نگاهی اجمالی به بهترین گوشی‌های 2016

نگاه اجمالی به بهترین گوشی‌های 2016

همواره استارت جدیدترین گوشی‌های هر سال میلادی در نمایشگاه سالانه CES زده شده و در نمایشگاه MWC به اوج خود می‌رسد. بعد از اتمام نمایشگاه چند روزه MWC که اکثر کمپانی‌های مطرح سعی می‌کنند بهترین محصولات خود را در شهر بارسلون به رخ رقبا بکشند، بسته به سیاست و زمان‌بندی‌های از پیش مشخص شده، هر کمپانی به شکل جداگانه محصولات خود را معرفی می‌کنند.

امسال تا بدین جای کار نسبت به تمامی سال‌های گذشته شاهد رقابت بسیار سنگین‌تری هستیم و بسته به رنج قیمت، گزینه‌های بیشتری برای خرید گوشی در دسترس است. کمپانی‌های همچون شیائومی و هواوی به برندهای مطرح‌تری در سرتاسر دنیا تبدیل شده‌اند و رقیب‌های جدید و تازه نفسی برای سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سونی محسوب می‌شوند. کمپانی سونی خط تولید گوشی‌های جدید Xperia X را معرفی کرد. ال‌جی که بزرگترین غایب سال گذشته MWC-2015 بود، با دست پر شرکت کرد و با پرچمدار شایسته خود – LG-G5 – از همان ابتدا برای پرچمدار سامسونگ و پرچمداران آتی اچ‌تی‌سی و سونی خط و نشان کشید. از همه جالب‌تر، عرضه گوشی دوست‌داشتنی اپل آیفون SE بود که در زمان‌بندی تمامی تقویم‌های گوشی‌های احتمالی 2016 غایب بود. ایسوس قرار است نسل بعدی زنفون‌های خود را با تغییرات اساسی در بخش طراحی و سخت‌افزار معرفی کند. هواوی طبق روال سال گذشته از پرچمدار سری P به همراه نسخه پلاس در مراسم لندن رونمایی کرد. و هر روز به حجم اخبار جالب در مورد گوشی‌های هوشمند اضافه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با بهترین گوشی‌های 2016 چه مواردی که عرضه شده‌اند و چه محصولاتی که مطمئنا تا پایان امسال عرضه خواهند شد با تبلت‌فون همراه باشید.

بهترین گوشی های سامسونگ – 2016

همانطور که قابل پیش‌بینی بود، کمپانی سامسونگ فعالیت بیشتری از تمامی کمپانی‌های دیگر در زمینه طراحی گوشی‌های جدید داشته است. سامسونگی‌ها روند نوسازی خط تولید گوشی‌های قدیمی خود را در سال 2016 نیز ادامه داده و نسخه‌های 2016 گوشی‌هایی همچون J5 ،J1 و J7 را معرفی کردند. مهم‌تر از این‌ها، معرفی پرچمداری بسیار قدرتمند است که اکنون در کشورمان قابل خرید می‌باشد. در ادامه نیز همانند سال‌های گذشته و قبل از اتمام سال جاری میلادی، طبیعتا شاهد عرضه گوشی Galaxy Note 6 خواهیم بود.

گوشی سامسونگ Galaxy S7

مشخصات و قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس 7

همانطور که در نقد و بررسی گوشی Galaxy S7 دیدیم، پرچمدار جدید سامسونگ تمام ویژگی‌های مثبتی که در پرچمداران قبلی‌اش مشاهده می‌شد را در نسل هفتم گلکسی اس جمع کرده تا جای هیچ انتقادی حتی برای شدیدترین منتقدان این کمپانی نگذارد. بدون هیچ مبالغه‌ای باید بگوییم دوربین جدید استفاده شده در Galaxy S7 بهترین دوربین حال حاضر در بین تمامی پرچمداران است، ویژگی ضد آب و گرد و غبار بودن که در Galaxy S6 متاسفانه غایب بود، در این گوشی برگردانده شده، رابط کاربری جدید سامسونگ در این گوشی اصلاحات تاثیر گذاری داشته و همچنان از بهترین تراشه (هم اسنپ 820 و هم اگزینوس 8890) فعلی دنیا استفاده شده است. با توجه به آمار فروشی که از چندین موسسه آماری منتشر شده، آمار فروش Galaxy S7 به مراتب بیشتر از نسل قبلی بوده و همین مساله نشان دهنده کیفیت بالای این گوشی می‌باشد.

قیمت بروز خرید گوشی سامسونگ Galaxy S7

گوشی سامسونگ Galaxy S7 mini

مشخصات و قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 مینی

پس از معرفی و عرضه آیفون SE، بازار شایعات داغ‌تر از پیش شد. این مساله که لقب بهترین گوشی صفحه کوچک دنیا بدون هیچ رقیب جدی در اختیار اپل قرار بگیرد، طبیعتا برای دیگر کمپانی‌ها مساله قابل هضمی نیست. دقیقا بعد از گذشت دو هفته از عرضه جهانی آیفون SE، شایعاتی درباره طراحی گوشی Galaxy S7 mini به گوش رسید. نکته جالب اینکه برخلاف دیگر گوشی‌های سری مینی سامسونگ که معمولا دستگاه‌های میان‌رده رو به پایین بودند، مشخصاتی که این اخبار درباره S7 mini حرف می‌زدند دست کمی از خود S7 نداشت. در واقع اگر این شایعات صحت داشته باشند، سامسونگ در صدد عرضه محصولی کاملا رقابتی با آیفون SE می‌باشد.

گوشی سامسونگ Galaxy J7 2016

مشخصات و قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی جی 7 مدل 2016

بر کسی پوشیده نیست که سری Galaxy J موفق‌ترین سری گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده سامسونگ می‌باشند و کره‌ای‌ها سهم بسیاری از موفقیت‌های خود در بازار گوشی‌های اقتصادی را مدیون این خط تولیدشان هستند. از همین رو کمپانی این خط تولید خود را نیز به مانند Galaxy A اصلاح کرده و گوشی‌هایی با مشخصاتِ به مراتب بهتر نسبت به نسل‌های پیشین خود طراحی کرده است. گوشی Samsung Galaxy J7 2016 در ماه مارس (یک ماه پیش) رونمایی شده و از قرار معلوم تا پایان همین ماه روانه بازارهای مختلفی خواهد شد. بسیاری از بخش‌ها مانند باتری، صفحه‌نمایش، بخش پردازشی و حافظه رم ارتقاهای خوبی داشته‌اند و برخی قسمت‌ها مانند دوربین، با کمترین تغییرات به قوت خود باقی مانده‌اند.

قیمت بروز خرید گوشی سامسونگ Galaxy J7 2016

گوشی سامسونگ Galaxy Note 6

مشخصات و قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی نوت 6

طبیعتا با نزدیک شدن به نیمه دوم سال 2016 بازار شایعات گوشی گلکسی نوت 6 داغ‌تر خواهد شد. آخرین اخبار گوشی Galaxy Note 6 که چند روز پیش منتشر شده بود، اشاره به کسب گواهی IP68 این گوشی داشت. بدین شکل هر دو پرچمدار سامسونگ در سال 2016 با ویژگی ضد آب و گرد و غبار بودن طراحی می‌شود. همچنین گفته می‌شود این گوشی با بهره‌گیری از حافظه رم 6 گیگابایتی و در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. جالب‌تر اینکه ادعا شده سامسونگ در نظر دارد به مانند پرچمدار مایکروسافت (لومیا 950) در Galaxy Note 6 از اسکنر عنیبه چشم استفاده کند. به هر حال کمی برای قضاوت در مورد این گوشی زود است و تا یکی دو ماه آینده مطمئنا اخبار موثق‌تری درباره این گوشی منتشر خواهد شد.

بهترین گوشی‌های اپل – 2016

اپل امسال سنت شکنی کرده و قبل از دو محصولی که انتظار می‌رفت در ماه سپتامبر رونمایی کند (آیفون 7 و 7Plus)، جانشین 5S را معرفی کرد. گوشی آیفون SE ترکیبی از طراحی 5S و سخت‌افزار 6S می‌باشد که برای علاقه‌مندان به گوشی‌های صفحه کوچک محصول جالبی به نظر می‌رسد. با همه این حال، عرضه iPhone SE به نظر می‌رسد تاثیری روی معرفی و عرضه گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس نداشته باشد.

گوشی اپل iPhone SE

مشخصات و قیمت خرید گوشی اپل آیفون اس ای

در نقد و بررسی گوشی اپل iPhone SE به طور مفصل به بررسسی این گوشی پرداختیم. به نظر برخی از منتقدان، عرضه دستگاهی که طراحی آن عینا از محصول قدیمی گرفته شده باشد، گامی رو به عقب برای کمپانی اپل محسوب می‌شود. در مقابل نیز بسیاری از کاربران اپل دوست داشتند گوشی بروزی از اپل عرضه شود که دارای صفحه‌نمایش اندازه کوچک و با ظاهری آشنا طراحی شده باشد. استفاده از طراحی تکراری در کنار مزیت‌های زیادی که می‌توان شمرد، دارای معایبی نیز می‌باشد. حاشیه‌های زیاد صفحه‌نمایش، رزولوشن پایین و نبود تکنولوژی لمس 3D از معایب این گوشی محسوب می‌شوند. در مورد نقاط قوت نیز می‌توان به استفاده از دوربین 12MP و چیپست اپل A9 اشاره کرد.

قیمت بروز خرید گوشی اپل iPhone SE

گوشی اپل iPhone 7

مشخصات و قیمت خرید گوشی اپل آیفون 7

همانطور که می‌دانید، اپل هر ساله در ماه سپتامبر از نسل جدید گوشی‌های آیفون رونمایی می‌کند که امیدواریم عرضه گوشی آیفون SE تاثیری روی زمان‌بندی عرضه آیفون 7 نداشته باشد. با نزدیک شدن به تاریخ اشاره شده، کم کم شایعات مختلفی درباره مشخصات این گوشی شنیده می‌شود. جالب‌ترین خبر در مورد این گوشی، مربوط به تصویری بود که ادعا می‌کرد این گوشی با دو دوربین پشتی و طراحی خط آنتن متفاوتی عرضه خواهد شد. البته بعدها مشخص شد که تصویر منتشر شده مربوط به گوشی بعدی کمپانی Meizu می‌باشد. استفاده از نسل جدید پردازنده‌های اپل و بهبود دوربین پشتی از مشخصاتی است که از این گوشی انتظار می‌رود، اما درباره مشخصات دقیق این گوشی هنوز اطلاعات موثقی منتشر نشده و با توجه به جدیت اپل در حفظ اطلاعات به نظر می‌رسد چندین ماه تا مشخص شدن چگونگی این گوشی و همچنین نسخه پلاس آن (iPhone 7) باید صبر کنیم.

بهترین گوشی‌های اچ‌تی‌سی – 2016

کمپانی اچ‌تی‌سی برخلاف سال گذشته از پرچمدار جدید خود در نمایشگاه MWC رونمایی نکرد. البته سال گذشته نیز معرفی پرچمدار این کمپانی – One M9 – چندان رویداد فرخنده‌ای برای تایوانی‌ها محسوب نمی‌شد. هم‌زمانی رونمایی One M9 با Galaxy S6 طبیعتا موجب مقایسه این دو گوشی شد و همانطور که در جریان هستید، پرچمدار تایوانی‌ها در برابر پرچمدار کره‌ای‌ها حرفی برای گفتن نداشت. امسال اچ‌تی‌سی تنها از سه گوشی اقتصادی دیزایر 530، 630 و 825 در این مراسم رونمایی کرد. با وجود اینکه اچ‌تی‌سی نتوانست یا نخواست که پرچمدار خود را در MWC معرفی کند، اما در طی یکی دو ماه اخیر شاهد انتشار تصاویر و تیزرهای تبلیغاتی زیادی در مورد این گوشی بوده‌ایم.

گوشی اچ‌تی‌سی Desire 530

مشخصات و قیمت خرید گوشی اچ‌تی‌سی دیزایر 530

همانطور که می‌دانید گوشی‌های دیزایر سری 500 جزو گوشی‌های اقتصادی این کمپانی می‌باشند. دیزایر 530 که یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی می‌باشد، برای اولین بار در MWC-2016 بارسلون رونمایی شد و اکنون حتی در بازار کشورمان نیز قابل دسترس می‌باشد. عاملی که باعث شده این محصول را در لیست بهترین گوشی‌های 2016 قرار دهیم، قیمت خرید گوشی و ارزش خرید بالای آن می‌باشد. علاوه بر این، اچ‌تی‌سی در سه گوشی دیزایر جدید خود – 530، 630 و 825 – زبان طراحی گوشی‌های دیزایر را تغییر داده و می‌توان این تغییرات را مثبت تلقی کرد. البته این گوشی با یک ایراد اساسی همراه است و آن هم چیزی نیست جز مدل چیپست استفاده شده.

قیمت بروز خرید گوشی اچ‌تی‌سی Desire 530

گوشی اچ‌تی‌سی Desire 825

مشخصات و قیمت خرید گوشی اچ‌تی‌سی دیزایر 825

دیزایر 825 نیز از سری گوشی‌های میان‌رده اچ‌تی‌سی می‌باشد. با وجود اینکه از لحاظ مشخصات فنی این گوشی را نمی‌توان بالارده‌ترین گوشی دیزایر سری 800 نامید، اما طراحی بروز و برخورداری از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندرویدی نقاط قوت این گوشی در برابر گوشی‌هایی همچون دیزایر 826 و 828 می‌باشد. البته به غیر از بخش پردازشی (که کمی مورد بی لطفی کمپانی قرار گرفته) چندان تفاوتی هم نمی‌توان در سایر بخش‌ها بین این گوشی و هم‌رده‌های خود قایل شد.

قیمت بروز خرید گوشی اچ‌تی‌سی Desire 825

گوشی HTC 10

مشخصات و قیمت خرید گوشی اچ‌تی‌سی 10

در ابتدا لازم به ذکر است که تا بدین جای کار در مورد نام این محصول اطلاعات موثقی در دسترس نیست. بطوری که نام پرچمدار جدید این کمپانی یا HTC 10 و یا HTC One M10 نام خواهد داشت. البته حرف‌هایی نیز درباره عرضه این گوشی در دو نسخه با نام‌های HTC 10 و HTC 10 LifeStyle شنیده می‌شود. صرفه نظر از اسم این گوشی، برخی مشخصات دستگاه مشخص شده است. چیپست اسنپ‌دراگون 820 که به نظر می‌رسد چند وقتی میزبان تمامی پرچمداران جدید باشد، اولین و تنهاترین گزینه ممکن برای این گوشی می‌باشد. دومین نکته جالب در مورد این گوشی، کاهش تعداد پیکسل‌های دوربین اصلی به 12MP می‌باشد. تیزرهای تبلیغاتی نه تنها وجود سیستم OIS روی دوربین پشتی را تایید کرده‌اند، بلکه خبر از استفاده از این سیستم (لرزشگیر اپتیکال تصویر) در دوربین سلفی را نیز داده‌اند. بدین ترتیب گوشی اچ‌تی‌سی 10 اولین گوشی دنیا خواهد بود که در دوربین سلفی نیز از سیستم OIS استفاده می‌کند. برخی مشخصات دستگاه نیز با وجود عدم تایید اچ‌تی‌سی به بدیهیاتی در ذهن کاربران تبدیل شده‌اند. برای مثال، استفاده از سنسور اثر انگشت و صفحه‌نمایش QHD انتظارات صد در صدی تمامی کاربران می‌باشد. به هر حال تا عرضه رسمی این گوشی فاصله زیادی نمانده (احتمالا 12 آوریل) و باید تا نهایی شدن مشخصات فنی این گوشی صبر کرد.

قیمت بروز خرید گوشی اچ‌تی‌سی 10

بهترین گوشی‌های سونی – 2016

کمپانی سونی همانند اچ‌تی‌سی در حال سپری کردن سال‌های سختی در حوزه گوشی‌های هوشمند می‌باشد. حتی بسیاری بر این فکر بودند که سونی به احتمال زیاد بخش گوشی‌های هوشمندش را تعطیل کند. البته چنین شایعاتی نیز منتشر شده بود. تا اینکه ژاپنی‌ها از خط تولید جدید سری X به همراه سه محصول از این خیط تولید رونمایی کردند. گوشی بالارده اکسپریا X-Performance، میان‌رده رو به بالای X و میان‌رده XA نوید ادامه فعالیت‌های این کمپانی در طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند را دادند. با توجه به اینکه این سه گوشی محصول خط تولید جدید سونی می‌باشند، طبیعتا زبان طراحی آنها هم با دیگر گوشی‌های این کمپانی متفاوت خواهد بود. اما طراحی این گوشی‌ها شباهت زیادی به گوشی‌های پرچمدار سونی اکسپریا Z دارد. همچنین حرف‌هایی هم درباره اینکه سونی قصد تولید گوشی Xperia Z6 را ندارد و از این به بعد روی سری X تمرکز خواهد کرد نیز شنیده‌ایم. البته اگر سونی به فعالیت خود در راستای تولید گوشی‌های هوشمند ادامه دهد، مطمئنا عرضه گوشی‌های سونی Xperia C6 و Xperia M6 در ادامه سال جاری را نیز شاهد خواهیم بود.

گوشی سونی Xperia X

مشخصات و قیمت خرید گوشی سونی اکسپریا ایکس

برخی مشخصات این گوشی کاملا درخور گوشی‌های پرچمدار می‌باشد، اما در مقابل دیگر مشخصات فنی آن باعث می‌شود که برچسب بالارده را به این گوشی اختصاص ندهیم. چیپست استفاده شده مدل اسنپ‌دراگون 650 است که قدرت پردازشی کمتری از مدل‌های 820 و 810 و تقریبا برابری با مدل 808 تولید می‌کند. صفحه‌نمایش دارای وضوح تصویر FullHD بوده و خبری از فیلم‌برداری 4K نیست. در مقابل، این گوشی با بدنه فلزی، دوربین 23MP همراه با فناوری سونی Hybird-AF و بخش حافظه 3/32 و 3/64 گیگابایتی طراحی شده است. همچنین مانند Z5 در این گوشی نیز دکمه پاور با سنسور اثر انگشت ادغام شده است.

قیمت بروز خرید گوشی سونی Xperia X

گوشی سونی Xperia X Performance

مشخصات و قیمت خرید گوشی سونی اکسپریا ایکس پرفورمنس

با وجود اینکه این گوشی جزو اولین محصولاتی بود که با چیپست اسنپ 820 معرفی شد، اما هنوز خبری از عرضه آن نشده است. ایکس پرفورمنس یک گوشی کاملا بالارده می‌باشد که با بدنه فلزی به همراه جزییات فراوانی طراحی شده است. کناره‌های صفحه‌نمایش به زیبایی تمام و به شکل تدریجی روی فریم فلزی گوشی خوابیده است و در گوشه‌های دستگاه نیز می‌توان چهار بامپری که برای بالا بردن مقاومت گوشی در برابر افتادن‌ها و ضربه‌ها تعبیه شده است را مشاهده کرد. بخش دوربین هیچ تفاوتی با نسخه پایه – X – نداشته و از همان دو سنسور 23MP و 13MP تشکیل شده است. بهره‌گیری از فناوری Hybird-AF در دوربین پشتی باعث می‌شود که عکس‌های بسیار شفافی از سوژه‌های متحرک گرفت. همچنین این تکنولوژی در فوکوس سریع دوربین بی‌تاثیر نیست. در مورد ویژگی‌های خاص گوشی می‌توان به استفاده از سنسور اثر انگشت، محافظ ضد خش به همراه پوشش چربی گریز روی صفحه‌نمایش و همچنین خروجی صدای HD اشاره کرد.

قیمت بروز خرید گوشی سونی Xperia X Performance

بهترین گوشی‌های هواوی 2016

کمپانی هواوی را می‌توان بعد از سامسونگ فعال‌ترین کمپانی حاضر در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند نامید. همانند سامسونگ به طراحی چیپست‌های اختصاصی محصولات خود می‌پردازد، در تمامی رده‌های قیمتی گوشی‌های هوشمند نماینده‌های متعددی دارد و بزرگترین بازار گوشی جهان (چین) را در دست دارد. هواوی هر ساله به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهد و در مقایسه با سال 2014، درآمد این کمپانی در سال 2015 رشد 37 درصدی داشته که سهم بزرگ آن به بخش گوشی‌های هوشمندش مربوط می‌شود. اکنون هواوی یک برند جهانی محسوب می‌شود و حتی محصولات این کمپانی به بازار آمریکا نیز راه یافته‌اند. همین چند روز پیش نیز این کمپانی از اولین پرچمدار 2016 خود به همراه نسخه پلاس آن رونمایی کرد.

گوشی هواوی P9

مشخصات و قیمت خرید گوشی هواوی پی 9

گوشی‌های سری پی هواوی اصلی‌ترین پرچمدار این کمپانی هستند که به مانند سال قبلی در مراسم هواوی در شهر لندن معرفی شدند. هواوی نیز اکنون به یکی از کمپانی‌های خلاق فعال در این صنعت تبدیل شده و در پرچمداران اخیر خود سعی داشته که همانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سونی از نوآوری‌هایی در محصولات خود استفاده کند. استفاده از دو دوربین 12MP که با همکاری کمپانی آلمانی Leica طراحی شده‌اند، در نوع خود جالب است. از قرار معلوم، یکی از این سنسورها وظیفه ضبط رنگ‌ها و دیگری تمایز دادن بین رنگ‌های سفید و مشکی را بر عهده دارد. بدین ترتیب، در عکاسی با این گوشی جدید هواوی علاوه بر اینکه با رندر فوق‌العاده رنگ‌ها مواجه خواهید شد، می‌توانید سریع‌تر از قبل روی سوژه‌ها فوکوس نمایید. جدیدترین تراشه تولیدی هواوی – Kirin 955 – در این محصول استفاده شده که در توان پردازشی آن شکی نیست، اما طبیعتا استفاده از چیپست اسنپ‌دراگون 820 می‌توانست اقبال بهتری برای این پرچمدار رقم زند. همچنین این اولین گوشی هواوی از سری P می‌باشد که مجهز به سنسور اثر انگشت می‌باشد.

قیمت بروز خرید گوشی هواوی P9

گوشی هواوی P9 Plus

مشخصات و قیمت خرید گوشی هواوی پی 9 پلاس

قبل از شروع مراسم هواوی، همه انتظار عرضه نسخه بزرگتر پرچمدار هواوی با نام P9 Max را داشتند. اما بعد از آغاز مراسم مشخص شد که نام دستگاه مورد بحث‌مان P9 Plus می‌باشد. البته برخلاف نسل قبلی که نسخه بزرگتر با اختلاف زیادی در ابعاد و اندازه‌ها عرضه شد، این‌بار بین این دو نسخه تنها تفاوت 0.3 اینچی وجود دارد. نوع پنل استفاده شده در نسخه پلاس superAMOLED بوده که مطمئنا کیفیت مناسب‌تری نسبت به پنل IPS-NEO استفاده شده در P9 دارا می‌باشد. استفاده از فناوری لمس 3D که قبلا در گوشی Mate S هواوی نیز دیده بودیم از دیگر تفاوت‌های نسخه پلاس با نسخه پایه می‌باشد. ظرفیت باتری نیز از 3,000 در P9 به 3,400 میلی‌آمپر در P9-Plus افزایش یافته است. استفاده از فناوری شارژ سریع آخرین تفاوت بین این دو نسخه را رقم می‌زند.

قیمت بروز خرید گوشی هواوی P9 Plus

گوشی هواوی P9 Lite

مشخصات و قیمت خرید گوشی هواوی پی 9 لایت

نسخه اقتصادی پرچمدار جدید هواوی کمی با تاخیر نسبت به نسخه پایه و پلاس معرفی شد. گوشی هواوی پی 9 لایت از سیستم تک سنسوری برای دوربین پشتی خود بهره می‌برد و خبری از دو دوربین پشتی نیست. در مورد وجه اشتراکات نسخه لایت با نسخه پایه می‌توان به باتری 3,000mAh، سنسور اثر انگشت، رزولوشن صفحه یکسان و درگاه microUSB نوع C اشاره کرد. چیپست استفاده شده در این گوشی کایرین 650 می‌باشد که جزو تراشه‌های میان‌رده محسوب می‌شود. همچنین نوع پنل استفاده شده IPS است و خبری از محافظ صفحه گوریلا گلس 4 نیست. رم گوشی در دو نسخه 2 و 3 گیگابایتی عرضه می‌شود که هر دو نسخه دارای حافظه داخلی 16 گیگابایتی خواهند بود.

قیمت بروز خرید گوشی هواوی P9 Lite

در کنار این سه گوشی و در ادامه سال جاری از عرضه دو گوشی Huawei Mate 9 و Huawei Honor 8 نیز می‌توان تا حدودی مطمئن شد. همچنین چند وقت پیش خبری در مورد اینکه هواوی در حال کار روی گوشی مجهز به صفحه‌نمایش خمیده می‌باشد منتشر شد که به احتمال بسیار قوی مرتبط به گوشی Huawei Mate S2 می‌باشد.

بهترین گوشی‌های ایسوس – 2016

کمپانی ایسوس به لطف گوشی‌های زنفون 2 در کنار سری سلفی و لیزر در سال گذشته به موفقیت چشم‌گیری دست یافت. این گوشی‌ها به دلیل مشخصات فنی خوب در کنار قیمت خرید بسیار مناسب‌شان، حتی در بازار کشور ما نیز با استقبال خوبی مواجه شدند. حال ایسوس در صدد طراحی و عرضه نسل سوم گوشی‌های زنفون می‌باشد و با ایجاد تغییرات مثبت بر این امید است که بتواند موفقیت‌های سال گذشته را تکرار کند. علاوه بر این، این کمپانی در آغاز سال میلادی جدید پس از مدت‌ها از محصولی که برند زنفون را به یدک نمی‌کشید رونمایی کرد.

گوشی ایسوس Live G500TG

مشخصات و قیمت خرید گوشی ایسوس لایو G500TG

این گوشی اولین محصول 2016 ایسوس است که در ژانویه معرفی شد. گوشی Asus Live G500TG کاملا یک محصول اقتصادی می‌باشد که با توجه به قیمت خرید گوشی بهترین امکانات ممکن را ارایه می‌دهد. حافظه رم 2 گیگابایتی، چیپست مدیاتک MT6580، صفحه‌نمایش 5 اینچی با وضوح تصویر HD، دو دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی و باتری 2,070mAh از اصلی‌ترین مشخصات این گوشی می‌باشد.

قیمت بروز خرید گوشی ایسوس Live G500TG

گوشی Asus Zenfone 3

مشخصات و قیمت خرید گوشی ایسوس زنفون 3

معرفی گوشی زنفون 3 می‌تواند مهم‌ترین رویداد کمپانی ایسوس در سال میلادی جاری باشد. اخبار تایید شده‌ای درباره این گوشی منتشر نشده است. اما درباره شایعات مطرح می‌توان به استفاده از سنسور اثر انگشت در زیر دوربین پشتی، فلش دوگانه LED و درگاه فوکوس لیزری اشاره کرد. همچنین چند وقت پیش تصاویر رندر شده‌ای به همراه برخی نکات طراحی از این گوشی منتشر شد که خبر از طراحی بسیار متفاوت و بالارده برای این گوشی می‌داد. استفاده از گلس 2.5D برای هر دو طرف گوشی در کنار طراحی فلزی می‌تواند خبر خوبی برای علاقه‌مندان به گوشی‌های ایسوس باشد.

قیمت بروز خرید گوشی ایسوس Zenfone 3

گوشی Asus Zenfone 3 Deluxe

مشخصات و قیمت خرید گوشی ایسوس زنفون 3 دلوکس

در کنار زنفون 3 مطمئنا شاهد عرضه نسخه دلوکس آن نیز خواهیم بود. با توجه به سنت ایسوس، به احتمال زیاد از لحاظ مشخصات فنی نسخه دلوکس تفاوتی با نسخه پایه نخواهد داشت و تنها تفاوت ممکن مربوط به بخش طراحی خواهد بود. طبق تصاویر رندر شده، این‌بار تفاوت طراحی این دو گوشی مربوط به قاب پشتی نخواهد بود. در صورتی که اطلاعات منتشر شده درباره این گوشی صحت داشته باشند، گوشی زنفون 3 دلوکس تبدیل به اولین محصول این کمپانی خواهد شد که با بدنه یکپارچه فلزی عرضه خواهد شد. همچنین با توجه به عکس منتشر شده برخلاف نسخه پایه، خبری از دکمه خازنی خانه نبوده و دکمه خانه به شکل فیزیکی برای این گوشی تعبیه خواهد شد.

بهترین گوشی‌های 2016 کت

گوشی‌های کت یا همان کترپیلار با استقبال خوبی در بازارهای مختلف از جمله بازار ایران روبرو شده‌اند. همانطور که می‌دانید، این کمپانی در راستای طراحی گوشی‌های مقاوم فعالیت دارد و توانسته در این زمینه محصولات بسیار مناسبی عرضه کند. با آغاز سال جدید و شرکت کردن این کمپانی در نمایشگاه MWC-2016 مشخص شد که کمپانی کترپیلار فراتر از عرضه چند محصول در حوزه گوشی‌های هوشمند هدف‌گذاری کرده و بنظر می‌رسد سرمایه‌گذاری کمپانی در این بخش ادامه داشته باشد. گوشی S60 که تنها محصول معرفی شده این کمپانی در شهر بارسلون بود، پرچمدار 2016 گوشی‌های این کمپانی خواهد بود.

گوشی کت S60

مشخصات و قیمت گوشی کت اس 60

همانطور که گفتیم، گوشی S60 کت در نمایشگاه MWC رونمایی شد و به لطف ویژگی‌های منحصر بفردی که داشت، توانست توجه بسیاری از حاضران را به خود جلب کند. اصلی‌ترین ویژگی تمامی گوشی‌های کت مربوط به کسب گواهی MIL-STD می‌باشد که تضمین کننده مقاومت این گوشی‌ها در برابر نمک، گرد و خاک، رطوبت، آب، لرزش، تابش اشعه خورشید، شوک‌های حرارتی و حمل و نقل می‌باشد. اما گوشی کت اس 60 علاوه بر ویژگی‌های مقاومتی، از سیستم دوربین منحصر بفردی بهره می‌برد. اگر به قاب پشتی دستگاه دقت کنید، متوجه دو دوربین پشتی می‌شوید که دوربین اول با سنسور 13MP عکس‌های با کیفیتی را ضبط می‌کند، اما دوربین دوم از نوع دوربین‌های حرارتی می‌باشد. دوربین حرارتی FLIR کاربران را قادر خواهد ساخت که بتوانند اشیا را با حرارت خاص خود ببینند. طبیعتا کاربری‌های این دوربین برای تمامی کاربران مفید نخواهد بود، اما ایده استفاده از چنین سیستمی در نوع خود جالب است. علاوه بر این، از لحاظ مشخصات فنی، کمپانی کت بالاخره محصولی با مشخصات فنی نسبتا خوبی عرضه کرده که می‌توان مواردی همچون چیپست اسنپ‌دراگون 617، حافظه رم 3 گیگابایتی و داخلی 32 گیگابایتی، پشتیبانی از باندهای LTE کت 4 و باتری 3,800mAh را نام برد.

قیمت بروز خرید گوشی کت S60

بهترین گوشی‌های 2016 ال‌جی

کمپانی ال‌جی بزرگترین غایب نمایشگاه MWC-2015 به شگفت‌انگیزترین شرکت کننده MWC-2016 تبدیل شد. معرفی پرچمدار جدید این کمپانی با لقب اولین گوشی ماژولار توانست به خوبی توجه تمامی علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی را جلب کند. جالب است بدانید که گوگل چندین سال است که چنین پروژه‌ای (طراحی و عرضه گوشی ماژولار) را تحت نام پروژه آرا استارت زده بود، اما ال‌جی در خفای کامل زودتر از گوگل موفق به انجام این مهم شد. علاوه بر پرچمدار جدید، کره‌ای‌ها از دو گوشی جدید و خاص دیگر نیز پرده‌برداری کردند که در ادامه به آنها نیز خواهیم پرداخت. همچنین عرضه گوشی LG V20 یا همان نسل دوم LG-V10 می‌تواند دیگر اتفاق مهم برای این کمپانی را رقم زند.

گوشی LG G5

مشخصات و قیمت خرید گوشی ال‌جی جی 5

گوشی ال‌جی جی 5 با طراحی ماژولار رونمایی شد و در کنار گوشی دو ماژول Cam-Plus و Bang&Olufsen نیز معرفی شدند. ماژول Cam-Plus برای کاربران علاقه‌مند به عکاسی موبایلی ابزار بسیار جالبی می‌باشد. علاوه بر اینکه این افزونه دارای باتری جداگانه 1,100mAh می‌باشد، دکمه‌های شاتر، ضبط ویدیو و چرخونه زوم تعبیه شده در آن می‌توانند تجربه عکاسی لذت‌بخش‌تری در اختیار کاربران قرار دهند. افزونه دوم – Bang-Olufsen – برای کاربرانی که صدای خروجی دستگاه اهمیت دارد مفید خواهد بود. استفاده از سیستم دو سنسوره برای دوربین پشتی دومین شگفتی G5 را رقم می‌زند. دو سنسور 16MP و 8MP در کنار سیستم OIS و درگاه فوکوس لیزری سیستم عکاسی فوق‌العاده‌ای را برای کاربران این گوشی فراهم می‌کنند. اما علاوه بر طراحی ماژولار و سیستم دوربینی عجیب، این گوشی دارای مشخصات فنی بسیار خوبی می‌باشد. چیپست اسنپ‌دراگون 820 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم می‌تواند از نقطه نظر قدرت پردازشی، این گوشی را در کنار گوشی‌هایی همچون Galaxy S7 و شیائومی Mi 5 قرار دهد. سنسور اثر انگشت، فناوری شارژ سریع نسل 3، باتری 2,800mAh و صفحه‌نمایش QHD از دیگر خوب‌های این گوشی می‌باشند.

قیمت بروز خرید گوشی ال‌جی G5

گوشی LG X Cam

مشخصات و قیمت خرید گوشی ال‌جی ایکس کم

این گوشی جزو محصولات میان‌رده این کمپانی می‌باشد که همانند LG G5 از دو سنسور برای دوربین پشتی برخوردار است. دو سنسور 13MP و 5MP استفاده شده برای دوربین پشتی باعث می‌شود که فوکوس‌های دقیق‌تر، عکس‌هایی با عمق بیشتر و همچنین عکس‌های عریض‌تری گرفت. صفحه‌نمایش 5.2 اینچی گوشی با وضوح تصویر FullHD همراه است. پردازنده 8 هسته‌ای در کنار 2 گیگابایت رم نیز تامین کننده قدرت پردازشی دستگاه می‌باشد. سایر مشخصات دستگاه نیز در همان حد و اندازه‌های گوشی‌های هم‌رده خودش می‌باشد.

قیمت بروز خرید گوشی ال‌جی X Cam

گوشی LG X Screen

مشخصات و قیمت خرید گوشی ال‌جی ایکس اسکرین

این گوشی نیز سومین میهمان ال‌جی در کنفرانس MWC بود. ویژگی خاص این گوشی که برخورداری از صفحه‌نمایش دوم یا همان خطی است، بر گرفته شده از LG V10 می‌باشد. استفاده از پردازنده دوم با قدرت پردازشی بسیار پایین برای صفحه‌نمایش دوم باعث می‌شود که کاربر بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه به برخی از امکانات از پیش تعیین شده دسترسی داشته باشد. در مورد دیگر مشخصات قابل توجه گوشی ال‌جی ایکس اسکرین می‌توان به پردازنده 4 هسته‌ای، حافظه رم 2 و داخلی 16 گیگابایتی، دوربین اصلی 13 و سلفی 8 مگاپیکسلی، پشتیبانی از باندهای LTE کت 4، صفحه‌نمایش اصلی 4.93 اینچی و باتری 2,300 میلی‌آمپری اشاره کرد.

قیمت بروز خرید گوشی ال‌جی X Screen

گوشی LG K10

مشخصات و قیمت خرید گوشی ال‌جی کا 10

کمپانی ال‌جی در اواخر سال 2015 اقدام به معرفی خط تولید جدید گوشی‌های سری K کرد و هم‌زمان از چند محصول از این خط تولید رونمایی کرد. در ادامه و با آغاز سال میلادی جدید، روند طراحی محصولات جدید از این خط تولید ادامه داشت و گوشی LG K10 معرفی شد. اکثر محصولات این خط تولید، گوشی‌های ارزان‌قیمت محسوب می‌شوند و مشخصات فنی چندان جالبی ندارند، اما K10 یکی از معدود گوشی‌های معرفی شده از این خط تولید می‌باشد که دارای مشخصات فنی قابل قبولی می‌باشد. صفحه‌نمایش 5.3 اینچی با وضوح HD، پردازنده 8 هسته‌ای، 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی و دو دوربین 13MP و 8MP از مشخصات اصلی این گوشی می‌باشند.

قیمت بروز خرید گوشی ال‌جی K10

بهترین گوشی‌های 2016 شیائومی

کمپانی شیائومی بدون شک سریع‌ترین رشد ممکن را در بین تمامی فعالان این حوزه داشته است. در حالی که مدت زمان زیادی از پایه‌گذاری این کمپانی نمی‌گذرد، این کمپانی چینی توانسته پله‌های ترقی را پشت سر هم طی کند. ایجاد اپ‌استور اختصاصی، سیاست فروش منحصر بفرد (معروف به Flash-Sale)، استفاده از بهترین قطعات ممکن و قیمت خرید پایین‌تر از کمپانی‌های مطرح از عوامل موفقیت این کمپانی می‌باشند.

گوشی شیائومی Mi 4s

مشخصات و قیمت خرید گوشی شیائومی می 4 اس

گوشی Mi 4s نسخه ارتقا یافته Mi 4 می‌باشد. از بسیاری از نکات این دو گوشی بسیار متفاوت می‌باشند. طراحی گوشی نیز نسبت به می 4 تغییر کرده است. ضخامت گوشی از 8.9mm به 7.8mm کاهش یافته و وزن دستگاه نیز 16 گرم کمتر شده است. این در حالی است که ظرفیت باتری نیز نسبت به نسخه پایه ارتقا یافته است. بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت از دیگر ویژگی‌های تازه افزوده شده به این گوشی می‌باشد. بزرگترین تغییر رخ داده نیز مربوط به جایگرینی چیپست اسنپ 808 بجای اسنپ 801 می‌باشد.

گوشی شیائومی Mi 5

مشخصات و قیمت خرید گوشی شیائومی می 5

جدیدترین پرچمدار این کمپانی که اتفاقا در MWC رونمایی شد، گوشی شیاومی می 5 می‌باشد. این گوشی کاملا در کلاس جهانی پرچمدارانی همچون Galaxy S7 و LG G5 می‌باشد. بهره‌گیری از اسنپ 820 وجه اشتراک این سه گوشی می‌باشد. نماینده شیائومی در دو نسخه رم 3GB و رم 4GB عرضه می‌شود که اولی به حافظه داخلی 32GB و دومی با حافظه داخلی 64GB همراه است. دوربین اصلی نیز از سنسور 16MP به همراه OIS با قابلیت فیلم‌برداری 4K و دوربین سلفی از سنسور 4MP با قابلیت فیلم‌برداری 1080p@30fps بهره می‌برد. سنسور اثر انگشت ترکیب شده با دکمه خانه، درگاه microUSB نوع C و باتری 3,000mAh همراه با قابلیت شارژ سریع نسل سوم از دیگر مشخصات این دستگاه فوق‌العاده می‌باشند.

قیمت بروز خرید گوشی شیائومی می 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *