بهترین گزینه‌های خرید هدست واقعیت مجازی

بهترین گزینه‌های خرید هدست واقعیت مجازی تا سقف 200 هزار تومان

بدون تردید طراحی و عرضه پلت‌فرم Google CardBoard را می‌توان بزرگترین رویداد در دنیای واقعیت مجازی دانست. به لطف این پلت‌فرم است که امروزه قریب به 100 برند مختلف در بین محصولات هدست‌های VR مشاهده می‌شود و کاربران با صرف کم‌ترین هزینه ممکن می‌توانند تجربیات مناسبی در زمینه واقعیت مجازی کسب کنند. گوگل به همراه عرضه این پلت‌فرم، طرحی مقوایی از این هدست‌ها را نیز معرفی کرد که به غیر از مقوای لازم، تنها هزینه‌ای که برای کاربران در ساخت این طرح لازم خواهد بود، تهیه لنزهای آن می‌باشد. اما به دلیل مشکل بودن تهیه این لنزها در کیفیت‌های مطلوب و همچنین کیفیت پایین یک هدست مقوایی، کمپانی‌های زیادی را به فکر طراحی این طرح در کیفیت‌های مناسب‌تر انداخت. اما بدیهی است که تنوع زیاد از برندهای مختلف در هر محصولی برای کاربران سردرگم کننده بوده و کار را در انتخاب سخت‌تر می‌کند. از همین رو قصد داریم لیستی 10 تایی از بهترین گزینه‌های خرید هدست واقعیت مجازی بر پایه پلت‌فرم گوگل مقوایی که اغلب با هزینه‌هایی زیر 200 هزار تومان قابل خرید می‌باشند را خدمت شما کاربران عزیز معرفی کنیم. با تبلت‌فون همراه باشید.

هدست واقعیت مجازی VR BOX

مشخصات هدست واقعیت مجازی VR BOX

برند VR BOX علاوه بر بازارهای جهانی در کشور ما نیز برند شناخته شده‌ای در بین محصولات واقعیت مجازی می‌باشد. با وجود اینکه نسل دوم این هدست نیز طراحی شده، اما همین محصول نیز به دلیل کیفیت مطلوب در طراحی و قیمت خرید مناسب از محبوبیت فراوانی برخوردار است. ابعاد بدنه این هدست 170×120×105 میلی‌متر بوده و وزن کلی هدست بدون احتساب وزن گوشی برابر با 330 گرم می‌باشد. این هدست از دو لنز 42 میلی‌متری بهره می‌برد. این لنزها از هر چهار سمت قابل تنظیم بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. لازم به ذکر است که زاویه دید این لنزها برابر با 95 الی 100 درجه می‌باشد.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی VR BOX

هدست واقعیت مجازی VR BOX 2

مشخصات هدست واقعیت مجازی VR BOX 2

نسل دوم هدست‌های واقعیت مجازی VR BOX با تغییراتی در بخش طراحی همراه شده است. پدهای فومی این هدست این‌بار با کیفیت بهتری همراه شده‌اند. قاب محفظه در نسل دوم به شکل کشویی قابلیت باز و بسته شدن دارند که این کار باعث می‌شود از این هدست در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده نیز استفاده کرد. این هدست نیز از دو لنز 42mm بهره می‌برد که به نظر می‌رسد با بهبود جزیی از لحاظ کیفیت همراه شده است. با وجود اینکه ابعاد بدنه هدست نسبت به نسل قبلی خود هیچ تغییری نداشته است، اما وزن دستگاه از 330 گرم به 417 گرم افزایش یافته است. گوشی‌های 4.7 الی 5.9 اینچ بهترین گزینه‌ها برای استفاده از این هدست محسوب می‌شوند.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی VR Box 2

هدست واقعیت مجازی VR SHINECON

مشخصات هدست واقعیت مجازی VR SHINECON

یکی از خوش ساخت‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی ارزان‌قیمت فعلی بازار همین هدست SHINECON می‌باشد. این هدست ظاهر یک دستی داشته و از طراحی جالبی در بخش محفظه و اتصال هدست به سر کاربر برخوردار است. علاوه بر قابلیت تنظیم لنزها به چپ و راست، می‌توان لنزها را برای تنظیم فاصله کانونی آنها به عقب و جلو نیز هدایت کرد. ابعاد این هدست که برابر با 200×140×100 میلی‌متر می‌باشد، کمی از سایر هدست‌ها بزرگتر بوده و امکان استفاده از گوشی‌های 6 اینچی نیز با این هدست وجود دارد. 380 گرم نیز وزن هدست است. به منظور استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده – AR – محفظه‌ای برای دوربین گوشی نیز تعبیه شده است. در کل می‌توان هدست شینیکن را گزینه مناسبی برای خرید هدست VR ارزان‌قیمت معرفی کرد.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی VR SHINECON

هدست واقعیت مجازی Lefant 3D VR

مشخصات هدست واقعیت مجازی Lefant 3D VR

برند Lefant یکی از برندهای فعال در زمینه طراحی لوازم جانبی و دسته‌های بازی می‌باشد که در زمینه واقعیت مجازی نیز محصولاتی ارایه کرده است. هدست Lefant 3D VR یکی دیگر از هدست‌های VR بر پایه پلت‌فرم گوگل کاردبرد می‌باشد که نسبت به رقبای خود با قیمت خرید نسبتا بالاتری همراه است. البته دلیل این امر را می‌توان در همراه بودن پکیج این هدست با یک دسته بازی از محصولات همین برند توصیف کرد. بدون شک تجربه کاربری با هدست‌های واقعیت مجازی با یک جوی‌استیک حرفه‌ای بسیار جالب‌تر خواهد بود. البته همه‌چیز درباره این هدست به خوبی پیش نرفته است. وزن 912 گرمی این هدست با اضافه شدن وزن گوشی، می‌تواند برای کاربران مشکل‌ساز شود.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی Lefant 3D VR

هدست واقعیت مجازی Remax RT V01 Fantasyland

مشخصات هدست واقعیت مجازی REMAX RT-V01 VR

شرکت Remax از دیگر برندهای فعال در زمینه لوازم جانبی می‌باشد که به تولید هدست‌های واقعیت مجازی نیز علاقه‌مند شده است. هدست ریمکس RT V01 از ارزان‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی می‌باشد که از کیفیت طراحی قابل قبولی برخوردار است. البته طراحی این هدست چندان هم بی‌شباهت به طراحی هدست VR Box 2 نیست. با همه این حال، این هدست دارای وزن تقریبا 300 گرمی بوده و برای گوشی‌های 4.7 الی 6 اینچ مناسب می‌باشد. لنزهای این هدست تنها از جهت فاصله‌ها لنزها از همدیگر قابل تنظیم بوده و امکان تنظیم فاصله کانونی‌ها آنها فراهم نشده است.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی Remax RT-V01 Fantasyland

هدست واقعیت مجازی Baseus Vdream VR

مشخصات هدست واقعیت مجازی Baseus Vdream

این محصول نیز از جمله گزینه‌های خوب برای خرید هدست واقعیت مجازی ارزان‌قیمت می‌باشد. جنس بدنه این هدست همانند دیگر محصولات این رده از پلاستیک ABS می‌باشد. وزن هدست برابر با 340 گرم است که از طریق 3 بند کشی به خوبی تقسیم می‌شود. گوشی‌های 4 الی 6 اینچی با این هدست قابل استفاده بوده و فقط کافی است که از وجود سنسور ژیروسکوپ اطمینان حاصل کرد. در این هدست نیز همانند دیگر هدست‌های ارزان‌قیمت خوب از لنزهای 42 میلی‌متری استفاده شده است. زاویه دید لنزها نیز استاندارد بوده و برابر با 95 درجه می‌باشد. با توجه به قیمت خرید هدست واقعیت مجازی و کیفیت آن، می‌توان این محصول را نیز در لیست 10 تایی‌مان قرار داد.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی Baseus Vdream VR

هدست واقعیت مجازی BOBO VR

مشخصات هدست واقعیت مجازی BOBO VR

هدست BOBO VR که از محصولات کمپانی معروف ROCK می‌باشد، برخلاف رقبای خود با خلاقیت‌هایی در طراحی همراه است. در قسمت زیرین هدست با دکمه چرخونه‌ای روبرو خواهیم شد که دارای سه عملکرد مختلف می‌باشد. با چرخاندن آن می‌توان میزان ولوم را کنترل کرد، با یک بار فشار دادن آن تماس‌های ورودی را پاسخ داد و دوبار فشار دادن آن به منزله next کردن آهنگ یا ویدیوی در حال پخش است. البته این خلاقیت‌ها با افزایش قیمت خرید این محصول نیز همراه بوده است. اندازه مناسب گوشی‌های قابل استفاده با این هدست برابر با 4.6 الی 6 اینچ می‌باشد. دیگر نکته جالب در مورد این هدست، مربوط به زاویه دید 120 درجه‌ای آن می‌باشد.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی BOBO VR

هدست واقعیت مجازی VR MAX

مشخصات هدست واقعیت مجازی VR MAX

هدست VR MAX نیز از هدست‌های ارزان‌قیمت خوب می‌باشد که بسیاری از انتظارات‌مان از دنیای واقعیت مجازی را می‌تواند برآورده کند. این هدست دارای ابعاد بدنه 220×130×107 میلی‌متر بوده و وزن کلی آن 300 گرم است. برای نمایش تصاویر از دو لنز 40mm با زاویه دید 95 الی 100 درجه‌ای استفاده شده است. محفظه این هدست می‌توان میزبان گوشی‌های 4 الی 6 اینچی اندرویدی و آیفون باشد. طبق معمول در کناره‌های این محفظه شیارهایی برای عبور دادن شارژر گوشی و هدست آن تعبیه شده است. برای تن‍ظیم فاصله لنزها از یکدیگر از چرخونه روی هدست و برای تنظیم فاصله کانونی لنزها از چرخونه‌های دو طرف هدست می‌توان استفاده کرد.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی VR MAX

هدست واقعیت مجازی Lenovo ANTVR Phone Glass

مشخصات هدست واقعیت مجازی Lenovo ANTVR Phone Glass

کمپانی لنوو نیز در اواخر سال 2015 با طراحی و عرضه هدست AN-TVR به جمع تولید کننده‌گان هدست‌های واقعیت مجازی ارزان‌قیمت پیوست. این هدست از لحاظ طراحی با معایب و مزیت‌هایی همراه است. استفاده از پلاستیک کمتر و کاهش وزن دستگاه (160 گرم) از نقاط قوت طراحی این هدست می‌باشد. اما متاسفانه محفظه هدست با هیچ قابی پوشانده نشده و همین امر باعث ایجاد مشکل در استفاده از این هدست در محیط‌های نه چندان تاریک می‌شود. به هر حال این محفظه می‌تواند میزبان گوشی‌های 4.5 الی 6 اینچی باشد. کیفیت لنزهای استفاده شده در این هدست کمی از دیگر هدست‌های ارزان‌قیمت بهتر بوده و دارای زاویه دید 100 درجه‌ای می‌باشند.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی Lenovo ANTVR Phone Glass

هدست واقعیت مجازی VIRGLASS V3

مشخصات هدست واقعیت مجازی Virglass V3

این هدست که در آخر لیست بهترین گزینه‌های خرید هدست واقعیت مجازی قرار دارد، از لحاظ کیفیت، بهتر از بسیاری دیگر از هدست‌های ارزان‌قیمت می‌باشد. اما نکته منفی که میزان موفقیت آن را نیز تحت‌الشعاع قرار داده، مربوط به قیمت خرید نه چندان مناسب آن می‌باشد. ابعاد بدنه هدست برابر با 194×127×117 میلی‌متر بوده و می‌توان با گوشی‌های 4.5 الی 5.9 اینچی از این هدست استفاده کرد. زاویه دید لنزها برابر با 102 درجه است. نکته مهم درباره این هدست اینکه قسمت جلویی درپوش هدست قابل جدا شدن بوده و می‌توان از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده – AR – نیز استفاده کرد.

قیمت خرید هدست واقعیت مجازی Virglass V3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *