نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند Honor Band 5

نقد و بررسی تخصصی مچ بند هوشمند Honor Band 5

شرکت آنر (Honor) به عنوان زیرمجموعه هواوی چند سالی می‌شود که در بازار ساعت‌ها و دست‌بندهای هوشمند فعالیت می‌کند و تا کنون هم 5 محصول را معرفی کرده است. حالا جدیدترین ساعتی که این کمپانی تولید کرده و آنر بند 5 نام دارد از نظر ویژگی‌های اصلی تفاوت چندانی با آنر بند 4 پیدا نکرده اما دوام باتری آن افزایش یافته و این‌بار فعالیت‌های بیشتری را می‌تواند بررسی کند. با این حساب، بد نیست ببینیم آیا این ساعت ارزش خریدن را دارد یا خیر؟. با تبلت‌فون همراه باشید.

آنباکسینگ و محتویات درون جعبه

درست مانند بسیاری دیگر از دست‌بندهای هوشمند ارزان‌قیمت، با خرید آنر بند 5 صاحب یک ساعت با بند سیلیکونی و کابل شارژر مخصوص خواهید شد. متأسفانه بر خلاف شیائومی می اسمارت بند 4 امکان تعویض بند این محصول آنر وجود ندارد. زمانی که می‌خواهید این ساعت را شارژ کنید، باید دقیقاً آن را در قسمت مربوطه قرار دهید وگرنه باتری شارژ نخواهد شد.

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند Honor Band 5

در مجموع کارتن آنر بند 5 بسیار کوچک است زیرا واقعاً با چنین ساعتی نیازی نبود تا به غیر از کابل شارژر و دفترچه راهنما لوازم دیگری به فروش برسد. کابل موجود مبدل USB-A به میکرو USB خواهد بود. با این توضیحات، اگر احساس می‌کنید کابل فروخته شده با این دست‌بند آنر کوتاه است، می‌توانید از کابل‌های خودتان که در خانه دارید استفاده کنید.

طراحی

آنر با معرفی مدل بند 4 (Band 4) شروع به استفاده از نمایشگرهای رنگی در دست‌بندها کرد و این‌بار مدل بند 5 هم از صفحه نمایش 0.95 اینچی AMOLED و پوشش شیشه‌ای 2.5 بعدی برآمده بهره می‌برد. صفحه این نمایشگر لمسی بوده ولی شما این امکان را دارید تا دکمه دایره‌ای زیرین را فشار دهید تا ساعت روشن شود و یا پس‌زمینه تغییر کند. ویژگی برداشتن برای روشن شدن (Raise-to-wake) هم برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند بلافاصله با بلند کردن دست ساعت را ببینند، وجود دارد.

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند Honor Band 5

در قسمت پایینی، شمارنده ضربان قلب را می‌بینید که این‌بار برای همیشه کار می‌کند حال آن‌که در نسخه‌های پیشین آنر بند اثری از چنین ویژگی نبود. جدای از دکمه دایره‌ای شکل در پایین نمایشگر، دکمه فیزیکی دیگری در اطراف دیده نمی‌شود هرچند در مقایسه با بسیاری از ساعت‌های مخصوص بررسی فعالیت‌های ورزشی، اندازه این محصول آنر کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است که البته این موضوع چندان اهمیتی ندارد چرا که وزن 22.7 گرمی اصلاً روی دست احساس نخواهد شد.

ویژگی‌ها و کاربرد

آنر در سالیان اخیر سعی کرده همچنان به هواوی وفادار بماند به همین دلیل مدل بند 5 را از طریق اپلیکیشن Health به حساب کاربری هواوی متصل کرده تا کاربران بتوانند همه داده‌های موجود مربوط به وضعیت جسمانی و سلامتی به علاوه فعالیت‌های ورزشی را مشاهده کنند.

آنر بند 5 می‌تواند تا 10 نوع فعالیت ورزشی را بررسی کند اما تنها برخی از این گزینه‌ها به درد کاربران می‌خورند زیرا سایر آپشن‌ها مخصوص کسانی هستند که می‌خواهند اطلاعات بیشتری از بدن خود کسب نمایند. نباید انتظار داشته باشید که این ساعت همه فعالیت‌های ورزشی را بررسی کند چرا که آنر بند 5 جزو دست‌بندهای هوشمند فوق پیشرفته بازار به شمار نمی‌رود.

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند Honor Band 5

جدای از این موارد، این دست‌بند درست مانند سایر رقبای خود که قیمت مشابهی دارند عمل خواهد کرد و تمام اعلانات را نشان خواهد داد. به علاوه، در صورت به صدا درآمدن آهنگ هشدار به لرزه درخواهد آمد و با بلند کردن مچ دست نیز روشن شده و ساعت را نشان می‌دهد. نمایشگر OLED موجود در این دستگاه درخشندگی بسیاری دارد و سنسور تشخیص‌دهنده حرکت نیز فراتر از انتظار کار می‌کند بنابراین امکان دارد حتی در اتاق‌های تاریک هم این ساعت روشن شود و چشمان شما را بیازارد.

البته می‌توان با برخی تنظیمات مقدار روشنایی نمایشگر را تغییر داد اما در مجموع هنوز هم نور صفحه نمایش حتی با کم‌ترین شدت زیاد است!!!. با این اوصاف، اگر در جاهایی که نور کافی وجود نداشت، بودید و می‌خواستید ببینید ساعت چند است، باید خود را آماده مشاهده یک صفحه نمایش بسیار نورانی کنید.

باتری

آنر مدعی شده که باتری این محصولش تا 14 روز دوام خواهد آورد اما نمی‌توان به این ادعا اعتماد کرد. زمانی که تنظیم می‌کنید که دیگر اعلانات در این ساعت به نمایش درنیایند و فقط می‌خواهید از این وسیله برای مشاهده ساعت و ضربان قلب استفاده کنید، دوام باتری به 5 روز خواهد رسید.

به منظور اینکه بتوان با یک بار شارژ، این ساعت را به مدت 2 هفته روشن نگه داشت، باید همه گزینه‌ها یعنی سنسورها و اتصالات خاموش شوند. با انجام چنین کاری، تنها چیزی که در اختیار خواهید داشت، یک دست‌بند است که برای به کارگیری تمام قابلیت‌ها باید با آن مکالمه داشته باشید که رقم زدن این اتفاق محال است زیرا این دست‌بندها چنین قابلیتی ندارند.

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند Honor Band 5

جمع‌بندی

در نهایت، بد نیست بگوییم که هنگام خرید آنر بند 5 باید چند نکته را در نظر بگیرید. مثلاً، این ساعت می‌تواند فعالیت‌های ورزشی را بررسی کند و ظاهر مدرن و جذاب و قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد. با توضیحات داده شده و با توجه به قیمت نسبتاً پایین، این محصول آنر واقعاً از ارزش خرید بالایی برخوردارست.

خرید لوازم جانبی مچ بند هانر بند 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *