معرفی 10 اپلیکیشن برتر اندروید

معرفی 10 اپلیکیشن کاربردی اندروید

همانطور که می‌دانید، از بین سیستم عامل‌های مختلف موبایلی، سیستم عامل اندروید از ببیشترین اپلیکیشن‌های موجود بهره می‌برد که این امر هم مزایا و هم معایبی دارد. از مزایای آن می‌توان به طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها اشاره کرد که به راحتی کاربر می‌تواند در هر زمینه دلخواه اپلیکیشن مورد نظر خود را پیدا کرده و نصب کند. اما به دلیل متن باز بودن این سیستم عامل که خود دلیلی بر این حجم عظیمی از اپلیکیشن‌ها می‌باشد، باعث شده برنامه‌های مخرب و بد افزارهای زیادی به راحتی تولید شده و در فضاهای مجازی منتشر شود. به همین دلیل یکی از توصیه‌های ما به شما، نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی از منابع مطمئن مانند پلی استور می‌باشد.

در کنار این موضوع، اندروید پیش فرضی که روی دستگاه‌ها نصب است، برخی از ابزارهای لازم برای کاربری‌های روزانه را دارند و برخی را نیز ندارند. برای مثال پلیر پیش فرض اندروید از تمامی فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی نمی‌کند. و یا مثلا برخی از شبکه‌های اجتماعی که امروزه به بخشی از هویت هر کاربر دنیای دیجیتال تبدیل شده، روی دستگاه‌ها موجود نیست. بخاطر همین بعد از موضوع خرید گوشی و یا خرید تبلت، باید بفکر پیدا کردن و نصب اپلیکیشن‌های لازم و مفید باشیم. بدین منظور قصد داریم 10 اپلیکیشن برتر اندروید را که بتوانند اکثر نیازهای کاربر را پوشش دهند معرفی کنیم. با تبلت فون همراه باشید.

اپلیکیشن کلین مستر برای اندروید

1 – اپلیکیشن Clean Master

این اپلیکیشن قدرتمند بدون دلیل جزو سه اپلیکیشن رایگان برتر پلی استور انتخاب نشده است. برنامه کلین مستر که به عنوان ابزاری برای مدیریت حافظه و عملکرد گوشی شناخته می‌شود، دارای چهار ابزار اصلی زیر می‌باشد:

  1. JUNK FILES
  2. PHONE BOOST
  3. ANTIVIRUS
  4. APP MANAGER

با استفاده از ابزار Junk Files می‌توانید تمامی جانک فایل‌ها و فایل‌های اضافی را که گاها تا دو یا سه گیگابایت از فضای دستگاه را اشغال می‌کند، پاک کنید. با استفاده از ابزار بوست که حتی می‌توانید ویجت آن را نیز فعال کنید، حافظه رم دستگاه را که در حین اجرای چند برنامه مقدار قابل توجهی از آن پر می‌شود، خالی کنید. کل این فرایند تنها یک ثانیه طول می‌کشد. ابزار آنتی ویروس آن که در برخی از نسخه‌ها Privacy نام دارد، در حالت پیش فرض فعال نیست و برای فعال کردن آن باید مجوز دانلود آن را بدهید تا با دانلود چند مگابایت فایل، این ابزار نیز فعال شود. و در آخر ابزار App Manager یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت برنامه‌ها می‌باشد. با استفاده از این امکان می‌توانید هر اپلیکیشنی (حتی اپلیکیشن‌های پیش نصب) که می‌خواهید را انتخاب کرده و بدونه اینکه هیچ فایل و یا پوشه‌ای جا بماند پاک کنید.

البته به غیر از این چهار ابزار اصلی، Clean Master ابزارهای دیگری نیز دارد که در صورت علاقه کاربر، با روت کردن دستگاه اندرویدی و دادن مجوزهایی که نیاز به روت دارند، از تمامی پتانسیل‌های آن استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن Clean Master از پلی استور

اپلیکیشن زاپیا برای اندروید

2 – اپلیکیشن Zapya

اپلیکیشن زاپیا یکی از کارآمدترین برنامه‌های انتقال فایل می‌باشد. البته برنامه‌های زیادی در این دسته وجود دارند که چندان برتری خاصی نیز نسبت به هم ندارند. اما وجود رابط کاربری بسیار زیبا در کنار ابزارهای گرافیکی و همچنین پشتیبانی از تمامی سیستم عامل‌ها از دلایل محبوبیت آن است. سرعت انتقال فایل برابر با 2 الی 10 مگابایت بر ثانیه است که سرعت بسیار مناسبی حتی برای انتقال فایل‌ها حجیم می‌باشد. با استفاده از برنامه Zapya می‌توانید به راحتی فایل‌هایتان را بین اندروید، iOS و سیستم‌های خانگی وای‌فای دار رد و بدل کنید.

دانلود اپلیکیشن Zapya از پلی استور

اپلیکیشن ام ایکس پلیر برای اندروید

 3 – اپلیکیشن MX Player

ام ایکس پلیر یکی از قدرتمندترین پلیرهای موجود برای اندروید است که حس و حال پلیرهای دسکتاپ را به کاربر می‌دهد. از ویژگی‌های بارزی که برنامه MX Player را از دیگر همتای‌های خود متمایز می‌کند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پخش تمامی فرمت‌های ویدیویی
  • ابزارهایی برای کنترل زیرنویس
  • قابلیت زوم روی ویدیوی در حال پخش
  • امکان تنظیم روشنایی صفحه با اسکرول روی سمت چپ صفحه نمایش
  • پشتیبانی از کلیپ‌های 1080p

دانلود اپلیکیشن MX Player از پلی استور

اپلیکیشن ADM برای اندروید

4 – اپلیکیشن ADM

ADM یک اپلیکیشن بسیار قدرتمند برای مدیریت دانلودهای شماست. اگر از کاربرانی هستید که با دانلود زیاد سر و کار دارید و به دنبال برنامه قدرتمندی با ابزارهای برنامه IDM (برنامه مدیریت دانلود برای ویندوز) هستید، شک نکنید که ADM بهترین گزینه می‌باشد. تقریبا تمامی ابزارهایی که IDM دارد را می‌توان در این اپلیکیشن پیدا کرد. از مزایای این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان بندی دانلودها که شامل زمان شروع و پایان است
  • ایجاد محدودیت سرعت برای دانلودها
  • دانلود همزمان چند فایل
  • اجازه متوقف کردن دانلود و شروع دوباره از همان نقطه
  • دانلود فایل‌ها با چند کانکشن همزمان و کنترل آنها
  • استفاده از حداکثر سرعت پهنای باند

دانلود اپلیکیشن ADM از پلی استور

اپلیکیشن اسپاتیفای موزیک برای اندروید

5 – اپلیکیشن Spotify Music

با پیشرفت نسل‌های ارتباطی و دسترسی هرچه آسان‌تر به اینترنت، اپلیکیشن‌های تحت وب روز به روز بیشتر و محبوب‌تر می‌شوند. امروزه ذخیره فایل‌های موسیقی و ویدیویی با داشتن سرعت اینترنت مناسب، کم کم بی اهمیت می‌شود. به همین منظور یکی از ده اپلیکیشن اندرویدی که لذت استفاده از این سیستم عامل را هرچه بیشتر می‌کند، اپلیکیشن پخش موزیک آنلاین اسپاتیفای موزیک می‌باشد. دیتابیس بسیار قوی در کنار سرعت خوب در گشت و گذار بین آهنگ‌ها، از دلایل محبوبیت و دانلود آن بیش از صد میلیون بار از گوگل پلی می‌باشد. نکات مثبت این برنامه عبارتند از:

  • رابط کاربری ساده و زیبا
  • دیتا بیس بسیار قوی و کامل که شامل آهنگ‌های ایرانی نیز می‌شود
  • قابلیت دانلود موسیقی‌ها برای گوش دادن آفلاین به آنها
  • کیفیت مناسب آهنگ‌ها
  • ایجاد پلی لیست و اضافه کردن آهنگ‌های محبوب به آنها

دانلود اپلیکیشن Spotify Music از پلی استور

اپلیکیشن فیسبوک برای اندروید

6 – اپلیکیشن Facebook

در ابتدای کار، اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیسبوک چندان خوشایند و کاربر پسند نبود و محدودیت‌های زیادی را شامل می‌شد. اما با بروز رسانی‌های مختلف و برطرف کردن محدودیت‌های آن، اپلیکیشن بسیار کامل با شباهت بسیار زیاد به نسخه مرورگر آن عرضه کرد. انتخاب شدن این اپلیکیشن به عنوان برترین اپلیکیشن اجتماعی در سال 2014 از دلایل انتخاب این اپلیکیشن در این لیست ده‌تایی‌ مان می‌باشد. نوتیفیکشن‌های لحظه‌ای از فعالیت‌ها و استاتوس‌های دوستان‌تان، سرعت بسیار بالا در بارگذاری پست‌ها و نمایش آنها و سینک کردن عکس‌هایتان با شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام از نقاط قوت این برنامه می‌باشد.

دانلود اپلیکیشن Facebook از پلی استور

اپلیکیشن Blur Image برای اندروید

7 – اپلیکیشن Blur Image

با بهتر شدن کیفیت دوربین‌های گوشی‌های امروزی، روز به روز بر حجم بارگذاری عکس‌های گرفته شده در شبکه‌های اجتماعی مختلف اضافه می‌شود. به همین منظور تولید کننده‌گان اپلیکیشن‌های موبایلی به فکر طراحی برنامه‌های مخصوص ویرایش عکس افتاده‌اند. نرم افزار بلور امِیج، یکی از برنامه‌های خوب در این زمینه می‌باشد که با افکت Blur که شاید در فتوشاپ نیز با آن روبرو شده‌اید عکس‌های زیبایی را برایتان تولید می‌کند.

دانلود اپلیکیشن Blur Image از پلی استور

اپلیکیشن تلگرام برای اندروید

8 – اپلیکیشن Telegram

اپلیکیشن تلگرام یکی از بهترین برنامه‌های اجتماعی و پیام رسان می‌باشد که به دلیل افزایش روز افزون محبوبیت آن، اکنون برای تمامی سیسیتم‌عامل‌های موبایلی و دستکتاپی موجود می‌باشد که خود از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. سیستم انکریپت پیام‌های تلگرام یکی از بهترین‌ها در نوع خود می‌باشد که به ادعای طراحان آن غیر قابل هک است. ایجاد گروه، قابلیت پشتیبانی از ارسال تمامی فرمت‌های فایل‌ها، قابلیت seen برای پیام‌های ارسالی و ضبط و ارسال صدا از ویژگی‌های این اپلیکیشن پیام رسان می‌باشد.

دانلود اپلیکیشن Telegram از پلی استور

اپلیکیشن فیدلی برای اندروید

9 – اپلیکیشن Feedly

فیدلی اپلیکیشن خبرخوانی می‌باشد که به جرات می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه است. رابط کاربری ساده و زیبا، پشتیبانی از تمامی پلت‌فرم‌ها و پشتیبانی از زبان فارسی از قابلیت‌های آن شمرده می‌شود. با استفاده از Feedly و ورود به حساب کاربری‌تان، می‌توانید RSS سایت‌های مورد نظرتان را به راحتی اضافه کرده و منبع خبری جامع و کاملی برای خود درست کنید. البته به طور پیش فرض چندین منبع خبری خارجی زبان روی این برنامه موجود می‌باشد.

دانلود اپلیکیشن Feedly از پلی استور

اپلیکیشن ES Files Explorer برای اندروید

10 – اپلیکیشن ES File Explorer

تمامی دستگاه‌های اندرویدی به شکل پیش فرض دارای اپلیکیشن مدیریت فایل می‌باشند. اما این برنامه‌ها ابزار قدرتمندی همانند برنامه‌های Third-Party ندارند. اپلیکیشن ES Files Explorer یکی از همین برنامه‌های می‌باشد که امکانات مناسبی را برای کاربر فراهم می‌کند. از امکانات بارز آن موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • امکان جستجوی پیشرفته
  • رمز گذاری خود اپلیکیشن و یا برخی از فولدرها
  • امکان مدیریت سایر اپلیکیشن
  • مدیریت دانلودها

دانلود اپلیکیشن ES File Explorer از پلی استور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *