بهترین ساعت‌های هوشمند سال 2021

بهترین ساعت‌های هوشمند سال 2021

پس از انتشار چندین مقاله نقد و بررسی تخصصی مربوط به ساعت‌های هوشمند و اشاره به لوازم جانبی مناسب برای آنها، اینک می‌خواهیم بهترین ساعت هوشمند 2021 را معرفی کنیم. سال 2021 بالأخره به پایان رسید ولی تقاضا برای خرید اسمارت واچ‌ها همچنان رو به افزایش است. بر این اساس، از آن جایی که تعداد این وسایل روزبه‌روز بیشتر می‌شود، می‌خواهیم در این مطلب از تبلت‌فون شما را با بهترین ساعت هوشمند 2021 آشنا نماییم. لازم به ذکر است که در اینجا فقط به اسمارت واچ‌ها اشاره خواهیم کرد بنابراین خبری از دستبندهای سلامتی و یا دستبندهای بررسی‌کننده فعالیت‌های ورزشی و وضعیت جسمانی نخواهد بود.

به طور کلی پسندیدن یا نپسندیدن یک ساعت مچی، به سلیقه شخصی بستگی دارد و چه‌بسا در برخی از زمینه‌ها، خرید ساعت هوشمند یا لوازم جانبی آن شخصی‌تر از خرید گوشی باشد. با در نظرگیری این موضوع، سعی کرده‌ایم در این مطلب، لیستی جامع و کامل از بهترین ساعت هوشمند سال 2021 ارائه کنیم و آنها را در رده‌های مربوطه قرار دهیم.

در این میان، باید اشاره داشته باشیم که در سال 2021، بازار ساعت‌های هوشمند با اتفاق خاصی روبه‌رو نشد چرا که دو سیستم عامل watchOS و WearOS (به خاطر اینکه سامسونگ پلتفرم TizenOS را کنار گذاشت) بازار را در اختیار داشتند. تصمیم کمپانی کره‌ای برای بهره‌مندی از WearOS نوعی فضای دو قطبی را در بازار به وجود آورد ولی از طرفی استفاده از این سیستم عامل در ساعت‌ها برای خیلی از افراد مزیت داشت که مهمترین آن، سازگاری گوشی‌های غیر سامسونگ با گلکسی واچ‌ها بود. همین موضوع باعث شد تا اولین ساعت لیست ما، گلکسی واچ 4 کلاسیک باشد.

 

سامسونگ گلکسی واچ 4 کلاسیک (Samsung Galaxy Watch 4 Classic)

نسخه کلاسیک گلکسی واچ 4 هویت اصلی ساعت‌های هوشمند ساخت سامسونگ را به رخ می‌کشد چرا که حاشیه‌ای چرخان و فیزیکی دارد. گلکسی واچ 4 معمولی چنین چیزی ندارد و در نتیجه جابه‌جایی در منوهای آن کار سخت‌تری خواهد بود. با این اوصاف، ویژگی‌های محافظتی و ناوبری Galaxy Watch 4 Classic قطعاً با استقبال کاربران روبه‌رو خواهند شد.

استفاده از WearOS در گلکسی واچ 4 کلاسیک، چند ویژگی جدید را در اختیار دارندگان گوشی‌های غیر سامسونگ قرار داده است. یکی از تازه‌ترین امکانات، داده‌های مربوط به توده بدن است که شاید در حد و اندازه‌های دستگاه‌های تخصصی انجام این کار دقیق نباشند ولی برای اینکه اطلاعات کلی از میزان چربی بدن و روند کاهش یا افزایش آن داشته باشید، مناسب است.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که Galaxy Watch 4 اولین سری از ساعت‌های هوشمند ساخت سامسونگ می‌باشد که از شیوه پرداخت بیسیم گوگل موسوم به Google Pay پشتیبانی می‌کند. پیش‌تر، این ساعت‌ها فقط با Samsung Pay (شیوه پرداخت بیسیم سامسونگ) که در گوشی‌های سامسونگ قرار داشت، سازگار بودند.

سایر مشخصات مهم گلکسی واچ 4 کلاسیک عبارتند از نمایشگر OLED و درخشان، شیوه پیشرفته پخش اعلانات، اسپیکر با صدای بلند برای تماس‌ها و ارائه گزارش کامل از وضعیت جسمانی.

یکی دیگر از مزایای این اسمارت واچ آن است که شما می‌توانید لوازم جانبی گلکسی واچ 4 کلاسیک را به آسانی پیدا و از میان موارد متعدد، یکی را خریداری کنید. این در حالی است که برای بسیاری از ساعت‌های هوشمندی که در بازار فروخته می‌شود، امکان پیدا کردن لوازم جانبی مناسب وجود ندارد.

 

اپل واچ سری 7 (Apple Watch Series 7)

فرقی نمی‌کند که آیا طرفدار اپل هستید یا نیستید ولی باید این حقیقت را بپذیرید که این شرکت از بهترین سازندگان ساعت‌های هوشمند دنیاست و اسمارت واچ‌هایی که تولید می‌کند، بهترین گزینه برای دارندگان گوشی‌های آیفون هستند. البته شما می‌توانید اپل واچ‌ها را با موبایل اندرویدی خود نیز جفت کنید ولی تجربه نهایی کار کردن با آن، مانند زمان کار کردن با سیستم عامل iOS و watchOS نخواهد بود.

جدای از شیوه طراحی مستحکم‌تر و قوی‌تر (وجود شیشه روی نمایشگر) و صفحه نمایش بزرگتر با حاشیه‌های مشکی باریک‌تر، تفاوت زیادی میان اپل واچ سری 7 و اپل واچ سری 6 (Apple Watch Series 6) دیده نمی‌شود. با این اوصاف، قابلیت ECG و حاشیه فیزیکی چرخان برای ناوبری در این ساعت دیده می‌شوند.

با نمایشگری که به میزان 20 درصد بزرگتر شده، Apple Watch Series 7 از رابط کاربری بازطراحی شده‌ای بهره می‌برد که بهتر در ابعاد فشرده پخش می‌شود. نمایش بهتر اعلانات و کیبورد QWERTY هم دو ویژگی هستند که کار کردن با این ساعت هوشمند را آسان‌تر از گذشته می‌کنند.

وقتی صحبت از دوام باتری می‌شود، می‌بینیم که هنوز جا برای بهتر شدن وجود دارد چرا که اپل واچ سری 7 با یک بار شارژ کمتر از 24 ساعت دوام می‌آورد. در سمت دیگر، با توجه به اینکه سرعت شارژ باتری افزایش یافته، می‌توانیم تا حدودی چشممان را روی مشکل دوام باتری ببندیم.

به هر ترتیب، اگر گوشی آیفون دارید و از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنید و می‌خواهید ساعتی داشته باشید که با موبایلتان بهتر جفت می‌شود، بهتر است سراغ خرید اپل واچ سری 7 بروید. البته درست است که محصولات سایر شرکت‌ها هم می‌توانند به آیفون‌ها وصل شوند ولی کارایی‌شان محدودتر خواهد شد.

در پایان، اگر می‌خواهید ظاهر خودتان را با ظاهر ساعتی که پوشیده‌اید ست کنید، می‌توانید با خرید لوازم جانبی اپل واچ سری 7 از تبلت‌فون، استایل پوششی‌تان را آن‌طور که دوست دارید به وجود آورید.

 

هواوی واچ 3 (Huawei Watch 3) و هواوی 3 پرو (Huawei Watch 3 Pro)

هواوی واچ 3 و هواوی واچ 3 پرو اولین ساعت‌های هوشمند هواوی از سال 2018 تاکنون هستند که سیستم عامل مخصوص به خود یعنی HarmonyOS 2.0 را دارند. این پلتفرم آنها را قادر ساخته تا بتوانند اپلیکیشن‌های مختلف را به صورت مستقل اجرا و فعالیت‌های ورزشی متنوع‌تری را بررسی کنند.

این دو ساعت از نظر امکانات به یکدیگر شبیه هستند و به همین خاطر در اکثر موارد، لوازم جانبی هواوی واچ 3 و لوازم جانبی هواوی واچ 3 پرو نیز به همدیگر می‌خورد. سخت‌افزار و فعالیت‌های ورزشی متعدد به همراه سنسورهای دماسنج و SpO2 (بررسی‌کننده میزان اشباع‌شدگی اکسیژن خون) مهمترین امکانات مشترک این دو ساعت به شمار می‌آیند. چنان‌چه می‌خواهید ساعتی که روی دستتان می‌گذارید بند فلزی داشته باشد، می‌توانید با خرید هواوی Watch 3 Pro به این هدف دست یابید.

 

هواوی واچ جی تی 3 (Huawei Watch GT3)

سری جی تی (GT)، خط تولید اصلی و در برگیرنده ساعت‌های هوشمند پرچمدار هواوی در چند سال اخیر بود ولی حالا به دومین سری کمپانی تبدیل شده چرا که از نظر احساس راحتی آن‌قدر پیشرفته نبوده و از نظر امکانات ارتباطی، مانند سری هواوی واچ 3 کارآمد نیست.

اما دلایلی که باعث شده‌اند خرید ساعت و لوازم جانبی هواوی واچ جی تی 3 را به شما پیشنهاد کنیم، کیفیت ساخت بالا و شیوه طراحی جذاب در مقایسه با Watch 3 و Watch 3 Pro می‌باشند. در این میان، بهترین اتفاقی که افتاده این است که اکثر سنسورها و قابلیت‌های بررسی فعالیت‌های ورزشی که در اسمارت واچ‌های پرچمدار هواوی وجود داشتند، در اینجا نیز حضور دارند.

در زمینه سایز و کیفیت صفحه نمایش، هواوی Watch GT3 هیچ چیزی کم ندارد بنابراین کسانی که به دنبال خرید وسیله‌ای مناسب برای بررسی فعالیت‌های ورزشی هستند و از طرفی دوست دارند ظاهر کلاسیک ساعت‌ها را روی مچ دستشان داشته باشند و در سمت دیگر نمی‌خواهند به اندازه هواوی واچ 3 و هواوی واچ 3 پرو هزینه کنند، می‌توانند سراغ هواوی Watch GT3 بروند.

 

آمازفیت جی تی آر 3 پرو (Amazfit GTR 3 Pro)

آمازفیت (Amazfit) یکی از دوست‌داشتنی‌ترین برندهای سازنده ساعت‌های هوشمند در دنیاست زیرا محصولاتش دوام باتری فوق‌العاده‌ای دارند. در این بین، آمازفیت جی تی آر 3 پرو بهترین ساعتی می‌باشد که سه مزیت سبک بودن، کلاسیک بودن و راحت بودن را داراست و می‌تواند به جهت بهره‌مندی از GPS، فعالیت‌های ورزشی مختلف را بررسی کند و اعلانات دریافت شده در گوشی را به سرعت روی مچ دستتان نمایش دهد. به علاوه، دوام باتری آن بعضاً به بیش از 2 هفته می‌رسد.

از طرفی، با توجه به اینکه در آن سیستم عامل WearOS یا هر پلتفرم دیگری نصب نشده، سخت‌افزاری که در آن به کار رفته سبب نشده تا قیمتش افزایش یابد که همین خودش یک مزیت به شمار می‌آید. با این توضیحات، آمازفیت جی تی آر 3 پرو مقرون به صرفه‌ترین ساعت هوشمند لیست ماست.

 

فسیل نسل 6 (Fossil Gen 6)

نمی‌توانستیم لیست بهترین ساعت هوشمند 2021 را بدون اشاره کردن به یکی از محصولات شرکت فسیل (Fossil) و به خصوص خط تولید بالارده نسل 6 این کمپانی تمام کنیم. فسیل نسل 6 یکی از ساعت‌های کوچک معرفی شده در این مطلب به شمار می‌رود که دو نمونه 42 و 44 میلی‌متری دارد ولی هر دو از حضور نمایشگر 1.28 اینچی AMOLED بهره می‌برند.

ظاهر کلاسیک، احساس راحتی هنگام پوشیده شدن و امکانات متعدد ساعت‌های هوشمند بدون کمی و کاستی در تعداد سنسورها، مهمترین مزایای Fossil Gen 6 می‌باشند. بر این اساس، بر خلاف ظاهر کامپکتی که دارد، این ساعت در برابر رقبایش کم نخواهد آورد. به علاوه، در آن تراشه اسنپدراگون Wear 4100+ شرکت کووالکوم و سیستم عامل WearOS گوگل به کار رفته تا به خاطر تعدد نرم‌افزارهای مستقلی که در آن قابل اجرا هستند، خیلی از افراد فکر خرید آن را در ذهن داشته باشند. برنامه‌های اسپاتیفای، یوتیوب موزیک و نایک ران کلاب، تنها چند نمونه نرم‌افزارهای کارآمد مخصوص این ساعت هستند.

 

موبووی تیک واچ ای 3 (Mobvoi TicWatch E3) و موبووی تیک واچ پرو 3 (Mobvoi TicWatch Pro 3)

دو کلمه مقرون به صرفه و کارآمد، خیلی خوب تعریف می‌کنند که موبووی تیک واچ 3 و موبووی تیک واچ پرو 3 چه نوع ساعت‌هایی هستند. این دو وسیله به جهت بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون Wear 4100 و سیستم عامل WearOS پیشنهادات ویژه فروشندگان ساعت‌های هوشمند به شمار می‌روند بنابراین شما با خرید آنها می‌توانید از امکانات سایر اسمارت واچ‌هایی امروزی، بهره‌مند شوید. پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مستقل و وجود چندین سنسور از جمله SpO2 و GPS، مهمترین مزایای این دو ساعت به حساب می‌آیند.

حتی نسخه دارای پسوند پرو (Pro) هم نسبت به نسخه معمولی آن‌قدر گران‌تر نیست به همین دلیل خرید آن می‌تواند تصمیم منطقی‌تری هم باشد. با این کار، شما صاحب ساعتی خواهید شد که کیفیت ساخت بهتر، بدنه استیل ضد زنگ، دوام باتری بادوام‌تر و نمایشگر 1.4 اینچی AMOLED دارد و سایز آن هم به 47 میلی‌متر می‌رسد؛ سایزی که در دنیای ساعت‌های هوشمند، بسیار بزرگ و قابل‌توجه است!!!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *