نقد و بررسی هدفون شیائومی رد می airdots

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌های شیائومی Redmi AirDots

هدفون‌های بیسیم به خاطر کاربرد زیادی که دارند، روزبه‌روز در حال محبوب‌تر شدن هستند و از آن جایی که به افراد اجازه می‌دهند به راحتی انواع فایل‌ها و کتاب‌های صوتی، پادکست‌ها و سایر محتواها را بشنوند جزو پرفروش‌ترین محصولات بازار به شمار می‌روند. حالا شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی سعی کرده‌اند در زمینه تولید هدفون‌های بسیم نیز فعالیت کنند. امروزه اگرچه اپل بهترین کمپانی فروشنده این وسایل به شمار می‌رود ولی هر کسی حاضر نمی‌شود بابت خرید یک جفت هدفون چند میلیون پول بپردازد.

با در نظر گرفتن این موضوع و با توجه به نیاز بازار، شیائومی هدفون‌های مخصوص به خودش یعنی Redmi AirDots را معرفی کرده و می‌خواهد آنها را با قیمت کمتری به فروش برساند. اما آیا واقعاً این هدفون‌ها می‌توانند با ایرپادز اپل رقابت کنند؟ با تبلت‌فون همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

طراحی و کیفیت ساخت

اگر قیمتی که شیائومی برای این محصولاتش در نظر گرفته را به یاد بیاورید و همزمان به این هدفون‌ها نگاهی بیندازید، مطمئناً از جنس بدنه و شیوه طراحی آنها شگفت‌زده خواهید شد. با خرید شیائومی Redmi AirDots یک قاب به دست شما می‌رسد که بسیار زیبا است و در مواقعی که از هدفون‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌تواند آنها را شارژ کند. با باز کردن درب این قاب محافظ می‌توانید هدفون‌های بیسیمی را بیرون بیاورید که با آهنرباهای کوچکی در آن جای گرفته‌اند.

نقد و بررسی هدفون شیائومی رد می airdots

ظاهر این محصولات شیائومی شبیه مستطیل با گوشه‌های گرد می‌باشد و وقتی آنها را در گوش خود قرار می‌دهید تقریباً یک زاویه 45 درجه‌ای را تشکیل می‌دهند. این یعنی زمانی که در حال استفاده از آنها هستید، قسمتی از هدفون‌ها در گودی اولیه گوش جای می‌گیرد.

برای اینکه وزن آنها زیاد نشود و کمتر آنها را لمس کنید، کمپانی چینی تنها یک دکمه در بالای این هدفون‌ها قرار داده است. از آن‌جایی که دکمه مذکور تمام قسمت بالایی هدفون‌ها را می‌پوشاند، پیدا کردنش کار سختی نیست. هر کدام از این وسایل به یک چراغ LED در پایین مجهز شده تا وقتی شارژ کافی نداشتند به رنگ قرمز درآید و وقتی آمادگی جفت شدن با گوشی را دارند، سفید شود.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، برای ساخت بدنه این هدفون‌ها از پلاستیک استفاده شده است به همین دلیل وزن بسیار کمی دارند هرچند ممکن است هر کسی در نگاه اول فکر کنید ارزان قیمت و بی‌کیفیت هستند. دیگر نکته‌ای که در مورد این هدفون‌ها وجود دارد این است که تکنولوژی ضد آب بودن در آنها زیاد قوی نیست و با توجه به تأییدیه IPX4 که دریافت شده، این وسایل تنها در برابر قطرات آب مقاومت خواهند داشت. البته نقاط ضعفی که گفتیم نباید مانع بدبینی شما شوند زیرا در مجموع کیفیت ساخت و جنس بدنه این هدفون‌ها فوق‌العاده است.

کیفیت صدا و ویژگی‌ها

از آن جایی که این هدفون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کاملاً درون گوش قرار گیرند، مطمئناً صدای بیس پخش شده از آنها کیفیت خوبی خواهد داشت و فرکانس آن نیز بالا خواهد بود. در این بین باید حواستان باشد که در حفره گوش جابه‌جا نشوند زیرا اگر چنین اتفاقی افتاد، امکان دارد کیفیت صدا فرق کند. افرادی که نسبت به اندازه هدفون‌ها حساس هستند نباید نگران باشند زیرا کمپانی سازنده برای نوک آنها سه نوع پوشش عرضه کرده تا چنان‌چه کسی می‌ترسد این وسایل از گوش او بیرون بیفتند، بتواند سراغ بزرگ‌ترین پوشش‌ها برود.

نقد و بررسی هدفون شیائومی رد می airdots

به خاطر بهره‌مندی از تکنولوژی بلوتوث 5.0 که در هدفون‌ها وجود دارد، فرآیند جفت کردن آنها با گوشی یا تبلت بسیار ساده است به طوری که همه دستگاه‌ها این محصولات شیائومی را خیلی سریع خواهند شناخت. نکته جالب اینکه وقتی این هدفون‌ها را از قاب شارژر بیرون می‌آورید، به صورت خودکار به دستگاهی که قبلاً وصل بودند، متصل خواهند شد.

البته در این بین ممکن است برخی اوقات مشکلات جزئی به وجود بیاید اما نگه داشتن دکمه تعبیه شده روی آنها فرآیند جفت کردن را بار دیگر آسان خواهد کرد.

یک از نقاط قوت این هدفون‌ها فاصله‌ای است که پوشش می‌دهند. چنان‌چه این محصولات شیائومی را در گوش خود گذاشتید و به اندازه 10 متر از گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و یا هر وسیله دیگری که به آن وصل شده‌اند دور شدید، همچنان صدای فایل صوتی در حال پخش را خواهید شنید اما موضوع چندان پایدار نیست زیرا اگر این فاصله 11 متر شد، اتصال به احتمال زیاد صدا قطع خواهد گردید.

میکروفون‌های به کار رفته در این هدفون‌ها شمار را قادر خواهد ساخت تا هم تماس برقرار و هم تماس‌ها را دریافت کنید. در آزمایش‌های انجام شده، شخصی که این هدفون‌ها را پوشیده بود عنوان کرد که صداها به گونه‌ای شنیده می‌شدند که گویا طرف مقابل در فضای باز ایستاده است ولی در عوض کیفیت آنها بسیار شفاف و واضح بود.

دکمه‌های کنترل‌کننده موجود روی هدفون‌ها کارهای دیگری هم انجام می‌دهند. برای مثال، یک بار ضربه زدن روی آنها باعث خواهد شد تا تماس برقرار شده قطع یا دریافت شود و یا فشردن به مدت طولانی‌تر منجر به رد کردن یک تماس دریافتی خواهد گردید. به علاوه، چنان‌چه تماسی در جریان نباشد، با یک ضربه روی این دکمه‌ها می‌توانید فایل‌های صوتی در حال اجرا را متوقف کنید و یا دو بار روی آنها ضربه بزنید تا دستیار هوشمند موجود در گوشی فعال گردد.

دوام باتری

با یک بار شارژ کامل این هدفون‌ها می‌توانید به مدت 4 ساعت 30 دقیقه به فایل‌های صوتی مدنظر خود گوش دهید. سرعت شارژ این وسایل توسط قاب همراه نیز نسبتاً قابل قبول می‌باشد به طوری که در عرض 1 ساعت باتری آنها پر خواهد شد. خودِ قاب شارژر نیز به چند ساعت نیاز دارد تا کامل پر شود و اگرچه شاید از نگاه شما این مدت زیاد بیاید ولی با همین قطعه قادر خواهید بود هدفون‌ها را حداقل سه بار شارژ کنید.

نقد و بررسی هدفون شیائومی رد می airdots

جمع‌بندی

هدفون‌های شیائومی Redmi AirDots عملکرد فوق‌العاده و ظاهر بسیار جذابی دارند و با قیمت مناسبی که برایشان تعیین شده مطمئناً طرفداران زیادی پیدا خواهند کرد. کیفیت صدایی که از آنها پخش می‌شود شفاف و واضح بوده و فرآیند وصل کردنشان به رایانه یا هر وسیله‌ای که اتصال بلوتوثی دارد نیز بی‌دردسر است. ضمناً دوام باتری 4 ساعت و نیمی یعنی اینکه به مدت یک روز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

البته درست است که دکمه زیادی روی آنها وجود ندارد و حتی دکمه کاهش و افزایش صدا نیز به کار نرفته است ولی سادگی از ویژگی‌های بارز شیائومی Redmi AirDots به شمار می‌رود. کمپانی چینی در یک سال اخیر نشان داده می‌تواند محصولات باکیفیتی را با قیمت مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار دهد و حالا با این هدفون‌ها بار دیگر نشان داده به درستی دارد در مسیری که تعیین کرده پیش می‌رود.

نظر نهایی

شیائومی بار دیگر به مشتریان نشان داد که نیازی نیست بابت خرید بهترین محصولات پول زیادی بپردازند. در واقع هدفون‌های Redmi AirDots این شرکت هم بیانگر همین موضوع می‌باشند. این وسایل به خوبی در گوش کاربران قرار می‌گیرند و اصلاً این‌گونه به نظر نخواهد آمد که گویا آویزان هستند!!!.

نقد و بررسی هدفون شیائومی رد می airdots

همه امکانات به کار رفته در این وسایل حکایت از سادگی آنها دارد. برای مثال، فرآیند جفت کردن با گوشی یا تبلت، دکمه و شیوه طراحی دال بر ادعای مطرح شده هستند. البته نقاط ضعف این هدفون‌ها نیز نبود دکمه کاهش و افزایش صدا و ضعف تأییدیه ضد آب می‌باشد اما به طور کلی محصولی که شیائومی تولید کرده مشتری‌پسند و خیره‌کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *