نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ Endurance Jump JBL

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ Endurance Jump JBL

شرکت آمریکایی JBL تا کنون توانسته حتی با حضور کمپانی‌های قدر دنیای تکنولوژی باز هم در عرصه تولید هدفون‌های بیسیم نامی برای خودش دست و پا کند. این برند محبوب با محصولات ضد آب و البته مقرون به صرفه‌ای که ساخته مشتریان زیادی پیدا و این فرصت را پیدا کرده تا با کیفیت صدای خوبی که از هدفون‌ها به گوش افراد می‌رساند، همچنان به رشد خودش ادامه دهد. حالا باید دید آیا هدفون‌های مدل Endurance Jump این شرکت هم می‌توانند ادامه‌دهنده راه تولیدات پیشین این کمپانی باشند یا خیر؟. با تبلت‌فون همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

طراحی

همچون دیگر محصولات JBL، رنگ‌بندی هدفون‌ Endurance Jump او نیز کامل بوده و به خاطر شیوه طراحی گردن‌بند مانند خود تنها افراد خاصی دنبال آنها خواهند رفت. البته ظاهر این هدفون‌ها در مقایسه با ایرپادهایی که درون گوش جای می‌گیرند بزرگ‌تر می‌باشد ولی باز هم به کاربران این اطمینان خاطر را خواهند داد که ایمنی و ثبات آنها زیاد خواهد بود. این وسایل از سیستم TwistLock کمپانی JBL بهره می‌برند تا وقتی افراد آنها را می‌پوشند خیالشان راحت بوده و به هیچ عنوان از گوش بیرون نیفتند تا انتخاب ایده‌آلی برای ورزش‌کاران در باشگاه‌ها باشند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ Endurance Jump JBL

نوعی قفل ثانویه و کوچک بر روی هدفون‌ها جای‌گیری کرده که بیشتر به افزایش ثبات آنها کمک می‌کند و باعث می‌شود که به صورت خودکار، هنگام پوشیدن هدفون‌ها صداها قطع یا وصل شوند. این قابلیت در زمان‌هایی که می‌خواهید پیش از پوشیدن این وسایل، آنها را با دستگاه دارای اتصال بلوتوثی وصل کنید آزاردهنده خواهد بود.

ضربه زدن روی پوشش بیرونی هدفون سمت راست که یک دکمه حساس به لمس روی آن قرار گرفته، موسیقی‌ها را اجرا یا متوقف کرده و کمک می‌کند تا به تماس‌های دریافتی پاسخ داده شود. دو بار ضربه زدن روی این قسمت آهنگ بعدی را رد و سه بار ضربه زدن آهنگ قبلی را رد خواهد کرد. شدت صدا را نیز می‌توانید با کشیدن انگشتان روی همین قسمت کم یا زیاد کنید. البته این اتفاق همیشه آن‌طور که انتظار دارید رخ نخواهد داد زیرا ممکن است بعضاً به صورت ناخواسته آهنگی را اجرا یا قطع نمایید. با این وجود، پس از گذشت زمان به این روش عادت خواهید کرد و بعید است از این نظر مشکلی برایتان ایجاد گردد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ Endurance Jump JBL

دریافت تأییدیه IPX7 برای این هدفون‌ها یعنی اینکه می‌توانید آنها را تا عمق 1 متری به زیر آب ببرید بنابراین در برابر تعریق بدن، باران و رطوبت و حتی شستشو مقاوم خواهند بود. همان‌طور که اشاره کردیم، امکان استفاده از این هدفون‌ها در زیر آب نیز وجود دارد ولی چنان‌چه تصمیم گرفتید از مموری کارت قرار گرفته در این وسایل به نام Endurance Dive که تقریباً 20 دلار قیمت دارد استفاده نکنید، باید یک اسپیکر بلوتوثی در نزدیکی خود داشته باشید تا در زیر آب هم همچنان به آهنگ‌ها گوش دهید.

مانند دیگر هدفون‌های بازار، همراه با این محصولات JBL نیز سه سرپوش سیلیکونی، یک کابل میکرو USB و یک کیسه محافظ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ Endurance Jump JBL

کیفیت میکروفون به کار رفته در این وسایل خوب است بنابراین وقتی صدای خود را ضبط می‌کنید به خوبی متوجه خواهید شد چه چیزهایی گفته‌اید هرچند در مجموع صدا با کمی لرزش همراه است که البته رخ دادن چنین اتفاقی کاملاً انتظار می‌رفت زیرا میکروفون موجود در هدفون‌های مقرون به صرفه معمولاً همین مقدار کیفیت دارد.

دوام باتری

کمپانی سازنده تخمین زده که دوام باتری این محصولاتش به 8 ساعت خواهد رسید حال آن‌که با 10 دقیقه شارژ این وسایل می‌توانید به مدت 1 ساعت آهنگ گوش کنید. لازم به ذکر است که با توجه به شیوه استفاده از این هدفون‌ها، اعداد و ارقام اعلام شده متفاوت خواهند بود.

عملکرد

با وجود درایور 10 میلی‌متری درون هدفون‌ها، فرکانس صدا حداقل 20 هرتز و حداکثر 20 کیلوهرتز خواهد بود. در آهنگ‌هایی که صدای بیس بیشتر شنیده می‌شود، عمق صدای بم زیاد می‌باشد و حتی با افزایش شدت صوت و رساندن آن به حداکثر میزان، باز هم کیفیت صدای بیس کاهش نمی‌یابد و در شدت صوت متوسط هم انحرافی به وجود نمی‌آید و این‌گونه به نظر خواهد آمد که گویا یک اسپیکر ساب‌ووفر در این هدفون‌ها حضور دارد. خوش‌بختانه در مجموع، باید نسبت به کیفیت بالای صدای بم در چنین هدفون‌های مقرون به صرفه‌ای رضایت داشته باشیم.

در آهنگی که صدای بیس کمتر شنیده شده و برای تولید آنها از آلات موسیقی استفاده می‌شود، کیفیت کلی صدا در حد تعادل خواهد بود هرچند صدای طبل‌ها کمی از حالت طبیعی خود خارج شده ولی قدرت‌شان را حفظ می‌کنند. خوش‌بختانه JBL می‌داند که چگونه باید تعادل میان صداهای شدید و معمولی را به وجود بیاورد به همین دلیل کیفیت صدای شنیده شده در چنین آهنگ‌هایی بسیار عالی خواهد بود. ضمن اینکه شفافیت صداهای تولید شده توسط گیتار نیز مانند شفافیت موجود در سایر صداها می‌باشد. البته شاید نتوانیم وضوح صداهای شدید را زیاد بدانیم ولی به طور کلی شفافیت آنها با افت روبه‌رو نمی‌شود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ Endurance Jump JBL

در صداهایی که با استفاده از نرم‌افزارهای ویرایشگر افکت‌های مختلف به آنها اضافه شده، کیفیت صدا در بالاترین سطح خود قرار داشته و ایده‌آل می‌باشد و صداهایی که عمق زیادی دارند هم به یک‌باره به سمت بیرون پرتاب می‌شوند. صداهای بم با قدرت زیادی به گوش می‌رسند و افکت‌های صوتی ایجاد شده نیز بر افزایش نیروی این صداها تاثیرگذارند. عملکرد کلی این هدفون‌ها برای گوش دادن به چنین آهنگ‌هایی، معمولی رو به بالاست و شفافیت زیادی دارد اما در برخی اوقات صدایی شبیه صدای سوت شنیده می‌شود.

در آهنگ‌هایی که به صورت گروهی خوانده شده، صداهای ضعیف و نسبتاً ضعیف شدیدتر به گوش می‌رسند به طوری که در بعضی وقت‌ها فکر می‌کنید ابزار موسیقی نزدیک هدفون قرار گرفته‌اند در حالی که صدای ایجاد شده از وسایلی نظیر سازهای بادی، نخ‌های گیتار و آوازها شدید هستند. با این حساب، نمی‌توانیم بگوییم که صداهای شنیده شده طبیعی می‌باشند ولی اگر شما هم طرفدار صداهای بم و زیر هستید، خرید هدفون‌ Endurance Jump JBL انتخاب درستی خواهد بود.

جمع‌بندی

صدای بیس شنیده شده از طریق این محصولات JBL آن‌قدر باکیفیت و متعادل است که به سختی می‌توان برای آنها رقیبی پیدا کرد که همین مقدار قیمت داشته باشند. به خاطر بهره‌مندی از تأییدیه IPX7، کاربران می‌توانند این وسایل را تا عمق 1 متری به زیر آب ببرند. به عبارت دیگر، ورزش‌کاران حرفه‌ای باید از وجود چنین هدفون‌هایی در بازار خوشحال باشند. جدای از عملکرد پر نوسان قفل کوچک قرار گرفته روی هدفون‌ها، مشکل دیگری در این وسایل پیدا نمی‌شود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون‌ Endurance Jump JBL

نقاط قوت

  • توانایی زیاد در پخش صداهای بیس
  • عمق زیاد در پخش صداهای شدید
  • ضد آب
  • ایمنی بالا

نقاط ضعف

  • عملکرد سینوسی قفل قرار گرفته روی هدفون که باعث می‌شود به صورت اشتباهی دکمه‌های پاور یا کاهش و افزایش صدا فشار داده شود
  • کیفیت صدای نامناسب برای طرفداران موسیقی‌های طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *