Huawei Mate 30 Pro

گوشی موبایل هواوی میت 30 پرو

در انبار موجود نمی باشد

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل هواوی میت 30 پرو

به خاطر وجود صفحه نمایشی برآمده و سنسور اسکنر اثر انگشت زیر آن، گوشی هوآوی میت 30 پرو با ابعاد 8.8*73.1*158.1 میلی‌متری و وزن 198 گرمی دقیقاً یک دستگاه پیشرفته است. این نمایشگر تا حدودی تا اطراف بدنه کشیده می‌شود تا به نوعی ما را یاد گلکسی اس 7 اج سامسونگ بیندازد. پنل OLED و 6.53 اینچی این محصول هوآوی بسیار باکیفیت است و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن 2400*1176 پیکسلی نشان دهد و به سبب داشتن نسبت بدنه به تصویر 94.1 درصدی تقریباً تمام محتوا را در پنل جلویی پخش خواهد کرد.

قاب پشتی این دستگاه از شیشه ساخته شده و روی آن رنگ‌های بنفش، سبز، نقره‌ای و مشکی قرار گرفته است. ضمن اینکه هوآوی یک نسخه دارای بدنه شبه چرم را نیز تولید کرده که تا کنون به رنگ‌های سبز و قهوه‌ای ساخته شده است. در حال حاضر مشخص نیست که آیا قیمت این نمونه از مدل‌های معمولی ارزان‌تر خواهد بود یا خیر. هوآوی میت 30 پرو تأییدیه IP68 را دریافت کرده بنابراین می‌توانید آن را به مدت 30 دقیقه زیر عمق 1.5 متری آب ببرید. ضمناً، فریم این گوشی از جنس فلز می‌باشد و بسیار مستحکم است.

سیستم عامل این محصول کمپانی چینی اندروید 10 و رابط کاربری آن EMUI 10 بوده و به خاطر سخت‌افزار قدرتمندی که در آن به کار رفته می‌تواند اکثر نرم‌افزارها و بازی‌ها را اجرا کند. یک نکته مهم که در اینجا باید بدان توجه کنید این است که به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، گوشی میت 30 پرو فعلاً به خدمات گوگل پلی و تمامی برنامه‌های متعلق به این شرکت دسترسی ندارد. این اتفاق توانایی‌های این دستگاه را محدود می‌کند زیرا تعداد اپلیکیشن‌هایی که قابلیت نصب شدن دارند کاهش می‌یابند و باید از میان نرم‌افزارهای موجود اپ‌استور مخصوص به خودِ هوآوی برنامه‌های مدنظرمان را پیدا کنیم. در حال حاضر مشخص نیست تا چه زمانی باید این گوشی‌ها را بدون اپلیکیشن‌های گوگل ببینیم ولی به نظر می‌رسد فعلاً باید به این قضیه عادت کنیم.

از نظر مشخصات فنی، هوآوی میت 30 پرو یکی از بهترین چیپ‌ست‌های هشت هسته‌ای بازار موسوم به کایرین 990 را دارد که با پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP16 می‌تواند با رقبای خود نظیر اگزینوس 9820 ساخت سامسونگ و اسنپدراگون 855 ساخت کووالکوم رقابت کند.

میزان رم این دستگاه 8 و حافظه داخلی آن 128 و 256 گیگابایتی خواهد بود و تنها با استفاده یک مموری کارت نانو می‌توان این ظرفیت را افزایش داد.

هوآوی بار دیگر دوربین این سری از محصولاتش را بهبود بخشیده و در ماژول چهارگانه و دایره‌ای شکل این دستگاه لنزهای 40 مگاپیکسلی اصلی با دریچه دیافراگم f/1.6، 8 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4، 40 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/1.8 و سنسور تشخیص عمق 3D را قرار داده است. در جلو نیز یک لنز 32 مگاپیکسلی و یک سنسور ToF حضور دارد.

از نظر باتری هم این محصول هوآوی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت زیرا منبع نیروی 4500 میلی‌آمپر بر ساعت حداقل به مدت 1 روز و نیم دوام خواهد آورد و به سبب پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و شارژ بیسیم، به راحتی می‌توانیم این دستگاه را شارژ کنیم.

به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که در این گوشی اثری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری به چشم نمی‌خورد.

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

اولین نفری باشید که تجربه خود را از گوشی موبایل هواوی میت 30 پرو به اشتراک می‌گذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *