بهترین گزینه‌های خرید ساعت هوشمند

بهترین گزینه‌های خرید ساعت هوشمند تا سقف یک میلیون تومان

در مطلب قبلی – راهنمای خرید ساعت هوشمند – به بررسی جامع و کلی این محصولات و باید و نبایدهای خرید ساعت هوشمند پرداختیم. اما سوال اینجاست که حال اگر قصد خرید این محصولات را داریم، با چه گزینه‌هایی روبرو هستیم؟ با چه هزینه‌هایی می‌توان محصول دلخواه‌مان را تهیه کرد؟ برای پاسخ‌گویی به این سوالات، قصد داریم به ترتیب قیمت صعودی بهترین گزینه‌های خرید ساعت هوشمند تا سقف یک میلیون تومان را معرفی کنیم.

ساعت هوشمند LG G Watch W100

ساعت هوشمند ال‌جی جی واچ W100 - نکات مثبت و منفی

این ساعت هوشمند با دو لقب اولین همراه است – اولین ساعت هوشمند دنیا با سیستم‌عامل اندروید ور و اولین ساعت هوشمند کمپانی ال‌جی. ال‌جی دقیقا در همان ماه (ژوئن 2014) که گوگل در مراسم Google I/O از سیستم‌عامل Android Wear رونمایی کرد، این ساعت هوشمند را روانه بازار کرد. با وجود اینکه نزدیک به دو سال از طراحی این ساعت می‌گذرد، اما به این دلیل که ال‌جی در ساخت این محصول تمامی تلاش خود را انجام داده و با مشخصات فنی خوبی محصولش را همراه کرده، هنوز هم این محصول فروش خوبی دارد. بزرگترین ایرادی که می‌توان به این ساعت گرفت، نبود اسپیکر می‌باشد. شاید در زمانی که ال‌جی این محصول را طراحی می‌کرد، به فکرش نرسیده بود که روزی گوگل با بروز رسانی این سیستم‌عامل، ساعت‌های هوشمند را قادر خواهد ساخت که با دارا بودن اسپیکر و میکروفون بتوانند تماس‌های صوتی گرفته و یا دریافت کنند. در مورد طراحی این ساعت باید به این نکته عجیب اشاره کنیم که در بدنه ساعت اثری از هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد. صفحه‌نمایش ساعت همیشه فعال بوده و در صورتی که شارژ ساعت تمام شود با اتصال آن به شارژر، صفحه‌نمایش ساعت دوباره روشن می‌شود.

قیمت بروز خرید ساعت هوشمند ال‌جی G Watch W100

ساعت هوشمند Huawei TalkBand B2

ساعت هوشمند هواوی تاک بند بی 2 - نکات مثبت و منفی

در ابتدا باید اشاره کنیم که TalkBand B2 یک ساعت هوشمند نیست. بلکه این محصول هواوی در دسته مچ‌بندهای هوشمند قرار دارد و امکانات و ابزارهای آن نیز تصدیق کننده همین مساله هستند. دلیلی که این مچ‌بند هوشمند را در این لیست قرار داده‌ایم، ارزش خرید بالای آن و برخی امکانات مشترک آن با ساعت‌های هوشمند می‌باشد. این ساعت برای هر دو سیستم‌عامل مطرح اندروید و iOS قابل استفاده بوده و برای جفت کردن آن کافی است که اپلیکیشن مربوطه هواوی را روی گوشی‌تان نصب کنید. با نصب اپلیکیشن، می‌توانید امکاناتی نظیر پایش وضعیت خواب، پایش چهار فعالیت ورزشی راه رفتن، دویدن، صعود به ارتفاعات و دوچرخه‌سواری، تنظیم هشدارها، نمایش پیام‌های متنی و پاسخ‌گویی با تماس‌های صوتی را در اختیار داشته باشید. تقریبا با این مچ‌بند می‌توان اکثر امکانات ساعت‌های هوشمند امروزی را در اختیار داشت. و در آخر اینکه ویژگی جالب تاک‌بند بی 2 این است که بدنه ساعت از قالب آن قابل جدا شدن بوده و می‌توان از آن به عنوان هندزفری بلوتوثی استفاده کرد.

قیمت بروز خرید مچ‌بند هوشمند هواوی TalkBand B2

ساعت هوشمند سونی Smartwatch 3

ساعت هوشمند سونی اسمارت‌واچ 3 SWR50 - نکات مثبت و منفی

کمپانی سونی یکی از پیشکسوتان عرصه تولید ساعت‌های هوشمند می‌باشد که پیشتر از بسیاری از کمپانی‌های امروزی با معرفی محصولات بسیار خوبی توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. امکانات ساعت هوشمند نسل سوم سونی در مقایسه با دیگر ساعت‌هایی که در همان بازه زمانی (فوریه 2014) عرضه شده‌اند، قابل مقایسه نیست. NFC، وای‌فای، GPS و باتری حجیم 420mAh از نقاط قوت این ساعت شمرده می‌شوند. در مقابل، استفاده از طراحی قدیمی و یکنواخت بزرگترین نقدی است که به این ساعت می‌توان گرفت. سیستم‌عامل این ساعت اندروید پوشیدنی می‌باشد. با توجه به اینکه این ساعت دارای میکروفون و اسپیکر می‌باشد، با بروز رسانی سیستم‌عامل ساعت به آخرین نسخه می‌توان تماس‌های ورودی را با خود ساعت پاسخ داد.

قیمت بروز خرید ساعت هوشمند سونی SWR50 Smartwatch 3

ساعت هوشمند Asus Zenwatch 2

ساعت هوشمند ایسوس زنواچ نسل 2

نسل دوم ساعت‌های هوشمند کمپانی ایسوس در سپتامبر 2015 معرفی شده و در دو نسخه WI501Q (49 میلی‌متری) و WI502Q (45 میلی‌متری) و با جنس بندها و تنوع در رنگ‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شود. کمپانی ایسوس که به عرضه محصولات با کمترین قیمت تمام شده معروف است، در این محصولات نیز چنین رویه پیش گرفته است. ساعت هوشمند ایسوس زنواچ نسل 2 در مقایسه با رقبای خود از قیمت خرید پایینی برخوردار است. البته قیمت خرید پایین طبیعتا با حذف برخی امکانات همراه خواهد بود. غایب بزرگ در این ساعت، سنسور شمارنده ضربان قلب می‌باشد. بدنه ساعت از فولاد ضد زنگ بوده و همانند دیگر ساعت‌های هوشمند، موفق به کسب گواهی IP67 شده است. با توجه به وجود اسپیکر و میکروفون در این ساعت، برای استفاده از قابلیت بر قراری و پاسخ‌گویی به تماس‌های صوتی، تنها کافیست که سیستم‌عامل اندروید ور را به آخرین نسخه عرضه شده بروز رسانی کنید.

قیمت بروز خرید ساعت هوشمند ایسوس Zenwatch 2 WI501Q
قیمت بروز خرید ساعت هوشمند ایسوس Zenwatch 2 WI502Q

ساعت هوشمند Motorola Moto 360

ساعت هوشمند موتورولا موتو 360 - نکات مثبت و منفی

نسل اول ساعت‌های هوشمند کمپانی موتورولا اولین ساعت هوشمند با صفحه‌نمایش گرد می‌باشد که از سیستم‌عامل اندروید ور استفاده کرده است. اگر ارتباط وای‌فای را فاکتور بگیریم، این ساعت تمامی ابزارهایی که امروزه کاربران از ساعت‌های هوشمند انتظار دارند را دارا می‌باشد. با وجود اینکه این ساعت محصول 2014 می‌باشد، اما با مشخصاتی همچون سنسور شمارنده ضربان قلب، شتاب‌سنج، سنجش نور محیط و میکروفون دوم برای از بین بردن نویزهای هنگام مکالمه همراه شده است. استفاده از سنسور سنجش نور محیط که در ساعت‌های هوشمند بسیار نادر است، هم به نقطه قوت و هم نقطه ضعفی برای این ساعت تبدیل شده است. قسمت پایینی صفحه‌نمایش که همواره سیاه است، محل قرارگیری این سنسور می‌باشد. به تعبیری دیگر، قسمتی از صفحه‌نمایش هیچ وقت در اختیار کاربر قرار نخواهد گرفت. ایراد دیگری که می‌توان به این ساعت گرفت، نبود اسپیکر می‌باشد. بدین ترتیب کاربران بدون استفاده از هدست بلوتوثی قادر به استفاده از صدای ساعت نخواهند بود.

قیمت بروز خرید ساعت هوشمند موتورولا Moto 360

ساعت هوشمند Samsung Gear S

ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس - نکات مثبت و منفی

ساعت هوشمند گیر اس یکی از خاص‌ترین ساعت‌های هوشمند دنیا محسوب می‌شود. این ساعت دارای صفحه‌نمایش خمیده به بزرگی 2.0 اینچ از نوع superAMOLED می‌باشد. اما بزرگترین ویژگی این ساعت مربوط به صفحه‌نمایش بزرگ آن نمی‌شود. قابلیت نصب سیم‌کارت به همراه پشتیبانی از باندهای 3G این ساعت را از بسیاری از رقبای خود متمایز می‌کند. همچنین استفاده مستقل از ساعت بطوری که کمترین وابستگی به گوشی میزبان وجود داشته باشد از دیگر نقاط قوت Gear S محسوب می‌شود. سامسونگ برای این ساعت از سیستم‌عاملی (تایزن) که خود وظیفه توسعه آن را بر عهده گرفته استفاده کرده است. بخش سنسورهای این ساعت یکی از کامل‌ترین‌ها می‌باشد. سنسورهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، شمارنده ضربان قلب، فشار سنج و سنجش اشعه UV تشکیل دهنده این بخش می‌باشند. اساسی‌ترین ایرادی که می‌توان به این ساعت هوشمند سامسونگ گرفت، ظرفیت کم باتری در مقایسه با اندازه بزرگ صفحه‌نمایش می‌باشد.

قیمت بروز خرید ساعت هوشمند سامسونگ Gear S

ساعت هوشمند Samsung Gear S2

ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس 2 - نقاط مثبت و منفی

در نقد و بررسی ساعت‌های هوشمند، به شکل مفصل در مورد این ساعت به بحث پرداخته‌ایم. Gear S2 در سه نسخه اسپورت، کلاسیک و 3G طراحی می‌شود که متاسفانه نسخه 3G در بازار ایران قابل تهیه نیست. این ساعت برخلاف نسل قبلی خود با صفحه‌نمایش فرم گرد طراحی شده و چرخونه گردون اطراف صفحه‌نمایش کاوش در این ساعت را راحت‌تر می‌کند. سیستم‌عامل آن تایزن بوده و برای استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر بایستی از اپ استور سامسونگ استفاده کرد. اپلیکیشن Gear Manager کار جفت کردن ساعت با گوشی و مدیریت آن را بر عهده دارد. این اپلیکیشن بر روی تمامی گوشی‌های سامسونگ با حداقل حافظه رم 1 گیگابایت و گوشی‌های هوشمند غیر سامسونگ با حداقل حافظه رم 1.5 گیگابایت قابل اجرا می‌باشد. در مورد مشخصات فنی نیز سامسونگ تمامی ابزارهای ممکن را در این ساعت گرد هم آورده است. سنسور ضربان قلب، فشار سنج، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج، وای‌فای b/g/n، به همراه NFC قابلیت‌های هستند که بطور همزمان در کمتر ساعت هوشمندی یافت می‌شوند.

قیمت بروز خرید ساعت هوشمند سامسونگ Gear S2
قیمت بروز خرید ساعت هوشمند سامسونگ Gear S2 Classic

ساعت هوشمند Huawei Watch

ساعت هوشمند هواوی واچ - نکات مثبت و منفی

پرچمدار فعلی ساعت‌های هوشمند کمپانی هواوی، همین ساعت Huawei Watch می‌باشد. طراحی این ساعت یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود که برای کاربران علاقه‌مند به طراحی کلاسیک می‌تواند جلب توجه کننده باشد. بدنه ساعت از فولاد ضد زنگ بوده و خود ساعت با کسب گواهی IP67 در برابر آب و گرد و خاک مقاوم می‌باشد. یکی از نقاط قوت ساعت مربوط به صفحه‌نمایش آن می‌باشد. کیفیت صفحه‌نمایش 1.4 اینچی به لطف رزولوشن 400×400 از بسیاری از رقبا بالاتر می‌باشد. ساعت هوشمند هواوی واچ دارای وای‌فای b/g، سنسورهای شمارنده ضربان قلب، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و فشار سنج و همچنین فناوری شارژ سریع باتری می‌باشد. اساسی‌ترین ایراد این ساعت، باتری 300mAh می‌باشد که همانند دیگر ساعت‌های هوشمند توان در اختیار گذاشتن تجربه کاربری چند روزه با یکبار شارژ را ندارد.

قیمت بروز خرید ساعت هوشمند هواوی Watch
قیمت بروز خرید ساعت هوشمند هواوی Watch بند فلزی

ساعت هوشمند LG G Watch Urbane Luxe

ساعت هوشمند ال‌جی جی واچ اربن لوکس - نکات مثبت و منفی

طراحی بزرگترین نقطه قوت این ساعت می‌باشد. این محصول که دومین ساعت کمپانی ال‌جی نیز شمرده می‌شود در اواخر سال 2015 رونمایی و عرضه شده است. علاوه بر طراحی بسیار زیبا و لوکس این ساعت، در مورد طراحی آن می‌توان به ضد آب و گرد و غبار بودن آن اشاره کرد. صفحه‌نمایش از نوع P-OLED بوده و با بزرگی 1.3 اینچ و وضوح تصویر 320×320 کیفیت نمایش تصویر مناسبی را ارایه می‌کند. یکی از نقاط قوت این ساعت در بخش مشخصات فنی، مربوط به ظرفیت بالای باتری آن می‌باشد. باتری 410mAh بکار گرفته شده در این ساعت می‌تواند در استفاده‌های ترکیبی به مدت دو روز انرژی دستگاه را تامین کند. بخش حسگرها کامل بوده و متشکل از شمارنده ضربان قلب، ژیروسکوپ، مجاورت و فشار سنج می‌باشد.

قیمت بروز خرید ساعت هوشمند ال‌جی Watch Urbane Luxe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *