مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی S8

اخبار و شایعات گوشی Samsung Galaxy S8

همانطور که در جریان هستید پرچمداران سری S و Note سامسونگ در سال 2016 دو عملکرد متفاوت داشتند. دو گوشی سامسونگ Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge به خوبی توانستند انتظارات کاربران را برآورده سازند. اما این موضوع درباره نوت 7 صدق نمی‌کند. نوت 7 که قبل از عرضه توانسته بود توجهات زیادی به خود جلب کند و به نظر فبلتی بی‌نقص می‌رسید، پس از عرضه با مشکلات باتری همراه شد که علاوه بر مشکلات اقتصادی، تا حد زیادی توانایی‌های این غول دنیای تکنولوژی را زیر سوال برد. بخاطر همین مشکلات بود که شایعاتی مبنی بر عرضه زود هنگام پرچمدار بعدی از سری S منتشر شد. به این امید که گوشی Samsung Galaxy S8 بتواند تجربیات تلخ سامسونگ در نیمه دوم سال 2016 را به‌دست فراموشی بسپرد. با توجه به اینکه S7 در ماه فوریه معرفی شده بود، حتی در صورتی که S8 با عرضه زود هنگام نیز همراه نباشد، زمان زیادی تا پرده‌برداری آن نمانده است. لازم به ذکر است که سامسونگ به تازگی تایید کرده S8 با شماره محصول SM-G950 و S8 Edge با شماره محصول SM-G955 عرضه خواهند شد. در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از اطلاعات منتشر شده درباره گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 که چه به شکل رسمی از طرف سامسونگ تایید شده‌اند و چه در حد شایعه هستند را گرد هم آوریم.

حذف دکمه فیزیکی خانه در گوشی Galaxy S8

دکمه‌های فیزیکی در طراحی‌های جدید گوشی‌های هوشمند رفته رفته حذف می‌شوند و به نوعی می‌توان گفت سامسونگ در این امر کمی از قافله عقب مانده است. حتی اپل نیز در سری جدید گوشی‌های آیفون اقدام به حذف دکمه فیزیکی خانه و جایگزینی آن با فناوری هپتیک کرده است. حال گفته می‌شود سامسونگ قصد دارید با استفاده از تکنولوژی سنسور اثر انگشت کوالکام التراسونیک که عملکرد آن حتی از زیر شیشه نیز تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، با دکمه فیزیکی خانه خداحافظی کند. لازم به ذکر است که این تکنولوژی در دو گوشی شیائومی Mi 5s و Mi Mix استفاده شده و عملکرد بسیار خوبی دارد.

صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ Galaxy S8

مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی S8

سامسونگ همچنان از پنل‌های superAMOLED برای پرچمدار جدیدش استفاده خواهد کرد. اما طبق اخباری که به گوش می‌رسد، برای ماتریس نمایش رنگ‌ها از پن‌تایل‌ها (PenTile) استفاده خواهد شد. همانند S7، این گوشی نیز در دو نسخه پایه و Edge عرضه خواهد شد که احتمالا به ترتیب دارای اندازه نمایشگر 5.1 و 5.5 اینچ خواهند بود.

دوربین گوشی Samsung Galaxy S8

در ابتدا گفته می‌شد که سامسونگ نیز قصد دارد همانند رقبای خود S8 را مجهز به دو دوربین پشتی کند. اما بر اساس گزارشات جدید، صحت این موضوع در حاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. این احتمال وجود دارد که سامسونگ به ارتقای سنسور دوربین و بهبود نرم‌افزاری این بخش اکتفا کند.

حذف جک 3.5mm از هر دو نسخه گلکسی S8

مشخصات، تاریخ عرضه و قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی S8

گوشی Moto Z Force به همراه آیفون 7 و نسخه پلاس از پیشگامان حذف جک 3.5mm بودند. در واقع استفاده از این پورت تا حد زیادی دست سازنده‌ها در طراحی ظرافت‌مندانه گوشی را محدود می‌کند. بدین ترتیب دو گوشی گلکسی S8 و S8 Edge همانند نوت 7 با درگاه USB تایپ C عرضه خواهند شد، با این تفاوت دو پرچمدار جدید سامسونگ از جک 3.5mm بهره نخواهند برد و برای استفاده از هدست‌های دیگر بایستی از مبدل USB تایپ C به جک 3.5mm استفاده کرد.

اسپیکرهای استریو Harman

کاربرانی که برای خرید گوشی هوشمند هزینه‌های گزافی می‌کنند، حداقل این انتظار را دارند که گوشی‌شان عملکرد خوبی در خروجی صدا داشته باشد. اسپیکرهای استریو که امروزه در اکثر محصولات HTC و برخی پرچمداران دیده می‌شود، با توجه به استفاده اپل از این نوع اسپیکرها در آیفون‌های جدید، رفته رفته به یک استاندارد برای گوشی‌های بالارده تبدیل خواهد شد. برند Harman که یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده‌گان اسپیکرهای استریو می‌باشد، به تازگی توسط سامسونگ با هزینه 8 میلیارد دلار خریداری شده و همین موضوع مزیدی بر علت شده که شایعاتی مبنی بر استفاده از اسپیکرهای استریو این برند در نسل جدید پرچمداران سامسونگ به گوش برسد.

قیمت و تاریخ عرضه احتمالی Samsung Galaxy S8

در حالی که اخبار و شایعات گوشی Samsung Galaxy S8 و Galaxy S8 Edge روز به روز بیشتر می‌شود، مطمئنن سامسونگ کار ساخت نسخه اولیه آن را به اتمام رسانده و به احتمال زیاد در مدت زمان کمتر از 3 ماه شاهد رونمایی رسمی از این گوشی‌ها خواهیم بود. با نزدیک شدن به تاریخ عرضه رسمی گوشی سامسونگ گلکسی S8 طبیعتا شاهد افزایش شایعات و همچنین اخبار رسمی از طرف خود کمپانی خواهیم بود و بایستی تا ماه فوریه برای قضاوت در مورد شایستگی‌های این گوشی صبر کنیم. درباره قیمت گوشی Galaxy S8 چه نسخه پایه و چه نسخه Edge نیز هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. اما آنچه که مسلم است، با توجه به تجربه سامسونگ در Note7 شاهد دقت عمل بیشتری در کیفیت S8 خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "اخبار و شایعات گوشی Samsung Galaxy S8"