بهترین ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه

بهترین ساعت‌های هوشمند با قابلیت مکالمه

ساعت‌های هوشمند با امکانات و قابلیت‌های زیادی همراه هستند که در این میان می‌توان این قابلیت‌ها را در دو دسته اصلی سلامتی و ارتباطات تقسیم بندی کرد. البته علاوه بر این دو دسته، قابلیت‌های مفید دیگری نیز هستند که شاید برای برخی کاربران در اولویت‌های اصلی قرار داشته باشند. اما هدف ما در این مطلب بررسی بخش ارتباطاتی و مخصوصا قابلیت مکالمه این گجت‌های دوست‌داشتنی است. فراهم بودن بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، لازمه وجود قابلیت مکالمه در هر دستگاه دیجیتالی می‌باشد. بخش سخت‌افزاری که از میکروفون و اسپیکر تشکیل شده و بخش نرم‌افزاری نیز مربوط به سیستم‌عامل می‌شود. فراهم بودن هر دو پارامتر برای وجود قابلیت مکالمه در ساعت‌های هوشمند ضروری و لازم است. برای مثال ساعت‌های هوشمندی هستند که با وجود میکروفون و اسپیکر از قابلیت مکالمه پشتیبانی نمی‌کنند. البته این ساعت‌ها با ارایه آپدیت‌های نرم‌افزاری می‌توانند از وجود این مهم نیز بهره‌مند شوند.

سیستم‌عامل اندروید ور که میزبان اکثر ساعت‌های هوشمند امروزی می‌باشد، در اوایل کار خود از قابلیت مکالمه از طریق اسپیکر پشتیبانی نمی‌کرد. اما پس از اینکه سامسونگ ساعت Gear S و اپل ساعت هوشمند Apple Watch را با امکان پشتیبانی از اسپیکر خود ساعت برای مکالمه را عرضه کردند، گوگل نیز در آپدیت 1.4 اندروید ور این قابلیت نرم‌افزاری را برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی ممکن ساخت. بدین ترتیب درباره ساعت‌های هوشمند اندروید ور می‌توان به این نتیجه رسید که هر ساعتی که قابل آپدیت به اندروید ور 1.4 و دارای میکروفون و اسپیکر باشد، طبیعتا از قابلیت مکالمه نیز پشتیبانی خواهد کرد. البته لازم به ذکر است که ساعت‌های اندرویدی که دارای اسپیکر نیستند (مانند ساعت هوشمند Moto 360) می‌توانند با استفاده از اسپیکر گوشی جفت شده و اپلیکیشن Wear Speaker قابلیت مکالمه را برای کاربران فراهم کنند. بدین ترتیب که انتقال صدای شما از طریق میکروفون خود ساعت و پخش صدا از طریق اسپیکر گوشی انجام می‌شود. در ادامه این مطلب سعی بر این خواهیم داشت که بهترین گزینه‌های خرید ساعت هوشمند با قابلیت مکالمه از طریق اسپیکر خود ساعت را معرفی کنیم.

ساعت هوشمند ایسوس Zenwatch 2

نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند ایسوس زن واچ 2

کمپانی ایسوس یکی از نو فعالان عرصه تولید ساعت‌های هوشمند است. این کمپانی تا به حال دو نسل از همین محصولات را با برند Zenwatch عرضه کرده است. نسل دوم ساعت هوشمند ایسوس زن‌واچ با وجود بهره‌گیری از اسپیکر و میکروفون تا قبل از اینکه آپدیت اندروید ور 1.4 عرضه نشده بود، از قابلیت مکالمه برخوردار نبودند. در واقع این آپدیت گوگل بود که با اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از اسپکیر و ایجاد و دریافت تماس‌های صوتی این اجازه را به تمامی ساعت‌های هوشمندی که بستر سخت‌افزاری آنها فراهم بود داد. همچنین این ساعت با تمامی گوشی‌های اندرویدی با نسخه 4.3 یا بالاتر و گوشی‌های آیفون با نسخه iOS 8.2 یا بالاتر قابل جفت شدن می‌باشد. این ساعت که در دو نسخه WI501Q مناسب برای بانوان و WI502Q مناسب برای آقایان عرضه می‌شود، همانند دیگر ساعت‌های هوشمند امروزی در برابر آب و گرد و خاک مقاوم است. در مورد دیگر امکانات ارتباطی نیز می‌توان به بلوتوث 4.1 و وای‌فای b/g اشاره کرد. بزرگترین مشخصه غایب در لیست مشخصات این ساعت نیز مربوط به شمارنده ضربان قلب می‌باشد. با توجه به قیمت خرید ساعت هوشمند زن‌واچ نسل دوم، می‌توان این ساعت را به عنوان ارزان‌ترین گزینه خرید ساعت هوشمند با ویژگی مورد بحث‌مان معرفی کرد.

ساعت هوشمند سامسونگ Gear S

نکات مثبت و منفی ساعت سامسونگ گیر اس

بدون شک ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس کامل‌ترین ساعت هوشمند در زمینه ارتباطاتی می‌باشد. قابلیت نصب سیم‌کارت، وای‌فای b/g/n و بلوتوث 4.1 سه راه ارتباطی اصلی این ساعت هستند. سامسونگ که در این محصول خود ترجیه داده بجای استفاده از سیستم‌عامل اندروید ور از سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی تایزن استفاده کند، بستر نرم‌افزاری لازم برای ایجاد و تماس صوتی را در این محصولش فراهم کرده است. بدین شکل که با شماره‌گیری از روی ساعت می‌توان از میکروفون و اسپیکر خود ساعت استفاده کرده و مکالمه خود را انجام داد. ساعت هوشمند Samsung Gear S به یک صفحه‌نمایش 2.0 اینچی خمیده با پنل superAMOLED مجهز شده و می‌تواند محتوای لازم را بهتر از هر ساعت هوشمند دیگر به نمایش بگذارد. البته این ابعاد بزرگ علاوه بر مزیت‌هایی که دارد، می‌تواند برای برخی کاربران دردسر ساز شود. وزن زیاد و ابعاد بزرگ می‌تواند در استفاده‌های طولانی مچ دست کاربر را خسته و یا اذیت کند. به هر حال این ساعت هوشمند برای افرادی که قابلیت مکالمه با ساعت در اولویت اصلی آنها قرار دارد، می‌تواند بهترین گزینه باشد.

ساعت هوشمند Huawei Watch

نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند هواوی واچ

ساعت هوشمند هواوی واچ یکی از شیک‌ترین و خوش ساخت‌ترین محصولات در دنیای اسمارت‌واچ‌ها می‌باشد که برخلاف اکثر ساعت‌های اندرویدی دارای اسپیکر مستقل می‌باشد. این ساعت نیز همانند نسل دوم ساعت‌های ایسوس زن‌واچ تا قبل از عرضه آپدیت اندروید ور 1.4 از قابلیت مکالمه برخوردار نبود، اما با عرضه این آپدیت که هواوی واچ نیز جزو اولین محصولاتی بود که این آپدیت را دریافت کرد، این قابلیت برای کاربران این ساعت هوشمند فراهم شد. علاوه بر این، ساعت Huawei Watch می‌تواند با اتصال به شبکه اینترنت از طریق وای‌فای، حتی در مواقعی که گوشی میزبان در دسترس بلوتوث ساعت قرار ندارد به گوشی متصل شده و تمامی نوتیفیکیشن‌ها و امکاناتی که طریق بلوتوث ممکن است را ارایه دهد. در مورد دیگر مشخصات فنی این ساعت می‌توان به صفحه‌نمایش 1.4 اینچی از نوع AMOLED و با رزولوشن 400×400، گلس ضد خش سفایر، تراشه اسنپ 400، رم 512 مگابایتی و داخلی 4 گیگابایتی، شمارنده ضربان قلب و باتری 300mAh اشاره کرد. جفت کردن ساعت هوشمند هواوی واچ نیز به لطف روتین بودن روند جفت‌سازی ساعت‌های اندرویدی چندان کار پیچیده و مشکلی نیست.

ساعت هوشمند Apple Watch

نکات مثبت و منفی ساعت هوشمند اپل واچ

ساعت هوشمند اپل واچ را می‌توان در کنار ساعت سامسونگ Gear S تنها ساعت‌های هوشمندی نامید که بدون نیاز به هیچ گونه آپدیت و یا هرگونه مسایل حاشیه‌ای دیگر از قابلیت مکالمه برخوردار هستند. البته نماینده اپل برخلاف Gear S نمی‌تواند بدون جفت شدن و بدون استفاده از ارتباطات گوشی میزبان تماس برقرار کند. کمپانی اپل که در این زمینه تنها همین یک محصول را عرضه کرده، با بررسی‌ها و دقت فراوانی این ساعت هوشمند را طراحی کرده است. نکته جالبی که می‌توان در این ساعت هوشمند به آن پی برد، تمرکز زیاد طراحان آن در استفاده هرچه راحت‌تر از ساعت می‌باشد. این مساله را می‌توان در تجهیز ساعت به دستیار صوتی سیری و استفاده از لمس 3D به وضوح مشاهده کرد. دستیار صوتی سیری که به راحتی می‌تواند بسیاری از کارایی‌هایی که نیازمند چند مرحله کلیک روی ساعت می‌باشد را تنها با یک دستور صوتی اجرا کند و لمس 3D نیز باعث زیباتر و کاراتر شدن رابط کاربری این ساعت شده است. ساعت هوشمند اپل واچ در دو اندازه 38mm و 42mm عرضه می‌شود که اولی مناسب برای بانوان و دومی مناسب برای آقایان می‌باشد.

 

خرید لوازم جانبی ساعت هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *