راه حل مشکل فراموش کردن پترن اندروید

رفع مشکل فراموشی پترن Pattern در گوشی و تبلت اندرویدی

پترن یکی از چندین گزینه‌ای است که کاربران گوشی و تبلت‌های اندرویدی جهت بالا بردن امنیت گجت‌های خود استفاده می‌کنند که می‌تواند راه حل بسیار خوبی برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران باشد. تشخیص چهره برای اندرویدهای بالاتر از 4.2، پسورد (شامل اعداد و کاراکتر) و پین (فقط شامل اعداد) از دیگر روش‌هایی است که برای انتخاب کاربر جهت حفظ امنیت وجود دارد.

در این نوشته از تبلت فون به بررسی راه‌حل هایی جهت رفع مشکل فراموشی پترن (Pattern) در گوشی و تبلت‌های اندرویدی خواهیم پرداخت. راحل‌های گفته شده برای الگوهای معمولِ اکثر گجت‌ها که دارای Pattern های 3×3 هستند، می‌تواند بدون نیاز به صرف هزینه توسط خود کاربر جوابگوی مشکل فراموشی الگو باشد.

ریست کردن دستگاه

اولین روش استفاده از ریست فاکتوری در محیط Recovery در گوشی‌های اندرویدی می‌باشد. جهت رفتن به محیط ریکاوری لازم است تا گوشی و یا تبلت خود را خاموش کنید. بعد از خاموشی باید دکمه پاور و ولوم کم را با هم بگیرید و دکمه خانه (Home) را فشار دهید(در صورتی که گوشی شما دکمه هوم ندارد نیازی به این کار نیست). بعد از انجام این مرحله باید گوشی/ تبلت وارد محیط ریکاوری شود که از بین گزینه‌های موجود، گزینه Reboot مد نظر ما جهت بر طرف کردن مشکل فراموشی پترن می‌باشد. برای کار در محیط ریکاوری می‌توانید برای “انتخاب” از دکمه پاور و “حرکت” بین گزینه‌ها از دکمه‌های ولوم بالا و پایین استفاده کنید. بعد از انتخاب گزینه Reboot کافی است تا دکمه پاور را برای راه اندازی دوباره گوشی و یا تبلت‌تان فشار دهید. بعد از چند دقیقه دستگاه دوباره راه اندازی شده و می‌توانید از گوشی و تبلت خود استفاده کنید. فقط این نکته را در نظر بگیرید که با انجام این کار، تمامی اطلاعات بر روی گوشی پاک خواهد شد. البته مشکلی برای اطلاعات رو کارت حافظه پیش نخواهد آمد.

استفاده از اکانت جیمیل

دومین روش برای کاربرانی کاربرد دارد که اکانت جیمیل را در گوشی و تبلت خود فعال کرده باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود برای اینکه راه حلی برای مشکل فراموش کردن الگو داشته باشید، اکانت جیمیل خود را بر روی گوشی فعال کنید. برای استفاده از این روش کافی است 5 بار پترن را اشتباه وارد کنید تا گزینه‌ای با عنوان “فراموشی پسورد” در گوشه پایین گوشی یا تبلت برای شما نشان داده شود. با استفاده از این گزینه می‌توانید با اکانت جیمل مشکل فراموشی Pattern را حل کنید. برای این کار لازم است تا وای فای گوشی شما روشن باشد که در صورت عدم روشن بودن، اگر تنظیمات USB Debugging را قبلا در گوشی خود فعال کرده باشید (در مورد نحوه فعال کردن USB Debugging نیز در مطلب روش فارسی سازی اندروید به آن پرداخته‌ایم)، می‌توانید به کمک نرم‌افزار به تنظیمات گوشی دسترسی پیدا کرده و وای فای خود را روشن کنید.

نرم افزار ADB Package

روش سوم استفاده از نرم افزار ADB Package می‌باشد. برای استفاده از این نرم افزار لازم است تا درایور مخصوص با برند گوشی یا تبلت خود را بر روی لپ‌تاپ یا کامپیوترتان نصب کنید. سپس بعد از شناسایی گوشی یا تبلت، باید در پوشه‌ای که نرم افزار ADB Package در آن ریخته شده، shift را نگه داشته و کلیک راست نمایید. سپس گزینه “Open Command Window here” را بزنید و در پنجره‌ی باز شده کدهای زیر را وارد کنید:

cd /data/data/com.android.providers.settings/databases

sqlite3 settings.db

update system set value=0 where name=’lock_pattern_autolock’;

update system set value=0 where name=’lockscreen.lockedoutpermanently’;

.quit

بعد از انجام این مرحله لازم است تا دستگاه خود را ریستارت کنید. در صورتی که هنوز مشکل فراموشی پترن حل نشده است، می‌توانید با انجام دوباره مراحل قبل دستور زیر را وارد کنید:

adb shell rm /data/system/gesture.key

بعد از انجام این مرحله دوباره گوشی یا تبلت خود را ریستارت کنید. به احتمال زیاد مشکل گوشی یا تبلت شما برطرف شده و می‌توانید پترن و الگوی جدیدی برای گوشی خود تعریف کنید. چنانچه با انجام تمامی این مراحل مشکل فراموشی الگو حل نشد، می‌توانید با بخش تعمیرات تبلت فون تماس گرفته تا راهنمایی‌های لازم انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "رفع مشکل فراموشی پترن Pattern در گوشی و تبلت اندرویدی"

  1. سلام، روز بخیر!
    پترن گوشی A31 samsung را فراموش کرده ام و هیچ کدام از روش ها حتی ریست فکتوری کردن به دلیل امنیت بالا و اندروید بالا امکان پذیر نیست. لطفا راهنمایی بفرمایید.
    خیلی متشکرم!

  2. سلام یه مدته گوشیم هشدار اندروید ستینگ میده و صفحه گوشیم سیاه میشه.حتی بازگشت به تنظیمات کارخانه هم زدم فایده نداشت باید چکارکنم.گوشیمG750 HUAWEI .ممنون میشم کمکم کنید