نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت

بررسی تخصصی گوشی هواوی P9 lite

هر چند که محصولات از سری اقتصادی یک کمپانی باشند، اما کاربران بیش از پیش نسبت به عناصر سازنده محصولات دقت می‌کنند. با این حساب سری lite از مدل P9 چه خصوصیاتی دارد؟ با از دست دادن شاخصه بارز دو دوربینی بودن P9 و همچنین استفاده کمتر از فلز در ساخت بدنه گوشی Huawei P9 Lite آیا باز هم این محصول هواوی قابل دفاع هست یا خیر؟

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت -  اینفوگرافی

همانطور که از تصاویر نیز مشخص است، گوشی Huawei P9 lite  طراحی‌ مشابه با مدل گران‌تر خود دارد، اما در این مدل اقتصادی تنها فریم گوشی از جنس فلز می‌باشد. پشت بدنه از جنس پلی‌کربنات نرم می‌باشد. البته با توجه به تفاوت قیمت خرید گوشی، افت کیفیت طراحی امری طبیعی به نظر می‌رسد. همچنین دو دوربین پشتی 12.3 مگاپیکسلی لایکا در این مدل وجود نداشته و یک دوربین 13 مگاپیکسلی معمولی جایگزین دوربین شرکت لایکا شده است. P9 lite تفاوت‌های بیشتری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود دارد که در ادامه مقاله به تفصیل به آن‌ها می‌پردازیم، با این حال همچنان هیچ کدام از این دوربین‌ها توانایی فیلم‌برداری 2160p ندارند!

جعبه گشایی گوشی Huawei P9 Lite

در جعبه هواوی P9 lite یک کابل microUSB برای شارژ کردن دستگاه و یک هدست ریموت‌دار شبیه به EarPod وجود دارد. برای تغذیه این گوشی موبایل از شارژر 1 آمپر استفاده می‌شود.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت -  جعبه گشایی

با توجه به عدم وحود شارژ سریع در این گوشی هوشمند، شارژرهای 2 یا حداقل 1.5 آمپری برای شارژ گوشی مناسب می‌باشند.

طراحی گوشی هواوی P9 Lite

در نگاه اول، افراد تفاوت‌های بین هواوی P9 و P9 lite را متوجه نمی‌شوند. شما همنچان یک پردازشگر 8 هسته‌ای در این محصول اقتصادی مشاهده می‌کنید که تمامی آن‌ها مدل A53 می‌باشند و البته تعداد هسته‌های پردازنده گرافیکی نیز نیمی از تعداد پردازنده‌های گرافیکی مدل P9 می‌باشند. همچنین دیگر با حافظه رم 4 گیگابایتی روبه‌رو نیستیم، با توجه به مناطق مختلف، حافظه رم این مدل 2 یا 3 گیگابایتی می‌باشد. دوربین این مدل جمع و جور‌تر بوده و اینکه تعدادی از راه‌های ارتباطی سطح بالا در این مدل وجود ندارد (درگاه USB از نوع C و سیستم وای‌فای 5گیگاهرتزی). با این حال ظرفیت باتری تغییری نداشته است و دوربین قابلیت فیلم‌برداری 1080p را داراست. دوربین سلفی نیز عملکرد مناسبی دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - طراحی

بزرگی صفحه‌نمایش این دستگاه برابر با 5.2 اینچ است که دقیقا برابر با قطر صفحه P9 می‌باشد. هر چند از لحاظ فیزیکی کمی بزرگ‌تر و طول آن بیشتر است.

این تغییرات در اندازه در واقع تاثیری در راحتی در دست گرفتن گوشی موبایل ندارد. هنگام در دست گرفتن P9 lite تجربه‌ای راحت خواهید داشت، جنس پلی‌کربنات هم در قاب پشتی تجربه فوق العاده را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این مدل اقتصادی، مقدار وزن دستگاه 3 گرم نسبت به سری پرچم‌دارش بیشتر شده – در مجموع 147 گرم که هم‌وزن آیفون 6s می‌باشد. نکته اینجاست که وزن گوشی مقداری سنگین است، اما تاثیر منفی به هنگام در دست گرفتن گوشی ایجاد نمی‌شود.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - خوش دستی

هواوی P9 اولین گوشی این کمپانی است که از بدنه تماما فلزی استفاده می‌کند. سری P از P8 به قبل دارای فریمی فلزی و قاب پشتی از جنس پلی‌کربنات همچون مدل P9 lite بودند. پس اگر به دنبال ارتقای کامل گوشی هواوی خود هستید، این مدل به شما پیشنهاد نمی‌شود.

در ابتدای کار، هواوی این گوشی را فقط در رنگ‌بندی سفید عرضه کرد، اما این گوشی هوشمند در ادامه با رنگ‌های مشکی و طلایی هم قابل خریداری شد. هواوی توجه بسیار زیادی در بکارگیری رنگ‌های بیرونی این مدل، از جمله در جلوی گوشی داشته است. در مدل اصلی این گوشی (P9) رنگ سفید یک طراحی مخصوص به خود را نیز داشت. اما در مدل P9 Lite تمامی سه رنگ از یک جنس مواد اولیه برای ساخت بدنه بهره می‌برند.

درباره طراحی این گوشی می‌توان در کل گفت فلزی که در فریم گوشی به کار گرفته شده و همچنین پلی‌کربنات به کارگرفته شده در پشت بدنه گوشی، این محصول را به یک گوشی میان رده خوش فرم و زیبا تبدیل کرده است.

در جلوی گوشی، در کنار گلس یک لبه وجود دارد که باعث می‌شود به هنگام زمین خوردن گوشی از صفحه نمایش محافظت کند. هر چند وجود این لبه تماما مزیت به حساب نمی‌آید – شما به هنگام استفاده از کناره‌های صفحه نمایش، از وجود این لبه استقبال نخواهید کرد.

در جلوی گوشی موبایل علاوه بر صفحه نمایش، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، سنسور سنجش نور محیط، فاصله‌سنج و چراغ LED نوتیفیکشن وجود دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - طراحی

در زیر صفحه نمایش چیزی جز لوگوی هواوی وجود ندارد، دکمه‌های اندروید نیز روی صفحه نمایش قرار دارند.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - طراحی

در قسمت پایین در هر دو طرف گوشی بلندگو تعبیه شده‌ است، همچنین درگاه microUSB نیز در این قسمت تعبیه شده است. در قسمت بالایی P9 lite میکروفون استریو جهت ضبظ صدا و میکروفون کاهنده نویز صدا قرار دارد. همچنین درگاه جک 3.5 میلی‌متری برای هدفون در این قسمت قابل مشاهده است.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - طراحی

دکمه‌های سخت‌افزاری هم در سمت راست گوشی که شامل دکمه‌های پاور و میزان صدا می‌باشند طراحی شده‌اند. این دکمه‌ها قابلیت دسترسی مناسبی دارند و با وجود بافتی که روی دکمه پاور هست، بدون نگاه کردن و تنها با لمس این دکمه به راحتی قابل پیدا کردن است. درگاه‌ سیم‌کارت و microSD در سمت چپ P9 lite وجود دارد. لازم به ذکر است که اسلات سیم‌کارت دوم به شکل مشترک به کارت microSD قابل استفاده است.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - طراحی

صفحه‌نمایش گوشی هواوی پی 9 لایت

هواوی P9 lite دارای یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی 5.2 اینچی با رزولوشن 1080p – دقیقا همانند نسخه پرچم‌دار خود – می‌باشد. با دقت بیشتر می‌توان دریافت که برخلاف P9 که از صفحه نمایش‌های IPS-NEO استفاده شده، در P9 lite صفحه نمایش تنها از تکنولوژی IPS برخوردار است.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - صفحه‌نمایش

صفحه نمایش P9 lite تمامی رنگ‌ها و وضوح تصویرها را حتی هنگام دیدن با بیشترین زاویه حفظ می‌کند. کیفیت تصاویر به طرز مناسبی تاثیرگذار است.

از لحاظ روشنایی و وضوح صفحه نمایش، P9 lite دقیقا از پرچم‌دار خود پیروی کرده است. DeltaE به صورت میانگین 7.7 و در بیشترین مقدار خود 14.6 می‌باشد که اعدادی شبیه به گوشی Galaxy A5 2016 را دارند.

باتری گوشی هواوی P9 Lite

حداقل ما در قسمت باتری نمی‌توانیم برچسب اقتصادی بودن را برای P9 lite در نظر بگیریم. یک باتری 3,000 میلی‌آمپری، دقیقا با همان اندازه‌ای که در نسخه پرچمدار استفاده شده در این گوشی نیز وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - طول عمر باتری

ظرفیت و طول عمر باتری مناسب است. 79 ساعت کار با یک سیم‌کارت، 71 ساعت با دو سیم کارت نشان دهنده این مهم است. زمان وب‌گردی و پخش ویدیو بسیار مناسب هستند، حدود 11 ساعت و بیشتر. اما زمان مکالمه در مقایسه با دو شاخصه قبلی کمتر است، اما همچنان راضی کننده می‌باشد.

دوربین گوشی Huawei P9 Lite

خبری از دو سنسور 12.3MP لایکا با اندازه پیکسل‌های 1.23µm نبوده و در این نسخه هواوی ترجیه داده برای دوربین پشتی این گوشی میان‌رده‌اش از یک سنسور 13MP سونی با اندازه پیکسل‌های 1.12µm و پشت آن از لنزی با دیافراگم f/2.0 استفاده کند.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - دوربین

رابط کاربری بخش دوربین نیز حس راحتی با کاربر را منتقل می‌کند و شما با کشیدن صفحه نمایش به راست می‌توانید از حالت‌های مختلفی که در نظر گرفته شده استفاده کنید، مانند Time-lapse برای فیلم‌برداری و HDR برای حالت عکاسی.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - رابط کاربری دوربین

با وجود برچسب اقتصادی در این گوشی، P9 lite گزینه‌های زیادی برای ثبت عکس‌ها و فیلم‌ها دارد. شما می‌توانید سرعت شاتر، ISO، نوردهی دستی، بالانس رنگ سفید و حالت اندازه‌گیری را تنظیم کنید. فوکوس دوربین هم سه حالت دارد که شامل حالت مداوم(که اجازه تنظیمات به خود گوشی داده می‎‌شود)، حالت سینگل( فوکوس قفل شود، اما به هنگام درخواست کاربر قابل تغییر باشد) و حالت دستی می‌باشد. همچنین شما با وجود آیکون sun هنگامی که دوربین یک عکس را بسیار روشن یا تاریک ثبت می‌کند قدرت تغییر وضعیت را دارید و می‌توانید با زدن دکمه restore تمام تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید.

یک تنظیمات پیشرفته به نام “ردیابی اشیا” برای فوکوس اتوماتیک نیز وجود دارد. شما در هنگام تصویربرداری بر روی یک شی ضربه می‌زنید و دوربین P9 lite اطمینان کامل حاصل می‌کند تا همیشه شی مورد نظر در تصویر فوکوس شده باقی بماند.

با پایین کشیدن صفحه، منو تنظیمات نمایان می‌شود. شما می‌توانید حالت grid ،spirit level و صدا برای انجام کار شاتر را از این قسمت روشن کنید.

دکمه‌های صدا به نحوی پیکربندی شده‌اند تا وظیفه کلید شاتر بودن را انجام دهند. همچنین برای تبدیل کردن سریع گوشی به یک دوربین نیز می‌توان از دکمه کم‌کردن صدا (دوبار ضربه زدن به این دکمه در صفحه قفل) استفاده نمود.

عکس‌های گرفته شده با این گوشی به اندازه پرچم‌دارش شفاف نیست، که قابل انتظار نیز بود. اما نویز عکس‌ها کم بوده و الگوریتم کاهش نویز در عکس‌ها نیز تغییرات نامناسبی به وجود نمی‌آورند.

دامنه دینامیکی رنگ‌ها در دوربین P9 lite محدود می‌باشد. اما هنگام استفاده از حالت HDR شما می‌توانید هایلایت‌ها و جزییات بیشتری از تصویر سایه دار داشته باشید. فقط اگر یک تاگل برای وضعیت HDR بر روی صفحه بخش دوربین به صورت مجزا وجود داشت، این بخش وضعیت مناسب‌تری برای کاربر ایجاد می‌کرد.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - دوربین - نمونه عکس

دوربین سلفی نیز از روش‌های هوشمندانه‌ای استفاده می‌کند. به طور مثال، چهره شما را شناسایی کرده و در یک مربع نزدیک دوربین قرار می‌دهد. این روش باعث می‌شود تا شما مسقیما در تصویر به دوربین نگاه کرده باشید.

فراموش نکنید که شما می‌توانید از حسگر اثر انگشت برای گرفتن عکس استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید با دوربین سلفی تصاویر پانوراما نیز ثبت کنید.

دوربین سلفی هواوی P9 lite با یک سنسور 8 مگاپیکسی با گشایش لنز f/2.0 طراحی شده است. عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی جزییاتی در حد یک دوربین 8 مگاپیکسلی را ارایه نمی‌دهد. هنگام زوم 100 درصدی حجم نویز در تصاویر بیشتر از حد انتظار می‌شود. هر چند با کاهش بزرگ‌نمایی، عکس‌ها با شارپ بودن و وجود جزییات بالا همراه خواهند شد.

در مورد دوربین فیلم‌بردای P9 lite باید بیان کرد که نسبت به قدرت فیلم‌برداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه از پرچم‌دار خودش در این بخش از آپشن‌های کم‌تری برخوردار است. یک حالت حرفه‌ای نیز در این بخش وجود دارد تا شما بتوانید میزان فوکوس، تنظیم روشنایی و نور، بالانس رنگ سفید و اندازه‌گیری فاصله را به صورت دستی انجام دهید.

فایل‌های ضبط شده توسط دوربین فیلم‌برداری با فرمت MP4 با نرخ 17Mbps ذخیره‌سازی می‌شوند.

رابط کاربری گوشی هواوی P9 Lite

هواوی P9 lite از سیستم عامل اندروید نسخه مارشمالو بهره می‌برد که با پوسته رابط کاربری مخصوص خود هواوی هم همراه شده است.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - رابط کاربری

بخش صفحه قفل دارای عکس‌های بسیار زیادی برای تغییر پس‌زمینه می‌باشد. هر زمان که شما قصد استفاده از گوشی را دارید، با یک پس‌زمینه جدید روبه‌رو می‌شوید. هر چند اگر شما با استفاده از اثرانگشت وارد صفحه اصلی شوید نمی‌توانید این تصاویر را مشاهده کنید.

شما می‌توانید نوار پایینی که شباهت زیادی به گرافیک سیستم عامل iOS دارد را فراخوانی کرده و از دکمه‌های میانبر چراغ قوه، ماشین حساب، تقویم و ضبط کننده صدا استفاده کنید. البته این بخش 8 مورد دیگر برای انتخاب میانبر به شما می‌دهد که با توجه به نیاز کاربر قابل تغییر می‌باشند.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - رابط کاربری

سنسور اثر انگشت تعبیه شده سریع عمل می‌کند، اما نه به سرعت دلخواه کاربر. این سنسور کارهای مختلفی انجام می‌دهد، شما می‌توانید برای پایین کشیدن محل نوتیفیکشن‌ها و یا جست‌وجو میان عکس‌ها در گالری از این سنسور همانند یک مینی‌تاچ‌پد استفاده کنید.

البته تعداد دیگری از گسچرها در این سنسور گنجانده شده‌اند، کلید شاتر، جواب دادن به تلفن و یا قطع کرن زنگ هشدار از دیگر موارد استفاده آن می‌باشند. در صفحه قفل متاسفانه امکان بالا کشیدن control center امکان پذیر نیست. البته تمامی این موارد از قسمت تنظیمات قابل تغییر می‌باشند.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - رابط کاربری

بعد از صفحه قفل، صفحه اصلی وجود دارد، که شما می‌توانید اندازه 4×4 را برای چینش آیکون‌های خود استفاده کنید.

درباره شخصی‌سازی قسمت خانه این رابط کاربری باید اشاره کنیم که می‌توان دکمه‌های نوار مسیریابی را تنظیم کرد، دکمه‌های task-switcher کشید و یا میانبرهایی برای قسمت نوتیفیکشن اضافه کرد.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - رابط کاربری

همانند نسخه‌های قبلی رابط کاربری اندرویدی هواوی، قسمت نوتیفیکشن بار این رابط نیز دو پنل دارد. یکی تمامی نوتیفیکشن‌ها را به ترتیب نمایش می‌دهد، دیگری برای نمایش هر چه سریع‌تر تاگل‌ها کاربرد دارد. شما می‌توانید بین دو پنل تغییر وضعیت بدهید. همچنین نیاز است که شما بعد از مدتی به پاک سازی این پنل برای بازسازی فضا بپردازید.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - رابط کاربری

نوار تغییر وظیفه در P9 lite این اجازه را به کاربر می‌دهد تا اپلیکشن‌های اضافی را به سمت بالا کشیده و ببندید. با پایین کشیدن صفحه در این بخش می‌توانید تمامی اپلیکشن‌ها رو به طور همزمان ببندید.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - رابط کاربری

برای مواقع ضروری، مانند استفاده از گوشی در ماشین، شما می‌توانید یک حالت HomeScreen مخصوص را روشن کنید. در این حالت که شکل گرافیکی بی‌شباهت به ویندوزفون هم نیست، آیکون‎‌ها به قدری بزرگ هستند که برای لمس راحت آن‌ها مشکلی وجود نداشته باشد. در P9 lite شما می‌توانید از دستیار صوتی هم استفاده کنید.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - رابط کاربری

به علاوه شما می‌توانید بخش so-called را راه‌اندازی کنید. so-called دکمه مجازی است که شما می‌توانید به هر کجای صفحه انتقالش بدهید و دکمه‌های اندرویدی را به صورت سفارشی در آن قرار دهید. این بخش به شما اجازه می‌دهد تمام گوشی خود را با یک دست کنترل کنید.

گسچرهای حرکتی سنسورها در P9 lite محدودتر می‌باشند. شما تنها امکان به تکان دادن گوشی برای قطع صدا هستید.

تنظیم سفارشی پردازش‌های پس‌زمینه از دیگر امکانات این رابط کاربری می‌باشد. به عنوان مثال می‌توانید اجازه کار به تنها یک اپلیکشن داده و بقیه اپلیکشن‌ها را ببندید.

بنچمارک گوشی Huawei P9 Lite

چیپست‌ استفاده شده در P9 lite از سری تراشه‌های اختصاصی هواوی مدل Kirin 650 می‌باشد که بی‌شباهت به چیپست استفاده شده در نسخه پرچمدار نیست.

8 هسته مرکزی Cortex-A53 با کلاک‌های 2.0 و 1.7 گیگاهرتزی به همراه پردازنده گرافیکی دو هسته‌ای مالی T830 ار مشخصات این تراشه می‌باشد.

شما می‌توانید یک P9 lite با حافظه رم 3 گیگابایتی داشته باشید. هر چند به صورت پیش‌فرض در مدل اقتصادی‌تر از 2 گیگابایت حافظه استفاده می‌شود.

با وجود اینکه چیپست اسنپ‌دراگون 808 که در گوشی‌های Nexus 5X و Xiaomi Mi 4s استفاده شده، جزو تراشه‌های قدیمی محسوب می‌شود، اما نتایج بدست آمده از آزامایش این تراشه در دو گوشی اشاره شده بهتر می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - بنچمارک

با این حال که P9 lite نمی‌تواند با پرچم‌دار خودش یعنی P9 رقابت کند، اما این دو مدل در محدوده قیمت نزدیک به هم هستند. این مدل اقتصادی به احتمال زیاد بتواند در رقابت با بسیاری از گوشی‌های میان‌رده اقتصادی پیروز باشد.

 سخن پایانی

برای جمع بندی نقد و بررسی گوشی هواوی P9 Lite، لازم به ذکر است که با توجه به اقتصادی بودن این مدل، شرکت هواوی توانسته مجموعه مناسبی از برتری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را گرد هم بیاورد تا مشتریانی که قصد ندارند هزینه بالایی برای خرید گوشی در نظر بگیرند را ترغیب به خرید این دستگاه کند. همانطور که در نقد این گوشی موبایل خواندیم، حتی بسیاری از این خصوصیات چه در بخش سخت‌افزاری و چه در بخش نرم‌افزاری در حد یک پرچم‌دار ظاهر شده‌اند. همانطور که در بنچمارک این گوشی هم دیده شد، راندمان کاری این گوشی نسبت به هم رده‌های خود در جایگاه مناسبی قرار دارد. تمامی این موارد خیال کمپانی Huawei را از داشتن یک گوشی میان رده بسیار مناسب در بازار راحت کرده است.

نقد و بررسی گوشی هواوی پی 9 لایت - نقاط منفی و مثبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "بررسی تخصصی گوشی هواوی P9 lite"

  1. با تشکر از سایت مفیدتون
    میخواستم بدونمp9 lite رم ۳۲ گیگ رو هم ساپورت میکنه، کلا تا چه رمیرو ساپورت میکنه؟ سپاسگزارم

  2. سلام خسته نباشید من سه ساله این گوشی خریدم ازشم راضی ام فقط یک هفته ک میزنم شارژ بعد استفاده میکنم باتری زود خالی میشه سه ساعت تو شارژه سه ساعته هم خالی میشه مشکل از شارژر یا از باتری؟

  3. سلام.خسته نباشید
    من کارکرده p9liteخریدم ولی سنسور خودکار روشنایی تصویر به خوبی کار نمیکنه . میخواستم ببینم همه شون اینطوری هستن؟

  4. با سلام خدمت مدیریت سایت خوب تبلت فون
    ببخشید من یه گوشی میانرده واسه اجرای بازی ها میخوام ادمین جان بنظرت این کارم رو راه میندازه؟
    برای مثال فیفا16 توانایی اجراش رو داره؟
    با تشکر

  5. سلام من تازه پی9لایت گرفتم ولی هرکاری میکنم سیمکارت با کارت حافظه نمیخوره
    چکار کنم که هم دو سیم بخوره و هم کارت حافظه

  6. سلام.
    بنده این گوشی رو خریداری کردم
    گویا باتری برای کاربر غیرقابل تعویض میباشد.
    ولی طی سرچ،متوجه شدم گویا باتری این گوشی در تعمیرگاه قابل تعویض است.
    از ادمین محترم خواشمندم بنده را راهنمایی بفرماید.
    باتشکر

    1. سلام. دوست عزیز در حال حاضر اکثر گوشی ها باتری های قابل تعویض برای کاربر مثل گوشی های قدیمی رو ندارند. اما طبیعتا توسط تعمیرکار قابل تعویض می باشد.

  7. سلام،میخواستم بدونم گوشی otg،ساپورت میکنه یا نمیکنه؟؟، راهی وجود داره که بتونه این کار رو انجام بده؟؟؟

  8. سلام میخواستم بدونم چقدر طول میکشه از 0تا100%شارژ شه من تقربا 3/5ساعت طول میکشه میشه دلیلش رو بگین

    1. سلام
      وقت بخیر
      راجب پی ۹ باید سوالی داشتم، یک سری از دوستان میگن نباید شارژ شدن گوشی از ٪۹۰ بیشتر و نباید خالی شدنش از ٪۱۰ کمتر بشه، آیا درسته همچین سخنی یا باید ٪۱۰۰ شارژ بشه و تا ٪۰ خالی بشه؟ چرا؟

  9. سلام خسته نباشید میخوام بدونم این موبایل بهتره یا موبایل ایسوس زنفون سلفی اگه میشه مشخصات ببینید و جواب بدین ممنون میشم

  10. می خواستم بدونم چرا نمیشه لانچر را عوض کرد و فلش جلو داره اگه داره چه جوری روشن کنم ممنون

  11. سلام,
    گوشی پی8 بخش دوربینش عکاسی با نور داشت ک خیلی جذاب بود,
    میخواستم بدونم تو این گوشی p9لایت گذاشتن یانه؟

  12. سلام من گوشی پی ۹ تو اینترنت دیدم دوتا دوربین داشت .ب مغازه دار گفتم پی ۹ میخوام الان اوردن برام.ولی یه دوربین داره.یعنی من اشتباه کردم؟؟.
    یه سوال دیگه گوشی های پی ۹ .۴Gهستن؟؟؟

  13. سلام به همگی … این گوشی داغ نمیکنه یا هنگ و لگ … رام سه تاثیری توی سرعت گوشی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟

  14. سلام من یک هفته است گوشی p9لایتو خریدم شنیدم میگن وقتی زنگ میزنه تا من دستم و نظرم رو حسگر کسی نمیتونه جواب بد تماسو راست یا دروغ اینو به مرسی اگه جوابشو بگین

  15. دو هفتس دارم رو این مدل گوشی تحقیق میکنم..قصد خریدشم دارم..اول میخواستم p8 lite بگیرم..اینجور که معلومه خیلی از p8 سر تره…فقط اینکه otg ساپورت نمیکنه خیلی ناجوره..خداکنه تو اندروید 7درست بشه..درکل گوشی خوبیه و تا اول مهر میخرم..

  16. سلام می خواستم ببینم میشه کاریش کرد که این گوشی otg رو هم ساپورت بکنه چون همه چیش اکی شده فقط موندم که که ببینم این otg رو یه بلا سرش بیارم و برم بخرمش