نکات مهم در خرید گوشی آیفون

آیفون به عنوان یکی از بهترین و موفق‌ترین محصولات کمپانی مطرح اپل شناخته می‌شود. کیفیت و طراحی فوق العاده بالا و پلتفرم نرم افزاری خاصِ خود اپل، گوشی‌های آیفون را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند. شرکت اپل خود در فروشگاه‌های فیزیکی و اینترنتی اقدام به فروش محصولات خود از جمله آیفون می‌نماید و در بیشتر نقاط جهان می‌توان با مراجعه به این فروشگاه‌ها آیفون خرید. ولی در کشور ما با توجه به شرایط و مسایل موجود، شرکت اپل نمایندگی رسمی ندارد و فروش و خدمات پس از فروش توسط خود کمپانی اپل یا نماینده‌ی رسمی انجام نمی‌گیرد. این مساله ممکن است باعث بروز مشکلاتی در هنگام خرید گوشی آیفون شود. در هنگام خرید آیفون، فروشنده با بیان یک سری عبارت و اصطلاح هرچه بیشتر مشتری را سردرگم می‌کند و نبود اطلاعات کامل و دقیق ممکن است برای خریدار مشکل ساز شود. هنگام خرید گوشی آیفون باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا اصطلاحا خریدی مطمئن داشته باشید.

گوشی آیفون پک اصلی باشد

نکات مهم در خرید گوشی آیفون

شرکت اپل گوشی آیفون را به روش بسیار خاصی بسته‌بندی می‌کند. این بسته‌بندی به پک اصلی مشهور است. منظور از پک اصلی یا تی پک (T-Pack) نوعی شیرینگ نایلونی خاص است. گوشه‌های شیرینگ نایلونی باید مانند تصویر زیر باشد و در غیر این صورت آیفون قبلا از بسته‌بندی خود خارج شده است. این مساله ممکن است به دلایل مختلف باشد و صد در صد بیانگر مشکل دار بودن دستگاه نیست. یعنی امکان دارد دستگاه اصطلاحا ریپک (Repack) شده نیز کاملا سالم باشد، ولی برای اطمینان از اینکه آیفون بسته‌بندی کارخانه است، می‌توانید از این روش استفاده نمایید. با توجه به سیاست کاری مجوعه تبلت فون، محصولات موجود در سایت قیمت پک اصلی آیفون هستند.

آیفون اکتیو نشده باشد

نکات مهم در خرید گوشی آیفون

شرکت اپل طی اقدامی با استفاده از شماره سریال دستگاه‌ها، زمان یک ساله گارانتی را لحاظ می‌کند. به طوریکه با روشن کردن و فعالسازی گوشی آیفون، گارانتی دستگاه شروع می‌شود. برای توضیحات بیشتر در این زمینه می‌توانید به این نوشته مراجعه کنید. تمامی آیفون‌های موجود در فروشگاه تبلت‌فون اکتیو نشده هستند و با روش معرفی شده می‌توان از این مساله اطمینان حاصل کرد. با توجه به اینکه استفاده از این روش نیاز به باز کردن بسته‌بندی گوشی نیست، روشی مناسب و مطمئن و بدون هزینه برای خریدار به حساب می‌آید. البته در برخی مدل‌های آیفون که به صورت آنلاک اپراتور وارد کشور می‌شوند، دستگاه اکتیو شده است و این مساله نو بودن دستگاه را زیر سوال نمی‌برد. بنابراین در برخی سری‌های آیفون ممکن است دستگاه اکتیو باشد، ولی کاملا نو و آکبند است.

پارت نامبر آمریکا LL/A

نکات مهم در خرید گوشی آیفون

آیفون محصولات خود را برای توزیع در نقاط جغرافیایی مختلف با پارت نامبرهای مختلف بسته‌بندی می‌کند. تفاوت عمده بین این دستگاه‌ها در نوع شارژر و جعبه است. البته پارت نامبر امارات متحده (EU) فاقد برنامه FaceTime است. به غیر از این مورد، دیگر پارت نامبرها فرق خاصی با همدیگر ندارند. بهترین گزینه برای خرید آیفون پارت نامبر آمریکا یعنی همان LL/A است که برای فروش در ایلات متحده بسته بندی می‌شود. پارت نامبر در پشت جعبه قید می‌شود و به راحتی قابل بررسی است.

ICCID

نکات مهم در خرید گوشی آیفون

شرکت اپل برخی از مدل‌های خود را با همکاری اپراتورهای مطرح موبایل مانند وریزون، AT&T، تی موبایل و اسپرینت به فروش می‌رساند. به طوریکه گوشی‌های اپل روی سیم کارت این اپراتورها قفل می‌شوند و یک سیم‌کارت در داخل جعبه گوشی آیفون از این اپراتورها وجود دارد. این گوشی‌ها در بسته‌بندی خود سوزنی که برای خارج سازی سیم کارت استفاده می‌شود را ندارند. ICCID که سریال ارتباطی جهانی سیم کارت داخل دستگاه است نیز در پشت جعبه قید می‌شود. این گوشی‌ها که به آنلاک اپراتور شهرت دارند، به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که قفل‌شان بدون دستکاری توسط خود اپراتور باز می‌شود و برای فروش آزاد در نظر گرفته می‌شوند. در صورتی که دستگاه پک اصلی باشد، وجود ICCID‌ مانعی ندارد. چرا که برخی مدل‌های اپل فقط توسط اپراتورها فروخته می‌شوند و وجود ICCID امری طبیعی است. گوشی‌های آنلاک فکتوری نیز به گوشی‌هایی گفته می‌شود که بدون دخالت اپراتور برای فروش در بازار در نظر گرفته شده است.

در نهایت علاوه بر در نظر گرفتن این مسایل، مطمئن‌ترین راه خرید گوشی آیفون، خرید از فروشگاه‌های معتبر است. با توجه به نبود گارانتی رسمی اپل در ایران با خرید از فروشگاه معتبر با مهلت تست و با تضمین اصالت و نو بودن دستگاه و بررسی گزینه‌های بالا، می‌توانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

لیست قیمت محصولات اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *