معرفی کمپانی اپل

باید و نباید های خرید گوشی آیفون، تبلت آیپد به همراه معرفی

تاریخچه شرکت اپل

اپل یک کمپانی چند ملیتی اصلا آمریکایی است. زمینه فعالیت اصلی اپل طراحی، ساخت و فروش لوازم الکترونیکی مصرفی، نرم افزارهای رایانه‌ای، سرویس‌های آنلاین و کامپیوترهای شخصی است. بهترین محصولات اپل عبارتند از کامپیوتر مک، آیپاد، آیپد و آیفون. بنا به ادعای خود اپل، گوشی‌های اپل اولین اسمارت فون‌های امروزی عرضه شده به بازار بودند. حداقل اینکه کاربری‌های رایانه‌های همراه به گوشی موبایل راه یابد، اولین بار در گوشی آیفون به طور کامل عملی شد. علاوه بر این، اپل در طی چندین دهه فعالیت نشان داده است که یکی از نوآورترین سازندگان گجت‌ها، گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها است. شرکت اپل ید طولانی در تولید نرم افزارها و سیستم عامل‌های کاربردی دارد و یکی از بهترین سیستم عامل‌های دسکتاپ و همچنین یکی از قدرتمندترین سیستم عامل‌های موبایل محصول شرکت اپل است.

اپل توسط استیو جابز و استیو وزنیاک پایه گذاری شده است. استیو جابز در میان طرفداران تکنولوژی‌های جدید رایانه‌ای هواداران بسیاری دارد و همگان موفقیت چشمگیر اپل را مدیون استیو جابز فقید می‌دانند. شرکت اپل بلاشک یکی از محبوب‌ترین برندهای جهان است و طرفداران این شرکت علاقه خاصی به خود کمپانی اپل و محصولات آن مانند گوشی اپل و مک بوک های آن دارند.

استیو جابز

شرکت اپل اولین کمپانی آمریکایی بود که به ارزش 700 میلیارد دلار رسید. در سال 2015 اپل دارای 98 هزار کارمند و 450 فروشگاه رسمی در 16 کشور جهان است. در آمد کل شرکت اپل در سال 2014 در مجموع 182 میلیارد دلار آمریکا بوده است.

تمام محصولات اپل از آیفون و آیپد گرفته تا رایانه‌های قابل حمل مک‌بوک و دستگاه پخش موسیقی آیپاد، دارای فلسفه خاصی در طراحی هستند. برای مثال، استیو جابز در طراحی گوشی آیفون همیشه در نظر داشته به یک گوشی فقط با یک دکمه دست پیدا کند و این گونه می‌شود که صفحه لمسی یا اصطلاحا تاچ به گوشی آیفون راه پیدا می‌کند. در کل، استایل طراحی اپل، تولید محصولات ساده و کارا، بسیار با کیفیت و زیبا بدون در نظر گرفتن قیمت تمام شده است. عموم محصولات اپل از جمله گوشی اپل قیمت نسبتا بالایی دارند. هرچند که آمار فروش بسیار بالای محصولات اپل نشانگر این نکته است که عموما ارزش خرید دارند.

اپل در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد از سیستم عامل تولید شده توسط خود اپل استفاده می‌کنند. سیستم عامل iOS به قدرت و سرعت بالا، زیبایی و سادگی رابط کاربری، پایداری بالا و همچنین  استفاده بسیار بهینه از منابع سخت افزاری معروف است. اپل سعی کرده است با راه اندازی Apple Store نیاز کاربران به برنامه‌های کاربردی، بازی‌ها و محتوای موسیقی و فیلم را برطرف سازد. هرچند در زمینه نرم افزار، آیفون نتوانست به طور کامل بر رقیب قدرتمند خود، اندروید فایق آید. تنوع مدل در گوشی و تبلت اپل تقریبا وجود ندارد.

آخرین مدل گوشی آیفون ارایه شده تا بدین جای کار، آیفون 6 پلاس است و مدل‌های قبلی آیفون 5 و آیفون 4 بودند.

سری گوشی‌های آیفون اپل

گوشی آیفون 5 دو مدل مشتق از خود داشت، آیفون 5 اس و آیفون 5 سی. مدل اس دارای صفحه نمایش بزرگتر و پردازنده قویتر بود و مدل سی با قاب پلاستیکی عرضه می‌شد. مدل آیفون 6 اس نیز به زودی عرضه خواهد شد. یک مدل دیگر نیز از آیفون 6 نیز به نام آیفون 6 پلاس عرضه شده است که دارای صفحه نمایش بزرگتر و دوربین با کیفیت‌تری است که به دلیل افزایش محبوبیت فبلت‌ها فروش بسیار موفقی دارد. با توجه به اینکه گوشی‌های اپل از کارت‌های microSD پشتیبانی نمی‌کنند، با نسخه‌های حافظه داخلی مختلفی عرضه می‌شوند. میزان حافظه داخلی دستگاه با توجه به نظر خریدار قابل انتخاب است. آیفون 6 در سه ظرفیت 64G ،128G و 16G به فروش می‌رسد که صد البته تفاوت قیمت دارند. هدف اصلی از ارایه گوشی اپل با تنوع پایین، این تفکر است که اپل هر آن چیزی که کاربر بدان احتیاج دارد را در گوشی آیفون قرار داده است و نیازی به تغییر مدل، قیمت و تنوع مشخصات در گوشی اپل نیست. در بحث تبلت ، یعنی آیپد نیز اوضاع تفاوت چندانی ندارد. آیپدهای ارایه شده توسط اپل نیز عبارتند از تبلت‌های آیپد، آیپد سری Air و آیپد سری مینی.

سری تبلت‌های ایر اپل

بنابراین برای خرید آیفون و خرید آیپد خیلی نگران انتخاب مدل نیستید. چون حق انتخاب بالایی وجود ندارد. فقط کافیست تصمیم به خرید آیفون داشته باشید. مساله بعدی و آخر در امر خرید، قیمت آیفون است.

اپل در ایران

گوشی‌های جدید اپل نهایتا تا یک هفته بعد از توزیع رسمی وارد بازار ایران می‌شوند. قیمت گوشی اپل تا حد زیادی وابسته به میزان موجودی آن در بازار ایران و همچنین وابسته به قیمت روز دلار است. عموما بعد از توزیع رسمی گوشی آیفون، قیمت آیفون در ایران به طرز غیر قابل باوری بالاست. این قیمت رفته رفته پس از چند ماه به یک میزان حدودا ثابت و معمول می‌رسد. هرچند که قیمت آیفون در ایران دوباره با قیمت رسمی دلاری آن تفاوت چشمگیری دارد. سیاست اپل در خرده فروشی باعث می‌شود در کشوری مانند ایران که مورد تحریم اپل است به طور عمده خرید و فروش گوشی آیفون با مشکلاتی مواجه شود. هرچند که با گذشت چند ماه این مسایل نیز تا حدودی حل می‌شوند.

گفتنی است که شرکت‌های گارانتی کننده محصولات اپل در ایران هیچ گونه قرارداد رسمی با اپل ندارند. برای مثال گارانتی گوشی آیفون به نوعی تضمین تعمیرات و خدمات است. به هر حال تصمیم برای خرید گوشی با گارانتی و بدون گارنتی آیفون کاملا بسته به خریدار است. تمام گوشی‌های اپل در خط تولید واقع در کشور چین تولید می‌شوند و اپل کلا روند ساخت و مونتاژ قطعات را به کشور چین منتقل نموده است.

با توجه به مسایل مذکور در خرید گوشی اپل، دقت خود را دو چندان نمایید و حتما از فروشگاه‌های معتبری که مهلت تست کالا ارایه می‌نمایند خرید خود را انجام دهید. همانطور که ذکر شد با توجه به تغییرات قیمت بسیار زیاد محصولات اپل، حتما در صورت خرید آیفون، قیمت را با فروشگاه‌های معتبر مقایسه نمایید. فروشگاه تبلت فون با توجه به این نوسانات قیمت محصولات اپل، اعلام قیمت گوشی آیفون و آیپد را فقط از طریق تماس تلفنی انجام می‌دهد تا بعدها ارایه قیمت نامعتبر و غیر واقعی اسباب دردسر کاربران سایت نشود. برای اطلاع از قیمت آیفون، قیمت آیپد و دیگر محصولات اپل خواهشمند است با فروشگاه تبلت فون تماس بگیرید و از قیمت روز و دقیق این محصولات مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *