نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE

گوشی گلکسی اس 21 اف ای (Galaxy S21 FE) سال 2022 را برای سامسونگ آغاز کرد و به نظر می‌رسد این دستگاه هم با توپ پُر وارد بازار شده است. مدل قبلی این موبایل یعنی گلکسی اس 20 اف ای (Galaxy S20 FE) یک تلفن همراه کامل و همه چیز تمام بود و بیشتر به خاطر دوربین بالارده‌اش مورد تحسین همگان قرار گرفت. البته دلیل موفقیت آن موبایل، فقط دوربینش نبود بلکه درست زمانی به بازار آمد که اکثر پرچمدارها 1000 دلار یا بیشتر قیمت خورده بودند.

حالا با گذشت بیش از یک سال، گلکسی S21 FE در ماه ژانویه به فروشگاه‌های مختلف آمد و گویا باید مناظر و افق‌های جدیدی در دنیای گوشی‌های هوشمند توسط آن باز شود.

Galaxy S21 FE به مانند نمونه پیشین خود 700 دلار قیمت خورده ولی متأسفانه دستگاه‌های پرچمداری که این موبایل با آنها رقابت می‌کند نیز دیگر همچون گذشته گران نیستند. حتی پرچمدار بعدی خودِ سامسونگ یعنی گلکسی اس 22 (Galaxy S22) هم گفته شده که تنها 800 دلار قیمت خواهد داشت. به علاوه، گلکسی S21 FE به تراشه بالارده ای به نام اگزینوس 2100 مجهز شده حال آنکه قرار است تراشه پیشرفته‌تر و امسالی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 در اعضای خانواده گلکسی S22 و سایر تلفن‌های همراه پرچمدار قرار گیرد.

در واقع به همین دلیل است که خیلی از افراد می‌گویند دیگر حضور گلکسی S21 FE در بازار منطقی نیست. اما آیا واقعاً اینگونه است؟ Galaxy S21 FE چگونه گوشی است؟ با این وجود، گلکسی S21 FE چندین سورپرایز دارد که می‌تواند با بهره‌مندی از تخفیف‌هایی که سامسونگ و فروشگاه‌های مختلف ارائه می‌کنند، به یکی از گوشی‌های باارزش خرید بالا تبدیل گردد. اما بد نیست به صورت عمیق‌تر این موبایل را ارزیابی کنیم؛ پس برای نقد و بررسی گلکسی S21 FE با تبلت‌فون همراه باشید.

 

آنباکسینگ و محتویات درون جعبه

امروزه هر چه قیمت یک گوشی بیشتر می‌شود، تعداد لوازم جانبی که همراه با آن در جعبه به فروش می‌رسد، کاهش می‌یابد. این دقیقاً همان شرایطی است که پس از خرید گلکسی S21 FE با آن روبه‌رو خواهید شد. همچون تلفن‌های همراه سری گلکسی اس 21 (Galaxy S21)، در کارتن این موبایل نیز شارژر قرار ندارد. متأسفانه این اتفاق که شرکت‌های مختلف نسبت به آن مباهات می‌کنند و فخر می‌ورزند، چندان زیبنده نیست. به نظر می‌رسد باید همچون برخی از کشورها مانند فرانسه، قانونی سراسری و جهانی وضع شود که طی آن کمپانی‌های سازنده گوشی مجبور گردند در جعبه محصولاتشان و در کنار لوازم جانبی گلکسی S21 FE، شارژر را نیز قرار دهند.

به هر ترتیب، دیگر مواردی که در کارتن Galaxy S21 FE یافت خواهند شد عبارتند از کابل مبدل USB-C به USB-C، دفترچه راهنما و ابزار درآوردن سیمکارت. همان‌طور که مشخص است، جعبه این گوشی بسیار باریک می‌باشد.

بر این اساس، چیزی که باید برای گلکسی اس 21 اف ای خود بخرید، (لوازم جانبی S21 FE)یک قاب (گارد) و یا یک محافظ صفحه نمایش است. بعضی از برندها مانند وان‌پلاس چنین لوازم جانبی را در کارتن گوشی‌هایشان قرار می‌دهند ولی متأسفانه سامسونگ برای این موبایل این کار را انجام نداده است.

 

امکانات جدیدی که در گلکسی S21 FE وجود دارند، کدامند؟

اگر قرار بر این باشد که جدیدترین مشخصات گلکسی S21 FE را به صورت خلاصه بیان کنیم، باید به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • صفحه نمایش 6.4 اینچی
  • بدنه پلاستیکی
  • نرخ بازسازی 120 هرتزی
  • چیپست اگزینوس 2100
  • سنسور اپتیکال اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش
  • باتری 4500 میلی‌آمپری
  • پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع 25 واتی و سازگار با تکنولوژی شارژ بیسیم
  • فاقد اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD و جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • قیمت پایه 700 دلاری

 

این امکانات در یک گوشی‌ای قرار گرفته‌اند که شیوه طراحی نونوار شده‌ای دارد و به نظر می‌رسد نسبت به ظاهر گلکسی اس 20 اف ای یک سر و گردن بالاتر است. به علاوه، یک پردازنده جدید، یک سیستم نرم‌افزاری جدید و دوربین‌های بهبود یافته نیز در Galaxy S21 FE حضور دارند. این تلفن همراه همچنین، فاقد برخی از ویژگی‌های محبوب گذشته یعنی اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD می‌باشد. ضمن اینکه قیمت پایه 700 دلاری آن نیز تغییر نکرده و کاهش نیافته است.

 

طراحی

گلکسی اس 21 اف ای در مقایسه با گوشی نسل قبل، از نظر طراحی ارتقاء پیدا کرده به طوری که حاشیه‌های مشکی رنگ اطراف نمایشگر آن باریک‌تر و گوشه‌های آن گرد شده‌اند بنابراین در مجموع ظاهر بروزتری دارد. به علاوه، رنگ‌های گلکسی S21 FE متنوع‌تر هستند که سبز زیتونی (Olive) آن چشم‌نوازترین مورد است. البته برای نوشتن این مقاله نقد و بررسی از نسخه مشکی رنگ (Graphite) استفاده شده که اتفاقاً آن هم شکل و شمایل جذابی دارد. دیگر رنگ‌های این دستگاه نیز عبارتند از بنفش ارغوانی (Violet)، سفید (White) و سرمه‌ای (Navy).

با این وجود، Galaxy S21 FE بدنه‌ای پلاستیکی دارد که باعث می‌شود آن احساسی که هنگام گرفتن گوشی‌های پرچمدار به ما القاء می‌گردد را نداشته باشیم. البته پوشش‌های پلاستیکی هم خود دارای دو مزیت هستند: یکی اینکه بر خلاف پوشش‌های شیشه‌ای نمی‌شکنند و دوم اینکه سبکتر می‌باشند. در واقع باید اعتراف کنیم که گلکسی اس 21 اف ای یکی از سبک‌ترین گوشی‌هایی است که نمایشگر 6.4 اینچی دارند.

تأییدیه ضد آب و خاک IP68 هم برای گلکسی S21 FE دریافت شده که باعث آسودگی خاطر خیلی از مشتریان می‌گردد. این دستگاه می‌تواند حتی پس از فرو رفتن در آب نیز (البته برای مدتی کوتاه) سالم بماند و یا هنگام بارش باران مشکلی برایش پیش نیاید.

در میان مشخصات گلکسی اس 21 اف ای، امکاناتی که جای خالی آنها احساس می‌شود، مواردی هستند که سال‌های گذشته در محصولات سامسونگ حضور داشتند. اینها عبارتند از جک هدفون 3.5 میلی‌متری و اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD.

 

صفحه نمایش

گلکسی S21 FE صفحه نمایش 6.4 اینچی صاف از نوع Super AMOLED پیشرفته‌تر دارد که برای راحت‌تر شدن فرآیند استفاده کردن از گوشی در فضاهای باز و بهتر دیده شدن رنگ‌ها، درخشندگی آن افزایش یافته است.

به علاوه، نمایشگر این تلفن همراه نرخ بازسازی 120 هرتزی دارد تا جابه‌جایی در رابط کاربری با سرعت زیاد و بالایی صورت پذیرد.

در آزمایش‌های مربوط به روشنایی، صفحه نمایش Galaxy S21 FE توانست نمرات فوق‌العاده‌ای را به دست آورد.

در زیر نمایشگر، یک سنسور اسکنر اثر انگشت جای گرفته که بر خلاف حسگر استفاده شده در گوشی‌های سری گلکسی اس 21، اولتراسونیک نیست و از نوع اپتیکال می‌باشد. ممکن است پس از لمس چند باره صفحه نمایش، اثر انگشت به‌درستی شناخته نشود و یا سرعت حسگر زیاد نباشد ولی اینگونه نیست که عملکرد آن کُند باشد بلکه در مجموع کار ما را راه می‌اندازد.

لازم به ذکر است که گلکسی S21 FE ویژگی تشخیص چهره دارد که استفاده کردن از آن آسان و عملکردش سریع بود.

 

عملکرد و امتیازات بنچمارک

گلکسی اس 21 اف ای دو نمونه دارد که یکی به تراشه اسنپدراگون 888 و دیگری به اگزینوس 2100 مجهز شده است. نباید فراموش کنید که هیچ‌کدام از این چیپست‌ها به اندازه تراشه پرچمدار اندرویدی سال 2022 یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 سریع نیستند. به علاوه، مدل پایه گوشی مورد بحث ما رم 6 گیگابایتی دارد حال آنکه مدل‌های پایه پرچمداران گلکسی سامسونگ معمولاً دارای رم 8 یا حتی 12 گیگابایتی هستند.

پس از بررسی و انجام آزمایش‌های مختلف مربوط به پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی، نمرات زیر دریافت می‌شوند.

این امتیازات صرفاً قابل‌قبول هستند. گلکسی S21 FE توانست در آزمون تک هسته‌ای کمی بیشتر از گلکسی S20 FE نمره کسب کند ولی در آزمون چند هسته‌ای Jetstream از آن ضعیف‌تر کار کرد.

البته باید در نظر داشته باشید که امتیازات دریافت شده، حاصل فعالیت‌های سنگین بودند وگرنه در زمان انجام دادن فعالیت‌های روزمره، گلکسی اس 21 اف ای سرعت زیاد و روانی دارد. حال مهم نیست این افزایش سرعت مرهون سیستم نرم‌افزاری جدید است یا هر چیز دیگر بلکه چیزی که اهمیت دارد آن است که در مقایسه با گلکسی اس 20 اف ای سرعتش به مراتب بیشتر می‌باشد.

اما عملکرد Galaxy S21 FE در زمان انجام دادن بازی‌های مختلف و فعالیت‌های گرافیکی چگونه است؟ در واقع اینجاست که شرایط کمی جذاب‌تر می‌شود. در فازهای اولیه اجرای بازی‌ها، تراشه این گوشی نسبت به موبایل نسل قبلی با بهبود عملکرد 10 تا 20 درصدی روبه‌رو می‌شود ولی یک نکته قابل‌توجه اینکه، گلکسی S21 FE به سرعت داغ می‌کند و سرعتش کاهش می‌یابد. فقط کافی است برای اینکه این شرایط را تجربه نمایید، به مدت 5 دقیقه با گوشی کار کنید تا شاهد افت عملکرد مشخص آن بشوید.

این در حالی است که گلکسی اس 20 اف ای که تراشه‌ای قدیمی‌تر داشت، کمتر داغ کرد و عملکردش بهتر بود. مطمئناً این اتفاق برای گیمرها یک ناامیدی محض و یک شکست فاجعه‌بار به شمار خواهد آمد به خصوص آنکه سبب می‌شود گلکسی S21 FE از گوشی نسل پیشین خودش ضعیف‌تر به نظر بیاید.

 

سیستم عامل و رابط کاربری

از نظر سیستم نرم‌افزاری، گلکسی S21 FE به صورت پیش‌فرض از اندروید 12 بهره می‌برد که جدیدترین نسخه ارائه شده توسط گوگل می‌باشد. وجود این پلتفرم نویدبخش یک خبر خوب است چرا که با وعده سامسونگ مبنی بر ارائه آپدیت سیستم عاملی به مدت سه سال، انتظار داریم Galaxy S21 FE در آینده تا اندروید 15 را هم دریافت کند.

البته توجه کنید که بر خلاف گوشی‌های پیکسل (Pixel)، گلکسی اس 21 اف ای بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید اندروید آن را دریافت نمی‌کند بلکه سامسونگ بعد از 3 یا 4 ماه که گوگل یک ورژن تازه اندروید را منتشر کرد، آن را برای گوشی‌های واجد شرایطش عرضه می‌کند.

 

دوربین

روی کاغذ، دوربین گلکسی S21 FE فرقی با گوشی نسل پیش خود نکرده چراکه این دستگاه دارای سه لنز اصلی، اولترا واید و تله فوتو با قابلیت زوم 3 برابری است. در واقعیت اما، تغییراتی رخ داده‌اند که بیشتر به طراحی ماژول دوربین مربوط می‌شود. اینک لنزها به خوبی با فریم دستگاه ترکیب شده‌اند تا ظاهر زیبایی در آن به وجود آمده و گلکسی اس 21 اف ای جا پای دیگر گوشی‌های سری گلکسی اس 21 گذاشته باشد.

در ادامه می‌توانید مشخصات هر کدام از لنزها را ببینید:

  • اصلی: 12 مگاپیکسلی | گشودگی دیافراگم f/1.8 | فاصله کانونی: 26 میلی‌متری | سایز هر پیکسل: 1.8 میکرومتر | ابعاد سنسور: 1/1.76 اینچ
  • اولترا واید: 12 مگاپیکسلی | گشودگی دیافراگم f/2.2 | فاصله کانونی: 13 میلی‌متری | سایز هر پیکسل: 1.12 میکرومتر | ابعاد سنسور: 1/3 اینچ
  • تله فوتو: 8 مگاپیکسلی | گشودگی دیافراگم f/2.4 | فاصله کانونی: 76 میلی‌متری | قابلیت زوم 3 برابری (3x) | سایز هر پیکسل: 1 میکرومتر | ابعاد سنسور: 1/4.4 اینچ
  • دوربین سلفی: 32 مگاپیکسلی

یکی از امکاناتی که جای خالی آن در گلکسی S21 FE احساس می‌شود، نبود سنسورهای بزرگ می‌باشد که امروزه گوشی‌های پرچمدار به آنها مجهز هستند. البته به نظر می‌رسد این اقدام یکی از کارهای سامسونگ برای پایین آوردن قیمت این محصولش بوده است. با این حال، می‌توان حضور یک لنز تله فوتو واقعی با قابلیت زوم 3 برابری را تحسین کرد چرا که بسیاری از گوشی‌های این رنج قیمتی مانند آیفون 12 (iPhone 12) و حتی گوشی گران‌تر یعنی آیفون 13 (iPhone 13) دوربین مخصوص زوم ندارند و فقط به صورت دیجیتالی روی سوژه‌ها بزرگنمایی خواهند کرد بنابراین کاری که سامسونگ انجام داده، در نوع خودش بسیار قابل‌تحسین است.

در ادامه می‌توانید تصاویری که توسط دوربین گلکسی S21 FE گرفته شده‌اند را مشاهده کنید:

اپلیکیشن دوربین خیلی سریع اجرا می‌شود و مشکلی از بابت عکسبرداری با آن وجود نخواهد داشت. یکی از امکاناتی که حضور آن را احساس خواهید کرد، ویژگی بهبوددهنده منظره (Scene Optimizer) است که یا پیش از تصویربرداری فعال می‌شود و یا وقتی دیگر.

صرف‌نظر از هر اتفاقی که می‌افتد، باید بگوییم در شرایطی که نور کافی تابیده، تصاویر کیفیت قابل‌قبولی دارند چرا که رنگ‌های آنها سرزنده و پویا بوده و چه‌بسا بهتر از واقعیت هستند زیرا اشباع‌شدگی خود را حفظ کرده‌اند. دوربین مخصوص زوم 3 برابری هم جزئیات زیادی را به ثبت می‌رساند. در واقع کیفیت خروجی‌های آن به شکلی است که امکان ثبت کردن آنها بدون یک لنز اختصاصی بزرگنمایی میسر نخواهد بود.

یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که در دوربین گلکسی S21 FE به وجود آمده، به تعادل نور سفید در بعضی از شرایط مربوط می‌شود. اگر نور کافی در فضاهای سربسته وجود نداشت، گلکسی اس 20 اف ای عکس‌هایی می‌گرفت که ظاهر نارنجی رنگی داشتند ولی خوشبختانه گلکسی اس 21 اف ای به خوبی شرایط را تشخیص می‌دهد و در این مواقع دقت رنگ‌ها را به‌درستی تنظیم می‌کند. در نهایت، دوربین جلو هم یک پیشرفت قابل‌توجه در مقایسه با گوشی نسل قبل می‌باشد زیرا رنگ‌هایی که به ثبت می‌رساند چشم‌نواز بوده و جزئیات در تصاویر زیاد هستند.

ویدیوها که نهایتاً کیفیت 4K دارند هم واضح می‌باشند. یکی از کمبودهایی که در Galaxy S21 FE احساس خواهد شد، ناتوانی در ضبط فیلم‌های 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه توسط لنز اولترا واید است. در این میان، باید به این نکته اشاره کنیم که با هر سه لنز می‌توان ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کرد.

اگر در روز اقدام به فیلمبرداری کنید، نتایج خوبی حاصل خواهد گردید به طوری که ویدیوها ثابت و بدون لرزش هستند. در واقع حضور لنزهای اولترا واید و تله فوتو، گلکسی S21 FE را به یک گوشی قابل در زمینه فیلمبرداری تبدیل می‌کنند. البته امکان دارد دقت رنگ‌ها در ویدیوها کم و زیاد شود و ظاهر آنها کنتراست‌دار و اشباع‌شده‌تر گردد و شفافیت آنها افزایش یابد. بیشترین تغییرات اما، در فیلم‌های ضبط شده در شرایط کم نور احساس می‌شود یعنی جایی که گلکسی اس 21 اف ای نسبت به گوشی نسل قبلی نور بیشتری دریافت می‌کند، مشکلات مربوط به تعادل نور سفیدی را از بین می‌برد و جزئیات بیشتری را به ثبت می‌رساند.

با همه اینها، Galaxy S21 FE در زمینه فیلمبرداری یک گوشی پرچمدار نیست چرا که خروجی‌های آن در مقایسه با خروجی‌های پیکسل 6 (Pixel 6) یا خروجی‌های آیفون 13 رنج دینامیک و جزئیات کمتری دارند و در شرایطی که کنتراست بیشتر است، قسمت‌های نورانی کشیده‌تر به نظر می‌آیند. ضمن اینکه دقت رنگ‌های آن از رنگ‌های ثبت شده توسط یک گوشی آیفون پایین‌تر است.

 

کیفیت صدا

گلکسی S21 FE فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری است بنابراین برای اینکه بتوانید هدفون سیمی خود را به آن وصل کنید، یا باید یک جفت هندزفری دارای USB-C داشته باشید و یا از یک کابل مبدل USB-C به جک 3.5 میلی‌متری بهره ببرید. البته از میان لوازم جانبی متعدد، می‌توانید یک هدفون بلوتوثی را هم به این محصول سامسونگ وصل نمایید.

به هر ترتیب، مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های امروزی، گلکسی اس 21 اف ای دارای اسپیکر دوگانه است که یکی صداها را از پایین پخش می‌کند و دیگری که حکم میکروفون را دارد هم در پخش کردن صداها به آن یاری می‌رساند.

کیفیت صداهای شنیده شده از طریق اسپیکر Galaxy S21 FE خوب است ولی نه آن‌قدر خوب که بتوانیم آن را با دستگاه‌های گران‌تر مقایسه کنیم. اگر کیفیت صدای این موبایل را با کیفیت صدای پیکسل 6 گوگل مقایسه نمایید، مطمئناً محصول سامسونگ گوشی برتر خواهد بود. در سمت دیگر، گلکسی اس 21 کیفیت صدای بهتری داشت. در ادامه، پس از مقایسه اسپیکر گلکسی اس 21 اف ای با اسپیکر آیفون 13، به این نتیجه خواهید رسید که اصوات شنیده شده از محصول کمپانی کره‌ای صدای بِیس و عمیق کمتری دارند تا محصولات اپل همچنان لقب بهترین گوشی‌ها از نظر کیفیت صدا را برای خود نگه دارند.

 

دوام باتری

گلکسی S21 FE به یک باتری 4500 میلی‌آمپری مجهز شده که از نظر ظرفیت، متوسط است.

معمولاً با چنین باتری و استفاده نیمه سنگین، شارژدهی به مدت یک روز خواهد بود. اینک در گلکسی اس 21 اف ای نیز همین اتفاق می‌افتد. بر این اساس، چنان‌چه صبح باتری این گوشی 100 انرژی داشته باشد، شب که به خانه برمی‌گردید انرژی باتری آن به 30 درصد یا کمتر کاهش خواهد یافت. عملکرد این منبع نیرو قابل‌قبول است زیرا سبب می‌شود نیازی نباشد در وسط روز به دنبال شارژر بگردید. در این میان، توجه کنید که شارژدهی چنین باتری به هیچ عنوان تا 2 روز نخواهد بود بلکه احتمالاً مجبور خواهید شد آخر هر شب این دستگاه را شارژ نمایید.

در صورت پخش فیلم، گلکسی S21 FE کمتر از گلکسی S21 معمولی دوام می‌آورد که البته همین هم انتظار می‌رفت زیرا گلکسی اس 21 باتری باظرفیت‌تری دارد.

 

سرعت شارژ

این گوشی نهایتاً از تکنولوژی شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند ولی بد نیست اعلام کنیم باید این شارژر را به صورت جداگانه از میان لوازم جانبی گلکسی S21 FE پیدا کنید و بخرید. با این توان شارژ، معمولاً در کمتر از 1 ساعت و 15 دقیقه، باتری این تلفن همراه شارژ خواهد شد.

درست مانند گوشی نسل قبل، Galaxy S21 FE هم از تکنولوژی‌های شارژ بیسیم و شارژ بیسیم معکوس پشتیبانی می‌کند. سرعت شارژ بیسیم آن 15 وات می‌باشد حال آنکه سرعت شارژ بیسیم معکوس آن به مراتب کمتر است.

 

رقبا و آلترناتیوها

قیمت گلکسی S21 FE تقریباً 700 دلار تعیین شده که به مقدار ناچیزی از پرچمدارها و رقبای این رده کمتر است.

جدی‌ترین رقیب گلکسی اس 21 اف ای و آلترناتیو شماره یک آن، گلکسی اس 22 است که به زودی معرفی و روانه بازار خواهد شد. قیمت گلکسی S22 که گفته شده 800 دلار خواهد بود، تنها 100 دلار بیشتر از قیمت گلکسی S21 FE است. در این بین، باید یادآور شویم که گلکسی اس 22 به تراشه پیشرفته‌تر اسنپدراگون 8 نسل 1 و دوربین قدرتمندتر مجهز خواهد بود ولی ابعادش کوچکتر است و باتری کم‌ظرفیت‌تری خواهد داشت.

دیگر رقیبی که باید به آن اشاره کنیم، پیکسل 6 گوگل است که با قیمت 600 دلاری خیلی راحت Galaxy S21 FE را شکست می‌دهد هرچند در آن خبری از برخی امکانات خاص مانند لنز مخصوص زوم نیست. این دستگاه اما، دیگر مزایای لازم نظیر صفحه نمایش باکیفیت و بزرگ، دوربین توانمند، سخت‌افزار قدرتمند و سیستم عامل بروز را داراست.

با این قیمت 700 دلاری، می‌توانید اقدام به خرید آیفون 12 هم بکنید و یا اگر بیشتر پول بپردازید، امکان خرید آیفون 13 که 800 دلار قیمت خورده را نیز خواهید داشت. این دو گوشی لنز مخصوص زوم و یا نرخ بازسازی سریع ندارند و سایز نمایشگرشان هم 6.1 اینچ خواهد بود اما به جای آن امکان کار کردن با سیستم عامل iOS و هماهنگی بینظیر آن با ایرپادها و اپل واچ‌ها را به وجود می‌آورند. این دو آیفون تراشه‌های سریع‌تری دارند و در مقایسه با گلکسی S21 FE که تا سه سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت می‌کند، تا پنج سال بروز خواهند شد. به علاوه، می‌توانند محصول سامسونگ را از نظر کیفیت تصاویر و فیلمبرداری شکست دهند.

 

نظر نهایی

باید نظر خود را اینگونه بیان کنیم که گلکسی S21 FE در بحبوحه انقلاب صنعت گوشی‌های هوشمند معرفی شده است. ماه‌هاست که سامسونگ قصد رونمایی از این محصولش را داشته و حالا بالأخره آن را معرفی نمود. بار دیگر به نظر می‌رسد کمپانی کره‌ای برای طراحی این دستگاه محتاطانه کار و قیمت آن را به‌گونه‌ای تعیین کرده که در بازه خاصی قرار گیرد.

مشکلی که هست اینکه، اکثر گوشی‌های پرچمدار امروزه 800 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند تا سبب گردند افرادی که برای خرید گلکسی S21 FE تصمیم گرفته‌اند، مردد شوند. در حال حاضر نمی‌توان از میان مشخصات گلکسی اس 21 اف ای به چیز خاص و جدیدی اشاره کرد. از طرفی، گوگل با ارائه پیکسل 6 که قیمت آن را 600 دلار معین نموده، همین حالا نماینده سامسونگ را از دور رقابت خارج کرده است.

با این اوصاف، Galaxy S21 FE نمی‌تواند فعلاً که تازه معرفی شده، گوشی مقرون به صرفه‌ای باشد اما اگر سامسونگ و فروشگاه‌های مختلف جشنواره‌های متعددی برگزار کنند، شرایط تغییر خواهد کرد. در این بین، چیزی که نظر شما را تغییر خواهد داد، ظاهر گلکسی S21 FE است. گلکسی S20 FE گوشی خوبی بود ولی مانند گوشی امسالی زیبا نبود. محصول جدید سامسونگ به طرز شگفت‌انگیزی سبک است تا وقتی آن را درون جیب خود گذاشته‌اید، به هیچ عنوان سنگینی‌اش را احساس نکنید. با این توضیحات، سامسونگ نمره قبولی را برای طراحی S21 FE گرفته است.

متأسفانه امکانات جدید دیگری در گلکسی اس 21 اف ای نمی‌توان مشاهده کرد به خصوص آنکه در آینده‌ای نزدیک گلکسی اس 22 هم معرفی خواهد شد. بر این اساس، پیشنهاد ما صبر کردن تا دو سه هفته آینده است تا بلکه اعضای خانواده Galaxy S22 یکی از گوشی‌هایی باشد که باید بخرید.

 

نقاط قوت

  • عملکرد سریع
  • دارای نرخ بازسازی 120 هرتزی
  • عملکرد بینظیر دوربین
  • شیوه طراحی سبک

 

نقاط ضعف

  • قیمت نزدیک به دستگاه‌های پرچمدار
  • بدنه پلاستیکی و ضعیف بودن آن به‌زعم برخی از افراد
  • نداشتن اسلات قرار دادن مموری کارت میکرو SD و جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • داغ شدن گوشی در زمان اجرای بازی‌ها و انجام دادن فعالیت‌های گرافیکی سنگین

خرید لوازم جانبی گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *