بهترین گوشی‌های بدنه فلزی

بهترین گوشی‌های هوشمند بدنه فلزی

طراحی گوشی‌های هوشمند امروزی همسو با مشخصات فنی این دستگاه‌ها در طی چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. به شکلی که ظاهر و طراحی دستگاه‌ها به یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت برخی پرچمداران امروزی تبدیل شده است. زبان طراحی گوشی‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین بحث‌های موجود درباره زیباشناسی آنهاست. اما پارامتر مهم دیگر، جنس بدنه دستگاه است. امروزه از آلومینیم و یا گاها آلیاژهای به مراتب سبک‌تر و مقاوم‌تر در گوشی‌های پرچمدار و گاها میان‌رده استفاده می‌شود که علاوه بر بالا بردن مقاومت دستگاه‌ها در برابر ضربه‌ها و افتادن‌ها، تاثیر به سزایی در خوش‌دست بودن و زیبایی گوشی‌ها دارد. در ادامه روند معرفی گزینه‌های خرید گوشی با مشخصات خاص (مانند بهترین گوشی‌های مخصوص بازی، عکاسی سلفی، 4G ساپورت و …) این‌بار قصد داریم گزینه‌های مناسب خرید گوشی بدنه فلزی را معرفی کنیم، با تبلت‌فون همراه باشید.

گوشی‌های بدنه فلزی هواوی

هواوی امروزه تبدیل به برندی معتبر و با صرفه اقتصادی بالا شده است. کیفیت مناسب محصولات از یک سو و قیمت گوشی هایش از سویی دیگر سبب شده است محصولات تولید شده هواوی هرچه بیشتر در بین کاربران محبوب شوند. این کمپانی همسو با دیگر کمپانی‌های مطرح فعال در این حوزه، در یکی دو سال اخیر به طراحی بدنه فلزی برخی محصولاتش رغبت نشان داده و در این میان محصولات مناسبی در محدوده‌های قیمتی متفاوت عرضه کرده است.

گوشی Huawei G8

نقد و بررسی گوشی هواوی جی 8 - طراحی

سری G هواوی از محصولات پر طرفدار این کمپانی چینی می‌باشند که با اقبال مناسبی از طرف کاربران روبرو شده‌اند. G8 جدیدترین گوشی از این سری می‌باشد و با توجه به طراحی فوق العاده زیبا و مستحکم در کنار مشخصات مناسب، گزینه مناسبی برای خرید گوشی بدنه فلزی است. بدنه گوشی هواوی جی 8 تمام فلزی بوده و ظاهر بسیار زیبایی دارد. گوشی دارای وزنی برابر با 167 گرم است. همچنین دستگاه دارای طراحی بسیار ظریفی بوده و ضخامت بدنه در حدود 7.5 میلی‌متر است. جی 8 مجهز به حسگر اثر انگشت می‌باشد که در پشت دستگاه در زیر دوربین قرار گرفته شده است. داشتن حسگر اثر انگشت برای این گوشی در این محدوده قیمت قابل تحسین است. دوربین گوشی با کیفیت 13 مگاپیکسل از کیفیت مناسبی برخوردار بوده که می‌تواند تصاویر با کیفیتی ثبت کند. دریچه دیافراگم f/2.0 باعث عملکرد خوب دوربین در نور کم می‌شود. با این وجود G8 مجهز به فلاش دوگانه LED است. دوربین جلوی گوشی دارای سنسور 5 مگاپیکسلی است. نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 1920 در 1080 پیکسل و با تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر اینچ دارای کیفیتی کم‌نظیر در بین رقبا است. در این گوشی برای استحکام بیشتر، هواوی از گوریلا گلس 3 بهره برده است. تراشه اسنپ‌دراگون 615 با دو پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 و 2 گیگاهرتزی توانسته است عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد. رم هواوی G8 دارای 3 گیگابایت ظرفیت است که با توجه به قیمت گوشی عالی است. دو سیم کارته بودن گوشی و پشتیبانی از نسل چهارم تلفن همراه در کنار وای فای، رادیو، بلوتوث و NFC قابلیت‌های ارتباطی کاملی به این گوشی می‌دهند. با توجه به طراحی فوق العاده و مستحکم بدنه‌ی فلزی، گوشی موبایل هواوی G8 می‌تواند گزینه‌ی خرید بسیار مناسبی برای طرفداران گوشی‌های بدنه فلزی باشد.

قیمت گوشی هواوی G8

گوشی Huawei Honor 7

قیمت خرید گوشی موبایل هواوی هانر 7

دیگر گوشی موبایلی که از محصولات هواوی در این لیست قرار می‌گیرد، گوشی موبایل هواوی هانر 7 است. برند honor زیر مجموعه‌ای از برند هواوی است و دارای گوشی‌های با کیفیت مناسب و صرفه‌ی اقتصادی بسیار بالاست. اولین نکته که در هانر 7 به چشم می‌آید، طراحی زیبا و بسیار مستحکم این گوشی است. بدنه‌ی این گوشی تمام فلز و از جنس آلومنیوم است (به غیر از قسمتی در پایین بدنه که از پلاستیک بسیار با کیفیت برای تقویت آنتن‌دهی استفاده شده است). گوشی دارای 157 گرم وزن است و ضخامت بدنه 8.5 میلی متر می‌باشد. یکی از نقاط قوت هانر 7 پردازنده‌ی آن است. Hisilcon 935 یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موبایل هواوی است که در کنار رم 3 گیگابایتی تمام نگرانی‌های شما را از نظر اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها رفع می‌کند. گوشی هانر 7 همانند G8 مجهز به حسگر اثر انگشت می‌باشد که در پشت دستگاه تعبیه شده است. دیگر نقطه‌ی قوت این دستگاه، باتری توانمند 3,100 میلی‌آمپری است که در استفاده‌ی معمول حدود دو روز دوام می‌آورد. دوربین‌های گوشی هواوی هانر 7 با سنسور‌های 20 و 8 مگاپیکسلی می‌توانند تصاویری باکیفیت و کم‌نظیری ثبت کنند. فلش هانر 7 دارای کیفیت مناسبی می‌باشد. دیگر نکته‌ی قابل توجه در گوشی هواوی هانر ۷ استفاده از تکنولوژی جدید IPS-NEO است که در آن کیفیت رنگ صفحه‌نمایش در زوایای مختلف به هیچ عنوان افت نمی‌کند. نمایشگر 5.2 اینچی با وضوح 1920 در 1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 424ppi، کیفیت بسیار مناسبی دارد. صفحه نمایش مجهز به گوریلا گلس 3 است. هانر هفت دارای دو درگاه سیم کارت است و از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند. با توجه به مشخصات و امکانات Honor 7، خرید این گوشی بدنه فلزی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

قیمت گوشی هواوی Honor 7

دیگر گوشی‌های بدنه فلزی هواوی:

  • Huawei Honor 5C
  • Huawei Honor 5X
  • Huawei Honor 7i
  • Huawei Mate S
  • Huawei Mate 8
  • Huawei Nexus 6P
  • Huawei P9
  • Huawei P9 Plus

گوشی‌های بدنه فلزی سونی

کمپانی مطرح سونی سابقه‌ی درخشانی در تولید لوازم و تجهیزات الکترونیکی و رایانه‌ای بالاخص گوشی موبایل دارد. هرچند با ورود کمپانی‌های نوآور و قدرتمندِ جدیدی مانند هواوی و شیائومی و پررنگ‌تر شدن نقش کمپانی سامسونگ در بازار تلفن هوشمند، سهم بازار گوشی سونی کمتر شده است، ولی این کمپانی با معرفی محصولات جدید و قدرتمند با قیمت مناسب سعی دارد خود را در عرصه‌ی رقابت حفظ کند. سونی پیشتر با عرضه گوشی Z3 به جرگه تولید کنندگان گوشی‌های بدنه فلزی پیوسته بود و اکنون نیز محصولات مناسبی با این ویژگی تولید می‌کند.

گوشی +Sony Xperia Z3

قیمت خرید گوشی موبایل سونی اکسپریا Z3 پلاس دو سیم کارت

بیشتر گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط سونی از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند و بدنه‌ی مستحکمی دارند. یکی از این تلفن‌های هوشمند، اکسپریا سونی Z3+‎ است. گوشی +Z3 ضد آب بوده و بدنه‌ی این گوشی از فلز و شیشه بسیار مقاوم ساخته شده است. این گوشی با وزن 144 گرم نسبت به Z3 سبکتر شده و بدنه‌ی باریکتری نیز دارد. طراحی گوشی اکسپریا Z3 پلاس بسیار زیباست و عرضه‌ی آن در چهار رنگ مشکی، سفید، مسی و فیروزه‌ای توانسته است نظر کاربران را تا حد بالایی جلب نماید. هر دو دوربین دستگاه به فناوری Cyber-shot و Handycam مجهز هستند و در عکاسی با نور کم عملکرد مناسبی ارایه می‌کنند. دوربین پشتی گوشی دارای حسگر 20٫7 مگاپیکسلی و  موتور پردازش BIONZ موبایل و لنز زاویه‌ی عریض 25 میلی‌متری G است. این گوشی همچنین توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K را نیز دارد. دوربین جلوی گوشی به علت داشتن لنز زاویه باز 25 میلی‌متری در هنگام گرفتن تصاویر سلفی خارق العاده عمل می‌کند. پردازنده‌ی گوشی اسنپ‌دراگون 810 است. از امکانات ارتباطی گوشی موبایل سونی اکسپریا زد 3 پلاس می‌توان به قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 4G و Wi-Fi MIMO اشاره کرد. باتری این گوشی با 2,930 میلی‌آمپر ظرفیت، پاسخگوی دو روز استفاده در حالت عادی است. صفحه نمایش گوشی با اندازه ی 5,2 اینچ و کیفیت FullHD مجهز به فناوری‌های TRILUMINOS ،Live Colour LED و X-Reality است. همچنین این گوشی مجهز به قابلیت PS4 Remote Play است که طبق این ویژگی می‌توان گوشی را با کنسول بازی سونی 4 مرتبط نمود. در کل با توجه به مشخصات و امکانات گوشی در کنار قیمت بسیار به صرفه‌ی اکسپریا +Z3، خرید این گوشی توصیه می‌شود.

قیمت گوشی سونی +Xperia Z3

 گوشی Sony Xperia Z5

قیمت خرید گوشی سونی اکسپریا زد 5 کامپکت

نسل پنجم پرچمداران سونی در سه نسخه پایه، کامپکت و پرمیوم در اواخر 2015 معرفی و عرضه شد. طرفداران این کمپانی که از خیلی وقت پیش انتظار استفاده از سنسور اثر انگشت در پرچمداران کمپانی محبوبشان داشتند، بالاخره با عرضه این سه گوشی به خواسته خود رسیدند. البته استفاده از صفحه‌نمایشی با رزولوشن بالاتر از FullHD نیز جزو انتظارات کاربران بود که تنها در نسخه Permium اتفاق افتاد. زبان طراحی گوشی‌های سونی در نسل پنجم سری Z تغییر کرد و شاهد بهبودهای زیادی در طراحی سونی بودیم. بدنه گوشی سونی اکسپریا زد 5 به شکل یکپارچه فلزی بوده و توسط چهار بامپر در گوشه‌های دستگاه، ضریب امنیت دستگاه ارتقا داده شده است. همانند نسل‌های گذشته، این گوشی نیز با خاصیت ضد آب و گرد و غبار بودن طراحی شده و قادر است تا عمق 1.5 متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. صفحه‌نمایش بکار گرفته شده در Z5 با بزرگی 5.2 اینچ ظاهر شده و با رزولوشن 1920×1080 قادر است تصاویر با کیفیتی را به نمایش بگذارد. توان پردازشی این گوشی توسط تراشه اسنپ 810 تامین شده که این چیپ در ترکیب با حافظه رم 3 گیگابایتی از نوع LPDDR4 قادر است قدرت پردازشی بسیار مناسبی در اختیار دستگاه قرار دهد. بخش دوربین نیز دستخوش تغییراتی بوده و بالاخره سونی از سنسور جدیدی در پرچمداران خود استفاده کرده است. دو سنسور 23 و 5.1 مگاپیکسلی تشکیل دهنده این بخش گوشی می‌باشند. باتری بکار گرفته شده در این گوشی دارای ظرفیت 2,900 میلی‌آمپری و طول عمر 540 ساعتی در حالت آماده‌باش در شبکه‌های 3G می‌باشد.

قیمت گوشی سونی Xperia Z5

دیگر گوشی‌های بدنه فلزی سونی:

  • Sony Xperia Z3
  • Sony Xperia Z5
  • Sony Xperia Z5 Compact
  • Sony Xperia Z5 Premium
  • Sony Xperia X
  • Sony Xperia X Performance

گوشی‌های بدنه فلزی سامسونگ

کمپانی سامسونگ برخلاف دو کمپانی اچ‌تی‌سی و سونی کمی دیرتر به فکر طراحی گوشی‌های بدنه فلزی افتاد. در واقع گوشی Galaxy S6 اولین محصول کره‌ای با بدنه یکپارچه فلزی بود که در تاریخ مارس 2015 معرفی و در آوریل همان سال عرضه جهانی شد. پس از این کره‌ای‌ها حتی دست به طراحی گوشی‌های میان‌رده‌ای با این ویژگی زدند که با استقبال خوبی از طرف کاربران روبرو شدند. سری 2016 گوشی‌های Galaxy A با بازنگری در خط تولید، تماما با بدنه فلزی طراحی شده و روانه بازارهای جهانی شدند.

گوشی Samsung Galaxy A3 2016

قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی A3 2016

بدون شک نسخه 2016 گوشی Galaxy A3 ارزان‌قیمت‌ترین محصول سامسونگ با ویژگی مد نظرمان می‌باشد. در مورد طراحی این گوشی باید اشاره کنیم که علاوه بر حفظ ظرافت و زیبایی دستگاه که ویژگی اصلی گوشی‌های Galaxy A می‌باشد، مقاومت دستگاه به لطف استفاده از طراحی فلز و شیشه ارتقا یافته است. سامسونگ برای این محصول دوست داشتنی‌اش از دو محافظ گوریلا گلس 4 استفاده کرده که یکی برای قاب پشتی و دیگری برای رویه دستگاه در نظر گرفته شده است. ابعاد و اندازه‌ها تغییر کرده و ضخامت دستگاه کمی بیشتر شده است. اندازه صفحه‌نمایش از 4.5 اینچ به 4.7 اینچ افزایش پیدا کرده است. البته کیفیت صفحه‌نمایش نیز با توجه به افزایش رزولوشن از 960×540 به 1280×720 ارتقا یافته. این گوشی در دو نسخه با چیپست‌های مختلفی عرضه می‌شود که یکی از اسنپ 410 و دیگری از اگزینوس 7578 بهره می‌برد. هر دو چیپست دارای چهار هسته مرکزی بوده و مدل اسنپ از پردازنده گرافیکی آدرنو 306 و مدل اگزینوس از پردازنده گرافیکی مالی T720MP2 بهره می‌برد. رم گوشی دارای حافظه 1.5 گیگابایتی می‌باشد. حافظه داخلی دستگاه برابر با 16 گیگابایت است که این فضا توسط کارت‌های microSD می‌تواند افزایش یابد. در مورد دیگر مشخصه‌های فنی این گوشی می‌توان به دوربین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی، باتری 2,300mAh و پشتیبانی از باندهای LTE اشاره کرد.

قیمت گوشی سامسونگ Galaxy A3 2016

گوشی Samsung Galaxy S6

قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی اس 6 مدل SM-G920F

پیشتر گفتیم که گوشی سامسونگ گلکسی S6 اولین گوشی ساخته شده کره‌ای‌ها با بدنه یکپارچه فلزی می‌باشد. البته روی قاب پشتی از جنس شیشه بوده و همین مساله باعث جذب لکه و اثر انگشت کاربر می‌شود. از لحاظ مقاومت، همانطور که سامسونگ در مراسم معارفه این گوشی در MWC-2015 اشاره کرد، از آلیاژ بسیار قدرتمندی در بدنه دستگاه استفاده شده و برخلاف آیفون 6 با هر فشار کوچکی بدنه دستگاه خم نمی‌شود. دو لایه گوریلا گلس 4 در پشت و روی گوشی، ضریب مقاومت این دستگاه را بیشتر می‌کنند. در مورد صفحه‌نمایش این گوشی می‌توان به بزرگی 5.1 اینچ، پنل super-AMOLED، رزولوشن QHD و تراکم پیکسلی 577ppi اشاره کرد. یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی مربوط به بخش پردازشی آن می‌شود. جایی که در مرکز آن چیپست اگزینوس 7420 با معماری 14nm قرار دارد. این چیپست با دارا بودن 4 هسته Cortex-A57 با کلاک 2.1GHz و 4 هسته Cortex-A53 با کلاک 1.5GHz و پردازنده گرافیکی مالی T760MP8 به عنوان قدرتمندترین تراشه موبایلی در سال 2015 شناخته شد. 3 گیگابایت حافظه رم LPDRR4 و حافظه داخلی 32/64/128 گیگابایتی تشکیل دهنده بخش مموری بوده و خبری از اسلات microSD نیست. دوربین اصلی از سنسور 16MP با قابلیت فیلم‌برداری 4K و دوربین سلفی از سنسور 5MP با قابلیت فیلم‌برداری 1440p@30fps بهره می‌برد. پشتیبانی از باندهای LTE کت 6، NFC، سنسورهای اثر انگشت، شمارنده ضربان قلب و فشار سنج، قابلیت شارژ سریع و بی‌سیم و باتری 2,550mAh از دیگر مشخصه‌های قابل توجه این گوشی شایسته می‌باشند.

قیمت گوشی سامسونگ Galaxy S6

دیگر گوشی‌های بدنه فلزی سامسونگ:

  • Samsung Galaxy A5 2016
  • Samsung Galaxy A7 2016
  • Samsung Galaxy A8
  • Samsung Galaxy A9
  • Samsung Galaxy Note 5
  • Samsung Galaxy S6 Edge
  • Samsung Galaxy S7
  • Samsung Galaxy S7 Edge

گوشی‌های بدنه فلزی htc

کمپانی اچ‌تی‌سی یکی از پیشکسوتان طراحی گوشی‌های بدنه فلزی می‌باشد. htc اولین استفاده از فلز در طراحی بدنه گوشی‌هایش را در سال 2013 و تحت نام HTC One تجربه کرد که در آن زمان با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. طراحی این گوشی به قدری ایده‌آل بود که سازنده‌های این گوشی را مجاب کرد تا در دو نسل دیگر نیز از همین طراحی استفاده کنند. البته در دومین تکرار این طراحی که در گوشی One M9 اتفاق افتاد، طرفداران این کمپانی کمی از این اقدام htc دلسرد شدند. البته بعد از شکست‌هایی که اچ‌تی‌سی در One M9 تجربه کرد، دست به تغییراتی در بخش طراحی گوشی‌های خود زد و محصول One A9 را با طراحی بسیار زیبا و متفاوتی روانه بازار کرد. همچنین پرچمدار 2016 این کمپانی – HTC 10 – با ظاهری متفاوت‌تر و بروزتری طراحی شده است. به جرات می‌توان گفت این گوشی جزو خوش ساخت‌ترین گوشی‌های سال 2016 می‌باشد.

گوشی +HTC One M9

قیمت خرید گوشی موبایل اچ تی سی M9 پلاس

نسخه پلاس گوشی One M9 با اصلاحاتی نسبت به نسخه پایه همراه بود که بسیاری انتظار رخ دادن آنها را در همان نسخه پایه داشتند. صفحه‌نمایش QHD و سنسور اثر انگشت دو غایب بزرگ در لیست مشخصات One M9 بودند که در این نسخه لحاظ شده‌اند. البته هم‌زمان با +M9 گوشی‌های دیگری نیز با مشخصات بهتر از M9 عرضه شدند که می‌توان به +E9 و ME اشاره کرد. اما به غیر از +M9 در هیچ یک از این دو خبری از بدنه فلزی نبود. به هر حال، نسخه پلاس به غیر از چیپست ضعیف‌تر در تمامی بخش‌ها مشخصات بهتری نسبت به نسخه پایه دارد. بدنه دستگاه به شکل یکپارچه فلزی است، وزن دستگاه 168 گرم بوده و ضخامت دستگاه 9.6 میلی‌متر می‌باشد. در مورد سایر مشخصات دستگاه می‌توان به صفحه‌نمایش 5.2 اینچی QHD، چیپست 8 هسته‌ای مدیاتک Helio X10، بخش حافظه 3/32 گیگابایتی، دو سنسور 20 و 2.1 مگاپیکسلی برای دوربین پشتی و سنسور 4 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی، صدای دالبی به همراه اسپیکرهای استریو، سنسور اثر انگشت و پشتیبانی از باندهای LTE کت 6 اشاره کرد.

قیمت گوشی اچ‌تی‌سی +One M9

گوشی HTC One A9

قیمت خرید گوشی اچ تی سی وان A9

زمانی که کمپانی htc به خاطر استفاده از طراحی تکراری در تمامی گوشی‌های بالارده 2015 اش زیر فشار سنگین انتقادات قرار گرفته بود، توانست با عرضه گوشی One A9 از این فشار کمی بکاهد. البته با رونمایی این گوشی موج دوم انتقادات آغاز شد. دلیل این امر، شباهت بیش از اندازه طراحی A9 به گوشی آیفون 6 و 6s بود. البته اچ‌تی‌سی بلافاصله واکنش نشان داد و اعلام کرد که تقلیدی در کار نبوده و این طراحی از مدت‌ها پیش به htc تعلق داشته است. در مورد طراحی این گوشی می‌توان به نکاتی مانند بدنه یکپارچه فلزی دستگاه، سنسور اثر انگشت ادغام شده با دکمه خانه، ضخامت 7.3 میلی‌متری و وزن 143 گرمی اشاره کرد. اندازه صفحه‌نمایش AMOLED دستگاه برابر با 5.0 بوده و با رزولوشن 1920 در 1080 دارای تراکم پیکسلی 441ppi می‌باشد. اچ‌تی‌سی از چیپست نه چندان مطرح اسنپ‌دراگون 617 در این دستگاه استفاده کرده است. بخش حافظه در دو نسخه 2/16 و 3/32 گیگابایتی طراحی شده است. دوربین پشتی دارای سنسور 13MP با گشایش لنز f/2.0 بوده که با برخورداری از سیستم OIS می‌تواند عملکرد خوبی در بخش عکاسی داشته باشد. گزینه استفاده شده برای سلفی گوشی نیز سنسور 4MP می‌باشد. پشتیبانی از باندهای LTE کت 7، صدای دالبی و Hi-Res، رادیو اف‌ام، NFC، قابلیت شارژ سریع باتری و باتری 2,150mAh از دیگر مشخصه‌های این دستگاه می‌باشد.

قیمت گوشی اچ‌تی‌سی One A9

دیگر گوشی‌های بدنه فلزی اچ‌تی‌سی:

  • HTC One
  • HTC One M8
  • HTC One M8s
  • HTC One M9
  • HTC One X9
  • HTC 10

مطالب مرتبط در این باره :

گزینه های خرید گوشی هوشمند مجهز به صفحه کلید QWERTY

گزینه های خرید گوشی با سنسور (حسگر) اثر انگشت

گزینه‌های خرید گوشی مناسب بانوان – تا سقف یک میلیون

معرفی گزینه های مطرح برای خرید گوشی دارای قلم استایلوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "بهترین گوشی‌های هوشمند بدنه فلزی"