آموزش جفت کردن ساعت سامسونگ Gear S با تمامی گوشی‌ها

آموزش جفت سازی ساعت سامسونگ Gear S با تمامی گوشی‌ها

ساعت هوشمند سامسونگ Gear S به دلیل کاربرد مستقل از گوشی‌های هوشمند به یکی از پر طرفدارترین ساعت‌های هوشمند دنیا تبدیل شده است. البته با وجود اینکه می‌توان به شکل مستقل نیز از این ساعت استفاده کرد، اما جفت‌سازی آن با گوشی و نمایش نوتیفیکیشن‌های آن خالی از لطف نیست. این ساعت هوشمند سامسونگ نیز به مانند دیگر محصولات این کمپانی در همین دسته با مشکل جفت‌سازی با گوشی‌های غیر سامسونگی همراه هستند. از همین رو قصد داریم در این نوشتار طریقه فعال کردن ساعت هوشمند Gear S بدون گوشی هوشمند، جفت‌سازی آن با گوشی‌های سامسونگ، جفت‌سازی آن با دیگر گوشی‌های اندرویدی و جفت‌سازی آن با گوشی‌های آیفون را آموزش دهیم، با تبلت‌فون همراه باشید.

جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی‌های سامسونگ

در ابتدا قصد داریم استانداردترین روش استفاده از این ساعت که جفت‌سازی آن با گوشی‌های سامسونگ باشد را آموزش دهیم. برای این منظور بایستی از داخل اپلیکیشن Galaxy App اپلیکیشن Samsung Gear Manager را دانلود و نصب کنید.

گام 1- پس از نصب Gear Manager، اپلیکیشن را باز کردن و از گوشه سمت راست بالا روی آیکون سه نقطه‌ای کلیک کرده و گزینه “Search for new device” را انتخاب کنید.

آموزش جفت‌سازی ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس با گوشی‌های سامسونگ

گام 2- پس از اتمام جستجو و نمایش نام ساعت (که فرایند چندان زمان‌بری هم نیست) روی آن کلیک کنید و درخواست جفت‌سازی را از هر دو دستگاه تایید کنید.

آموزش جفت‌سازی ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس با گوشی‌های سامسونگ

گام 3- با تایید درخواست بالا فرایند جفت‌سازی آغاز شده و پس از نهایتا یک دقیقه این فرایند اتمام می‌یابد. البته پس از پایان جفت‌سازی بایستی منتظر برخی برروز رسانی‌ها و نصب خودکار برخی اپلیکیشن‌ها باشید.

آموزش جفت‌سازی ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس با گوشی‌های سامسونگ

پس از اینکه اپلیکیشن Gear Manager بروز رسانی‌های لازم را برای ساعت دانلود و نصب کرد، با چند مرحله تنظیمات روبرو خواهید شد که پس از آنها ساعت هوشمند گیر اس آماده استفاده می‌باشد.

آموزش استفاده از ساعت Samsung Gear S بدون گوشی هوشمند

در بین ساعت‌های هوشمند مطرح، ساعت سامسونگ Gear S تنها محصولی می‌باشد که بدون جفت‌سازی با گوشی می‌توان از آن استفاده کرد. برای استفاده مستقل از Gear S مراحل زیر را دنبال کنید.

گام 1- چنانکه برای اولین بار ساعت هوشمند گیر S را روشن کنید، همانند شکل زیر با صفحه‌ای روبرو خواهید شد که از شما درخواست می‌کند اپلیکیشن Samsung Gear را روی گوشی نصب کنید. البته ممکن است زبان پیش‌فرض ساعت چینی باشد که مشکلی برای این فرایند ایجاد نخواهد کرد. به هر حال از بین دو گزینه آبی رنگ موجود در پایین صفحه گزینه سمت راست که Next باشد را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از ساعت Samsung Gear S بدون گوشی هوشمند

گام 2- در این صفحه در گوشه سمت چپ بالا لوگوی سفید رنگ ساعت را مشاهده خواهید کرد. روی این لوگو 25 الی 30 بار ضربه بزنید تا با یک پیام مرتبط با بلوتوث روبرو شوید. به محض مواجه شدن با این پیام دست نگه دارید تا این پیام از صفحه ساعت محو شود.

آموزش استفاده از ساعت Samsung Gear S بدون گوشی هوشمند

گام 3- پس از اینکه پاپ آپ مربوط به بلوتوث از صفحه‌نمایش ساعت‌تان محو شد، انگشت‌تان را این‌بار روی لوگوی ساعت به مدت 5 ثانیه نگه دارید. پس از انجام این‌کار ساعت Gear S تان بدون اینکه با هیچ گوشی جفت شود با نمایش پیام زیر فعال خواهد شد.

آموزش استفاده از ساعت Samsung Gear S بدون گوشی هوشمند

جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی‌های اندرویدی

برای جفت‌سازی ساعت هوشمند Samsung Gear S با گوشی‌های غیر سامسونگی (چه اندرویدی و چه آیفون) ابتدا لازم است که طبق دستورالعمل بالا ساعت را فعال کنید. در ضمن لازم به ذکر است که در صورتی که Gear S را با یک گوشی غیر سامسونگی جفت کنید، باید از برخی از امکانات ساعت مانند نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی روی ساعت چشم‌پوشی کنید.

گام 1- پس از فعال کردن ساعت، به بخش تنظیمات ساعت رفته و بلوتوث را پیدا کنید. مانند شکل زیر، تیک گزینه Make Visible را زده تا مطمئن شوید که دیگر دستگاه‌ها می‌توانند بلوتوث ساعت‌تان را پیدا کنند.

آموزش جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی غیر سامسونگی

گام 2- حال از داخل گوشی اندرویدی‌تان نیز به تنظیمات بلوتوث رفته و با مشاهده بلوتوث Gear S آن را انتخاب کنید تا این دو دستگاه از طریق بلوتوث به هم متصل شوند. با انتخاب Gear S در هر دو دستگاه درخواستی مبنی بر تایید اتصال نمایش داده خواهد شد که بایستی آنها را تایید کنید.

آموزش جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی غیر سامسونگی

گام 3- پس از اینکه بلوتوث Gear S را با گوشی اندرویدی جفت کردید، سوالی مبنی بر مورد اعتماد بودن دستگاه جفت شده (Gear S) پرسیده می‌شود که باید تایید شود. حال با رفتن به پروفایل بلوتوث Gear S در داخل گوشی مشاهده خواهید کرد که ساعت Gear S تان با قابلیت‌های صوتی به گوشی‌تان متصل شده است.

آموزش جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی غیر سامسونگی

گام 4- حال برای اینکه از جفت شدن صحیح این ساعت هوشمند سامسونگ با گوشی اطمینان حاصل کنید، می‌توانید با شماره گوشی‌تان تماس گرفته و با ساعت‌تان این تماس را پاسخ دهید.

آموزش جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی غیر سامسونگی

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی‌های غیر سامسونگی با محدودیت‌هایی همراه است که اجازه دهید به این محدودیت‌ها بعد از آموزش جفت‌سازی این ساعت با گوشی‌های آیفون بپردازیم.

آموزش جفت‌سازی ساعت Samsung Gear S با گوشی‌های آیفون

فرایند جفت کردن این ساعت با گوشی‌های آیفون تفاوتی با جفت کردن آن با گوشی‌های اندرویدی غیر سامسونگ ندارد و تنها تفاوت را می‌توان در تفاوت منوی تنظمیات دو سیستم‌عامل اندروید و iOS خلاصه کرد. به هر حال مانند روال قبلی ابتدا باید ساعت Gear S را بدون جفت کردن فعال کنید.

گام 1- در منوی Gear S به تنظیمات ساعت رفته و در بخش “Connection” گزینه بلوتوث را پیدا کنید و از فعال بودن گزینه بلوتوث و “Make Visible” اطمینان حاصل کنید.

آموزش جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی آیفون

گام 2- حال از بخش تنظیمات گوشی آیفون‌تان نیز بلوتوث را روشن کرده و صبر کنید تا گوشی‌تان ساعت Gear S را پیدا کند. با کلیک روی Gear S گوشی‌تان به Gear S متصل خواهد شد. البته درخواستی مبنی بر اتصال گوشی آیفون روی ساعت نمایش داده خواهد شد که باسیتی باید آن را تایید کنید.

آموزش جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی آیفون

گام 3- برای اینکه مطمئن شوید گوشی‌تان به درستی با Gear S جفت شده است، می‌توانید یک تماس صوتی بر قرار کرده و با ساعت پاسخ‌گوی تماس ورودی به گوشی‌تان باشید.

آموزش جفت‌سازی ساعت سامسونگ Gear S با گوشی آیفون

محدودیت‌های جفت کردن ساعت Gear S با گوشی غیر سامسونگی

خب همانطور که اشاره کردیم جفت کردن این ساعت با گوشی غیر سامسونگی با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود. تمامی محدودیت‌هایی که شامل این‌گونه جفت‌سازی‌ها خواهد شد به شرح زیر است:

  • عدم نمایش نوتیفیکیشن‌های گوشی روی ساعت
  • عدم نمایش لیست مخاطبان گوشی
  • عدم همگام‌سازی تقویم گوشی با ساعت
  • دستیار صوتی S Voice
  • عدم امکان استفاده از قابلیت Find My Device
  • عدم امکان نصب اپلیکیشن‌های سوم شخص و استفاده از برخی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

با وجود اینکه استفاده از Gear S با گوشی‌های اندرویدی غیر سامسونگ و همچنین گوشی‌های کمپانی اپل با محدودیت‌های بالا همراه است، باز می‌توان Gear S را بهترین گزینه خرید ساعت هوشمند سیم‌کارت خور دانست. مخصوصا به دلیل اینکه هرچه قدر هم محدود اما با تمامی گوشی‌های هوشمند جفت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "آموزش جفت سازی ساعت سامسونگ Gear S با تمامی گوشی‌ها"

  1. سلام
    با توجه به گذشت مدت طولانی، آیا هنوز هم ارتباط Gear s1 با سایر گوشی های غیر سامسونگ (هوآوی) با محدودیت های عملکردی همراه هست؟
    نرم افزار مشابهی وجود ندارد؟

    1. سلام دوست عزیزم ممنون که مطلب جامع گذاشتی یه بزرگواری کن در حقم و به من کمک کن چون کسی نتونسته مشکل منو حل کنه و دیدم که شما خیلی خوب همرو راهنمایی کردید و دوستان جواب گرفتن..
      من چند روز پیش ساعت Gear 2 گرفتم ولی هرکاری میکنم با گوشیم که مدل شیاومی mi8 هستش مچ نمیشه یکی میگفت این مدل ساعت یعنی gear 2 چون قدیمی هستش فقط با گوشی های سامسونگ مچ میشه میخواستم ببنیم آیا درست گفتن یا راه حلی هستش ممنون میشم منو راهنمایی کنید یا شماره ای ایدی چیزی بذارید من بتونم کمک بگیرم ممنون میشم

  2. سلام ممنون إز اطلاعات بی نظیرتان یک سؤال دارم زبان ساعتم انگلیسی نیست چگونه انرا تغییر دهم

  3. سلام با navigator چطوری میشه کار کرد
    من برنامه here تو گوشیم نصب کردم اما فقط قدم زدن رو داره
    با ماشین رو نداره میشه راهنمایی کنید؟

  4. با سلام
    خیلی ممنون از اینکه اطلاعات کامل و جامعی رو جهت همگام سازی ساعت با انواع گوشی ها رو گذاشتین . خیلی عالی بود انجام دادم و بطور خیلی جالب و زیبا انجام شد. ممنون

  5. سلام . من گوشی هواوی مدل g7 دارم. و ساعت سامسونگ gear s3 کلاسیک گرفتم. ساعت ابتدا با موبایل ست شد و تمام گزینه ها کار میکرد. حتی تماس هم گرفتم و صحبت کردم. ولی بعد از نیم ساعت اتصال تلفن قطع شد و دیگه هم وصل نشد. و الان هم هر کاری میکنم با گوشی جوین نمیشه. مشکل از چی میتونه باشه. لطفا راهنمایی کنید.

  6. با سلام من gaer s دارم ولی با توضیحات شما نتونستم روی تب اس2 نسبش کنم روی نوت نسب شود
    باید چکار کنم

    پاسخ دادن

  7. من با گوشی اچ تس سی وان مکس جفت سازی کردم و کاملا از تمام خدماتشم میتونم استفاده کنم تلبته گر اس 2 اما سوالم اینه من میخوام هدست بلوتوث استفاده کنم خب پس بلوتوث رو میتونم به هدستم وصل کنم حالا جفت سازی از طریق وای فای هم داره ساعتا اما متصل نمیشه از طریق هت اسپوت وصل میشه اما بعد کانکت و حتی پبدا کردن وای فای و اتصال از برنامه گر نمیتونی وصل بشی چرا

  8. سلام.من اول با گوشی اس 5سامسونگ راه انداری کردم.بعد که خواستم گوشی الجی جی 5 خودمو باهاش وصل کنم طبق گفته شما عمل کردم وقتی گوشیم ساعتو پیدامیکنه pair میزنم روی ساعت پیغام reset ویا cancelمیده که وقتی ریست رو میزنم ساعت ریسیت میشه.راه حل چیست؟

      1. من هم مشکلی مشابه شما دارم..
        اگر مشکلتون حل شده لطفا کمکم کنید.
        من ساعت Gear S3 خودمو به گوشی موبایل شیاومی ردمی نوت ۴ جفت کردم و براحتی و بطور کامل با هم جفت شدن ولی بتازگی سامسونگ نوت ۸ خریدم ولی هرکاری میکنم با هم جفت نمیشن، برنامه Gear Manager هم رو گوشیم نصبه. ینی اصلا

  9. سلام. میخواستم ببینم آیا gear s2 با گوشی lg g4 سازگار هست یا نه؟ من نصب کردم و کانکت شدم ولی تنها در هنگام تماس تلفنی ، ساعت جواب میداد و هیچ نوتیفیکیشنی روش عمل نمیکرد. آیا من درست نتونستم ست کنم یا واقعا همینجوریه؟

  10. سلام و خسته نباشید به مدیر سایت.
    یه سوال داشتم درباره اینکه من گوشیم سامسونگ گلکسی اس 5 هست و میخوام اسمارت واچ سامسونگ بخرم ولی به دلیل گرونیش میخوام از اسمارت واچ های سونی استفاده کنم حالا سوالم اینه که میخوام ببینم اسمارت واچ های سونی با گوشی های سامسونگ مچ میشن یا نه ؟ لطفا سریع جوابو به ایمیلم ارسال کنید .
    باتشکر.