Honor 10i HRY-LX1T Dual SIM 128GB

گوشی موبایل آنر 10i دو سیم کارت

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل آنر 10i دو سیم کارت

در بازاری که انواع و اقسام گوشی‌های میان‌رده یافت می‌شود، آنر به عنوان شرکت زیرمجموعه هوآوی توانسته مشتریان خاص خودش را پیدا کند و حالا به منظور اینکه همچنان تنوع محصولاتش حفظ کرده باشد، از یک دستگاه جدید به نام آنر 10i رونمایی به عمل آورده که به نظر می‌رسد با دوربین اصلی سه‌گانه و مجهز به هوش مصنوعی خود عملکرد درخشانی به ثبت برساند.

با خرید آنر 10i، اولین نکته‌ای که متوجه آن می‌شوید، شیوه طراحی فوق‌العاده می‌باشد. این دستگاه با پوشش قرمز رنگی که دارد بدون شک چشمگیر خواهد بود و از نظر کیفیت ساخت هم قطعاً جزو گوشی‌های باکیفیت بازار به شمار خواهد رفت. از آن جایی جنس بدنه آن شیشه‌ای می‌باشد، باعث می‌شود خوش‌دستی این محصول آنر به خوبی احساس گردد. البته گرد بودن لبه‌ها ممکن است به لغزنده بودن آن کمک کند ولی وزن 164 گرمی و ابعاد 8×73.6×154.8 میلی‌متری بعید است هنگام گرفتن گوشی، برای شما دردسر ایجاد کند.

در سمت راست این دستگاه، دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا جای‌گیری کرده‌اند. در جلو نیز یک پنل 6.21 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس به کار رفته که اگرچه شاید نتواند بهترین صفحه نمایش باشد اما برای موبایلی در این رنج قیمت انتخاب قابل قبولی می‌باشد. در چهار طرف این پنل LCD حاشیه‌های بسیار باریک و در بالای آن یک ناچ قطره‌ای شکل به چشم می‌خورد. این بریدگی باعث می‌شود تا آنر 10i گوشی فوق‌العاده‌ای برای تماشای فیلم و سریال باشد اما متأسفانه وجود اسپیکر در پایین آن صداها را به اطراف پخش می‌کند و سبب انحراف آنها می‌گردد. برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاید، ما پیشنهاد می‌کنیم هدفون‌های مورد علاقه خود را در جک 3.5 میلی‌متری تعبیه شده قرار دهید.

حال اگر به قاب پشتی نگاهی بیندازید، ماژول سه‌گانه دوربین عقب و سنسور اسکنر اثر انگشت را می‌بینید. یک نقطه ضعفی که واقعاً مشخص نیست چرا در این دستگاه مشاهده می‌شود، پورت میکرو USB است. در حالی که امروزه درگاه‌های USB-C حتی در گوشی‌های میان‌رده نیز به یک استاندارد تبدیل شده‌اند، دقیقاً مشخص نیست هدف آنر از به کارگیری یک پورت قدیمی در این محصولش چه بوده است. البته این موضوع باعث نمی‌شود تا نتوانیم باتری 3400 میلی‌آمپری این موبایل را شارژ نکنیم.

همان‌طور که گفتیم، در قاب پشتی یک ماژول سه‌گانه به عنوان دوربین عقب انجام وظیفه می‌کند که لنز اصلی 24 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8، لنز دوم اولترا واید 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 و پوشش‌دهنده زاویه 120 درجه‌ای و لنز سوم 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌باشد. به این نکته هم اشاره کنیم که لنز اصلی را یک سنسور Quadra CFA برای عکسبرداری در شرایط کم نور همراهی می‌کند. تقویت کننده این سخت‌افزار نسبتاً قابل‌قبول برای دوربین یک گوشی میان‌رده، تجهیزات مربوط به هوش مصنوعی است که می‌تواند در یک لحظه بیش از 500 صحنه را تشخیص داده و کیفیت تصاویر را افزایش دهد.

دوربین سلفی که درون ناچ قطره‌ای شکل و بالای صفحه نمایش قرار گرفته نیز 32 مگاپیکسلی است و اتفاقاً آن هم از الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره می‌برد. نقطه قوت این بخش آن است که ویژگی‌های عکسبرداری در شب یا شرایط کم نور با قابلیت‌های تصویربرداری در روز یا مواقع نورانی ترکیب شده‌اند.

مغز متفکر این دستگاه چیپ‌ست هشت هسته‌ای ساخت هوآوی یعنی های‌سیلیکون کایرین 710 و پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 است. در شرایط معمولی، این پردازنده معمولاً مشکلی برایش ایجاد نمی‌شود ولی امکان دارد اجرا کردن همزمان چند برنامه با یکدیگر موبایل را با کندی سرعت مواجه نماید هرچند گفته شده برخی بازی‌های سنگین نظیر Asphalt 9 را توانسته اجرا کند. تکمیل کننده این پردازنده مناسب، رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی است که البته امکان افزایش ظرفیت آن با استفاده از مموری کارت میکرو SD به میزان 256 گیگابایت وجود دارد. همچنین، پوشش شیشه‌ای در قاب پشتی یعنی اینکه این دستگاه از NFC نیز پشتیبانی می‌کند که یک آپشن فوق‌العاده در موبایلی در چنین رنج قیمت به حساب می‌آید.

از نظر نرم‌افزاری، نسخه 9.0 رابط کاربری EMUI و سیستم عامل اندروید نصب شده‌اند. پوسته‌ای که آنر در این محصولش به کار برده بسیار ساده و کاربردی است. در این موبایل چندین نرم‌افزار از پیش نصب شده وجود دارد که با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید از آنها استفاده کنید در غیر این صورت امکان لغو نصب آنها نیز فراهم شده است.

مشخصات فنی گوشی موبایل آنر 10i دو سیم کارت

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
ابعاد
8 ×73.6×154.8 میلی‌متر
وزن
164 گرم
چیپست
(Hisilicon Kirin 710 (12 nm
مدل پردازنده ‌ی مرکزی
Octa-core
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی
2.2 و 1.7 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی
Mali-G51 MP4
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش اصلی
LTPS IPS LCD
اندازه صفحه نمایش اصلی
6.21 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش اصلی
2340 × 1080 پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش
415 پیکسل بر اینچ
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه RAM
4 گیگابایت
قابلیت نصب کارت حافظه
توضیحات کارت حافظه
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD حداکثر تا یک ترابایت
باند شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G
4G
GPRS
Edge
Wi-Fi
توضیحات Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS
توضیحات GPS
A-GPS, GLONASS, BDS
بلوتوث
نسخه بلوتوث
نسخه 4.2 به همراه A2DP, LE
USB
نسخه USB
میکرو USB نسخه 2
دوربین
کیفیت دوربین
سه دوربین 24 و 8 و 2 مگاپیکسلی
قابلیت فیلمبرداری
فوکوس اتوماتیک
فلاش
نوع فلاش
LED
سایر قابلیت های دوربین
قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت عکاسی HDR
دوربین مکالمه ویدئویی
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی
32.0 مگاپیکسل
سیستم عامل
اندروید Pie 9.0
پخش موسیقی
پخش ویدئو
فیش 3.5 میلیمتری صدا
قطب نما
حسگر ها
اثر انگشت - شتاب‌سنج - مجاورت
نوع باتری
باتری لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
با ظرفیت 3400 میلی آمپر ساعت
اقلام همراه گوشی
شارژر - هندزفری - دفترچه راهنما

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

اولین نفری باشید که تجربه خود را از گوشی موبایل آنر 10i دو سیم کارت به اشتراک می‌گذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *