پروژه Alloy اینتل هدست واقعیت مجازی All-in-One

پروژه Alloy اینتل، رقیب جدید هدست‌های VR بالارده

هر ساله توسعه‌دهنده‌گان و تکنولوژیست‌های کمپانی اینتل تحت گردهمایی IDF جمع شده و درباره محصولات جدید این کمپانی به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. امسال نیز که این گردهمایی در شهر لس‌آنجلس برگزار شد، با معرفی محصول جدید این کمپانی تحت نام پروژه آلوی – Project Alloy – همراه بود. این محصول از قرار معلوم یک هدست واقعیت مجازی All-in-One بوده و به هیچ گوشی هوشمند یا رایانه‌ای وابسته نخواهد بود. بی‌شک این گجت جدید رقیبی جدی برای هدست‌های HTC Vive و Oculus Rift به‌شمار خواهد رفت.

هدست واقعیت مجازی Alloy از تکنولوژی RealSence اینتل بهره می‌برد که برای اندازه‌گیری و محاسبه مواردی مانند عمق نسبی، مکان و جهت از دوربین استفاده می‌کند. با توجه به اینکه این دوربین‌ها روی هدست تعبیه شده‌اند، برخلاف دیگر هدست‌های بالارده به محیط خاصی محدود نخواهید بود و یا به عبارت دیگر این هدست از روش ردگیری “اتاق به اتاق” استفاده می‌کند که به کاربر این اجازه را می‌دهد که در محیط اطراف خود حرکت کند.

همچنین اینتل آشکار ساخت که در همکاری مستمری که با مایکروسافت خواهد داشت، محتواهای مبتنی بر ویندوز را هم برای هدست Alloy و هم برای دیگر هدست‌های احتمالی اینتل بهینه‌سازی خواهد کرد.

هدست واقعیت مجازی اینتل All-in-One

در آخر باید اشاره کنیم که Alloy همانند یک پلت‌فرم این امکان را به کمپانی‌های سوم‌شخص نیز خواهد داد که هدست‌های واقعیت مجازی All-in-One خود را بسازند. همچنین اینتل متعهد شده که در سال 2017 تمامی سخت‌افزارهای این نوع هدست‌ها، API ها و هر امکانات الزامی را در اختیار توسعه‌دهنده‌گان و شرکای تجاری خود قرار دهد.

با توجه به اینکه هدست‌های واقعیت مجازی All-in-One اینتل و احتمالا هدست‌های مبتنی بر پلت‌فرم Daydream گوگل در سال 2017 در دسترس عموم قرار خواهند گرفت، پیش‌بینی می‌شود قیمت هدست‌های واقعیت مجازی و از همه مهم‌تر کیفیت و امکانات آنها دچار تغییرات انقلابی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *