کمپانی سونی

هر آنچه که قبل از خرید گوشی و تبلت سونی باید بدانیم؟

خرید گوشی سونی برای بسیاری از کاربران به دلیل سابقه موفق کمپانی سونی در تولید محصولات دیجیتال تصمیمی بسیار ساده در خرید گوشی موبایل و تبلت به حساب می‌آید. گوشی سونی و گهگاه تبلت سونی یکی از بهترین گزینه‌های خرید گوشی و تبلت به حساب می‌آید. در ایران کمپانی سونی را علاوه بر گوشی و تبلت با تلویزیون‌های بزرگ و کنسول‌های بازی نیز می‌شناسیم. علاوه بر گوشی و تبلت سونی محصولات دیگری را نیز تولید می‌کند. قیمت گوشی سونی در هنگام خرید گوشی موبایل جالب توجه است. در بین مدل‌های مختلف گوشی و تبلت، سونی با تولید گوشی سونی ایکسپریا با قیمت مناسب و معقول و امکانات و مشخصات بسیار بالا و متنوع توانسته سهم خوبی از بازار خرید و فروش تبلت و گوشی موبایل داشته باشد. در هنگام خرید گوشی موبایل به طور کلی و مخصوصا خرید گوشی موبایل سونی اکسپریا، راهنمای خرید گوشی تبلت فون کمک حال شما کاربران عزیز خواهد بود.

تا حدودی همه ما سونی شرکت خوشه‌ای ژاپنی را می‌شناسیم. این کمپانی امروزه یک شرکت فن‌آوری چند ملیتی به حساب می آید که دفتر مرکزی آن در شهر منیاتو توکیو است. فعالیت‌های این شرکت بر سرویس های رسانه‌ای٬ سرگرمی٬ بازی‌های کامپیوتری٬ لوازم الکترونیکی خانگی و خدمات مالی متمرکز است. بنابراین سونی علاوه بر فروش گوشی و تبلت و لوازم دیجیتال در عرصه سرویس‌های مالی و اعتباری نیز فعال است. در حال حاضر سونی به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود. شرکت سونی دارای زیر مجموعه‌های فرعی بسیاری است. این شرکت‌های تابعه عبارتند از: سرگرمی کامپیوتری سونی، سونی پیکچرز، سونی میوزیک، انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی، سونی فایننشیال هولدینگز و ارتباطات همراه سونی.

مدیران کمپانی سونی می‌خواستند نامی را بیابند که در هیچ زبانی وجود نداشته باشد و از نظر برندینگ مناسب باشد. نام «Sony» یا سونی که در سال 1985 به این شرکت اطلاق شد، از ترکیب دو کلمه لاتین «Sonus» و انگلیسی «Sonny» ساخته شده است. کلمه ی «Sonus» در زبان لاتین شبیه به واژه های «Sound» به معنی صدا و «Sonic» به معنی صوتی است. «Sonny» هم به‌معنای پسربچه است؛ که ترکیب این کلمات در واژه سونی، گروهی کوچک از جوانان پرانرژی را که علاقه زیادی برای ایده‌های جدید و پیشرفت دارند، تداعی می‌کند. سونی برای اولین بار رادیو‌های ترانزیستوری٬ واکمن٬ بتاکم٬ دیسکت و لوح فشرده را در مقیاس انبوه تولید کرده است. امروزه شاید گوشی‌های سونی ایکسپریا به کمبود ایده و نوآوری متهم شود، ولی با توجه به سابقه این شرکت امیدواریم در مدل‌های جدیدتر موبایل سونی اکسپریا کمبودها نیز جبران شود. مساله دیگر اینکه قیمت گوشی موبایل سونی اکسپریا با توجه به مشخصات و امکانات عادلانه بوده و خرید گوشی و خرید تبلت سونی تصمیم عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.

در آغاز سال 2001 کمپانی سونی اریکسون توسط دو شرکت سونی از ژاپن و شرکت ارتباطاتی اریکسون از سوئد برای تولید موبایل تاسیس شد. علت این همکاری تخصص سونی در دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی و رهبری تکنولوژیکی اریکسون در بخش ارتباطات بود. در تاریخ فوریه 2012 شرکت سونی اقدام به خرید کل سهام اریکسون در مجموعه سونی اریکسون نمود و نام ارتباطات همراه سونی پایه گذاری شد. امروز گوشی سونی و تبلت سونی را بیشتر با نام Xperia می‌شناسیم.

درآمد کل کمپانی سونی در سال 2013 بالغ بر 75 میلیارد دلار بوده که سود خالص 31 میلیارد دلاری را نصیب شرکت کرده است. شرکت سونی بالغ بر 140 هزار نفر کارمند دارد. این ارقام حاصل فعالیت کل مجموعه سونی می‌باشد و فقط حاصل از فروش گوشی و تبلت‌های سونی ایکسپریا نیست.

گوشی سونی ایکسپریا زد 3 پلاس

گوشی ایکسپریا

سونی اکسپریا خانواده‌ای از گوشی‌ها و تبلت‌های سونی است. اولین موبایل سونی اکسپریا در سال 2008 و اولین تبلت سونی با نام سونی اکسپریا در سال 2012 تولید شده است. ایکسپریا (Xperia) از کلمه (experience) آمده است. امروزه گوشی و تبلت سونی اکسپریا یکی از مورد اعتمادترین گجت‌های موجود در بازار شناخته می‌شود. گوشی سونی اکسپریا امروزه در چند سری تولید می‌شود. برای راهنمایی شما در خرید گوشی سونی اکسپریا در ابتدا باید توضیحاتی در مورد مدل‌ها و قیمت گوشی تبلت سونی ارائه نماییم:

قیمت گوشی موبایل سونی اکسپریا از ارقام دویست سیصد هزار تومان تا مدل‌های چند میلیون تومانی متغیر است. امروزه مدل‌هایی از گوشی سونی اکیسپریا که در بازار موجود است به شرح زیر هستند:

گوشی موبایل سونی اکسپریا سری Z

سری Z در تمامی محصولات سونی به عنوان سری پرچمدار شناخته شده‌اند که علاوه بر مشخصات فنی بالا، به ضد آب و گرد و غبار بودن نیز معروفند. ایکسپریا Z1 یکی از موفق‌ترین گوشی‌های تولید شده از این کمپانی می‌باشد. اما متاسفانه در نسل‌های بعدی مانند Z2 – Z3 – Z3 Plus سونی به موفقیت چندانی دست نیافت. دلیل این امر یکنواختی در طراحی، ظاهر و مشخصات فنی این گوشی‌ها می‌باشد. البته طبق اخباری که از پرچمدار بعدی سونی یعنی گوشی Xperia Z5 شنیده می‌شود، بالاخره نوآوری‌ها و تنوع‌هایی را شاهد خواهیم بود.

گوشی موبایل سونی اکسپریا سری E

– گوشی‌های میان رده و اقتصادی – این گوشی‌های سونی بیشتر برای مصارف ساده‌تر با قیمت‌های خرید معقول‌تر طراحی شده‌اند.

گوشی موبایل سونی اکسپریا سری M

– ضد آب – این مدل‌های سونی اکثرا دارای استاندارد IP68 می‌باشند که تضمین کننده مقاومت آنها در برابر گرد و خاک و آب می‌باشد. قیمت این گوشی‌های سونی نسبتا مناسب است.

گوشی موبایل سونی اکسپریا سری T

– گوشی‌های میان‌رده – این سری از گوشی‌های سونی با صفحه نمایش بزرگتر در رده گوشی‌های میان‌رده قرار دارند. قیمت این گوشی‌ها نیز با توجه به امکانات و مشخصات بالا مناسب است.

گوشی موبایل سونی اکسپریا سری C

– گوشی‌های سلفی – این نسل از گوشی‌های سونی علاوه بر مشخصات فنی میان‌رده و گاها میان‌رده رو به بالا، ویژگی بارز دیگری دارند. دوربین‌های سلفی قدرتمند به همراه فلش LED برای گرفتن عکس‌های سلفی خوب حتی در محیط‌های کم نور مشخصه گوشی‌های سری C سونی می‌باشد.

تبلت سونی ایکسپریا تبلت زد 4

تبلت اکسپریا

اگر قصد خرید تبلت سونی را دارید، باید به این نکته توجه کنید که دامنه انتخاب چندان وسیعی ندارید. سونی برای اولین بار در سال 2011 با معرفی دو تبلت Tablet P و Tablet S وارد دنیای تبلت‌ها شد. این دو محصول موفقیت چندانی برای ژاپنی‌ها بدست نیاورد. اما در سال 2013 با معرفی و عرضه تبلت Xperia Tablet Z، سونی نشان داد که در این حیطه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در سال 2014 دو نسل بعدی این تبلت نیز معرفی شدند که روند موفقیت آمیز نسل اول را تا حدودی توانستند تکرار کنند. در اوایل سال 2015 در طی کنگره جهانی موبایل که در شهر بارسلون هر ساله برگزار می‌شود، سونی نسل چهارم تبلت‌های ایکسپریا زد را با نام Xperia Z4 Tablet معرفی کرد که بدون شک تا بدین جای کار بهترین تبلت اندرویدی دنیا محسوب می‌شود.

تبلت ایکسپریا زد 4 دارای مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای همچون صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن QHD، استاندارد IP68، حافظه رم 3 گیگابایتی، چیپست اسن‌دراگون 810 با هشت هسته پردازشی و … می‌باشد.

در کل می‌توان گفت که تبلت‌های سونی مناسب کاربرانی می‌باشد که قصد خرید تبلت بالارده دارند و حتی محصولات قدیمی این برند در این دسته نیز امروزه جزو تبلت‌های بالارده محسوب می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مطالب زیر نیز استفاده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *