OnePlus 7 Pro – 8GB RAM

گوشی موبایل وان پلاس 7 پرو نسخه 8 گیگابایت رم

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل وان پلاس 7 پرو نسخه 8 گیگابایت رم

شاید تا پیش از آغاز سال 2019 افراد زیادی با برند چینی وان‌پلاس آشنایی نداشتند اما این کمپانی با تولید یک دستگاه واقعاً پرچمدار که می‌توانست با قدرتمندترین گوشی‌های بازار رقابت کند، خودی نشان داد. مدل وان‌پلاس 7 پرو یکی از جدیدترین محصولات این شرکت به شمار می‌رود که از همه نظر امکانات پیشرفته‌ای دارد. در واقع بهترین سخت‌افزارهای ساخته شده توسط کمپانی‌های مختلف در این گوشی به کار رفته‌اند. شاید با این توضیحاتی که دادیم فکر کنید وان‌پلاس 7 پرو بسیار گران قیمت است اما باید اذعان کنیم که در مقایسه با سایر پرچمداران موجود نظیر گلکسی اس 10 پلاس یا هوآوی پی 30 پرو قیمت کمتری دارد.

به هر حال، وقتی برای اولین بار این گوشی 8.8 × 75.9 × 162.6 میلی‌متری و 206 گرمی را برمی‌دارید، اولین چیزی که احساس خواهید کرد، نمایشگر لب به لب و بدون حاشیه‌ای می‌باشد که نمای جلویی آن را کاملاً پوشانده و به خاطر نبود ناچ در بالای آن، تمام محتوای در حال پخش به وسیله یک پنل AMOLED پیش روی چشمان شما قرار خواهد گرفت. امکان دارد از خودتان بپرسید که با چنین طراحی دوربین سلفی دقیقاً کجا قرار گرفته است. در پاسخ باید بگوییم که وقتی به این لنز نیاز داشتید، ماژول پاپ‌آپ آن از بالای نمایشگر بیرون خواهد آمد.

جنس قاب پشتی این دستگاه از جنس شیشه است تا از این نظر شبیه محصولات سال پیش وان‌پلاس باشد هرچند امسال رنگ‌بندی متنوع‌تری برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از نوآوری‌هایی که کمپانی چینی با خودش آورده، تولید این پرچمدار به رنگ زرد بادامی می‌باشد تا روح تازه‌ای در بازاری بدمد که با گوشی‌های سفید رنگ اشباع شده است. در مورد استحکام بدنه هم بگوییم که به خاطر باتری قدرتمندتر، ضخامت وان‌پلاس 7 پرو افزایش یافته و به دلیل اینکه گوشه‌ها حالت گرد به خود گرفته‌اند، مطمئناً این دستگاه خوش‌دست‌تر شده و هنگام کار کردن با آن احساس بهتری خواهید داشت.

از جمله تغییراتی که در این گوشی شاهدشان هستیم، نرخ بازسازی 90 هرتزی، رزولوشن QHD+ و امکان پخش تصاویر با کیفیت HDR+ در یک صفحه نمایش 6.7 اینچی هستند. این دستگاه با چنین نرخ بازسازی می‌تواند هم سرعت بیشتری داشته باشد و هم برنامه‌ها را بسیار روان‌تر اجرا کند. خودِ وان‌پلاس این نوع پنل را Fluid AMOLED می‌نامد. بر خلاف صفحه نمایش وان‌پلاس 7، پنل موجود در وان‌پلاس 7 پرو در بالای خود ناچ ندارد.

همان‌طور که از یک گوشی پرچمدار انتظار می‌رفت، چیپ‌ست بهترین محصول کمپانی چینی هم کووالکوم اسنپدراگون 855 پلاس و هشت هسته‌ای است و با وجود رم 12 گیگابایتی از اینکه صاحب قدرتمندترین و سریع‌ترین گوشی اندرویدی می‌شوید، اطمینان خواهید داشت. در این دستگاه همچنین، گزینه RAM Boost نیز به کار رفته تا اپلیکیشن‌های بیشتر استفاده شده را همیشه برای اجرا شدن با نهایت سرعت آماده نگه دارد. این موبایل از شیوه ذخیره‌سازی UFS 3.0 که نسبت به UFS 2.1 به میزان 2 برابر سریع‌تر است، بهره می‌برد تا با ترکیب این امکانات نرم‌افزارها و بازی‌ها بسیار روان پخش شوند. به طور کلی اپلیکیشن‌ها سریع‌تر اجرا خواهند شد و انیمیشن‌ها روان‌تر خواهند بود و رم 8 یا 12 گیگابایتی گوشی به شما اجازه خواهد داد بدون هیچ وقفه‌ای هر برنامه‌ای که می‌خواهید را باز کنید یا ببندید. در مورد حافظه داخلی نیز بگوییم که این دستگاه از ظرفیت 256 گیگابایتی استفاده می‌کند و متأسفانه نمی‌توانیم در آن کارت حافظه قرار دهیم و به خاطر نبود جک هدفون 3.5 میلی‌متری امکان گذاشتن هندزفری‌های مورد علاقه وجود ندارد. لازم به ذکر است که سیستم عامل وان‌پلاس 7 پرو اندروید 9 پای و رابط کاربری آن هم OxygenOS می‌باشد.

درست مانند مدل وان‌پلاس 6 تی، کمپانی چینی سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش که این‌بار 38 درصد بزرگ‌تر شده و سرعت شناسایی آن افزایش یافته را در این گوشی قرار داده تا بهترین حسگر موجود در بازار را در این دستگاه شاهد باشیم. به آن دسته از افرادی که زیاد موافق استفاده از سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیستند اعلام می‌کنیم که خودشان باید حداقل یک بار با نمونه موجود در وان‌پلاس 7 پرو استفاده کنند تا متوجه پیشرفت علم و تکنولوژی بشوند.

همان‌طور که از وان‌پلاس انتظار می‌رفت، دوربین این دستگاه پیشرفت کرده بنابراین دوربین عقب دارای ماژول سه‌گانه خواهد بود که لنز 48 مگاپیکسلی اصلی با سیستم ثابت‌سازی اپتیکال یکی از بهترین سنسورهای موجود در یک گوشی هوشمند به شمار می‌رود. این حسگر که قبلاً در گوشی آنر ویو 20 هم به کار رفته بود، می‌تواند در شرایط کم نور و شب‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در روز نیز تصاویری به ثبت برساند که حیرت‌انگیز هستند. اما موضوعی که باعث می‌شود لنز 48 مگاپیکسلی بتواند عکس‌های واقعاً باکیفیتی بگیرد، وجود لنزهای 8 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 3 برابری و 16 مگاپیکسلی فوق اولترا واید با پوشش زاویه 117 درجه‌ای است. این سه لنز که در وان‌پلاس 7 پرو حضور یافته‌اند، تفاوت‌ها میان دوربین این دستگاه با دوربین گلکسی اس 10 پلاس را از بین برده‌اند.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و پاپ‌آپ این گوشی در عرض 0.5 ثانیه از بالای نمایشگر بیرون می‌آید. در آزمایش‌های انجام شده، این ماژول توانسته بود وزن 18 کیلوگرمی را تحمل کند و به اندازه 300 هزار بار هم بیرون آورده شود. یک نکته جالب دیگر در مورد دوربین جلوی وان‌پلاس 7 پرو اینکه، چنان‌چه این قطعه بیرون بماند و احساس کند دستگاه در حال افتادن روی زمین است، به صورت خودکار به جای خودش بازخواهد گشت.

گزینه UltraShot از چندین شیوه نورپردازی بهره می‌برد تا در شرایط کم نور و با کنتراست بالا تصاویر باکیفیتی به ثبت برساند. این دستگاه توسط سایت DxOMark توانسته امتیاز 111 را دریافت کند به همین خاطر کمپانی سازنده از این موضوع بسیار خوشحال است.

در پایان به ظرفیت باتری 4000 میلی‌آمپری این گوشی اشاره کنیم که با شارژر 30 واتی فوق سریع و از طریق پورت USB-C می‌توانیم آن را در کمترین زمان ممکن شارژ نماییم.

مشخصات فنی گوشی موبایل وان پلاس 7 پرو نسخه 8 گیگابایت رم

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
ابعاد
8.8 × 75.9 × 162.6 میلی‌متر
وزن
206 گرم
جنس بدنه
قاب پشتی و جلویی از شیشه و فریمی از جنس آلومینیوم
چیپست
(Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm
مدل پردازنده ‌ی مرکزی
Single-core Kryo 485 & Triple-core Kryo 485 & Quad-core Kryo 485
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی
2.84 و 2.42 و 1.8 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی
Adreno 640
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش اصلی
Fluid AMOLED
اندازه صفحه نمایش اصلی
6.67 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش اصلی
1440 × 3120 پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش
516 پیکسل بر هر اینچ
قابلیت های صفحه نمایش
مجهز به محافظ Corning Gorilla Glass 5
توانایی نمایش طیف رنگی گسترده DCI-P3
پشتیبانی از HDR10+
حافظه داخلی
256 گیگابایت
حافظه RAM
8 گیگابایت
قابلیت نصب کارت حافظه
باند شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G
باند شبکه 3G
HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
4G
GPRS
Edge
Wi-Fi
توضیحات Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
GPS
توضیحات GPS
A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, SBAS
بلوتوث
نسخه بلوتوث
نسخه 5.0 به همراه A2DP, LE, aptX HD
درگاه ارتباطی
Type-C 1.0
دوربین
کیفیت دوربین
سه دوربین 48 و 8 و 16 مگاپیکسلی
قابلیت فیلمبرداری
فوکوس اتوماتیک
فلاش
نوع فلاش
Dual LED
سایر قابلیت های دوربین
دوربین اول از نوع Wide با رزولوشن 48 مگاپیکسل
دریچه‌ی دیافراگم f/1.6
سایز سنسور 1/2 اینچ
ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 0.8 میکرومتر
فوکوس اتوماتیک PDAF
فوکوس اتوماتیک لیزری
مجهز به لرزشگیر تصویر

دوربین دوم از نوع Telephoto با رزولوشن 8 مگاپیکسل
دریچه‌ی دیافراگم f/2.4
فاصله کانونی لنز 78 میلی‌متر
فوکوس اتوماتیک PDAF
زوم اپتیکال 3 برابر
مجهز به لرزشگیر تصویر

دوربین سوم از نوع Ultrawide با رزولوشن 16 مگاپیکسل
با دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 13 میلی‌متر

قابلیت عکاسی HDR
قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی
16 مگاپیکسل (pop-up)
سیستم عامل
اندروید Pie 9.0
پخش موسیقی
پخش ویدئو
فیش 3.5 میلیمتری صدا
قطب نما
حسگر ها
اثر انگشت - شتاب‌سنج - مجاورت - ژیروسکوپ
نوع باتری
باتری از نوع لیتیوم-پلیمر
ظرفیت باتری
با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت
سایر قابلیت ها
قابلیت شارژ سریع باتری با توان 30 وات
اقلام همراه گوشی
شارژر - دفترچه راهنما

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

اولین نفری باشید که تجربه خود را از گوشی موبایل وان پلاس 7 پرو نسخه 8 گیگابایت رم به اشتراک می‌گذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *