نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

گوشی Sony Xperia XA2 Ultra در واقع نسخه بهبود یافته تر و در واقع کمی قدرتمند تر گوشی XA2 می باشد. صفحه نمایش بزرگتر، دوربین سلفی دوگانه که به قابلیت های بیشتر و بهتری مجهز شده است از جمله برتری ها و بهبود های XA2 Ultra در مقایسه با XA2 می باشند.

XA2 Ultra از صفحه نمایشی بزرگ تر بهره برده و در نتیجه تجربه کار با یک فبلت را برای کاربر خود به ارمغان می آورد. حاشیه های چپ و راست صفحه نمایش در گوشی جدید سونی به کمترین مقدار ممکن رسیده است. حافظه رم گوشی در مقایسه با حافظه رم گوشی XA2 افزایش یافته است تا کاربر بتواند در صفحه نمایش بزرگ XA2 Ultra چند برنامه را به طور همزمان اجرا کرده و یا به عبارتی دیگر امکان Multitasking داشته باشد.

سنسور اثر انگشت دقیق و سریع گوشی نیز مانند بسیاری از گوشی های دیگر در پشت گوشی قرار گرفته است و به راحتی قادر به شناسایی کاربر می باشد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

گوشی XA2 Ultra به مشخصات اصلی و منحصر بفرد گوشی های Xperia نیز مجهز می باشد. زبان طراحی، دوربین های اصلی بسیار قدرتمند و با کیفیت، سیستم عامل اندروید 8 یا Oreo، رابط کاربری Xperia UI و تمامی برنامه های پیش فرضی که در این رابط کاربری حضور داشتنند، عملکرد بسیار خوب باتری، گیرنده رادیو قدرتمند و در نهایت شیار اختصاصی برای کارت حافظه جانبی برای هر دو نسخه تک سیم کارت و دو سیم کارت گوشی، همگی ویژگی هایی می باشند که مخصوص گوشی های سونی بوده و XA2 Ultra نیز به آن ها مجهز می باشد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

 

جعبه گشایی:

درست مانند دیگر گوشی های سونی، بسته XA2 Ultra نیز شامل گوشی، کابل رابط USB-C و شارژر 1.5 آمپر می شود هر چند که خود گوشی از فناوری شارژ سریع نسخه 3 نیز پشتیبانی می کند.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

بسته XA2 Ultra شامل همین اقلام بوده و هیچ هدفون یا قاب محافظی را با خود به همراه ندارد که البته در میان گوشی های سونی نکته عجیب و جالب توجهی به نظر نمی رسد. البته احتمال این که در برخی بازار ها اقلام موجود در بسته گوشی متفاوت باشد نیز وجود دارد. بنابراین بهترین کار قبل از خریدگوشی، اطمینان حاصل کردن از اقلام موجود در بسته گوشی در کشور خود می باشد.

طراحی:

XA2 Ultra یک گوشی بزرگ می باشد و هیچ شکی در این مورد نیست اما صفحه نمایش بزرگ این گوشی از جمله صفحه نمایش های بلند و تمام صفحه ای نمی باشد که حاشیه های بسیار کمی نیز دارد. در واقع XA2 Ultra یکی از بزرگ ترین و سنگین ترین گوشی هایی می باشد که مورد نقد و بررسی ما قرار گرفته است. البته باید اعتراف کرد که گوشی جدید سونی، یکی از گوشی های دوست داشتنی نیز می باشد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

ابعاد گوشی برابر با 163 × 80 × 9.5 میلی متر و وزن آن نیز برابر با 221 گرم می باشد. از نظر طراحی، گوشی XA2 Ultra نسخه بزرگ تری از گوشی XA2 بوده و زبان طراحی کاملا یکسانی دارد. طراحی سونی به گونه ای می باشد که در دست گرفتن و کار با گوشی بسیار راحت بوده و احساس خوبی نیز به کاربر منتقل می کند. فریم گوشی فلزی می باشد. لبه های چپ و راست حالت گرد و خمیده ای دارند که به زیبایی و خوش دستی گوشی نیز کمک می کند اما لبه های بالا و پایین گوشی کاملا تخت طراحی شده اند به طوری که گوشی می تواند روی یکی از لبه های بالا یا پایین خود به حالت عمودی بایستد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

صفحه نمایش 6 اینچ گوشی همان طور که اشاره نیز شد، مانند گوشی XA2 از حاشیه های بسیار کمی در قسمت راست و چپ گوشی بهره می برد هر چند اندازه حاشیه های بالا و پایین گوشی به هیچ وجه کمتر نشده است.

سنسور اثر انگشت حالا در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است و جایگزین دکمه Lock بزرگ و مسطحی که در لبه گوشی قرار داشت، شده است. البته لبه راست گوشی شامل دکمه شاتر نیز می شود. دکمه ای که زمانی توجه کاربران را به سمت خود جلب کرده بود، در حال حاضر به دلیل این که با اندکی فشار روی آن باعث ثبت تصاویری بلوره ای می شود و همچنین عکس برداری نیز به کمک یک ضربه آرام روی صفحه نمایش گوشی به راحتی انجام می پذیرد، دیگر کاربرد و جذابیت قبلی خود را ندارد و حتی برای برخی کاربران ایجاد مزاحمت نیز می کند.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

لبه پایین گوشی شامل درگاه USB Type-C، اسپیکر و یک میکروفون می شود در حالی که لبه بالای گوشی فقط میزبان جک صوتی 3.5 میلی متری و دیگر میکروفون گوشی است.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

لبه راست گوشی میزبان سه دکمه ولوم، پاور و شاتر که در عکس برداری کاربر دارد، می باشد. لبه چپ اما میزبان شیاری است که در نسخه تک سیم کارت گوشی میزبان یک سیم کارت و یک کارت حافظه جانبی بوده و در نسخه دو سیم کارت گوشی، علاوه بر شیاری که برای دو سیم کارت دارد، شامل شیاری اختصاصی برای کارت حافظه جانبی نیز میشود. در نظر گرفتن شیاری اختصاصی برای کارت حافظه جانبی، قابلیتی بسیار کاربر پسند می باشد که استفاده از دو سیم کارت و کارت حافظه microSD را به طور همزمان برای کاربر ممکن می کند.(تصویر زیر مربوط به نسخه تک سیم کارت گوشی XA2 Ultra می باشد.)

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

 

صفحه نمایش:

XA2 Ultra به یک صفحه نمایش 6 اینچ IPS که رزولوشنی FullHD و تراکم پیکسلی برابر با 367 پیکسل بر اینچ دارد مجهز شده است. تراکم پیکسلی 367 پیکسل بر اینچ هر چند در مقایسه با تراکم پیکسلی گوشی های پرچمدار عدد کمی می باشد، اما برای یک گوشی میان رده خوب و قابل قبول به نظر می رسد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

سونی ادعا می کند که صفحه نمایش این گوشی از حداکثر روشنایی 500nits نیز در مواقع لازم پشتیبانی می کند. ادعایی که حتی قبل از انجام تست هایی روی گوشی نیز به نظر درست می رسید. اما نکته جالب این می باشد که پس از انجام تست هایی روی گوشی، مقدار حداکثر روشنایی در صفحه نمایش XA2 Ultra به عدد 630nits نیز نزدیک شد که مقداری بسیار عالی و قابل توجه می باشد. در واقع عملکرد گوشی در این زمینه را با توجه به قیمت خرید XA2 Ultra و کلاسی که این گوشی در آن قرار دارد، می توان بسیار تحسین بر انگیز توصیف کرد. با توجه به موارد گفته شده، عملکرد صفحه نمایش XA2 Ultra حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز بسیار عالی ارزیابی می شود.

باتری:

XA2 Ultra به یک باتری 3580mAh مجهز شده است که یک ارتقاء قابل توجه در مقایسه با باتری 2700mAh گوشی XA1 Ultra می باشد. البته از دیدگاه برخی کاربران، ظرفیت باتری این گوشی که به مقدار 280mAh از ظرفیت باتری گوشی XA2 بیشتر بوده اما صفحه نمایشی بزرگتر دارد، باید بیشتر از 3580mAh نیز می شد. البته باید اعتراف کرد که عملکرد باتری گوشی در مجموع خوب و قابل قبول می باشد.

XA2 Ultra از فناوری شارژ سریع نسخه 3 نیز پشتیبانی می کند هر چند شارژر ارایه شده همراه با گوشی قادر به شارژ کردن 28 درصدی باتری خالی گوشی در مدت 30 دقیقه می باشد. چنان چه از  شارژرهای مجهز به فناوری شارژ سریع نسخه 3 برای شارژ باتری این گوشی استفاده شود، شارژ باتری در همان مدت زمان 30 دقیقه از صفر درصد به 40 درصد خواهد رسید.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

عملکرد باتری در حالت کلی بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی شده و 100 ساعت روشن نگه داشتن گوشی در حالت standby نیز یک نکته مثبت برای XA2 Ultra به حساب می رود.

نرم افزار:

XA2 Ultra به طور پیش فرض به سیستم عامل Android 8 Oreo مجهز می باشد. برخلاف تغییرات و بهینه سازی های قابل توجهی که در نسخه جدید سیستم عامل اندروید اعمال شده است، رابط کاربری گوشی سونی با تغییرات بزرگ و قابل توجهی همراه نبوده است.

به هر حال به نظر می رسد که کاربران و طرفداران سونی نیز از آن جایی که عملکرد روان و شخصی سازی های ساده و کمی که سونی روی سیستم عامل گوشی های خود اعمال می کند را می پسندند، به تغییر نکردن رابط کاربری گوشی XA2 Ultra هیچ انتقادی ندارند.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

صفحه اول یا Home رابط کاربری به نظر هیچ تغییری نکرده است و همان صفحه اولی می باشد که در گوشی های نسل قبلی Xperia نیز دیده بودیم. یک Gesture نیز در این صفحه موجود می باشد و آن کشیدن انگشت از بالا به پایین می باشد که موجب ظاهر شدن چند برنامه که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است می شود. همچنین در این قسمت تعدادی برنامه نیز برای نصب شدن روی گوشی به کاربر پیشنهاد می شود. در این قسمت کاربر علاوه بر مشاهده برنامه های بیشتر استفاده شده و پیشنهادهای نصب برخی برنامه ها، امکان نوشتن نام برنامه مورد نظر خود که در گوشی نصب می باشد را نیز دارد تا به راحتی به آن برنامه دسترسی داشته باشد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

صفحه App drawer نیز به همان شکل همیشگی حاضر می باشد و برنامه هایی را که به صورت پیش فرض در گوشی نصب شده اند نمایش می دهد. سونی همواره به دلیل طراحی و قابلیت های خوب و بسیار کاربردی و زیادی که در برنامه های چند رسانه ای خود مانند برنامه های Album, Music و Video اعمال کرده است، مورد تحسین کاربران قرار گرفته است. گوشی XA2 Ultra نیز مانند دیگر گوشی های این شرکت ضمن بهره مندی از این قابلیت ها، در برخی موارد با بهبود هایی نیز همراه بوده است.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

تم های مختلف رایگان و پولی نیز در گوشی XA2 Ultra در دسترس می باشند. به کمک این تم ها و اعمال شخصی سازی هایی روی آن ها توسط کاربر، بخشیدن ظاهری جدید و متفاوت به گوشی نیز امکان پذیر می باشد. شخصی سازی هایی که کاربر می تواند روی تم های گوشی خود اعمال کند شامل تغییر دادن پس زمینه، ظاهر آیکون ها، صدای زنگ و نوتیفیکیشن ها و مواردی از این دست می باشد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

قسمت نوتیفیکیشن و task switcher بسیار شبیه به اندروید Vanilla می باشد. همچنین تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت و اجرا همزمان دو برنامه در گوشی برای برخی برنامه هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند نیز امکان پذیر است.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

در نهایت علاوه بر این که گوشی را می توان به کمک سنسور اثر انگشت قفل گشایی کرد، می توان امنیت مشروط نیز برای گوشی تعریف کرد به این معنی که برای مثال اگر کاربر در نزدیکی برخی دستگاه ها، موقعیت ها، صداها و چهره ها باشد، عمل قفل گشایی تنظیم شده روی گوشی غیر فعال خواهد بود.

سخت افزار:

گوشی XA2 Ultra نیز مانند گوشی XA2 به چیپست میان رده و جدید Snapdragon 630 مجهز شده است. چیپستی که جایگزین چیپست بسیار کارآمد اسنپ 625 شده است که در سال 2017 میلادی در بسیار از گوشی های میان رده به کار گرفته شده بود.

Snapdragon 630 به پردازنده ای با هشت هسته Cortex-A53 مجهز شده است که کلاکی برابر با 2.2GHz نیز دارند. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این چیپست نیز پردازنده Adreno 508 می باشد. در کنار این چسپیت میان رده اما قدرتمند، مجهز بودن XA2 Ultra به حافظه رم 4GB که به مقدار 1GB از حافظه رم گوشی XA1 بیشتر می باشد، قدرت پردازشی بسیار خوب و قابل قبولی را برای این گوشی به ارمغان می آورد. XA2 Ultra بدون شک علاوه بر این که اکثر برنامه ها و بازی های موجود در بازار را به راحتی اجرا خواهد کرد، قادر به اجرا برخی بازی های نسبتا سنگین نیز می باشد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

XA2 Ultra در دو نسخه با حافظه های داخلی 32GB و 64GB نیز عرضه خواهد شد که البته در هر دو نسخه گوشی، افزایش حافظه گوشی تا 256GB دیگر به کمک کارت های حافظه جانبی microSD و شیار اختصاصی در نظر گرفته شده برای این کارت ها، ممکن می باشد.

گوشی XA2 Ultra در کلاس گوشی های میان رده، عملکرد سخت افزاری بسیار خوب و قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد. در واقع عملکرد سخت افزاری این گوشی کاملا متعادل بوده و هیچ مشکلی هنگام اجرا برنامه ها و بازی های حتی نسبتا سنگین نیز در این گوشی مشاهده نمی شود. نکته مثبت دیگر در مورد این گوشی، داغ نشدن آن حتی هنگام استفاده طولانی مدت و سنگین از گوشی می باشد.

دوربین:

XA2 Ultra دقیقا مانند گوشی XA2 و گوشی های سری XA1، به یک دوربین 23MP در قسمت پشت گوشی مجهز شده است. سنسور دوربین استفاده شده در این گوشی ها، در واقع همان سنسور IMX300 ساخت خود سونی می باشد که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است. البته این سنسور قدرتمند سونی حالا به تمامی قابلیت هایی که روزی گوشی پرچمدار Z5 سونی به آن ها مجهز شده بود نیز مانند فیلم بردرای 4K، فیلم برداری اسلوموشن با سرعت 120 فریم بر ثانیه، ISO 12,800 و اتوفوکس ترکیبی همراه با اتوفوکس تشخیص فازی، مجهز شده است.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

بسته به این که کاربر با نسبت ابعادی 4:3 یا 16:9عکس برداری می کند، تصویر هایی 22.8MP یا 20.1MP توسط سنسور دوربین گوشی ثبت خواهند شد. سنسور IMX300 علاوه بر قابلیت ثبت تصاویر با بیش از یک نسبت ابعادی، در هر دو نسبت ابعادی، زاویه دیدی یکسان دارد که ویژگی قابل توجهی محسوب می شود. رزولوشن بالای تصاویر ثبت شده در هر دو نسبت ابعادی، دیگر مزیت این سنسور قدرتمند می باشد.

برنامه دوربین سونی از ابتدا دچار تغییرات مثبت زیادی شده است اما برنامه دوربین XA2 Ultra مانند برنامه دوربین گوشی XA2، جدیدترین برنامه دوربینی که در گوشی های سری XZ1 به کار رفته است نمی باشد. این کار بدین معنی می باشد که به منظور این که کاربر بتواند با کیفیت 4K اقدام به فیلم برداری نماید، باید در قسمت حالت های مختلف دوربین به دنبال این ویژگی بگردد در حالی که در برنامه دوربین جدید سونی که در گوشی های سری XZ1 به کار رفته است، کاربر به سادگی می تواند به کیفیت های مخنلف فیلم برداری دسترسی داشته باشد. در نتیجه رابط کاربری برنامه دوربین XA2 Ultra هر چند جدیدترین نسخه آن نمی باشد، کار با آن نیز به سادگی و راحتی امکان پذیر و ممکن می باشد.

حالت Superior Auto حالت پیش فرض برنامه دوربین می باشد. این حالت به کمک سناریو های از پیش تعریف شده برای گوشی، سعی می کند تا در شرایط نوری مختلف، بهترین تنظیمات ممکن را روی دوربین اعمال کرده و تصاویری با بالاترین کیفیت را در اختیار کاربر قرار دهد. Superior Auto در مواقع لازم، HDR را نیز درگیر کرده و تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن را به ثبت می رساند.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

XA2 Ultra قادر به ثبت تصاویری با جزئیات بسیار زیاد در شرایط نوری مناسب و یا به عبارتی دیگر در روز می باشد. مقدار کمی نویز در تصاویر مشاهده می شود اما مقدار آن به قدری نیست که بتوان از عملکرد دوربین انتقاد کرد. در نتیجه کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی و در شرایط نوری مناسب را می توان عالی توصیف کرد.

در واقع حالت Superior Auto کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. محدوده دینامیکی نیز در تصاویر ثبت شده با دوربین XA2 Ultra بسیار خوب می باشد. مقدار کمی ملایمت در گوشه های تصویر مشاهده می شود اما با توجه به مجهز بودن به لنزی با زاویه دید بالا، جلوگیری از ایجاد شدن چنین ملایمت کمی اجتناب ناپذیر می باشد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

HDR به صورت پیش فرص و در حالت Superior Auto، به صورت خود کار و در مواقع لازم توسط خود دوربین روشن شده و روی تصاویر اعمال می شود. اما برای روشن کردن آن به صورت دستی، کاربر باید حالت Manual mode یا همان حالت دستی را انتخاب کرده و از این طریق HDR را روشن نماید.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

دوربین گوشی XA2 Ultra هنگام شب و در شرایط نوری ضعیف قادر به ثبت تصاویری می باشد که کیفیت آن ها را می توان خوب و نه در سطحی که از یک سنسور 23MP انتظار می رفت، توصیف کرد. جزئیات به مقدار کافی در تصاویر موجود می باشند هر چند بخش زیادی از آن ها توسط فرآیندی که به وسیله الگوریتم کاهش نویز تصاویر که پس از تصویر برداری به طور خودکار روی تصاویر ثبت شده اعمال می شود، لکه دار و کمی سیاه رنگ می شوند.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

در نهایت، تصاویر پانوراما ثبت شده با XA2 Ultra عرضی برابر با 3500 پیکسل دارند. طول تصاویر نیز از آن جایی که کاربر در هر نقطه ای که بخواهد می تواند ثبت تصویر پانوراما را متوقف کند، به خود کاربر بستگی داشته و می تواند متفاوت باشد. جزئیات در تصاویر متوسط بوده و تصاویر به مقدار کمی ملایم نیز می باشند اما عمل به هم چسبیدن تصاویر مختلف به منظور تشکیل تصویر پانوراما، به شکل بسیار خوبی انجام می گیرد مگر این که از اشیا در حال حرکت تصویر برداری شود.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

دوربین سلفی:

یکی از دلایلی که حاشیه بالا و پایین گوشی های سونی بر خلاف اکثر گوشی های جدید همواره بزرگ بوده است، مجهز بودن این گوشی ها به دوربین های سلفی قدرتمند و بعضا دوگانه نیز می باشد. گوشی XA2 Ultra نیز یکی از گوشی های سونی می باشد که به دوربین سلفی دوگانه مجهز شده است. یک سنسور 16MP که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است به همراه سنسوری 8MP که پشت لنزی با دریچه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است، در کنار یکدیگر دوربین سلفی دوگانه XA2 Ultra را تشکیل می دهند. زاویه دید دوربین 16MP برابر با 90 درجه و زاویه دید دوربین 8MP برابر با 120 درجه می باشد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

متاسفانه، علی رغم سنسورهای قدرتمندی که دوربین سلفی دوگانه این گوشی را تشکیل داده و انتظارات کاربران را نیز بالا برده اند، کیفیت تصاویر ثبت شده با هر کدام از این دوربین ها را نمی توان بسیار خوب و مطابق انتظارات، توصیف کرد. جزئیات کمتر از حد متوسط بوده و تصاویر نیز ملایم می باشند.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

اما نکته مثبتی نیز در مورد دوربین سلفی این گوشی وجود دارد. تصاویری که با دوربین 8MP ثبت می شوند، به واسطه داشتن زاویه دید گسترده تری که این دوربین دارد، قادر به ثبت فضای بیشتری بوده و از این نظر بسیار جالب توجه می باشند. بدون شک این قابلیت سونی مورد توجه تعداد زیادی از علاقه مندان به عکاسی نیز قرار خواهد گرفت.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

در نهایت و در شرایط نوری ضعیف و هنگام شب، به واسطه قابلیت های اتو فوکوس و سیستم OIS، انتظار ثبت تصاویری با کیفیت بالا توسط XA2 Ultra می رفت که به نظر انتظاری اشتباه بوده است. تصاویر ثبت شده در چنین شایطی نیز ملایم و دارای نویز بوده و حتی فوکوس نیز در آن ها به خوبی انجام نمی پذیرد.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

اما روشن کردن فلش سلفی در چنین شرایطی می تواند کمی به بهبود کیفیت تصاویر کمک نماید. البته نکته منفی در این مورد نیز مربوط به قدرتمند بودن بیش از حد فلش سلفی گوشی می شود که منجر به کمی غیر طبیعی شدن چهره و تغییر رنگ پوست می شود.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

فیلم برداری:

XA2 Ultra قادر به ثبت ویدیوهای 4K، 1080p با سرعت های 30 و 60 فریم بر ثانیه و در نهایت 720p با سرعت 120 فریم بر ثانیه می باشد.

ویدیوهای 4K کمی ملایم بوده و از سطح متوسطی از جزئیات نیز بهره مند می باشند در حالی که کنتراست آن ها بسیار عالی می باشد. ویدیوهای 1080p از وضوح بالایی برخوردار می باشند، جزئیات در آن ها بالا بوده و محدوده دینامیکی و کنتراست نیز بسیار خوب می باشد. و در نهایت ویدیوهای ثبت شده با دوربین سلفی نیز مانند دوربین اصلی گوشی از کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی بهره مند می باشند.

جمع بندی:

XA2 Ultra در کلاس گوشی های میان رده، در مجموع و با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده در مورد این گوشی، عملکردی عالی از خود به نمایش می گذارد. صفحه نمایش بزرگ، کیفیت بالای تصاویر و ویدیوهای ثبت شده با هر دو دوربین اصلی و سلفی گوشی(هر چند انتظار عملکردی بهتر از دوربین این گوشی می رفت)، عمر بالای باتری، جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید، سنسور اثر انگشت دقیق و سریع منتقل شده به قسمت پشت گوشی و در نهایت قدرت پردازشی بسیار خوب و قابل قبول، همگی نکات مثبت این گوشی محسوب می شوند.

نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra

Sony Xperia XA2 Ultra میان رده ای می باشد که به واسطه بهره مند بودن از ویژگی ها و قابلیت هایی بسیار مناسب برای یک گوشی میان رده، از ارزش خرید بالایی نیز بهره می برد. خرید گوشی XA2 Ultra به علاقه مندان به عکاسی، علاقه مندان به تماشای فیلم و ویدیو در صفحه نمایش بزرگ این گوشی و در نهایت کسانی که قصد اجرا برنامه ها و بازی های حتی سنگین را نیز در گوشی خود دارند، پیشنهاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی گوشی Sony Xperia XA2 Ultra"