آموزش آنروت کردن گوشی اندرویدی

آموزش آنروت کردن گوشی اندرویدی

همانطور که در مطالب قبلی به مزایا و معایب روت کردن گوشی و تبلت اندرویدی پرداخته بودیم، اشاره کردیم که با وجود اینکه روت کردن گوشی اندرویدی با مزایایی مانند پاک کردن برنامه‌های غیر ضروری اندروید و باز کردن فضای حافظه داخلی، نصب رام‌های سفارشی، اجرای برنامه‌هایی که به دسترسی روت نیاز دارند و نصب برنامه‌ها روی کارت حافظه، همراه می‌باشد، معایبی نیز به همراه دارند. از معایب روت کردن گوشی اندرویدی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه هنگام روت‌ کردن
  • باطل شدن گارانتی دستگاه
  • آسیب‌پذیری بیشتر در برابر بدافزارها
  • افزایش خطاهای کاربر و حذف فایل‌های سیستمی

هر چندکه فواید روت کردن بیشتر از مضرات آن است، اما گاهی اوقات یک سری از افراد بخاطر استفاده از گارانتی و یا فروش گوشی خود و یا برخی دلایل دیگر، دوست دارند گوشی خودشان را به همان حالت اول، یعنی همان حالت اصلی و اورجینال گوشی برگردانند. برای حذف روت، روش‌های گوناگونی وجود دارد. برای آشنایی با یکی از امنیتی‌ترین روش‌های موجود برای حذف روت گوشی با استفاده از برنامه SuperSU، با ما همراه باشید.

آموزش آنروت کردن گوشی اندرویدی با اپلیکیشن SuperSU

SuperSU نرم‌افزاری برای مدیریت فایل‌های روت شده در دستگاه‌های اندرویدی می‌باشد. این برنامه بعد از نصب برای همیشه و به صورت مخفی جهت کنترل برنامه‌ها فعال خواهد بود. با استفاده از نرم SuperSU به راحتی می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را به اصطلاح آنروت موقت و دایم کنید.

برای unroot کردن دستگاه اندرویدی در مرحله اول به گوگل پلی رفته و برنامه SuperSU را دانلود و نصب کنید. در گام بعدی، مطابق شکل زیر، برنامه SuperSU را اجرا کرده و به تب settings برنامه بروید و گزینه Full Unroot را انتخاب کنید. سپس در پنجره‌ای که پیامی ظاهر می‌شود، گزینه Continue را انتخاب کنید.

آموزش آنروت کردن گوشی اندرویدی با اپلیکیشن SuperSU

چند دقیقه منتظر باشید تا دستگاه آنروت شود. بعد از آنروت شدن، دستگاه را مجددا راه اندازی کنید.

در این مرحله دستگاه شما به حالت اصلی قبل روت کردن بازگشته است و دیگر نیازی به برنامه SuperSU ندارید و می‌توانید این نرم افزار را حذف کنید. در صورت تردید به آن‌روت شدن دستگاه‌تان، می‌توانید نرم افزار Root checker را دانلود و نصب کنید و از برگشت دستگاه‌تان به حالت استاندارد آسوده خاطر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "آموزش آنروت کردن گوشی اندرویدی"