نقد و بررسی ساعت هوشمند Amazfit Bip U

نقد و بررسی ساعت هوشمند Amazfit Bip U

نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند Amazfit Bip U

هوامی در سال 2020 سه ساعت هوشمند Amazfit از سری Bip رونمایی کرد که عبارتند از آمازفیت بیپ اس ( Amazfit Bip S )، آمازفیت بیپ اس لایت ( Amazfit Bip S Lite ) و آمازفیت بیپ یو ( Amazfit Bip U ). در مطلب امروز تبلت فون قصد داریم به‌صورت نقد و بررسی تخصصی ساعت هوشمند Amazfit Bip U را ارائه دهیم. مطمئناً شاخص‌ترین مورد در میان سه ساعتی است که از آنها نام بردیم زیرا شیوه طراحی متفاوت‌تری داشته و حالا دیگر نمایشگر انعکاس‌دهنده و بازتابش‌دهنده که پیشتر مهمترین ویژگی محصولات این خط تولید بود را در خود ندارد.

این‌بار به منظور جبران مافات، امیزفیت بیپ یو چندین ویژگی بهتر نسبت به دیگر همنوعان خود دارد. در ادامه می‌خواهیم ببینیم آیا این قابلیت‌ها به‌گونه‌ای هستند که این خرید ساعت هوشمند Amazfit Bip U را به یک محصول با ارزش خرید بالا تبدیل کنند یا خیر. با ما همراه باشید.

طراحی ساعت هوشمند Amazfit Bip U

آمازفیت بیپ یو با وزن 31 گرمی خود بسیار سبک است به همین دلیل هنگام انجام دادن فعالیت‌های ورزشی یا خوابیدن در شب، با پوشیدن آن احساس راحتی خواهید کرد. بدنه اصلی این وسیله از جنس پلی کربنات ساخته شده و بندهای 20 میلی‌متری قابل تعویض و جدا شونده آن هم از جنس سیلیکون هستند. ضمن اینکه می‌توان طول آنها را بین 76 تا 118 میلی‌متر کوتاه یا بلند کرد. این بندها بسیار نرم و راحت هستند بنابراین حتی اگر به مدت طولانی آنها را روی دست خود داشته باشید، هیچ مشکلاتی برایتان به وجود نخواهند آورد. علاوه بر این باید بدانید که این اسمارت واچ قابلیت تعویض بند هم دارد. بنابراین می‌توانید با مراجعه به دسته بندی لوازم جانبی Amazfit Bip U بندهای دیگری هم برای این ساعت انتخاب کنید.

این ساعت نمایشگر لمسی و رنگی 1.43 اینچی دارد که در پایین آن لوگوی Amazfit نوشته شده است. در سمت راست آن دکمه دایره‌ای شکلی را می‌بینیم که رنگ رویش خاکستری می‌باشد؛ البته در مدل‌های سبز و صورتی این ساعت، دکمه نامبرده خودش را بیشتر نشان می‌دهد.

این دکمه فیزیکی بازخورد فوق‌العاده‌ای دارد و با استفاده از آن می‌توانید قفل ساعت را باز و یا نمایشگر را روشن کنید، به منوی قبل برگردید و حین انجام فعالیت‌های ورزشی در منوهای بالا و پایین اسکرول نمایید. درست مانند آمازفیت بیپ اس و آمازفیت بیپ اس لایت، در آمازفیت بیپ یو هم قادر خواهید بود با دکمه تعبیه شده، به تنظیمات و ویژگی‌های موجود در آن دست یابید. شما می‌توانید این دکمه را به گونه‌ای تنظیم نمایید تا با فشردن آن به مدت طولانی‌مدت، به برخی ویژگی‌ها برسید. البته به صورت پیش‌فرض، این دکمه شما را به صفحه بررسی فعالیت‌های ورزشی می‌برد.

در پشت ساعت، پین‌های شارژر را می‌بینیم که روی سنسورهای بررسی میزان اشباع‌شدگی اکسیژن خون (SpO2) و شمارنده ضربان قلب را پوشانده‌اند. بر خلاف دو عضو دیگر این سری، قاب پشتی آمازفیت بیپ یو کمی برآمدگی دارد تا راحت‌تر با پوست کاربر ارتباط برقرار کند و نتایجی که ارائه می‌دهد، دقیق‌تر باشند. به علاوه، این نوع شیوه طراحی باعث می‌شود به مرور زمان روی ساعت دوده یا آلودگی باقی نماند؛ اتفاقی که در آمازفیت بیپ اس و آمازفیت بیپ اس لایت رخ می‌داد.

ساعت مورد بحث ما تأییدیه ضد آب را دریافت کرده تا بتواند در عمق 50 متری سالم بماند. در نتیجه امکان بررسی وضعیت ورزش شنا را نیز دارد.

مشخصات صفحه نمایش ساعت هوشمند آمازفیت بیپ یو

آمازفیت بیپ یو صفحه نمایش رنگی و 1.43 اینچی با رزولوشن 320*320 پیکسل دارد و روی آن محافظ 2.5 بعدی گوریلا گلس 3 و پوشش ضد اثر انگشت قرار گرفته است. با همه اینها، بر خلاف نمایشگر دو عضو دیگر این خانواده، پنل ساعت مورد بحث ما انعکاس‌دهنده یا بازتابش‌دهنده نور نیست.

علی‌رغم مات بودنش، خوانایی پنل TFT آمازفیت بیپ یو در زیر نور خورشید بسیار بالاست و درخشندگی زیادی دارد بنابراین در این شرایط به هیچ عنوان مشکلی از بابت خواندن اطلاعات نخواهید داشت. البته شاید وضوح این صفحه نمایش مانند چیزی که در آمازفیت بیپ اس و آمازفیت بیپ اس لایت دیده‌ایم نباشد اما حداقلش آن است که انتظارات ما را برآورده می‌کند.

صرف‌نظر از خوانایی زیادی که دارد، این نمایشگر رنگ‌ها را بسیار پویا و سرزنده نشان می‌دهد و واکنش آن به لمس نیز بسیار سریع است. این وسیله پوشیدنی 50 تصویر پس‌زمینه دارد که امکان انتخاب آنها از طریق اپلیکیشن Zepp (همان Amazfi سابق) فراهم است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که در خودِ ساعت 4 عکس وجود دارد که تا با انتخاب یکی از آنها، اطلاعاتی که دوست دارید در هوم اسکرین نمایش داده شوند را برگزینید.

مطمئناً شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد تصاویری که در اپلیکیشن Zepp وجود دارند را دوست خواهید داشت زیرا رنگارنگ بوده و در هشت دسته Digital Artistic، Artistic & Creative، Exercise & Health، Simple & Modern، Quirky، Traditional & Classic، Mechanical Punk و Retro تقسیم‌بندی شده‌اند.

اگر هم هیچ‌کدام از این تصاویر را دوست نداشتید، گزینه‌ای در اختیار دارید تا با آپلود یک عکس از گوشی جفت شده با ساعت، برای خودتان والپیپر بسازید. به علاوه، این امکان را خواهید داشت تا رنگ دلخواه را برای ساعت، روز و یا تاریخ خاصی مشخص نمایید تا در هوم اسکرین نمایش داده شود.

درست مانند سایر ساعت‌های هوشمند، آمازفیت بیپ یو اعلانات مربوط به اپلیکیشن‌ها، هشدارهای آنها و نوتیفیکیشن‌های تماس‌های ورودی را به شما نشان می‌دهد. این ساعت ویژگی Lit upon lift wrist دارد که در صورت فعال بودن، وقتی مچ دستتان را بلند می‌کنید، نمایشگر را روشن می‌کند. این قابلیت می‌تواند همیشه روشن باشد یا زمانبندی گردد تا فقط ساعت‌های خاصی فعال شود. نکته مثبت پیرامون این گزینه آن است که برای دستیابی به آن نیازی نیست حتماً به گوشی دسترسی داشته باشید زیرا مستقیماً از خودِ ساعت امکان فعالسازی‌اش وجود دارد. ضمناً، بر خلاف آمازفیت بیپ اس و آمازفیت بیپ اس لایت، نمی‌توانید با این گزینه از طریق اپلیکیشن Zepp کار کنید.

یک ویژگی دیگر که اشاره به آن خالی از لطف نخواهد بود، Auto Screen Off است که به شما اجازه می‌دهد مدت زمانی که پس از آن نمایشگر خاموش می‌شود (حداقل 5 ثانیه و حداکثر 15 دقیقه) را مشخص کنید. همچون آپشن قبلی، امکان دسترسی به این گزینه در نرم‌افزار Zepp وجود ندارد.

 

مشخصات نرم‌افزاری Amazfit Bip U

آمازفیت بیپ یو هم با دستگاه‌های اندرویدی و هم با دستگاه‌های iOS سازگار است بنابراین می‌توانید اپلیکیشن Zepp را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری مربوط به هر سیستم عامل دانلود کنید تا داده‌ها همگام‌سازی شوند و تنظیمات را مشخص نمایید.

Zepp پیش از این با نام Amazfit شناخته می‌شد ولی بر خلاف تغییر اسمی که داشته، کاربردهایش فرقی نکرده است؛ اتفاقی که خبر زیاد خوبی به شمار نمی‌آید. این نرم‌افزار همچنان در بخش مربوط به موقعیت مکانی محدودیت‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد و متأسفانه مواردی که توسط آن پشتیبانی نمی‌شوند، به جای اینکه مخفی شده باشند، کم‌رنگ و خاکستری شده‌اند.

به علاوه، قسمت‌های زیادی در Zepp دیده می‌شوند که نمی‌توانیم اطلاعات خاصی به آنها بیفزاییم. این در حالی است که این بخش‌ها اصلاً ربطی به آمازفیت بیپ یو ندارند. همه این موارد، تجربه زیاد خوبی از کار کردن با این اپلیکیشن در ذهن افراد باقی نخواهد گذاشت بنابراین شرکت سازنده باید هر چه سریع‌تر نسبت به به‌روزرسانی رابط کاربری نرم‌افزارش اقدام کند.

در حالی که اپلیکیشن رسمی Amazfit بسیار پیچیده است ولی سیستم عامل سفارشی‌سازی شده در آمازفیت بیپ یو با رابط کاربری بسیار ساده‌اش بسیار واکنش‌گرا و کاربردی است به طوری که برخی از قسمت‌های آن شبیه بخش‌های موجود در Realme Watch و Oppo Watch هستند.

کار کردن با ساعت مورد بحث ما بسیار شبیه روش کار کردن با آمازفیت بیپ اس و آمازفیت بیپ اس لایت است. کشیدن انگشتان به سمت بالای هوم اسکرین مرکز اعلانات را نمایش می‌دهد و کشیدن انگشتان به سمت پایین مرکز کنترل را نمایان خواهد ساخت تا از طریق آن خیلی سریع به گزینه‌های لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode)، هشدارها و روشنایی نمایشگر دست یابید. به علاوه، در اینجا میانبری برای دستیابی به اپلیکیشن تنظیمات ایجاد شده است.

کشیدن انگشتان به سمت چپ یا راست هوم اسکرین، امکان دستیابی به هدف تعیین شده برای فعالیت ورزشی، تعداد ضربان قلب، گزارش وضعیت آب و هوا و گزینه‌های کنترل موسیقی را فراهم می‌آورد. البته شما می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان، نحوه قرارگیری این موارد را تغییر داده و یا برخی از آنها را پاک و برخی دیگر را اضافه کنید. انجام این کار هم از آدرس Settings> Preferences> Shortcut apps امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که بر خلاف دو ساعت دیگر این خانواده، نمی‌توانید از طریق اپلیکیشن Zepp با این گزینه‌ها کار کنید.

برای دستیابی به همه ویژگی‌ها و تنظیمات و آغاز فعالیت‌های ورزشی، باید از دکمه فیزیکی موجود در کنار ساعت بهره ببرید. ضمناً، اگر علاقه‌ای ندارید تا با کشیدن انگشت به سمت راست به منوی قبل بازگردید، می‌توانید با استفاده از همین دکمه این کار را انجام دهید.

ویژگی‌ها و عملکرد امیزفیت بیپ یو

ساعت مورد بحث ما دارای ویژگی‌هایی از جمله بررسی‌کننده تعداد ضربان قلب، سنسور بررسی میزان اشباع‌شدگی اکسیژن خون، بررسی وضعیت خواب، بررسی میزان استرس و بررسی‌کننده چرخه عادت ماهانه زنان است. به علاوه، آمازفیت بیپ یو از بیش از 60 نوع فعالیت ورزشی پشتیبانی می‌کند و چنان‌چه کسی مدت طولانی بدون تحرک باقی ماند، پیام هشدار پخش خواهد کرد.

جدای از ویژگی‌های مربوط به شمارش ضربان قلب و بررسی وضعیت جسمانی، این ساعت می‌تواند هشدارهای مربوط به تماس‌های ورودی و اعلانات اپلیکیشن‌ها را پخش کند و به امکاناتی همچون کورنومتر، تایمر شمارش معکوس، آنالیز فعالیت‌های ورزشی با وقفه‌های زمانی، یابنده گوشی، ساعت هشدار، پیش‌بینی آب و هوا، دکمه‌های کنترل دوربین و موسیقی مجهز است.

برای بررسی ضربان قلب، آمازفیت بیپ یو سنسور مخصوصی دارد که به صورت پیش‌فرض هر 1، 5، 10 و 30 دقیقه تعداد تپش‌های این عضو حیاتی را بررسی می‌کند. به علاوه، می‌توانید این بازه‌های زمانی را به صورت دستی و هر وقت که می‌خواهید تغییر دهید.

این ساعت گزارشی روزانه از وضعیت قلب به شما ارائه می‌کند ولی اگر اطلاعات جزئی‌تری می‌خواهید، باید از اپلیکیشن Zepp استفاده کنید. بد نیست به این نکته اشاره داشته باشیم که اگر حین انجام فعالیت‌های ورزشی، گزینه بررسی وضعیت سلامتی قلب فعال باشد، این محصول آمازفیت بسیار کم دقت کار می‌کند به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم داده‌هایی که از آن به دست می‌آورید را برای تشخیص‌های پزشکی به کار نگیرید.

به علاوه، سنسور بررسی اشباع‌شدگی اکسیژن خون در اکثر مواقع نخواهد توانست اطلاعات دقیقی ارائه کند. حتی پس از اعلام این مشکل به آمازفیت هم هنوز پاسخی دریافت نشده است.

با همه اینها، ویژگی بررسی وضعیت خواب آمازفیت بیپ یو بسیار دقیق است. شما می‌توانید داده‌های روزانه را مشاهده کرده و برای جزئیات بیشتر به نرم‌افزار Zepp مراجعه کنید. این ساعت همچنین، توانایی بررسی خواب سنگین یا چرت‌های بعد از ظهر را نیز دارد؛ ویژگی که در آمازفیت بیپ اس و آمازفیت بیپ اس لایت ندیده بودیم.

ضمناً، آمازفیت بیپ یو می‌تواند وضعیت تنفس در خواب را بررسی کند اما این ویژگی فعلاً در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و همیشه درست کار نخواهد کرد.

به طور کلی امکان بررسی بیش از 60 فعالیت ورزشی توسط آمازفیت بیپ یو وجود دارد که از آن جمله می‌توانیم به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری داخل سالن، شنا و کریکت اشاره کنیم. همه این موارد در 10 دسته ورزش‌های دویدنی و پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، فعالیت‌های داخل سالن، فعالیت‌های فضای باز، شنا، ورزش‌های زمستانی، ورزش‌های توپی، ورزش‌های موزون، ورزش‌های بوکس و سایر ورزش‌ها تقسیم‌بندی شده‌اند.

یکی از اتفاقاتی که واقعاً جای تحسین کردن دارد آن است که می‌توانید حین انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی، در لحظه آمارهای مربوطه را در نمایشگر ساعت ببینید. علاوه بر اینها، امکان تعیین اهداف مختلف اعم از کالری که باید بسوزانید و . . . وجود دارد. البته این موارد با توجه به نوع فعالیتی که انجام می‌دهید، متغیر خواهند بود.

به داده‌های مربوط به فعالیت‌های ورزشی می‌توان از طریق منوی Workout History ساعت هوشمند دست یافت و نمودار گرافیکی سرعت و تعداد ضربان قلب را نیز مشاهده کرد. برای داده‌های بیشتر هم می‌توانید به قسمت Exercise Record اپلیکیشن Zepp مراجعه کنید.

بر خلاف آمازفیت بیپ اس، آمازفیت بیپ یو GPS درونی ندارد بنابراین برای اینکه بتوانید داده‌های موقعیت مکانی را به دست آورید، می‌بایست این ساعت را مدام به گوشی متصل نگه دارید و GPS را هم به صورت همیشگی روشن کنید.

ویژگی بعدی، بررسی‌کننده میزان استرس است. درست مانند شمارنده ضربان قلب، مقدار اضطرابی که دارید را می‌توانید در طول روز به صورت اتوماتیک و یا به صورت دستی بررسی نمایید. مدت لازم برای آنالیز استرس چیزی حدود 30 تا 45 ثانیه است. شما می‌توانید هم از طریق خودِ ساعت و هم از طریق اپلیکیشن Zepp گزینه مربوط به این ویژگی را فعال نمایید. داده‌های مرتبط با استرس روزانه را می‌توان از ساعت مشاهده کرد اما اگر کسی به اطلاعات دقیق‌تری نیاز دارد، امکان دیدن آنها را از نرم‌افزار مذکور خواهد داشت.

آمازفیت بیپ یو گام‌شمار خودکار دارد اما همانند سایر ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند، دقت این ویژگی زیاد نیست زیرا همیشه چند قدم بیشتر به ثبت می‌رساند. با همه اینها، داده‌هایی که به دست می‌آورید می‌توانند گزارش نسبتاً کاربردی در مورد وضعیت تحرکات شما بدهند. در ساعت امکان مشاهده اطلاعات روزانه پیرامون تعداد قدم‌های برداشته شده وجود دارد ولی برای اینکه بتوانید داده‌های دقیق‌تر روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه به دست بیاورید، می‌بایست به اپلیکیشن Zepp مراجعه کنید.

دیگر ویژگی موجود در این ساعت هوشمند Standing Reminder است که اگر تشخیص دهد در 50 دقیقه یک ساعت اول فعالیت خاصی انجام نداده‌اید، خواهد لرزید. لازم به ذکر است که آمازفیت بیپ یو قابلیت مخصوص بررسی چرخه عادت ماهانه زنان را نیز داراست.

ساعت مورد بحث ما می‌تواند اعلانات مربوط به اپلیکیشن‌ها را نشان دهد. حداکثر نوتیفیکیشن‌های نمایش داده شده 10 عدد خواهد بود اما همچون آمازفیت بیپ اس و آمازفیت بیپ اس لایت، آیکون نرم‌افزارها یا برخی از حروف خاصی در اعلانات پخش شده دیده نمی‌شوند. با همه اینها، این ساعت شیائومی اجازه می‌دهد اعلانات را حین انجام فعالیت‌های ورزشی چک کنید ولی امکان پاک کردن آنها یا دیدن نوتیفیکیشن‌های قدیمی را نخواهید داشت بنابراین باید این کار را از طریق مرکز اعلانات انجام دهید.

آمازفیت بیپ یو اعلانات مربوط به تماس‌های دریافت شده را نمایش می‌دهد و اجازه رد یا بیصدا کردن آنها را به شما خواهد داد. به علاوه، این ساعت امکان ارسال پیامک به تماس گیرنده را فراهم کرده است. برای بهره‌مندی از این گزینه، تمام کاری که باید انجام دهید این است که پس از دریافت تماس، در هوم اسکرین ساعت انگشت خود را به سمت بالا بکشید و یکی از پیام‌های ریپلای از پیش تنظیم شده را برگزینید. به صورت پیش‌فرض، این ساعت سه پیام دارد که یا می‌توانید آنها را ویرایش کنید و یا پیام‌های جدید متشکل از نهایتاً 140 حرف بنویسید.

ویژگی‌های مربوط به کنترل موسیقی و دوربین خیلی خوب در آمازفیت بیپ یو کار می‌کنند. هنگامی که دارید ورزش می‌کنید، می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت چپ به مورد اول دست یابید ولی برای دستیابی به مورد دوم باید به آدرس Profile> Amazfit Bip U> Lab> Camera Settings اپلیکیشن Zepp مراجعه نمایید.

سایر ویژگی‌های آمازفیت بیپ یو که تا کنون به آنها اشاره کرده‌ایم نیز عبارتند از کورنومتر، تایمر شمارش معکوس، آنالیز فعالیت‌های ورزشی با وقفه‌های زمانی، یابنده گوشی، پیش‌بینی آب و هوا، ساعت هشدار و ساعت جهانی. در این میان، باید به یک قابلیت به نام Custom Vibrations به صورت خاصی توجه گردد.

این ساعت نه تنها اجازه فعال یا غیرفعالسازی لرزش‌ها برای برخی پیام‌های هشدار را می‌دهد بلکه امکان ایجاد روش‌های شخصی‌سازی شده‌ای را در صفحه نمایش گوشی جفت شده فراهم می‌کند. این ویژگی بسیار کاربردی خواهد بود زیرا به کاربران اجازه خواهد داد انواع مختلفی از هشدارها را بدون نیاز به گوشی‌شان مشخص نمایند.

در نهایت، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که درست مانند آمازفیت نئو (Amazfit Neo)، کمی طول خواهد کشید تا آمازفیت بیپ یو با یک موبایل جفت شود و سرعت همگام‌سازی داده‌ها نیز بسیار پایین است. امیدواریم شرکت سازنده به زودی با یک آپدیت نرم‌افزاری این مشکل را مرتفع سازد.

 

دوام باتری ساعت هوشمند Amazfit Bip U

آمازفیت بیپ یو یک باتری 230 میلی‌آمپری دارد که بر اساس ادعای شرکت سازنده می‌تواند با تنظیمات زیر به مدت 9 روز دوام بیاورد:

  • والپیپر پیش‌فرض
  • فعال بودن ویژگی Lift-to-wake (پیش از این در موردش صحبت کردیم)
  • شمارش خودکار ضربان قلب در بازه‌های زمانی 10 دقیقه‌ای
  • دریافت 50 اعلان در هر روز
  • 200 بار روشن شدن نمایشگر در هر روز
  • دویدن در فضاهای باز به مدت 30 دقیقه
  • بررسی میزان اشباع‌شدگی اکسیژن خون (دو بار در روز)

البته چنان‌چه تنظیمات زیر فعال باشند، باتری به مدت 4 روز دوام خواهد آورد:

  • والپیپر پیش‌فرض
  • فعال بودن ویژگی Lift-to-wake
  • تنظیم روشنایی نمایشگر روی 50 درصد
  • خاموش شدن خودکار نمایشگر پس از 6 ثانیه
  • شمارش خودکار ضربان قلب در بازه‌های زمانی 1 دقیقه‌ای
  • فعال بودن ویژگی‌های بررسی وضعیت خواب، کیفیت تنفس در خواب و میزان استرس در طول روز
  • دریافت بیش از 100 اعلان در هر روز و روشن شدن نمایشگر و لرزش ساعت هوشمند
  • پیاده‌روی به مدت 15 دقیقه در هر روز

زمانی که باتری به طور کامل خالی شد، شما می‌توانید آن را با شارژر فروخته شده که با انرژی مغناطیسی به ساعت می‌چسبد، شارژش کنید. آمازفیت می‌گوید که مدت زمان لازم برای پر شدن باتری 2 ساعت است ولی درست مانند آمازفیت بیپ اس، اس لایت و نئو، به صورت میانگین تقریباً 1 ساعت و 45 دقیقه طول خواهد کشید تا باتری کامل شارژ گردد.

لازم به ذکر است که همزمانی که آمازفیت بیپ یو دارد شارژ می‌شود، ساعت، تاریخ و روز را نمایش می‌دهد ولی انرژی موجود در باتری را بدرستی پخش نخواهد کرد به همین دلیل باید از اپلیکیشن Zepp بهره بگیرید. به علاوه، با کشیدن انگشت به سمت پایین هوم اسکرین، می‌توانید فرآیند شارژ شدن را متوقف کرده و مرکز کنترل را در هوم اسکرین باز کنید و میزان انرژی موجود در باتری را مشاهده نمایید.

نظر نهایی

به خاطر نداشتن نمایشگر بازتابش‌دهنده و منعکس‌کننده، آمازفیت بیپ یو نسبت به دیگر مدل‌های این خط تولید کمی عجیب و غریب‌تر است. با همه اینها صفحه نمایش این ساعت بسیار درخشان و پویا می‌باشد و به خاطر مجهز بودن به محافظ 2.5 بعدی گوریلا گلس 3، بسیار محکم خواهد بود.

ساعت مورد بحث ما امکاناتی نظیر سنسور بررسی‌کننده میزان اشباع‌شدگی اکسیژن خون، آنالیز چرخه عادت ماهانه زنان، نمایش میزان استرس، امکان بررسی خواب عمیق یا چرت‌های روزانه را نیز دارد که برخی از آنها در دیگر اعضای این خط تولید حضور نداشته‌اند.

آمازفیت بیپ یو در شرایط واقعی خیلی خوب کار می‌کند و با توجه به امکانات و قابلیت‌های گسترده و متعددی که دارد، به راحتی می‌توانیم خرید آن را به شما پیشنهاد دهیم.

آمازفیت بیپ یو با قیمت 55 دلاری به فروش می‌رسد ولی اگر می‌توانید 15 دلار بیشتر پول بپردازید، می‌توانید سراغ آمازفیت بیپ اس بروید که شاید امکاناتش نسبت به ساعت مورد بحث ما زیاد نباشد ولی نمایشگر بازتابش‌دهنده، GPS درونی و دوام باتری طولانی‌مدت دارد.

در این بین، چنان‌چه نمی‌خواهید برای خرید ساعت هوشمند این‌قدر هزینه کنید، بد نیست آمازفیت بیپ اس لایت را در نظر بگیرید که 50 دلار قیمت خورده است. این ساعت نمونه ارزان‌تر آمازفیت بیپ اس می‌باشد که برخی از امکانات آن را ندارد ولی همچنان از ارزش خرید بالایی برخوردار خواهد بود.

نقاط قوت

  • بسیار سبک و راحت
  • صفحه نمایش باکیفیت
  • دارای تأییدیه ضد آب 5ATM
  • دقت بالای ویژگی بررسی وضعیت خواب‌های عمیق و چرت‌های روزانه
  • امکان ساخت تصاویر والپیپر سفارشی‌سازی شده و ساخت اعلانات شخصی‌سازی شده
  • امکان تغییر تنظیمات از خودِ ساعت بدون نیاز به دست زدن به گوشی

نقاط ضعف

  • نحوه مدیریت اعلانات پخش شده باید بهبود یابد
  • اپلیکیشن Zepp باید بازطراحی شود
  • جفت شدن با گوشی و همگام‌سازی داده‌ها با تأخیر همراه است

خرید لوازم جانبی ساعت شیائومی بیپ یو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *