نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

تولید هدفون بیسیم امروزه پس از صنعت گوشی‌های هوشمند به دومین حوزه پرطرفدار تبدیل شده و شرکت‌های سازنده نیز سعی کرده‌اند برای ساخت این وسایل از بهترین قطعات بهره ببرند. یکی از جدیدترین موارد این صنعت هدفون Amazfit PowerBuds می‌باشد که مجهز به شمارنده ضربان قلب است.

در واقع این وسیله اولین هدفون بیسیم ساخته شده توسط شرکت Amazfit به عنوان برند زیرمجموعه شیائومی می‌باشد که در زمینه تولید وسایل پوشیدنی تبحر دارد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

هدفون مورد بحث ما تا کنون به سه رنگ مشکی، زرد و سفید تولید شده و روی مورد دوم نوعی پوشش دو رنگی وجود دارد. البته نمونه‌ای که برای نوشتن این مقاله استفاده شده مشکی است که به خاطر شیوه طراحی جذابی که دارد، مانند سایر رقبا مات نیست.

قاب شارژر این وسیله شبیه قاب شارژر شیائومی ایرداتس (Xiaomi AirDots) است ولی از نظر طراحی می‌توان آن را با نمونه مربوط به گلکسی بادز (Galaxy Buds) هم مقایسه کرد. آمازفیت می‌توانست قطعه ریزی که به کاربران کمک می‌کند تا درب قاب را باز کنند را بهتر طراحی نماید زیرا این قطعه ضخامت کافی را ندارد و از آن جایی که هر دو قسمت قاب با یکدیگر برابرند، ممکن است بسیاری از دفعات بالا و پایین آن را اشتباه بگیرید.

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

صرف‌نظر از نکته گفته شده، درب قاب هدفون به وسیله آهنرباهای قوی بسته می‌شود و این یعنی نباید نگران افتادن وسایل درون آن باشید. آمازفیت سعی کرده نوعی حفره مغناطیسی در قاب قرار دهد تا ثبات هدفون بیشتر شود. قدرت این آهنرباها آن‌قدر زیاد است که اجازه افتادن محصول شرکت زیرمجموعه شیائومی را نمی‌دهد.

شرایط به‌گونه‌ای پیش خواهد رفت که قرار دادن هدفون درون قاب کوچک و باز کردن درب آن به کار سختی تبدیل خواهد شد. به علاوه، از آن جایی که Amazfit PowerBuds با ثبات بسیار زیادی درون قاب قرار می‌گیرند، شاید بعضی وقت‌ها اصلاً دلتان نخواهد آن را به سر جای خودش برگردانید.

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

این هدفون با اندازه 9 میلی‌متری نمی‌تواند بسیار بزرگ باشد و همین باعث خواهد شد تا صداهایی که می‌شنوید ضعیف به نظر برسند. البته اپلیکیشن Amazfit کمک خواهد کرد تا بتوانید شدت آنها را افزایش بیشتر کنید. این کار را نیز می‌توانید یا با انتخاب یکی از نمایه‌های از پیش تعیین شده و یا خودتان را انجام دهید. با این حال، موسیقی گوش‌دهندگان حرفه‌ای ناراحت خواهند شد زیرا تنها یک تنظیمات وجود دارد بنابراین اگر می‌خواهید به چندین نوع آهنگ گوش دهید، متوجه تفاوت زیادی نخواهید شد.

صدای تماس‌های صوتی دریافتی با کیفیت بسیار زیادی به گوش شما می‌رسند. با توجه به اینکه Amazfit PowerBuds مخصوصاً تولید شده‌اند تا افراد از آنها برای برقراری تماس استفاده کنند، بعید است کسی از این نظر با آنها به مشکل بخورد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

دیگر ویژگی این هدفون، سنسور شمارنده ضربان قلب می‌باشد که در قطعه سمت راستی حضور یافته و باعث می‌شود Amazfit PowerBuds به یکی از لوازم جانبی خاص و منحصربفرد تبدیل گردد. این حسگر دارای دو فتوپلتیسموگرام (تغییر حجم‌سنجی نوری) اپتیکال است که درست مانند سایر سنسورهای موجود در دستبندهای هوشمند کار می‌کند.

در اینجا اما، تنها زمانی حسگر نامبرده روشن می‌شود که فعالیتی در حال انجام است. به نوعی این اتفاق منطقی می‌باشد چرا که خیلی کم پیش می‌آید کسی هدفون را همیشه در گوش خود بگذارد بنابراین شمارش دائمی ضربان قلب فایده چندانی ندارد.

برای اینکه ببینیم این سنسور Amazfit PowerBuds چگونه کار می‌کند، بد نیست آن را کنار شیائومی می بند 4 قرار دهیم چرا که هر دو محصول توسط کمپانی چینی ساخته شده و هر دو از یک موتور بهره می‌برند. با بررسی داده‌های به دست آمده به راحتی می‌توانید متوجه شوید که هدفون بیسیم آمازفیت اطلاعات دقیق‌تری از قلب‌تان در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی از دلایل این اتفاق آن است که پوسته بیرونی هدفون مورد بحث ما بسیار نازک می‌باشد و همین به سنسور اجازه می‌دهد تا دقت بیشتری داشته باشد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

در دنیای هدفون‌های بیسیم، دوام باتری یک فاکتور بسیار مهم به حساب می‌آید و خوش‌بختانه محصول آمازفیت هم توانست در این قسمت سربلند بیرون بیاید. قاب همراه با این وسیله دارای باتری 450 و هر هدفون هم باتری 55 میلی‌آمپر بر ساعت دارد. روی کاغذ، Amazfit PowerBuds می‌تواند به مدت 8 ساعت دوام بیاورد ولی بعید است کسی بتواند چنین زمان طولانی هدفون در گوشش بگذارد.

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

این هدفون دارای نوعی پوشش لمسی است که اجازه می‌دهد افراد بتوانند با لمس آن فایل‌های صوتی را متوقف یا اجرا کنند. یک قابلیت نویزگیر هم وجود دارد که آمازفیت آن را Thru Mode نامیده و دو بار ضربه زدن روی هر هدفون باعث فعال شدن آن خواهد شد و اجازه نخواهد داد صداهای اطراف به گوش ما برسند. البته می‌توان از درون تنظیمات این شیوه ناوبری را تغییر داد.

نرم‌افزار مربوط به Amazfit PowerBuds همان جایی است که از طریق آن می‌توانید ویژگی‌ها، داده‌ها و تنظیمات این هدفون را بررسی کنید اما در مجموع پیچیدگی‌های زیادی دارد زیرا بسیاری از قابلیت‌ها مخفی شده‌اند و بررسی فعالیت‌های پیشین هم یک فرآیند بسیار طولانی خواهد بود.

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

اگر هدفون PowerBuds تنها محصول شرکت آمازفیت است که در اختیار دارید، اکثر اوقات با پیام نبود داده و در دسترس نبودن اطلاعات مواجه خواهید شد. هوم اسکرین اپلیکیشن نامبرده در واقع مخصوصاً برای دستبندها و ساعت‌های هوشمند طراحی شده بنابراین برای هدفون‌ها هیچ کارایی ندارد و تنها در گوشه بالا سمت راست آن یک آیکون شبیه گل وجود دارد که با لمس آن می‌توانید تمام داده‌های به دست آمده از هدفون را مشاهده کنید.

دومین پنجره Enjoy است که ظاهر آشنایی دارد ولی امکان استفاده از گزینه‌های موجود در آن فراهم نیست یعنی نمی‌توان ساعت هشداری تنظیم کرد. تنها کاری که برای ما انجام می‌دهد آن است که ارتباطمان با کسانی که محصولات آمازفیت خریده‌اند را برقرار می‌نماید. یک بخش دیگر به نام Profile هم مشاهده می‌شود که تنظیمات مربوط به نمایه شخصی نظیر افزایش دهنده صداها، بروزرسانی‌ها و . . . را در خود جای داده است.

نقد و بررسی تخصصی هدفون شیائومی Amazfit PowerBuds

Amazfit PowerBuds کمتر از 100 دلار قیمت خورده‌اند و با توجه به دوام باتری طولانی‌مدت و سنسور شمارنده ضربان قلبی که دارند، انتخاب بسیار خوبی برای کاربران به شمار می‌آیند.

اگر نمی‌خواهید از هدفونی که می‌خرید حین ورزش کردن استفاده کنید و برنامه‌ای هم برای بهره‌مندی از سنسور شمارنده ضربان قلب ندارید، بهتر است سراغ هدفون دیگری بروید که اپلیکیشن ساده‌تری دارد. در غیر این صورت چنان‌چه به دنبال هدفون بیسیمی هستید که به درد ورزشکاران خورده و امکانات متعددی دارد، خرید Amazfit PowerBuds همان کاری است که باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *