نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

پس از آنکه ایالات متحده برند زیرمجموعه هواوی یعنی آنر را تحریم کرد و باعث کاهش فروش گوشی‌های هوشمند او در بازارهای جهانی شد، این شرکت با حضوری پررنگ‌تر در بازار لوازم جانبی بر آن شد تا جبران مافات کند. یکی از جدیدترین محصولاتی که آنر معرفی کرده، هدفون آنر مجیک ایربادز (Honor Magic Earbuds) است که پیش از این در چین با عنوان فلای‌پادز 3 (FlyPods 3) شناخته می‌شد و در برخی از کشورها هم آن را با عنوان هواوی فری‌بادز 3 آی (Huawei Freebuds 3i) می‌شناسند. حالا امروز در تبلت‌فون می‌خواهیم این هدفون را به صورت تخصصی بررسی کنیم.

 

طراحی

نمونه آبی رنگ آنر مجیک ایربادز ظاهر بسیار مدرنی دارد و علاوه بر اینکه نسبت به سایر هدفون‌های بیسیم بازار متفاوت‌تر است، از فاصله‌های دور نیز می‌توان آن را شناخت. به علاوه، یک لوگوی بزرگ آنر هم روی در قاب شارژر حک شده تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

قاب شارژر این هدفون اگرچه بیضی شکل است اما می‌توان گفت که ته مایه آن به مستطیل نیز می‌زند. همچنین، درون آن آهنرباهای قدرتمندی تعبیه شده تا از اینکه آنر مجیک ایربادز به خوبی در جای خود قرار می‌گیرد، اطمینان حاصل شود.

یکی از نکاتی که احتمالاً سبب نارضایتی شما خواهد شد، نحوه قرارگیری نامتوازن دو هدفون درون قاب می‌باشد زیرا با شکلی که آنها را در گوش می‌گذاریم کاملاً متفاوت است. بر این اساس، باید مدتی این هدفون را بپوشید تا با روش پوشیده شدن آن آشنا شوید.

نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

روی قاب شارژر، دو چراغ LED وجود دارد که یکی در جلو و دیگری در کنار و میان دو هدفون است. به علاوه، در پشت یک پورت USB-C به چشم می‌خورد تا برای شارژ کردن استفاده گردد. سرعت شارژ باتری آنر مجیک ایربادز به 5 وات می‌رسد؛ به عبارت دیگر، با هر شارژری می‌توان این وسیله را شارژ کرد. در کنار درگاه شارژر، یک دکمه برای جفت‌سازی هدفون با دستگاه‌های دیگر تعبیه شده اما تنها زمانی کار می‌کند که درب قاب باز است. پس از گذشت سه ثانیه، این هدفون آماده جفت‌گیری با گوشی، رایانه، لپ‌تاپ و یا هر وسیله دیگری از طریق اتصال بلوتوث خواهد بود.

 

کیفیت صدا

شیوه طراحی و ظاهر، به راحتی می‌تواند شما را حیرت‌زده کند اما نکته مهمتر در مورد هر هدفونی، کیفیت صداست. آنر در هر کدام از این هدفون‌ها یک درایور 10 میلی‌متری قرار داده تا صداها با وضوح بیشتری پخش شوند. اصوات شنیده شده در همه فرکانس‌ها متعادل خواهند بود اما این به معنای کیفیت بالای آنها نیست. مشکل اصلی را صداهای بیس به وجود می‌آورند زیرا گویا در شدیدترین صداها اصلاً بیس احساس نمی‌شود و در بعضی موارد آهنگ‌ها، موسیقی‌ها و . . . تحریف خواهند شد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

با توضیحات داده شده، آنر مجیک ایربادز مناسب کسانی خواهد بود که می‌خواهند از دست هدفون‌های سیمی راحت شوند اما در مجموع صداهای بیس هنگام پخش پادکست‌ها، برقراری تماس و یا مشاهده فیلم‌ها زیاد شنیده نخواهند شد و مشکلی به وجود نخواهند آورد.

دیگر مزیت استفاده از هدفون‌های بیسیم این است که دیگر نیازی نخواهد بود تا گوشی را از جیبتان بیرون بیاورید. روی هر کدام از آنر مجیک ایربادز یک سنسور حساس به لمس به کار رفته که دو بار ضربه زدن روی آن موسیقی‌ها را پخش یا متوقف و نگه داشتن انگشت روی آن گزینه نویز کنسلینگ را خاموش و روشن خواهد کرد. البته زمانی که تماسی برقرار می‌کنید، این هدفون به صورت اتوماتیک روشن می‌شود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

یک نکته دیگر، به عملکرد آنر مجیک ایربادز حین برقراری تماس مربوط می‌شود. در هر کدام از هدفون‌ها دو میکروفون اکسترنال قرار گرفته که همراه با میکروفون سومی که در کنار حضور یافته کار می‌کنند. روی کاغذ، انتظار می‌رود این میکروفون‌ها بتوانند تشخیص دهند که صداها از کجا می‌آیند و نویزهای پس‌زمینه را نیز از بین ببرند.

در عمل اما، این میکروفون‌ها در جای مناسبی قرار نگرفته‌اند و متأسفانه آنر مجیک ایربادز صداهای سایر اشخاص را می‌شنود و عجیب‌تر آنکه روی آنها تمرکز می‌کند؛ این یعنی تماس گرفتن با این محصول کمپانی زیرمجموعه هواوی در مکان‌های شلوغ چندان ایده‌آل نخواهد بود. در شرایط فعلی که همه باید ماسک بزنند نیز پوشیدن این هدفون کار سختی است چرا که قد بلند آن مزاحمت ایجاد خواهد کرد.

 

دوام باتری

آنر می‌گوید که مجیک ایربادز می‌تواند با یک بار شارژ و روشن بودن گزینه نویز کنسلینگ 3 ساعت دوام بیاورد و در صورت خاموش کردن آپشن مذکور نیز دوام آنها 30 دقیقه بیشتر خواهد شد. این در حالی است که کمپانی چینی پیشنهاد کرده شدت صدا روی 50 درصد تنظیم شده باشد تا این نتایج حال شود اما برخی‌ها توانسته‌اند با رساندن شدت صدا به 100 درصد هم این نتیجه را کسب کنند. به طور کلی به ندرت پیش می‌آید که کسی بیشتر از سه ساعت هدفون را بیرون از قاب شارژر بگذارد بنابراین دوام آنر مجیک ایربادز بیش از اینها خواهد شد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

قاب شارژر یک باتری 415 میلی‌آمپری دارد که طبق ادعای آنر، شما را قادر خواهد ساخت به مدت 14.5 ساعت به فایل‌های صوتی گوش دهید؛ این یعنی با قاب آنر مجیک ایربادز، دوام هدفون‌ها سه برابر می‌شود.

 

جمع‌بندی

تقاضاها برای خرید هدفون‌های بیسیم روزبه‌روز در حال بیشتر شدن است بنابراین اصلاً جای تعجب ندارد که می‌بینیم آنر نیز به این بازار ورود کرده است. البته به خاطر اینکه این برند بیش از یک سال قبل جک هدفون 3.5 میلی‌متری را از گوشی‌های پرچمدارش حذف کرد، پیش از اینها انتظار می‌رفت مجیک ایربادز معرفی شوند.

نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

به هر ترتیب، این هدفون کارایی زیادی دارد و انتظارات ما را برآورده می‌کند و از همه مهمتر، بسیار جذاب است. با این وجود، کیفیت صدا معمولی بوده و نسبت به چیزی که از ایرپادز پرو اپل می‌شنویم بسیار ضعیف‌تر است اما آنر به صورت هوشمندانه اینها را تولید کرده تا متقاضیان هدفون‌های مقرون به صرفه را به خرید آنها ترغیب کند.

آنر مجیک ایربادز به خوبی زیر 100 یورو قیمت خورده اما امکان دارد برخی اوقات و با برگزاری جشنواره‌های مختلف ارزان‌تر هم فروخته شود. از طرفی، ممکن است با خرید بعضی گوشی‌ها بتوان این هدفون را به صورت رایگان دریافت کرد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون آنر مجیک ایربادز

حتی اگر شما گوشی هواوی یا آنر ندارید، باز هم مجیک ایربادز می‌تواند یک هدفون بیسیم عالی باشد که انتظارات افرادی که به پادکست‌ها گوش می‌دهند و ویدیو تماشا می‌کنند را برآورده خواهد نمود. حال به این مزایا، ظاهر مدرن و جذاب را نیز اضافه کنید تا متوجه دلیل فوق‌العاده بودن این وسیله بشوید.

در پایان اشاره کنیم که چنان‌چه موسیقی زیاد گوش می‌دهید و فایل‌های صوتی که دارید کیفیت بالایی دارند، بهتر است گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرید اما توجه داشته باشید که به سختی می‌توان هدفون بیسیمی را پیدا کرد که به این اندازه قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *