معرفی دو گوشی ال‌جی ایکس کم و ال‌جی ایکس اسکرین

گوشی LG Xcam و LG Xscreen دو میان‌رده منحصر بفرد از ال جی

کمپانی ال‌جی سال 2016 را برخلاف سال گذشته بسیار خوب آغاز کرده و با معرفی پرچمدار جدیدش – LG G5 – توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. حال این کمپانی کره‌ای در ادامه این آغاز فوق‌العاده‌اش از دو گوشی میان‌رده جدید تحت نام‌های LG X cam و LG X screen رونمایی کرده است. هر یک از این گوشی‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که البته قبلا در LG V10 و LG G5 دیده بودیم. استفاده از دو صفحه نمایش از V10 به Xscreen و دو دوربین پشتی از G5 به Xcam انتقال یافته است. در ادامه مطلب به سایر ویژگی‌های این دو گوشی بیشتر آشنا خواهیم شد.

در مورد گوشی LG X cam اولین نکته جلب توجه کننده طراحی آن است. در مورد جنس بدنه اطلاع دقیقی نداریم، اما به نظر می‌رسد ال‌جی برای اولین بار از طراحی فلزی برای گوشی میان‌رده‌اش استفاده کرده است. ابعاد و وزن دستگاه دومین مساله قابل توجه در مورد طراحی X cam است. این گوشی با ابعاد 147.5×73.6×6.9 میلی‌متر جزو گوشی‌های باریک دسته‌بندی می‌شود. همچنین وزن 118 گرمی آن برای یک گوشی 5.2 اینچی بسیار مناسب است. پنل صفحه نمایش از نوع IPS بوده و با دارا بودن رزولوشن FullHD و تراکم پیکسلی 424ppi حداقل روی کاغذ می‌تواند کیفیت نمایش بسیار خوبی ارایه کند.

مشخصات گوشی ال جی ایکس کم

ال‌جی برای امور پردازشی ایکس کم از یک پردازنده 8 هسته‌ای با کلاک 1.14GHz استفاده کرده که در ترکیب با رم 2 گیگابایتی می‌تواند به خوبی از پس پردازش‌های روزمره بر بیاید. 16 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت‌های microSD از دیگر مشخصه‌های بخش مموری آن است. استفاده از دو دوربین پشتی نکته‌ای است که از G5 به این گوشی به ارث رسیده است. دو سنسور 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل دهنده دوربین پشتی این گوشی می‌باشند. برای دوربین سلفی نیز از سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده شده است. پشتیبانی از باندهای LTE کت 4، سنسورهای شتاب‌سنج و مجاورت و باتری 2,520 میلی‌آمپری از دیگر مشخصات مشخص شده برای گوشی LG Xcam می‌باشند.

و اما در مورد LG Xscreen در ابتدا باید اشاره کنیم که با توجه به مشخصات دستگاه انتظار می‌رود قیمت خرید این گوشی کمتر از مدل Xcam باشد. طراحی جلویی این گوشی با مدل قبلی متفاوت است. در نگاه اول متوجه خواهید شد که این گوشی نیز مانند LG V10 مجهز به صفحه نمایش دوم یا به اصطلاح خطی می‌باشد که در نقد و بررسی LG V10 کم و بیش با کارایی‌های این صفحه نمایش آشنا شدیم. صفحه نمایش دوم با بزرگی 1.76 اینچ و رزولوشن 520×80 می‌تواند فرایند انجام بسیاری از کارها را برایتان تسریع کند. صفحه نمایش دوم گوشی نیز با اندازه 4.93 اینچ و رزولوشن HD، کیفیت نمایش قابل قبولی خواهد داشت.

مشخصات گوشی ال جی ایکس اسکرین

بخش پردازشی دومین تفاوت اساسی این دو گوشی میان‌رده جدید ال‌جی می‌باشد. استفاده از پردازنده 4 هسته‌ای با کلاک 1.2GHz طبیعتا قدرت پردازشی کمتری در مقایسه با پردازنده 8 هسته‌ای Xcam تولید خواهد کرد. بخش مموری یکسان بوده و از همان حافظه رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و اسلات microSD برا افزایش فضای ذخیره‌سازی تشکیل شده است. دوربین پشتی تنها از یک سنسور 13 مگاپیکسلی تشکیل شده که قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 1080p@30fps می‌باشد. گزینه در نظر گرفته شده برای گرفتن تصاویر سلفی و تماس‌های تصویری نیز دوربین 8 مگاپیکسلی می‌باشد. ظرفیت کم باتری این گوشی (2,300mAh) در مقایسه با Xcam با توجه به تفاوت در اندازه‌های صفحه‌نمایش‌ها طبیعی است.

و در آخر اینکه در مورد قیمت خرید گوشی ال‌جی Xcam و Xscreen هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است، اما در مورد تاریخ عرضه آنها باید اشاره کنیم که پیش‌بینی می‌شود قبل از شروع نیمه دوم 2016 شاهد عرضه این دو گوشی در بازارهای جهانی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *