نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

زمان زیادی از معرفی گوشی های Nexus شرکت گوگل می گذرد و حال گوشی Google Pixel XL 2 به همراه Google Pixel 2، دومین سری از گوشی های Pixel می باشند که با نگاهی به سخت افزار و نرم افزار این دو گوشی، می توان به پیشرفت چشم گیری که گوشی های گوگل در این سال ها داشته اند پی برد. هر دو گوشی از گوشی های سری دوم Pixel یعنی گوشی های Pixel 2 و Pixel 2 XL نسبت به گوشی های سری اول خود از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بهینه تر شده اما ظاهر ساده و زیبا خود را حفظ کرده اند. علی رغم وجود شباهت های بسیار و تفاوت های کم میان دو گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL، این نقد و بررسی به طور اختصاصی گوشی Pixel 2 XL را مورد نقد و بررسی قرار خواهد داد.

اولین تفاوت میان Pixel 2 XL و نسخه کوچکتر Pixel 2، بزرگ تر بودن صفحه نمایش نسخه XL می باشد. صفحه نمایش 6 اینچ این گوشی دارای نسبت ابعادی 18:9 نیز می باشد که در سال 2017 اکثر پرچمدارها با این ویژگی رونمایی و عرضه شدند. نسبت ابعادی 18:9 به عبارت دیگر به معنای تمام صفحه بودن صفحه نمایش گوشی نیز می باشد. دومین تفاوت قابل توجه میان این دو نسخه، بزرگ تر بودن حجم باتری نسخه XL به مقدار 21% در مقایسه با نسخه کوچکتر این گوشی می باشد که البته با توجه به بزرگ تر بودن صفحه نمایش این گوشی، طبیعی نیز به نظر می رسد.

Google Pixel 2 XL Review-2-22

به کار گرفته شدن جدیدترین و آخرین پردازنده کوالکام، مجهز بودن به الگوریتم های قدرتمند HDR+ که در عکس برداری به کار می روند، تجربه بی نظیر کار با سیستم عامل اندروید در گوشی های گوگل، فضای نا محدود موجود در برنامه Photos برای ذخیره عکس های کاربر و در نهایت دریافت جدیدترین بروزرسانی ها به طور مستقیم از خود گوگل، از جمله ویژگی هایی می باشند که در هر دو نسخه Google Pixel 2 به کار رفته اند و این دو گوشی را به گوشی هایی بی نظیر تبدیل کرده اند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

دوربین گوشی های جدید گوگل نیز با تغییراتی همراه بوده اند. دوربین جدید این دو گوشی به سیستم OIS یا همان سیستم تثبیت کننده نوری تصویر مجهز شده و پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. البته ویژگی قابل توجه تر، حضور الگوریتم HDR+ در این دوربین می باشد. الگوریتمی که در گوشی های سری اول Pixel نیز به کار گرفته شده و تحسین کاربران و منتقدان را نیز به همراه داشت.

گوشی Pixel 2 XL در واقع توسط ال جی تولید می شود. آخرین باری که این دو شرکت با یکدیگر همکاری کردند مربوط به تولید گوشی LG Nexus 5X و قبل از آن LG Nexus 5 می شود.

جعبه گشایی:

با باز کردن جعبه گوشی Pixel 2 XL اولین چیزی که به چشم می خورد، خود گوشی می باشد. دفترچه راهنما، آداپتور تبدیل OTG به USB-A که گوگل Quick Switch نامیده است و به کمک آن کاربر می تواند دیوایس قدیمی خود را به Pixel 2 XL متصل کرده و اطلاعات خود را بین این دو گوشی انتقال دهد، تبدیل USB-C به جک هدفون 3.5 میلی متری، کابل USB-C به USB-C که برای برقراری اتصال بین گوشی و آداپتور شارژر به کار می رود در کنار آداپتور شارژر که همان طور که گفته شد مجهزبه پورت USB-C می باشد، اقلام موجود در بسته گوشی Pixel 2 XL را تشکیل می دهند. نکته ای که پس از مرور اقلام همراه گوشی جلب توجه می کند، عدم حضور کابل USB-A می باشد. تمامی اتصالات موجود بین گوشی و دیگر اقلام همراه آن از طریق پورت USB-C انجام می پذیرد تا جایی که حتی آداپتور شارژر گوشی نیز برای برقراری ارتباط با گوشی، از پورت USB-C استفاده می کند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

طراحی:

طراحی گوشی Pixel 2 XL را می توان طراحی بهبود یافته گوشی Pixel XL دانست. طراحی ساده و جذابی که به راحتی نظر هر کاربری را جلب می کند. قسمت خارجی گوشی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است. قسمت جلو گوشی که شامل صفحه نمایش می شود و حاشیه آن جنسی شیشه ای دارد، قسمت پشت گوشی نیز از دو قسمت کاور پشت گوشی و پنجره شیشه ای که دوربین نیز در آن قرار دارد تشکیل شده است. فریم فلزی گوشی نیز که با پوشش هیبریدی گوگل همراه شده است، حس بسیار خوبی را هنگام در دست گرفتن گوشی به کاربر منتقل می کند.

در طراحی جدید گوشی Pixel 2 XL خطوط آنتنی که در نسخه قبلی این گوشی وجود داشت حذف شده است و این به معنی قرار گرفتن سخت افزارهای مخصوص انتقال دهنده فرکانس در پشت پنجره شیشه ای گوشی و یا دور صفحه نمایش گوشی که جنسی شیشه ای دارد می باشد. حاشیه قسمت جلو گوشی که جنسی شیشه ای نیز دارد به صورت مخروطی شکل طراحی شده است تا ظاهر جذاب تر و زیبا تری به گوشی ببخشد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

رنگ حاشیه قسمت جلو صفحه نمایش در تمامی رنگ های این گوشی مشکی می باشد. فرقی نمی کند که شما گوشی Pixel 2 XL رنگ مشکی یا سفید را انتخاب کرده باشید، در هر دو حالت، حاشیه جلو صفحه نمایش به رنگ مشکی خواهد بود. این ویژگی طراحی در مورد نسخه کوچکتر این گوشی یعنی Pixel 2 نیز صادق می باشد. هر سه رنگ سفید، مشکی و آبی گوشی Pixel 2 با حاشیه مشکی در قسمت جلو گوشی همراه می باشند. مشکی بودن حاشیه قسمت جلو گوشی یک ویژگی کاربر پسند نیز می باشد. از آن جا که کنار هم قرار گرفتن حاشیه سفید رنگ در کنار صفحه نمایش مشکی حس خوبی به کاربرمنتقل نکرده و سبکی منسوخ شده می باشد، مشکی بودن حاشیه صفحه نمایش یک امتیاز مثبت برای Pixel 2 ها محسوب می شود.

صفحه نمایش P-OLED با نسبت ابعادی 18:9 و لبه هایی منحنی و خمیده در این گوشی به زیبایی خود نمایی می کند. از آن جایی که اکثر سازندگان گوشی های هوشمند، پرچمدارهای 2017 خود را با صفحه نمایش هایی بلند روانه بازار کردند، نسبت ابعادی 18:9 صفحه نمایش گوشی Pixel 2 XL، این گوشی را به خوبی آماده رقابت با پرچم دارهای سایر برندها کرده است.

در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش Pixel 2 XL، اسپیکرهای استریو گوشی قرار گرفته اند. اسپیکر بالای صفحه نمایش گوشی، عملکردی دوگانه داشته و حین برقراری تماس های صوتی، اسپیکر خروجی صدا نیز می باشد. در قسمت بالای صفحه نمایش و در سمت چپ این اسپیکر، دوربین 8MP سلفی گوشی قرار گرفته است. سنسورهای تشخیص روشنایی محیط و مجاورت نیز در پایین اسپیکر و در مرکز حاشیه بالای گوشی قرار گرفته اند و در نهایت RGB LED که مخصوص نوتیفیکیشن ها می باشد نیز در سمت راست اسپیکر قرار گرفته است و در کنار موارد گفته شده، اجزای حاضر در حاشیه بالای صفحه نمایش را تشکیل می دهد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

لبه پایین گوشی فقط میزبان یک پورت USB-C می باشد. حتی میکروفون گوشی نیز در این قسمت قرار نگرفته است و بنابراین به نظر می رسد که میکروفون گوشی در اسپیکری که در حاشیه پایین صفحه نمایش قرار گرفته است، جای داده شده است. لبه بالای صفحه نمایش نیز فقط میزبان میکروفون حذف کننده نویزها و صداهای مزاحم می باشد. گوگل همان طور که اشاره شد، جک 3.5 میلی متری هدفون را از گوشی های Pixel 2 خود حذف کرده است و برای استفاده از لوازمی که از این جک صوتی بهره می برند، کاربر باید از کابل تبدیلی که همراه با این گوشی عرضه می شود، استفاده کند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

لبه سمت چپ گوشی میزبان تراشه ای می باشد که سیم کارت نانو گوشی را در بر می گیرد در حالی که لبه راست گوشی میزبان دکمه های فیزیکی می باشد. در قسمت بالای لبه راست گوشی، دکمه پاور قرار گرفته است که در زیر این دکمه و با کمی فاصله نیز دکمه تنطیم صدا یا ولوم گوشی قرار دارد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

قسمت پشت گوشی و پنجره شیشه ای مشکی رنگ آن نیز شامل دوربین اصلی گوشی به همراه فلاش LED دوگانه می شود. البته در قسمت پایین فلاش دوربین، چند سنسور که در زمینه فوکوس خودکار کاربرد دارند نیز قرار گرفته اند. سنسور هایی که دیدن آن ها به سختی ممکن می باشد. اما پایین پنجره شیشه ای، سنسور اثر انگشت گوشی قرار گرفته است و در نهایت در پایین کاور پشت گوشی یک حرف G به شکل براقی قرار گرفته است که نشان می دهد این گوشی یکی از محصولات Google می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

در مقایسه دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2، هیچ تفاوتی میان سخت افزار و نرم افزارهای به کار رفته در این دو گوشی مشاهده نمی شود. در واقع گوشی کوچکتر Pixel 2 نیز تمامی قابلیت ها و امکانات Pixel 2 XL را با خود به همراه دارد. عمده ترین تفاوتی که بین دو گوشی جدید گوگل وجود دارد مربوط به اندازه صفحه نمایش و اندازه خود گوشی می شود. گوشی Pixel 2 XL علاوه بر این که از بدنه بزرگتری در مقایسه با Pixel 2 برخوردار می باشد، به واسطه داشتن صفحه نمایش تمام صفحه با حداقل حاشیه در قسمت جلو گوشی، از صفحه نمایشی با تفاوت قابل توجه از نظر اندازه نیز بهره مند می باشد. تفاوت دیگر، شیشه ای نبودن حاشیه قسمت جلو گوشی در Pixel 2 می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

صفحه نمایش:

گوشی Pixel 2 XL به یک صفحه نمایش 6 اینچ QHD + P-OLED با نسبت ابعادی 18:9 مجهز شده است. این صفحه نمایش با کیفیت توسط محافظ Gorilla Glass 5 که 3D بوده و علاوه بر صفحه نمایش، حاشیه های منحنی گوشی را نیز پوشش می دهد، محافظت می شود.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

پنل P-OLED گوشی Pixel 2 XL رزولوشن 1440x2880px را با خود به همراه دارد که این رزولوشن بالا، تراکم پیکسلی فوق العاده 538 پیکسل بر اینچ را برای صفحه نمایش این گوشی به ارمغان می آورد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

عملکرد صفحه نمایش گوشی در محیط ها و شرایط نوری مختلف نیز تحسین برانگیز می باشد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش Pixel 2 XL برابر با 496 پیکسل بر اینچ می باشد. البته امکانی که در گوشی های سامسونگ وجود دارد و روشنایی صفحه نمایش را در حالت خودکار بالاتر نیز می برد در گوشی Puxel  2 XL وجود ندارد اما با این حال گوگل با بهره بردن از تکنولوژی OLED، کنتوراستی را در اختیار کاربر می گذارد که هیچ تفاوتی با گوشی های مجهز به صفحه نمایش AMOLED سامسونگ ندارد.

باتری:

حجم باتری به کار رفته در Pixel 2 XL در مقایسه با گوشی نسل قبلی خود یعنی Pixel XL با افزایش 2% همراه بوده و برابر با 3520mAh می باشد که باید اعتراف کرد برای یک گوشی با صفحه نمایش 6 اینچی QHD+، مقدار بسیار خوب و قابل قبولی محسوب می شود.

زمانی که باتری به کار رفته در این گوشی در هر یک از حالت های پخش ویدیو، وب گردی و مکالمه صوتی گوشی را روشن نگه می دارد به ترتیب برابر با 11 ساعت و 45 دقیقه برای پخش ویدیو، 10 ساعت و 29 دقیقه برای وب گردی و در نهایت 26 ساعت و 58 دقیقه برای مکالمه صوتی می باشد. مقایسه Pixel 2 XL با Pixel XL بیانگر بهتر شدن وضعیت این گوشی در حالت های پخش ویدیو و وب گردی می باشد اما در حالت مکالمه صوتی، گوشی Pixel XL با روشن نگه داشتن گوشی به مدت تقریبا 34 ساعت، عملکرد بهتری در مقایسه با Pixel 2 XL از خود به جا گذاشته بود.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

عملکرد خوب باتری Pixel 2 XL را در حالت کلی می توان به بهینه سازی هایی که در سیستم عامل Android 8 به کار رفته است، نسبت داد.

بر خلاف بسیاری از رقبا که در گوشی های خود از استانداردهای شارژ سریع Qualcomm Quick Charge یا برخی نسخه های اختصاصی استفاده می کنند، Pixel 2 XL از استاندارد جهانی USB-C به نام Power Delivery 2.0 بهره می برد.

در شرایطی که شارژ باتری گوشی برابر با 0% باشد، 30 دقیقه در شارژ بودن گوشی، شارژ باتری را به 35% می رساند. در نگاه اول شاید این مدت زمان و درصدی که باتری گوشی در این مدت شارژ می شود، کمی نا امید کننده به نظر برسد اما اگر Pixel 2 XL به مدت یک ساعت در شارژ باشد، قادر به شارژ کردن باتری گوشی به میزان 71% خواهد بود که عملکرد بسیار خوبی محسوب می شود. دلیل این که 71% شارژ شدن گوشی در مدت زمان یک ساعت امری بسیار خوب به حساب می رود، ثابت بودن سرعت شارژ شدن باتری می باشد. در مقابل این ثبات، گوشی های مجهز به فناوری شارژ سریع بسیار زیادی وجود دارند که پس از شارژ شدن نصف حجم باتری گوشی، سرعت شارژ شدن در آن ها به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین ثبات سرعت شارژ شدن باتری Pixel 2 XL می باشد که به این گوشی در این زمینه در مقایسه با گوشی های دیگر برتری می بخشد.

نرم افزار:

Pixel 2 XL مطابق انتظار با جدید ترین نسخه از سیستم عامل اندروید یعنی Android 8.0 Oreo عرضه می شود. با توجه به بهینه سازی هایی که در این نسخه از سیستم عامل اندروید شکل گرفته است، هماهنگی بسیار بهتری میان سخت افزار و نرم افزار گوشی نیز برقرار شده است.

همواره شرکت های دیگر، گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و کمترین شخصی سازی های اعمال شده روی سیستم عامل را معرفی و عرضه کرده اند اما تنها یک نسخه از انروید وجود دارد که مستقیما توسط گوگل ارایه می شود و کار با این نسخه از اندروید خالص را فقط در گوشی های تولید شده توسط خود گوگل می توان تجربه کرد. گوشی Pixel 2 XL اولین گوشی همراهی نمی باشد که با سیستم عامل Android 8.0 Oreo عرضه می شود اما مطمئنا اولین گوشی همراه هوشمندی می باشد که تجربه کار با نسخه خالص و بدون شخصی سازی های اعمال شده از جانب شرکت های ثالث روی این سیستم عامل را در اختیار کاربر می گذارد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

با روشن کردن گوشی و ورود به صفحه اصلی و اول آن، تعدادی تفاوت میان اولین نسل از گوشی های Pixel و نسل جدید آن به چشم می خورد. ویجت جست و جو گوگل در Pixel 2 XL به پایین ترین قسمت صفحه نمایش میان App Dock و نوار ناوبری منتقل شده است. تب G که با کشیدن آن قسمت Google Cards نمایش داده می شد نیز حذف شده است و در آخر ویجت آب و هو نیز ظاهر جدیدتری پیدا کرده است و علاوه بر نمایش تاریخ، حالت دینامیکی پیدا کرده و رویدادهای تقویم را نیز نمایش می دهد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

کشیدن انگشت روی صفحه نمایش به سمت بالا، برنامه های نصب شده روی گوشی را نمایش می دهد. در بالاترین قسمت از این منو، مجددا قسمت جست و جو گوگل قرار دارد و در پایین آن یک ردیف از برنامه هایی که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند وجود دارد. در ادامه این منو نیز مابقی برنامه ها به ترتیب حروف الفبا نمایش داده می شوند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

کشیدن انگشت از سمت بالای صفحه نمایش به سمت پایین، قسمت نوتیفیکیشن ها را نمایش می دهد که شامل یک ردیف از تاگل ها برای دسترسی سریع و یک میان بر برای دسترسی سریع به تنطیمات گوشی می باشد. کشیدن مجدد انگشت به سمت پایین باعث می شود تا نوتیفیکیشن ها به قسمت پایین انتقال یافته و اسلایدر تنظیم روشنایی به همراه تاگل های بیشتری نمایش داده شوند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

صفحه قفل گوشی  نیز در صورتی که از سنسور اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی استفاده نشود به نمایش در می آید. برای دسترسی به این صفحه می توان با دو بار ضربه زدن به صفحه نمایش یا فشردن دکمه پاور اقدام کرد. صفحه قفل گوشی به طور معمول ساعت و تاریخ را در بالای صفحه و نوتیفیکیشن ها را در پایین آن نمایش می دهد. در گوشه چپ پایین صفحه نمایش، دستیار گوگل و در گوشه راست پایین صفحه نمایش، برنامه دوربین نیز قرار دارند. دو بار ضربه زدن روی هر کدام از نوتیفیکیشن ها نیز کاربر را به آن برنامه منتقل می کند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

گوگل برای هر دو گوشی Pixel 2 XL و Pixel 2 صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD را نیز به کار گرفته است. آیکون نوتیفیکیشن ها نیز در صورتی که نوتیفیکیشنی روی گوشی باشد، در این قسمت نمایش داده می شوند. دو بار ضربه زدن روی این قسمت نیز صفحه قفل گوشی را فعال می کند که در این قسمت کاربر می تواند اطلاعات بیشتری از نوتیفیکیشن ها را شاهد باشد.

خصوصیت Active Edge ویژگی دیگری می باشد که در گوشی های Pixel 2 به کار رفته است. با استفاده از این ویژگی، کاربر می تواند با فشردن قسمتی از صفحه نمایش حتی در شرایطی که صفحه نمایش خاموش باشد، دستیار صوتی گوگل را احضار نماید. امری که گوگل امیدوار است منجر به فراگیر شدن استفاده از این دستیار شود.

سخت افزار:

گوگل برای جدیدترین گوشی خود از جدیدترین پردازنده کوالکام یعنی Snapdragon 835 درکنار 4GB حافظه رم بهره برده است. پردازنده اسنپ 835 گوشی جدید گوگل که از دو پردازنده چهار هسته با کلاک های 2.35GHz و 1.9GHz و پردازنده گرافیکی Adreno 540 تشکیل شده است، در کنار حافظه رم 4GB بدون شک قدرت پردازشی بسیار بالایی را برای این گوشی به ارمغان خواهد آورد.

Pixel 2 XL عملکرد سخت افزاری را از خود به نمایش می گذارد که مطمئنا هیچ کاربری را نا امید نمی کند. اجرا برنامه ها و کارهای روزمره، اجرا همزمان چندین برنامه، اجرا برنامه های شبکه های اجتماعی و در نهایت سرعت اجرا کردن برنامه ها در این گوشی بسیار بالا می باشد. هر چند این گوشی قدرتمند ترین گوشی موجود در بازار از نظر قدرت پردازشی نمی باشد اما به راحتی توانایی اجرا هر برنامه و بازی با هر نیاز سخت افزاری و نرم افزاری را دارد.

گوگل وعده پشتیبانی نرم افزاری و برزورسانی آن ها در این گوشی را نیز به واسطه حضور چیپست قدرتمند Snapdragon 835 به مدت حداقل سه سال داده است. فناوری ساخت 10nm به کار رفته در این چیپست که مصرف انرژی بسیار بهینه ای دارد و مانع داغ شدن گوشی همراه می شود نیز دیگر مزیت استفاده از این چیپست می باشد.

دوربین:

دوربین اصلی گوشی Pixel 2 XL چندین ارتقا سخت افزاری در مقایسه با دوربین اولین نسل این گوشی با خود به همراه دارد که عملکرد کلی دوربین این گوشی را با وجود یکسان بودن سنسور آن با دوربین گوشیPixel ، بسیار ارتقا داده و بهتر کرده است. دریچه دیافراگم لنز استفاده شده در Pixel 2 XL برابر با f/1.8 بوده و به سیستم تثبیت کننده نوری تصویر نیز مجهز شده است. همچنین حضور فوکوس خودکار dual-pixel و فلش LED دوگانه نیز دیگر بروزرسانی های این دوربین محسوب می شوند.

اما بر خلاف دوربین اصلی که با بروز رسانی ها و ارتقا هایی همراه بوده است، دوربین جلو یا دوربین سلفی گوشی همان دوربین به کار رفته در گوشی Google Pixel می باشد که البته بروزرسانی های نرم افزاری را دریافت کرده است. الگوریتم HDR+ و برخی بهینه سازی هایی که برای ارتقا کیفیت تصاویر در برنامه دوربین به کار رفته است، تفاوت میان دوربین سلفی گوشی های Pixel 2 و Pixel را رقم می زند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

یکی دیگر از جالب ترین امکاناتی که در گوشی جدید گوگل قرار گرفته است، امکان ذخیره نا محدود تصاویر و ویدیوهای ثبت شده با این گوشی در برنامه Google Photos می باشد.

دوربین Pixel 2 XL توانایی ثبت ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا ویدیو های 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه را نیز دارا می باشد. ثبت ویدیوهای اسلو موشن نیز با سرعت 240 فریم بر ثانیه و کیفیت 730p و یا 120 فریم بر ثانیه با کیفیت 1080p ممکن می باشد. دوربین سلفی این گوشی نیز توانایی ثبت ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد.

کیفیت تصاویر:

گوشی Pixel 2 XL در شرایط نوری مناسب و زمانی که نور کافی وجود دارد، قادر به ثبت عکس های بی نظیری می باشد که دارای جزئیات تصاویر بیشتری بوده و بسیار طبیعی تر از عکس های ثبت شده با گوشی های سری گلکسی سامسونگ به نظر می رسند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

یکی از ویژگی هایی که به آن در ابتدا نیز اشاره شد، حضور الگوریتم قدرتمند گوگل یعنی HDR+، در دوربین Pixel 2 XL می باشد. HDR+ امکان غیر فعال شدن، عملکرد خودکار و یا فعال بودن را نیز دارد که البته چنان چه این امکان غیر فعال شود، تصاویری که با این گوشی ثبت می شوند دارای نویز قابل توجهی خواهند بود. اما نباید فراموش کرد که یکی از ویژگی های قابل توجه این گوشی، به همراه داشتن HDR+ با خود می باشد. بنابراین بهتر است کاربرانی که گوشی Pixel 2 XL را در اختیار دارند HDR+ گوشی خود را همواره به صورت فعال انتخاب نمایند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

تصاویر ثبت شده با این گوشی هنگام شب و یا در شرایط نوری ضعیف نیز قادر به برآورده کردن انتظارات کاربران می باشد. دوربین Pixel 2 XL در شرایط نوری ضعیف توانایی ثبت تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن را در اکثر سناریوها دارد. برای مثال کیفیت تصویر در شرایطی که همزمان تاریکی مطلق و قسمتی پرنور در تصویر وجود دارد، می تواند مقیاس خوبی برای پی بردن به کیفیت دوربین گوشی در شرایط نوری نامناسب باشد که تصاویر ثبت شده با دوربین Pixel 2 XL در چنین شرایطی نیز قادر به ثبت تصاویر با کیفیت بالایی می باشند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

پانوراما:

تصاویر پانوراما ثبت شده با دوربین Pixel 2 XL از کیفیت بالایی برخوردار بوده و چسبیدن تصاویر کوچک تر به یکدیگر که در نتیجه منجر به شکل گیری تصویر پانوراما می شوند نیز به سختی قابل تشخیص است. اما با این وجود پانوراماهایی که با دوربین Pixel 2 XL ثبت می شوند، احتمالا در برآورده کردن انتظارات طرفداران حرفه ای عکاسی از دوربین این گوشی ناتوان خواهند بود چرا که رقبای گوگل در این زمینه عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با این شرکت داشته اند.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

تصاویر پرتره:

Pixel 2 XL علی رغم این که فقط از یک دوربین به عنوان دوربین اصلی خود استفاده می کند، قادر به ثبت تصاویر پرتره بسیار خوب و با کیفیتی نیز می باشد. به لطف قابلیت های Dual pixel phase detection و فناوری های مرتبط با یادگیری ماشین، دوربین اصلی این گوشی با شناسایی سوژه عکاسی، آن را از بقیه موارد جدا کرده و به زمینه تصویر و دیگر موارد موجود در آن به جز سوژه شناسایی شده، مقدار مناسبی از حالت بلوره ای را اضافه می کند. نکته جالب توجه در این مورد این می باشد که گوشی هایی که از دو دوربین بهره می برند، در ثبت تصاویر پرتره و افزودن حالت بلوره ای به زمینه عکس، همواره مقدار ثابتی از حالت بلوره ای را به زمینه عکس اضافه می کنند در حالی که گوشی تک دوربین Pixel 2 XL با شناسایی محیط و انجام محاسبات لازم، مقدار مناسبی را به زمینه عکس اضافه می کند. در نتیجه می توان عملکرد دوربین Pixel 2 XL در این  زمینه را حتی بهتر از گوشی هایی با دو دوربین ارزیابی کرد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

نکته جالب توجه دیگر این می باشد که سوژه های تصاویر پرتره لزومی ندارد که حتما انسان باشند. دوربین Pixel 2 XL به راحتی قادر به شناسایی سوژه های دیگر نیز می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

تصاویر سلفی:

تصاویر سلفی نیز مانند تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. دوربین سلفی Pixel 2 XL مانند دوربین اصلی گوشی از الگوریتم HDR+ برای کاهش نویز تصاویر بهره برده اما بر خلاف دوربین اصلی، برای ثبت تصاویر پرتره فقط از فناوری یادگیری ماشین برای شناسایی سوژه استفاده می کند که البته قادر به ثبت تصاویری با کیفیت بالا و قابل قبول می باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

ویدیو:

Pixel 2 XL توانایی ثبت ویدیو هایی با کیفیت 2160p و سرعت 30 فریم بر ثانیه، 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه یا 30 فریم بر ثانیه و همچنین ویدیو های اسلو موشن با کیفیت 1080p و سرعت 120 فریم بر ثانیه را نیز دارد. ویدیوهای ثبت شده با Pixel 2 XL دارای بالانسی می باشند که هر دو رقیب این گوشی یعنی iPhone 8 Plus و Galaxcy Note 8 فاقد آن هستند.

جمع بندی:

گوگل در مجموع به موفقیت خوب و قابل توجهی با برند Pixel خود رسیده است اما با این وجود و حتی با معرفی نسل دوم از گوشی های سری Pixel، باز هم مواردی وجود دارند که نیاز به پیشرفت و بهتر شدن آن ها احساس می شود. یکی از این موارد در دسترس نبودن گوشی های گوگل می باشد. در حال حاضر دسترسی و خرید گوشی های گوگل در نقاط مختلف دنیا به سادگی دسترسی به گوشی های Apple و Samsung نمی باشد.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

برخی نواقص و ایرادات عمده ای که در گوشی Pixel XL مانند ضد آب نبودن، عدم حضور اسپیکرهای استریو و دوربین مجهز به سیستم OIS وجود داشتند در گوشی Pixel 2 XL به طور کامل برطرف شده اند و می توان ادعا کرد که Pixel 2 XL هیچ مشکل و کمبود قابل توجهی در مقایسه با دیگر پرچمدارهای رقیبش ندارد.

Pixel 2 XL یکی از گوشی های همراه با صفحه نمایش تمام صفحه و حاشیه شیشه ای زیبا بوده و بدون شک بهترین گوشی هوشمند اندرویدی موجود در بازار برای علاقه مندان به این سیستم عامل نیز محسوب می شود که آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید نیز در این گوشی به طور پیش فرض قرار گرفته است. در کنار این ویژگی ها، پشتیبانی نرم افزاری سه ساله گوگل در کنار سه سال استفاده نا محدود از برنامه Google Photos، دیگر مزیت قابل توجه این گوشی محسوب می شود. اما از همه مهم تر ایجاد بهترین هماهنگی و سازگاری ممکن بین نرم افزار و سخت افزارهای گوشی همراه می باشد که گوگل همواره آن را به بهترین شکل ممکن انجام داده است و همین ویژگی باعث می شود که Pixel 2 XL بهترین گوشی اندرویدی محسوب شود.

نقد و بررسی کامل گوشی Google Pixel 2 XL

گوگل در گوشی جدید خود قدرتمند ترین و جدیدترین سخت افزارها را در یک گوشی خوش ساخت با بدنه ای زیبا قرار داده است. Pixel 2 XL مخصوص کاربرانی می باشد که علاقه مند به خرید گوشی همراهی با قدرتمند ترین سخت افزارها بوده و همچنین دریافت جدیدترین به روز رسانی های نرم افزاری را از طرف شرکتی که نرم افزار بیش از نصف گوشی های دنیا را تولید می کند، برای خود یک اولویت می دانند. انعطاف پذیری و عملکرد سیستم عامل گوشی های تولیدی گوگل به قدری خوب می باشد که تعداد بسیار زیادی از کاربران آن را ستایش می کنند. حال تجربه چنین عملکرد بی نقص و روانی در جدیدترین و بهینه ترین نسخه از سیستم عامل اندروید مطمئنا چیزی می باشد که بسیاری از علاقه مندان به این سیستم عامل منتظر آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *