روش های آپدیت گوشی/تبلت اندرویدی

آموزش روش های آپدیت گوشی/تبلت اندرویدی

همواره کاربران گوشی‌های اندرویدی در حین خرید گوشی هوشمند دلخواه‌شان به نسخه اندروید دستگاه دقت می‌کنند. به دلیل اینکه بروز رسانی‌های سیستم‌عامل اندروید برای تمامی دستگاه‌ها یکپارچه نبوده و هر کمپانی برای محصول خودش به شکل جداگانه این بروز رسانی‌ها را فراهم می‌کند، شاید برخی از کاربران از این بروز رسانی‌ها محروم باشند و یا برای انجام آنها با مشکلاتی روبرو شوند. به هر حال در این مطلبی که آماده کردیم، هدف ما ارایه راهکارهای ممکن برای بروز رسانی‌های گوشی و یا تبلت‌های اندرویدی می‌باشد. یکی از سؤالاتی که معمولا برای بسیاری از صاحبان گوشی‌های اندرویدی پیش می‌آید، این است که با عرضه نسخه جدید اندروید برای گوشی‌شان، آیا گوشی خود را به نسخه جدید سیستم عامل اندروید ارتقا دهند یا با نسخه قبلی کار خود را ادامه دهند؟ پاسخ به این سوال به یک سری فاکتورهای متغیر مانند اینکه از چه برند گوشی استفاده می‌کنید؟ از چه شبکه اینترنتی استفاده می‌کنید؟ آیا نصب نسخه جدید با توان سخت افزاری دستگاه شما سازگار است؟ و سوالاتی از این قبیل بستگی دارد.

اگر پاسختان برای بروزرسانی اندروید مثبت باشد، این سوال پیش می‌آید که چگونه گوشی هوشمند خود را به اندروید نسخه جدید بروز رسانی کنید؟

راه‌های زیادی برای آپدیت گوشی و تبلت وجود دارد که معمولا دو راه برای آپدیت اندروید گوشی پیشنهاد می‌شود. قبل از شروع به بروزرسانی اندروید، حتما یک نسخه پشتیبان از گوشی یا تبلت خود تهیه کنید. زیرا ممکن است در هنگام بروزرسانی با قطعی اینترنت و یا هنگ کردن دستگاه مواجه شوید و نیاز به نصب مجدد ROM پیدا کنید.

روش اول – بروزرسانی اتوماتیک اندروید گوشی/تبلت

یکی از روش‌هایی که کاربرد بیشتری در گوشی‌های جدید و مخصوصا بالارده دارد، بروزرسانی اتوماتیک است که به راحتی با زدن چند دکمه از تنظیمات گوشی این عملیات شروع می‌شود.

مراحل بروزرسانی خودکار اندروید

1- به منوی اصلی اندروید رفته و روی System Setting کلیک کنید

2- در پایین صفحه به قسمت About Phone بروید

3- گزینه Software Update را انتخاب کنید

آپدیت خودکار گوشی/تبلت اندرویدی

4- با انتخاب گزینه Update، دستگاه به شما اعلام می‌کند که بروز رسانی برای دستگاه شما موجود است یا خیر و در صورت موجود بودن، نسخه اندروید شما شروع به بروز رسانی خواهد شد.

روش دوم – بروز رسانی دستی اندروید گوشی/تبلت

در برخی موارد به علت وجود مشکلاتی مانند نداشتن اینترنت در دسترس، مجبور می‌شوید از گزینه آپدیت دستی اندروید استفاده کنید.

مراحل بروزرسانی دستی گوشی/تبلت اندرویدی

1- تعیین کردن رام گوشی

در مرحله اول از بروزرسانی دستی نسخه اندروید، رام گوشی خود را مشخص کنید. برای این کار به سایت رسمی تولید کننده گوشی خود مراجعه کنید.

2- نصب رام

قبل از نصب رام با توجه به نوع گوشی، نرم افزار مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید.

سامسونگ: با استفاده از نرم افزار Kies و Odin می‌توانید رام گوشی خود را دانلود و نصب کنید.

آپدیت گوشی اندرویدی با اپلیکیشن اودین

سونی: اگر از گوشی/تبلت سونی استفاده می‌کنید، می‌توانید از برنامه flash-tool در این زمینه کمک بگیرید.

HTC: برای دستگاه‌های HTC می‌توانید از برنامه‌های Htc sync manager و HTC one ToolKit استفاده کنید.

آپدیت گوشی اندرویدی با اپلیکیشن اچ تی سی سینک منیجر

LG: برنامه LG PC suit مخصوص گوشی‌های ال‌جی می‌باشد. فقط کافی است روی Check phone update کلیک کنید تا برنامه بروزرسانی جدید را پیدا کند.

آپدیت گوشی اندرویدی با اپلیکیشن ال جی پی سی سویت

موتورولا: کاربران موتورولا نیز می‌توانند از برنامه RSD Lite برای دریافت بروزرسانی استفاده کنند.

آپدیت گوشی اندرویدی با اپلیکیشن موتورولا آر اس دی لایت

در مرحله آخر برای فهمیدن اینکه چه رام‌هایی اجازه دسترسی به گوشی شما دارند، اپلیکیشن Rom manager را روی گوشی/تبلت اندرویدی خود نصب کنید.

پس از اینکه مراحل بالا را با موفقیت به اتمام رساندید، گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان به نسخه دلخواه‌تان بروز رسانی شده و پس از ریبوت شدن، آماده استفاده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "آموزش روش های آپدیت گوشی/تبلت اندرویدی"

  1. سلام تبلت من lenovo a 3500 هست میخواستم بدونم که کی برای این تبلت اندروی 5منتشر میشه
    اصلا امیدی هست که منتشر بشه؟

  2. با سلام
    دوست عزیز من تبلت نوت 8 مدلn5100 دارم
    از طریق خود تبلت خواستم ارتقا بدم که تبلتم خاموش شد.چیکارباید بکنم که دوباره روشن بشه