Honor 8S KSA-LX9 Dual SIM 32GB

گوشی موبایل آنر 8S دو سیم کارت

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل آنر 8S دو سیم کارت

امروزه هستند کسانی که می‌خواهند با هزینه‌ای کم، صاحب گوشی هوشمندی شوند که حداقل کارهای آنها را به انجام می‌رساند. آنر به عنوان کمپانی زیرمجموعه هوآوی به فکر این افراد بوده و با معرفی مدل آنر 8 اس سعی کرده همان چیزی را تولید کند که این اشخاص می‌خواهند.

شیوه طراحی این دستگاه به خصوص در قاب پشتی شیشه‌ای، شبیه موبایل‌های سال 2019 نیست جنس بدنه آن دو قسمتی می‌باشد. بخش بالایی یک پوشش جداگانه است و بخش پایینی هم برای اینکه از لغزندگی گوشی بکاهد، یک بافت معمولی دارد.

آنر این محصول خود را به رنگ‌های آبی و مشکی تولید کرده که نمی‌توانیم ظاهر آنها را متناسب برای گوشی‌های امروزی و مدرن بدانیم. با چنین شیوه ظاهری، قطعاً یاد موبایل‌های نوستالژیک قدیمی خواهید افتاد.

به هر حال، علی‌رغم اینکه که شرکت‌های تولیدکننده گوشی روزبه‌روز نسبت به استفاده از جک هدفون 3.5 میلی‌متری رغبت کمتری پیدا می‌کنند ولی آنر همچنان این پورت محبوب را در محصولاتش به کار می‌برد بنابراین مدل آنر 8 اس نیز این درگاه را در خود جای داده است.

اما مشکلی که در این دستگاه می‌بینیم، به پورت میکرو USB مربوط می‌شود در حالی که اکثر افراد ترجیح می‌دهند از درگاه USB-C برای انتقال اطلاعات و شارژ گوشی‌ها استفاده کنند ولی آنر اصرار دارد تا میکرو USB را در این محصولش قرار دهد.

در جلوی این موبایل، یک نمایشگر 5.71 اینچی از نوع FullView با ناچ قطره‌ای جای گرفته که محل قرارگیری دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 است. مطمئناً انتظار نداریم در یک گوشی ارزان قیمت صفحه نمایش به کار رفته کیفیت زیادی داشته باشد اما همان‌طور که گفتیم، برای اشخاصی که نمی‌خواهند برای خرید موبایل هزینه زیادی بپردازند، همین پنل هم مناسب است. در فضاهای بسته به راحتی می‌توان محتوای این نمایشگر را دید ولی در بیرون و در شرایطی که آفتاب به صورت مستقیم به سمت گوشی می‌تابد، تماشای محتواهای به نمایش درآمده به یک چالش اساسی تبدیل خواهد شد. فقط به خاطر داشته باشید که تیک گزینه تنظیم خودکار روشنایی را خاموش کنید تا وقتی در روز و در فضاهای باز حضور دارید، خودتان نور صفحه نمایش را افزایش دهید.

ضمناً، شاید برخی‌ها از وجود ناچ در این نمایشگر راضی نباشند به همین دلیل آنر گزینه مخفی کردن آن را در اختیار این اشخاص قرار داده که البته فعال کردن آن باعث می‌شود لایه‌ای مشکی رنگ در بالا ظاهر گردد تا تقارنی میان قسمت بالایی و پایینی دستگاه به وجود بیاید.

بر خلاف دستگاه‌هایی که در قاب پشتی آنها از شیشه استفاده شده، وزن آنر 8 اس به خاطر پوشش پلی کربنات نهایتاً به 146 گرم می‌رسد و ابعاد آن هم 8.5×70.8×147.1 میلی‌متر می‌باشد. در مجموع کسانی که می‌خواهند با یک دست موبایلشان را بگیرند، این گوشی انتخاب ایده‌آلی خواهد بود.

از آن‌جایی که آنر 8 اس یک محصول معمولی به شمار می‌رود، چیپ‌ست آن هلیو MT6761 و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 می‌باشد که مدیا تک آن را تولید کرده است. ضمن اینکه رم و حافظه داخلی هم به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند تا با چنین تراشه‌ای هماهنگی داشته باشند بنابراین رم 2 و حافظه 32 گیگابایتی در این دستگاه حضور دارند که می‌توان با یک مموری کارت میکرو SD این میزان ظرفیت را به 512 گیگابایت افزایش داد.

متأسفانه در قاب پشتی این دستگاه خبری از ماژول چندتایی نیست بنابراین دوربین عقب فقط یک لنز 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 دارد. در مجموع بعید است بتوانید با این موبایل تصاویر باکیفیت و خوبی بگیرید ولی برخی دفعات هم عکسبرداری به بهترین شکل ممکن صورت خواهد پذیرفت. یک نکته جالب اینکه در نرم‌افزار دوربین گزینه Pro و تصویربرداری در حالت شب وجود دارد هرچند چندان به کار نخواهند آمد.

آنر در این محصول خود یک باتری 3020 میلی‌آمپر بر ساعت قرار داده تا بتواند حداقل به مدت یک روز روشن بماند. سرعت شارژ شدن این منبع نیرو زیاد بالا نیست چرا که از یک پورت میکرو USB هم واقعاً چنین چیزی انتظار نمی‌رود.

مشخصات فنی گوشی موبایل آنر 8S دو سیم کارت

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
ابعاد
8.5 ×70.8×147.1 میلی‌متر
وزن
146 گرم
چیپست
(Mediatek MT6761 Helio A22 (12 nm
مدل پردازنده ‌ی مرکزی
Quad-core 2.0 GHz Cortex-A53
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی
2.0 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی
PowerVR GE8320
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش اصلی
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش اصلی
5.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش اصلی
1520 × 720 پیکسل
حافظه داخلی
32 گیگابایت
حافظه RAM
2 گیگابایت
قابلیت نصب کارت حافظه
توضیحات کارت حافظه
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD حداکثر تا 512 گیگابایت
باند شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G
4G
GPRS
Edge
Wi-Fi
توضیحات Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS
توضیحات GPS
A-GPS, GLONASS, BDS
بلوتوث
نسخه بلوتوث
نسخه 5.0 به همراه A2DP, LE
USB
نسخه USB
میکرو USB نسخه 2
دوربین
کیفیت دوربین
13.0 مگاپیکسل
قابلیت فیلمبرداری
فوکوس اتوماتیک
فلاش
نوع فلاش
LED
سایر قابلیت های دوربین
قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت عکاسی HDR
دوربین مکالمه ویدئویی
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی
5.0 مگاپیکسل
سیستم عامل
اندروید Pie 9.0
پخش موسیقی
پخش ویدئو
فیش 3.5 میلیمتری صدا
حسگر ها
شتاب‌سنج - مجاورت
نوع باتری
باتری لیتیوم یونی
ظرفیت باتری
با ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت
اقلام همراه گوشی
شارژر - هندزفری - دفترچه راهنما

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

اولین نفری باشید که تجربه خود را از گوشی موبایل آنر 8S دو سیم کارت به اشتراک می‌گذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *