راهکار های افزایش طول عمر باتری گوشی و تبلت

طول عمر باتری گوشی و تبلت از فاکتورهای اساسی در استفاده و خرید این نوع گجت‌ها می‌باشد. به طوری که این مسئله در تمامی مراحل از جمله خرید گوشی و تبلت و استفاده از آنها، بخشی از نگرانی‌های کاربران می‌باشد. اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که در اولین مرحله یعنی خرید گوشی و تبلت هستید و می‌خواهید انتخابی مناسب داشته باشید، می‌توانید علاوه بر مطالعه نکات مهم در خرید گوشی و نکات مهم در خرید تبلت ، با استفاده از این مطلب یعنی توصیه‌های استفاده مناسب و افزایش طول عمر باتری گوشی و تبلت، تجربه کاربری چندین ساعت متوالی را داشته باشید.

اولین قدم – اگر گوشی خود را تازه خریداری کرده‌اید، توصیه می‌شود قبل از استفاده، گوشی خود را به مدت مشخصی که اکثر فروشندگان توصیه می‌کنند به شارژ متصل کنید تا باتری گوشی کاملا پر شود. بعد از انجام این مرحله برای اینکه از باتری خود به مدت بیشتر استفاده کنید و در اثر استفاده نادرست به باتری گوشی یا باتری تبلت خود صدمه‌ای وارد نکنید، می‌توانید توصیه‌های گفته شده برای افزایش طول عمر باتری را جدی‌تر بگیرید.

شارژر آیفون

نکته بعدی که می‌تواند به افزایش طول عمر باتری گوشی کمک کند، استفاده نکردن از دستگاه در هنگام شارژ می‌باشد. این عمل علاوه بر صدماتی که می‌تواند در باتری گوشی داشته باشد، در بلند مدت باعث خرابی در سوکت شارژ می‌شود که نیاز به تعمیرات ممکن است گوشی یا تبلت شما را با مشکل مواجه کند.

عدم استفاده از گوشی در حال شارژ

یکی دیگر از نکاتی که معمولا در بین کاربران معمول است، شارژ کردن دستگاه با منابع ولتاژ و آمپرهای پایین است. منظور از این منابع، شارژ کردن گوشی با دستگاه‌هایی همچون لپ‌تاپ، پی‌سی، آداپتورهای ولتاژ پایین‌تر و غیره می‌باشد. این کار آسیب جبران نشدنی به باتری‌های گوشی و تبلت وارد می‌کند و در دراز مدت طول عمر باتری را بطور چشمگیری کم می‌کند.

عدم شارژ گوشی با لپ‌تاپ

در ادامه به نکته‌هایی اشاره می‌کنیم که تاثیرهایی در مدت زمان استفاده شما از گوشی و تبلت خواهد داشت و می‌توانید مدت بیشتری از گوشی و تبلت خود در طول روز استفاده کنید.

اولین توصیه در این بخش می‌تواند تنظیمات Power-Saving باشد که با گزینه‌هایی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، می‌تواند امکاناتی مانند GPS، بلوتوث و وای‌فای را در مقدار مشخصی از باتری خاموش کند. این تنظیمات می‌تواند بخش قابل توجهی از انرژی را ذخیره کرده و در اختیار کاربر قرار دهد.

برخی دیگر از فاکتورهای تاثیر گذار در افزایش طول عمر باتری

  • تنظیم روشنایی در حد معقول – پایین آوردن روشنایی در زمانی که نیاز خاصی به آن ندارید
  • کم کردن زمان خودکار خاموش شدن صفحه نمایش
  • بستن مسنجرها از لیست برنامه‌های اجرایی زمانی که نیاز خاصی به آن ندارید
  • استفاده از حالت GSM در مقابل 3G زمانی که نیازی به اینترنت و تبادل زیاد داده ندارید
  • استفاده از لانچر و تصویر زمینه‌های مناسب
  • بروز رسانی سیستم عامل و برنامه‌ها

در کنار این موارد، می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی مانند Clean Master نظارت بیشتری بر اجرای بازی و برنامه‌ها و همچنین میزان استفاده از رم و سی پی یو تبلت و گوشی خود داشته باشید که رابطه مستقیمی با میزان مصرف باتری دارد. با انجام این توصیه‌ها می‌توانید به افزایش طول عمر و میزان استفاده خود از باتری کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "راهکار های افزایش طول عمر باتری گوشی و تبلت"