به کار رفته در گوشی Note 8 تبدیل می شود که کاربر میتواند به کمک آن نقاشی بکشد، اس ام اس بنویسد، با کشیدن نوک قلم روی صفحات، بین آن ها جا به جا شده و در نهایت از دکمه فیزیکی آن هنگام نزدیک بودن به صفحه نمایش، استفاده نماید.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

Note 9 از شارژ سریع بی سیم و با سیم پشتیبانی می کند هر چند هیچ بهبود و تغییری در آن در مقایسه با Note 8 اتفاق نیافتاده است. شارژری که همراه با Note 9 عرضه می شود همان شارژر عرضه شده همراه با Note 8 می باشد که با توجه به ظرفیت بالای 4000 میلی آمپر ساعتی باتری Note 9 و سرعت شارژی که این شارژر دارد، شارژ شدن باتری Note 9 کمی زمان بر خواهد بود.

سامسونگ برای پرچم دار جدید خود همان رنگ های آشنا و معروف خود یعنی مشکی، صورتی، طلایی و نقره ای را انتخاب کرده و از انتخاب رنگ هایی مانند تیره روشن یا شفاف که باعث دیده شدن قسمتی از داخل گوشی می شود، خودداری کرده است. به هر حال سامسونگ اثبات کرده است که یک برند کپی کننده نمی باشد. به کار نبردن بریدگی یا ناچ صفحه نمایش نیز اثباتی بر این ادعا می باشد.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

Note 9 از نظر طراحی و سخت افزاری همان پرچمداری می باشد که از گوشی های سری Note انتظار داشتیم. شاید سامسونگ گوشی Note بعدی خود را با تغییرات قابل توجهی عرضه نماید و شاید این اتفاق نیافتد. با این حال Note 9 یک پرچمدار قدرتمند محسوب می شود که در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی به کاربر منتقل کرده و سخت افزارش نیز با بهبود هایی هر چند کم همراه بوده است. البته باید به حافظه داخلی 521 گیگابایت نسخه قدرتمندتر گوشی نیز اشاره کرد که بهبود قابل توجهی در مقایسه با Note 8 محسوب می شود.

نرم افزار:

همان طور که قبل تر نیز اشاره شد، Note 9 از نظر ظاهری، یک گوشی بسیار شبیه به گوشی Note 8 سامسونگ می باشد. بنابراین اگر که این گوشی از نظر نرم افزاری و رابط کاربری نیز شباهت بسیار زیادی به Note 8 داشته باشد، جای هیچ تعجبی نخواهد بود.

رابط کاربری جدید سامسونگ چندین سال است که در گوشی های بالارده و میان رده این شرکت استفاده شده و در حال بهبود تجربه کاربری کاربران قدیمی سامسونگ است که از سرعت پایین و لگ هایی که در رابط کاربری قدیمی گوشی های این شرکت مشاهده کرده بودند، ناراضی می باشند. حال به نظر می رسد که سامسونگ موفق بوده است و می توان ادعا کرد که رابط کاربری این شرکت کره ای، یکی از بهترین و محبوب ترین رابط های کاربری شخصی سازی شده در میان تعداد بسیار زیادی از رابط های کاربری می باشد.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

رابط کاربری Note 9 نیز همان رابط کاربری جدید سامسونگ می باشد که البته در چند سال اخیر در اکثر گوشی های بالا رده و میان رده این شرکت به کار گرفته شده است. البته ویژگی های خاص و کاربردی زیادی که مرتبط با قلم S-Pen می شوند نیز به این رابط کاربری اضافه شده و آن را از رابط کاربری گوشی های غیر از گوشی های سری Note متمایز کرده است. ضمن این که سیستم عامل پیش فرض گوشی نیز سیستم عامل Android 8.1 Oreo می باشد.

اگر از آن دسته از کاربرانی می باشید که تا به حال تجربه کار با گوشی های سامسونگ و رابط کاربری آن را نداشته، باید بدانید که رابط کاربری سامسونگ برخی ویژگی های بسیار خوب و کاربرپسند و برخی ویژگی های نه چندان کاربر پسند با خود به همراه دارد. Bixby، دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ که در Note 9 هم حضور دارد به خوبی فرمان های صوتی مرتبط با گوشی همراه را اجرا کرده اما در اجرا فرمان هایی که مربوط به واکشی اطلاعات از اینترنت می باشند، با لگ هایی همراه می باشد.

سامسونگ از تلاش های خود در زمینه هوش مصنوعی دست بر نمی دارد و Bixby هنوز هم علی رغم انتقادات کم و زیادی که از آن می شود، در Note 9 نیز حاضر می باشد. حتی سامسونگ برای دستیار صوتی خود یک دکمه فیزیکی اختصاصی و یک صفحه مجزا نیز در نظر گرفته است. اما مورد نسبتا جدیدتر، حضور Bixby در بخش دوربین گوشی می باشد که با اعمال برخی تنظیمات، سعی در بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده دارد. اما برای آن دسته از کاربرانی که علاقه ای به استفاده از دستیار سامسونگ ندارند، باید گفت که امکان غیر فعال کردن کامل آن در گوشی وجود دارد که با این کار، حتی دکمه فیزیکی در نظر گرفته شده در گوشی نیز غیر فعال خواهد شد.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

اما نکته ای که می توان از تلاش بی وقفه سامسونگ در ارایه دستیار صوتی و برنامه های اختصاصی خود، به آن پی برد، تلاش سامسونگ برای استقلال در حوزه نرم افزار و خدمات مربوط به آن می باشد که البته با توجه به بزرگی این شرکت کره ای، امری بسیار طبیعی و منطقی نیز می باشد.

اما از دید یک کاربر، اگر شما طرفدار گوگل و برنامه های اختصاصی آن هستید، پس باید با تعداد نسبتا زیادی از برنامه های پیش فرض سامسونگ که روی گوشی نصب شده و غیر قابل حذف می باشند، کنار بیایید. در حقیقت از دید بسیاری از کاربران، نیازی به حضور Samsung App و برنامه هایی از این دست نمی باشد و اکثر این برنامه ها در گویش های سامسونگ کاملا بدون استفاده باقی می مانند. اما برخی ویژگی های منحصر به فرد سامسونگ مانند پوشه امن یا Secure Folder نیز مواردی بسیار کاربر پسند و کاربردی محسوب شده و به مقدار زیادی نیز استفاده می شوند.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

Dex یکی دیگر از قابلیت های بسیار جذاب و هیجان انگیز Note 9 می باشد مخصوصا برای مواردی مانند ارایه در کنفرانس های کاری و درسی. باز هم باید اعتراف کرد که عملکرد سامسونگ در این زمینه بسیار عالی می باشد و تجربه کاربری نسخه رومیزی رابط کاربری سامسونگ را نیز می توان بسیار عالی و بی نظیر توصیف کرد. قابلیت Dex سامسونگ برخی ویژگی های جالب خود را از نسخه رومیزی رابط کاربری هواوی گرفته است که از مهمترین آن ها می توان به استفاده از آن بدون نیاز به یک داکت مجزا اشاره کرد. حالا با برقراری اتصال به کمک فقط یک کابل میان گوشی همراه و نمایشگر، به راحتی می توان از نسخه رومیزی رابط کاربری سامسونگ استفاده کرد. مورد جالب توجه دیگر، استفاده از گوشی موبایل به عنوان ورودی می باشد. به این معنا که هنگام استفاده از قابلیت Dex گوشی همراه، کاربر می تواند ورودی های خود را از طریق خود گوشی وارد نماید.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

هنگام استفاده از قابلیت Dex، کاربر ضمن این که امکان استفاده از گوشی همراه به عنوان ورودی را دارد، می تواند به اجرا برنامه های دیگری نیز در گوشی همراه خود اقدام کند بدون این که نیازی به خارج شدن از حالت Dex داشته باشد. در این حالت قلم S-Pen می تواند به عنوان وردوی Dex وارد عمل شود.

در مجموع، مانند دیگر قابلیت ها و بخش های سیستم عامل و رابط کاربری Note 9، به نظر می رسد که Dex نیز بروزرسانی ها و بهبودهای بیشتر دریافت خواهد کرد تا حتی کاربردی تر نیز شود. اما حالا هم قابلیت Dex سامسونگ یک ویژگی بسیار جذاب و جلب توجه کننده برای این گوشی محسوب می شود که می تواند نظر بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب نماید.

قلم S-Pen:

قلم S-Pen یکی از اجزا جدا نشدنی گوشی های سری Note سامسونگ می باشند. در حقیقت، این قلم یکی از بازمانده های دیوایس هایی مانند دستیار های شخصی یا کامپیوترهای جیبی قدیمی می باشد که مطمئنا برای کاربران قدیمی، می تواند حس نوستالژیکی نیز داشته باشد. شرکت ها و برندهای مختلفی اقدام به عرضه قلم همراه با برخی از مدل های گوشی های همراه خود کردند که اکثریت آن ها با استقبال کاربران همراه نبودند. اما قلم سامسونگ یکی از معدود قلم هایی می باشد که توانسته از ابتدا عرضه مورد استقبال کاربران قرار گرفته و تا به امروز نیز نه تنها حضور مستمری در گوشی های سری Note داشته باشد، بلکه با اضافه شدن قابلیت های مختلفی نیز همراه باشد.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

طی سال های اخیر، قلم S-Pen سامسونگ، با تغییرات زیاد و قابل توجهی به جز برخی بهبودهای ظاهری و ارگونومیکی، همراه نبوده است. با این وجود این قلم همواره همراه با گوشی های سری Note عرضه شده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

اما حالا قلم گوشی Note 9 با برخی قابلیت های بیشتر و هیجان انگیز تر، عرضه می شود که برخی از آن ها، به لطف بهره مندی از بلوتوث ممکن شده اند. از نظر وزن و اندازه، قلم Note 9 به مقدار کمی از قلم Note 8 بزرگتر بوده و به مقدار کمی، سنگین تر نیز می باشد. البته باید توجه کرد که وزن قلم Note 9 برابر با 3.1 گرم می باشد که بسیار ناچیز است.

تفاوت دیگر این دو قلم در رنگ آن ها می باشد. قبلا تمامی قلم های S-Pen تک رنگ بوده و در برخی موارد، اختلاف رنگ میان بدنه گوشی و سر قلم هنگامی که قلم در جای خود در گوشی قرار می گرفت، به راحتی احساس می شد. اما این بار سامسونگ تصمیم گرفته است که رنگ قلم و بدنه گوشی را یکسان کرده و اختلاف رنگ میان بدنه گوشی و سر قلم را هنگامی که قلم در جای خود در داخل گوشی قرار دارد، از بین ببرد. طراح های سامسونگ حتی رنگ متن نوشته شده توسط قلم در حالت Screen-off memo یا خاموش بودن صفحه نمایش را نیز با رنگ بدنه گوشی یکسان کرده اند تا جذابیت بیشتری برای کاربر ایجاد شود.

مجهز کردن S-Pen به تکنولوژی بلوتوث و امکان برقراری اتصال میان آن و گوشی همراه، منجر به اضافه شدن برخی قابلیت های ویژه به این قلم و گوشی شده است. البته اضافه شدن ابن قابلیت، به معنای غیر فعال شدن قابلیت های قبلی قلم سامسونگ که در Note 8 نیز شاهد آن ها بودیم، نمی باشد. در واقع قلم Note 9 علاوه بر این که تمامی قابلیت های قلم Note 8 را با خود به همراه دارد، چندین قابلیت جدید را نیز به لطف فناوری بلوتوث، در اختیار کاربر خود می گذارد. S-Pen جدید سامسونگ که به مدارهای بلوتوث نیز مجهز شده است، همان طور که در ابتدا نیز اشاره شد، به یک باتری خازنی مجهز شده است که با یک بار شارژ شدن به صورت کامل، توانایی 200 کلیک یا 30 دقیقه کار روی صفحه نمایش گوشی را دارد. برای شارژ کردن قلم به صورت کامل و 100 درصد نیز کافی است تا قلم را به مدت 40 ثانیه در محل در نظر گرفته شده برای آن در گوشی همراه، قرار داد. محدوده عملکردی قلم S-Pen جدید سامسونگ نیز در اتصال به گوشی همراه با بلوتوث، برابر با 10 متر می باشد.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

S-Pen گواهی نامه IP68 که به معنای ضد آب بودن قلم نیز می باشد را با خود به همراه دارد. قلم جدید S-Pen سه فشار کوتاه، فشار طولانی و دو فشار پشت سر هم را شناسایی کرده و با هر یک از آن ها می تواند کار بخصوصی را انجام دهد. S-Pen می تواند به عنوان شاتر دوربین مورد استفاده قرار گرفته و با یک فشار کوتاه اقدام به ثبت تصویر نماید. دو بار فشردن پشت سر هم S-Pen نیز منجر به جا به جایی کاربر بین دوربین سلفی و اصلی گوشی می شود. S-Pen می تواند برای پخش یا متوقف کردن ویدیو در حال پخش در گوشی نیز به کار رود. اما یکی از موارد بسیار کاربردی قلم جدید سامسونگ زمانی می باشد که شما در یک کنفرانس حضور دارید و با قابلیت Dex سامسونگ، مشغول نمایش یک پاور پوینت به حاضرین می باشید. در این زمان، S-Pen می تواند به راحتی منجر به عوض شدن اسلایدهای نمایش داده شده شود.

اما مورد جذاب تر، تصمیم سامسونگ به منظور انتشار SDK مخصوص S-Pen می باشد که به توسعه دهنده ها این اجازه را می دهد تا به کمک آن، از S-Pen نیز در برنامه های خود بهره برده و قابلیت هایی را روی دکمه آن تنظیم نمایند. در حال حاضر برنامه هایی مانند اسنپ چت و یوتیوب از S-Pen پشتیبانی می کنند.

و در نهایت اگر نگران عمر باتری خازنی S-Pen یا خراب شدن آن هستید، باید گفت که علی رغم کیفیت بسیار خوبی که دارد، اگر هم مشکلی برای باتری خازنی این قلم پیش بیاید، S-Pen جدید سامسونگ تبدیل به S-Pen قدیمی سامسونگ که در گوشی Note 8 نیز شاهد آن بودیم، خواهد شد.

سخت افزار:

پرچمدار جدید سامسونگ از نظر چیپست به کار رفته در آن، به مانند گوشی +S9 در دو نسخه عرضه می شود. نسخه اول گوشی مجهز به چیپست Exynos 9810 می باشد که از دو پردازنده چهار هسته با کلاک های 1.8 و 2.7 گیگاهرتز و همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12 تشکیل شده است. نسخه دوم نیز به چیپست Snapdragon 845 مجهز شده است که از دو پردازنده چهار هسته با کلاک های 1.7 و 2.8 گیگاهرتز و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 630 تشکیل شده است.

اما نکته قابل توجه در بخش سخت افزار Note 9، مربوط به حافظه رم و حافظه داخلی آن می باشد. Note 9 در دو نسخه عرضه می شود که حافظه رم نسخه اول و ضعیف تر آن برابر با 6 گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز برابر با 128 گیگابایت می باشد در حالی که حافظه رم نسخه دوم و قدرتمند گوشی برابر با 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز برابر با 512 گیگابایت می باشد که مقدارهایی بسیار بالا محسوب می شوند. استفاده از کارت های حافظه جانبی نیز تا 512 گیگابایت در Note 9 ممکن می باشد که در صورت استفاده از نسخه قدرتمند گوشی و کارت حافظه جانبی 512 گیگابایتی، حافظه گوشی به مقدار بسیار بالای 1 ترابایت خواهد رسید.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

صنعت بازی به شدت رو به رشد بوده و تعداد کاربرانی که بازی های مختلف و سنگین را روی گوشی های همراه خود نصب می کنند نیز به شدت در حال افزایش می باشد. سامسونگ با آگاهی از این موضوع، برای بهبود شرایط طرفداران اجرا بازی در گوشی های همراه نیز اقداماتی انجام داده است. به کار بردن اسپیکر های استریو با کیفیت، افزایش طرفیت باتری به 4000 میلی آمپر ساعت، بهبود و ارتقا نرم افزاری جهت کاهش مصرف باتری و در نهایت به کارگیری فناوری هایی که از داغ شدن گوشی همراه هنگام اجرا بازی های سنگین، به مقدار قابل توجهی جلوگیری می کنند، از جمله کارهایی می باشند که سامسونگ در Note 9 انجام داده است.

دوربین:

Note 9 دوربین های خود را از آخرین گوشی قدرتمند سامسونگ یعنی +S9 به ارث برده است. دوربین اصلی این گوشی یک دوربین دوگانه می باشد که از دو دوربین 12 مگاپیکسل تشکیل شده است. دوربین اول پشت لنزی با دریچه دیافراگم متغیر بین f/1.5-2.4 قرار گرفته است در حالی که دوربین دوم که یک دوربین سیاه و سفید نیز می باشد، پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. دوربین سلفی گوشی نیز یک دوربین 8 مگاپیکسل با کیفیت می باشد که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/1.7 قرار گرفته است.

ثبت ویدیوهای فوق آهسته با نرخ 960 فریم بر ثانیه از جمله ویژگی های هیجان انگیز دوربین Note 9 محسوب می شوند.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

دوربین سامسونگ از عمل پشته سازی تصاویر برای بهبود کیفیت و کاهش نویز تصاویر استفاده می کند. طبق ادعا سامسونگ، این فرآیند، منجر به کاهش 30 درصدی نویز تصاویر می شود که عددی بسیار هیجان انگیز محسوب می شود. در شرایط نوری بد نیز Note 9 با درگیر کردن لنز با دریچه دیافراگم روشن تر f/1.5، منجر به ثبت تصاویری روشن و با کیفیت می شود.

دوربین Note 9 یک دوربین هوشمند می باشد. در واقع سامسونگ از به کار بردن هوش مصنوعی در دوربین گوشی صرف نظر کرده است که به نظر تصمیم درستی نیز می باشد. شناسایی صحنه ها و پس زمینه های عکاسی، اطلاع دادن کثیف بودن لنز دوربین به کاربر، اطلاع دادن بلوره ای ثبت شدن تصویر به کاربر و در نهایت پیشنهاد ثبت مجدد تصویر چنان چه یکی از افراد حاضر در عکس، در لحظه ثبت تصویر چشمک زده باشد، از جمله مواردی می باشند که به لطف به کار گرفته شده هوش مصنوعی در دوربین گوشی، ممکن شده اند.

نقد و بررسی گوشی Samsung Galaxy Note 9

 

جمع بندی:

کاربران مختلف، جملات بسیار زیاد و مختلفی را در مورد Note 9 به کار برده اند. “Note 9 یک گوشی بسیار قدرتمند و بسیار بهبود یافته تر می باشد”، “Note 9 نوآوری جدید و خاصی را در مقایسه با Note 8 با خود به همراه ندارد”، “Note 9 همان گوشی +S9 می باشد اما کمی گرانتر”. ما هم می توانیم با توجه به دیدگاه خود یکی از اظهار نظرهای فوق را داشته باشیم، در واقع هر دسته از کاربرانی که یکی از نظر های فوق یا حتی نظرهایی دیگر نیز دارند، می توانند حق داشته باشند و نظر خود را با توجه به دلایلی منظقی عنوان کرده باشند. واقعیت این است که گوشی جدید Note، آن قدر که باید احساس متمایز و جدید بودن را به کاربر منتقل نمی کند. اما با این وجود، این گوشی یکی از کامل ترین و شاید کامل ترین گوشی هوشمند موجود در بازار می باشد. با توجه به ویژگی ها و قابلیت های نرم افزاری، مشخصات و قدرت بالای سخت افزاری، قابلیت های هیجان اگیز و جلب توجه کننده قلم جدید سامسونگ و در نهایت کیفیت بسیار خوب و بالای دوربین های Note 9، پیشنهاد خرید پرچمدار جدید سامسونگ کار بسیار ساده ای می باشد اگر بتوانید قیمت بالای آن را بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *