(دیدگاه کاربر 1)

Nokia 6.2 – 128GB

گوشی موبایل نوکیا 6.2

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل نوکیا 6.2

نوکیا 6.2 یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ای می‌باشد که این کمپانی در سال 2019 معرفی کرد که اتفاقاً شباهت زیادی به مدل نوکیا 7.2 دارد. شرکت سازنده این دستگاه را برای کسانی که تولید کرده که می‌خواهند با هزینه‌ای معقول و نه چندان زیاد تصاویر باکیفیتی بگیرند زیرا نسبت به محصولات سال قبل این کمپانی، دوربین این موبایل کمی پیشرفته‌تر شده است.

از نظر ظاهری، باید نوکیا 6.2 را یک موبایل مدرن بدانیم چرا که در آن پوشش گوریلا گلس و بدنه‌ای پلیمری به کار رفته که در مقایسه با پلی‌کربنات مقاومت بیشتری دارد و از آلومینیوم سبک‌تر است.

فریم ساخته شده و قرار گرفته در اطراف این دستگاه جنس بادوام و محکمی دارد و برای موبایلی با چنین قیمت مناسبی انتخاب فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود.

در جلوی این محصول 8.3*75.1*159.9 میلی‌متری و 180 گرمی نوکیا، یک نمایشگر 6.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس به چشم می‌خورد که از تکنولوژی PureDisplay پشتیبانی می‌کند تا کیفیت رنگ‌ها را افزایش دهد. در بالای این پنل، یک ناچ قطره‌ای شکل دیده می‌شود که در آن دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی حضور یافته است.

مشتریان می‌توانند یکی از دو نمونه مشکی یا سفید این دستگاه را خریداری کنند. متأسفانه قاب پشتی این گوشی به راحتی آلودگی‌ها و اثرات انگشت را جذب خودش خواهد کرد. این موضوع در مدل سیاه رنگ نوکیا 6.2 نمایان‌تر خواهد بود بنابراین اگر قاب ژله‌ای یا محافظی برای آن قرار ندادید، باید مرتباً با یک دستمال این تلفن همراه را تمیز کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم مربوط به طراحی این گوشی، برآمدگی دوربین عقب دایره‌ای آن می‌باشد که در آن سه لنز و یک فلاش LED به کار رفته‌اند. این قسمت بیشتر ما را یاد گوشی لومیا 1020 می‌اندازد زیرا آن موبایل هم در خودش چنین چیزی داشت.

در پایین ماژول دوربین عقب، سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته که به راحتی صاحب موبایل را شناسایی می‌کند و به خاطر جای‌گیری مناسب، دقیقاً زیر انگشت مدنظر احساس می‌شود.

از نظر خوش‌دستی باید اعتراف کنیم که این محصول نوکیا گزینه بی‌نظیری است اما افرادی که دستان کوچک‌تری دارند یا بیشتر با گوشی‌های کامپکت کار کرده‌اند، احتمالاً باید از هر دو دست برای نگه داشتن موبایل کمک بگیرند.

اشخاصی که معمولاً با هندزفری به موسیقی‌های مورد علاقه گوش می‌دهند، از شنیدن این موضوع که در نوکیا 6.2 جک هدفون 3.5 میلی‌متری وجود دارد، خوشحال خواهند شد. دیگر پورت به کار رفته در این دستگاه نیز درگاه USB-C می‌باشد تا بتوانیم از طریق آن باتری را شارژ کنیم. در سمت راست هم دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا جای گرفته‌اند و در سمت مقابل نیز دکمه فعالسازی دستیار هوشمند گوگل یا همان گوگل اسیستنت نشسته است که البته امکان تغییر کارایی آن از تنظیمات وجود دارد.

شاید از نظر قیمتی بتوانیم بگوییم که نوکیا 6.2 گوشی مقرون به صرفه‌ای است اما از نظر دوربین نباید آن را دستگاه ضعیفی بدانیم چرا که لنزهای 16 مگاپیکسلی اصلی با دریچه دیافراگم f/1.8، 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و قابلیت پوشش زاویه 118 درجه‌ای و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌توانند هم عکس‌های باکیفیتی بگیرند، هم سوژه‌ها را با بیشترین وضوح به تصویر بکشند، هم عکس‌های پرتره به ثبت برسانند و هم پس‌زمینه را تار کنند.

رابط کاربری اپلیکیشن دوربین این موبایل بسیار ساده است. یک ویژگی دیگر که در این بخش اضافه شده، قابلیت عکسبرداری در شب می‌باشد که در مواقعی که نور کافی وجود ندارد، به صورت خودکار پیشنهاد می‌شود.

نوکیا در مورد باتری این محصولش مدعی شده که منبع نیروی 3500 میلی‌آمپری می‌تواند با یک بار شارژ، به مدت دو روز دوام بیاورد. البته باید به این نکته توجه کرد که در صورت استفاده معمولی از این موبایل، ادعای کمپانی فنلاندی به واقعیت تبدیل می‌گردد در غیر این صورت چنین چیزی نخواهد شد.

همچون سایر گوشی‌های نوکیا که از نسخه خام اندروید یا همان اندروید وان بهره می‌برند، نوکیا 6.2 نیز چنین سیستم عاملی دارد با این تفاوت که ورژن 9 این پلتفرم به کار رفته است. شرکت سازنده وعده داده که این موبایل تا دو سال تمام بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت خواهد کرد و تا سه سال نیز بسته‌های امنیتی برایش عرضه خواهد شد. از آن جایی که اچ‌ام‌دی گلوبال عنوان سریع‌ترین کمپانی عرضه کننده نسخه‌های جدید اندروید را برای محصولاتش یدک می‌کشد، قطعاً نوکیا 6.2 هم به زودی به آخرین ورژن محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا آپدیت خواهد شد.

با پردازنده کووالکوم اسنپدراگون 636 و رم 4 گیگابایتی، سرعت کافی برای اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها وجود خواهد داشت. در کنار این موارد، حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی به کار رفته که می‌تواند پاسخگوی نیازهای افراد باشد در کنار این مقدار حافظه داخلی می توان از یک مموری کارت میکرو SD برای افزایش ظرفیت حافظه بهره برد.

مشخصات فنی گوشی موبایل نوکیا 6.2

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
ابعاد
8.3 × 75.1 × 159.9 میلی‌متر
وزن
180 گرم
جنس بدنه
قاب جلو و پشت شیشه Gorilla Glass 3
چیپست
Qualcomm SDM636 Snapdragon 636
مدل پردازنده ‌ی مرکزی
Quad-core Kryo 250 Gold & Quad-core Kryo 250 Silver
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی
1.8 و 1.6 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی
Adreno 509
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش اصلی
IPS LCD
اندازه صفحه نمایش اصلی
6.3 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش اصلی
2280 × 1080 مگاپیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش
400 پیکسل بر هر اینچ
قابلیت های صفحه نمایش
مجهز به محافظ Corning Gorilla Glass 3
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه RAM
4 گیگابایت
قابلیت نصب کارت حافظه
توضیحات کارت حافظه
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD حداکثر تا 512 گیگابایت
باند شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G
باند شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 2100
4G
GPRS
Edge
Wi-Fi
توضیحات Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS
توضیحات GPS
A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
بلوتوث
نسخه بلوتوث
نسخه 5.0 به همراه A2DP, EDR, LE, aptX
درگاه ارتباطی
Type-C 1.0 v2.0
دوربین
کیفیت دوربین
سه دوربین 16 و 8 و 5 مگاپیکسلی
قابلیت فیلمبرداری
فوکوس اتوماتیک
فلاش
سایر قابلیت های دوربین
دوربین اول از نوع Wide با رزولوشن 16 مگاپیکسل
فاصله کانونی لنز 27 میلی‌متر
دریچه‌ی دیافراگم f/1.8
ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.0 میکرومتر
فناوری فوکوس PDAF

دوربین دوم از Ultrawide با رزولوشن 8 مگاپیکسل
فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر
دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
دوربین سوم از نوع Depth Sensor با رزولوشن 5 مگاپیکسل

قابلیت عکاسی HDR
قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها
قابلیت تشخیص چهره
قابلیت فوکوس لمسی
دوربین مکالمه ویدئویی
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی
8 مگاپیکسل،
دریچه‌ی دیافراگم f/2.0
ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.12 میکرومتر
سیستم عامل
اندروید Pie 9.0
مایکروسافت آفیس
PDF
SMS
MMS
ایمیل
Push Email
Instant Messaging
پخش موسیقی
پخش ویدئو
فیش 3.5 میلیمتری صدا
قطب نما
حسگر ها
اثر انگشت - شتاب‌سنج - مجاورت - روشنایی - ژیروسکوپ
نوع باتری
باتری از نوع لیتیوم-پلیمری
ظرفیت باتری
با ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت ها
قابلیت شارژ سریع باتری با توان 10 وات
پشتیبانی از Android One
اقلام همراه گوشی
شارژر - هدفون - دفترچه راهنما

نظرات کاربران گوشی موبایل نوکیا 6.2

  1. Mehdi

    عالی وبسیارخوب

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *