Samsung Galaxy A30s – 128GB

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A30s نسخه 128 گیگابایت

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A30s نسخه 128 گیگابایت

درست مانند گلکسی A50s، گوشی گلکسی A30s هم می‌تواند با ابعاد 7.8 × 74.7 × 158.5 میلی‌متری و وزن 166 گرمی خود مشتریان سامسونگ را شگفت‌زده کند زیرا شیوه طراحی به کار رفته در آن بسیار مدرن می‌باشد. پنل پشتی این‌گونه به چشم می‌آید که انگار مات است و هم درخشان. قسمت درخشان آن از یک افکت گرادیان بهره می‌برد که بیشتر زیر نور خورشید مشاهده می‌شود و از طرفی پوشش پلاستیکی آن نوعی احساس چسبندگی به وجود می‌آورد.

بر روی گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی یک ماژول سه‌گانه برای دوربین عقب تعبیه شده و بر خلاف مدل معمولی گلکسی A30 این‌بار خبری از سنسور اسکنر اثر انگشت نیست. دوربین این دستگاه، هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بهبود یافته بنابراین لنز اصلی 25 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی است و یک سنسور تشخیص عمق هم آنها را همراهی می‌کند. به این نکته اشاره کنیم که در مدل پیشین این گوشی لنز اصلی و اولترا واید به ترتیب 16 و 3 مگاپیکسلی بودند و سنسور تشخیص عمق وجود نداشت.

سامسونگ اخیراً الگوریتم‌های مربوط به عکسبرداری را پیشرفته‌تر کرده به همین دلیل تصاویری که با گلکسی A30s  گرفته می‌شوند دیگر نه بیش از حد درخشان خواهند بود و نه تیره و تار بلکه کیفیت قابل قبولی خواهند داشت. البته برخی اوقات ممکن است روی عکس‌هایی که می‌گیرید هاله‌ای آبی رنگ بنشیند که با استفاده از یک نرم‌افزار ویرایش تصویر امکان حذف آن وجود دارد.

متأسفانه سنسور اولترا واید به کار رفته قدیمی است بنابراین شفافیت تصاویر در مقایسه با مدل‌های پیشرفته‌تر نظیر گلکسی اس 10 یا گلکسی نوت 10 حرف زیادی برای گفتن ندارد اما در برابر سایر رقبای همرده عملکرد آن قابل قبول می‌باشد. به علاوه، گلکسی A30s سنسور تله فوتو هم ندارد به همین جهت هر بار که می‌خواهید از فواصل دور عکسبرداری کنید، باید به وسیله لنز اصلی زوم نمایید که در نهایت باعث کاهش کیفیت و وضوح می‌شود.

در مقایسه با گلکسی A30، در گلکسی A30s هم پورت‌ها فرقی نکرده‌اند بنابراین شاهد حضور جک هدفون 3.5 میلی‌متری و درگاه USB Type-C هستیم.

در جلو یک صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED حضور یافته که نسبت به پنل‌های LCD مطمئناً کیفیت بیشتری دارد به خاطر اینکه وقتی آن را خاموش می‌کنیم برخی پیکسل‌ها نیز سیاه می‌شوند، دوام باتری افزایش خواهد یافت. به این نکته هم اشاره کنیم که نمایشگر به کار رفته در گلکسی A30s نسبت به صفحه نمایش‌هایی که در دیگر گوشی‌های رقیب حضور دارد از کیفیت بالاتری برخوردارست.

در بالای این نمایشگر یک ناچ شبیه به حرف انگلیسی U به چشم می‌خورد که مکان قرارگیری دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 می‌باشد. حاشیه‌های اطراف این پنل به جز نوار پایینی به معنای واقعی کلمه باریک هستند. به طور کلی صفحه نمایش از نسبت بدنه به تصویر بسیار بالایی بهره می‌برد که سبب می‌شود شیوه ناوبری مبتنی بر حرکات در این دستگاه بسیار راحت‌تر انجام گردد.

دلیلی که گلکسی A30s از سنسور اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی بهره نمی‌برد آن است که این حسگر که اتفاقاً در گلکسی A50s و گلکسی تب اس 6 وجود دارد به زیر نمایشگر منتقل شده است. به این نکته هم اشاره کنیم که این سنسور در مقایسه با نمونه موجود در گلکسی A50 بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر شده است. اگرچه روی کاغذ امکانات نمایشگر به کار رفته در این محصول سامسونگ فوق‌العاده‌اند اما نقطه ضعف بزرگ آن رزولوشن نسبتاً پایین اچ‌دی پلاس یا به عبارتی 1560*720 پیکسل است. پذیرفتن این موضوع زمانی سخت‌تر می‌شود که می‌بینیم نمونه قبلی این دستگاه از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (2340*1080 پیکسل) استفاده می‌کرد.

سخت‌افزار این گوشی در حد و اندازه خودش قابل قبول است زیرا چیپ‌ست هشت هسته‌ای اگزینوس 7904 تولید شده با فرآیند 14 نانومتری و پردازنده گرافیکی Mali-G71 به همراه رم 3 یا 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 یا 64 و 128 گیگابایتی قدرت زیادی ندارند اما به عنوان یک موبایل میان‌رده باید همین امکانات را هم قبول کنیم. به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که شما می‌توانید در این محصول سامسونگ یک مموری کارت میکرو SD با ظرفیت 1 ترابایتی قرار دهید تا حافظه داخلی آن افزایش یابد. در مقایسه با سایر رقبا که از چیپ‌ست کووالکوم اسنپدراگون 660 بهره می‌برند، این دستگاه سرعت کمتری خواهد داشت.

برای آن دسته از افرادی که از گوشی برای تماس گرفتن یا وبگردی استفاده می‌کنند، گلکسی A30s مطمئناً همان چیزی خواهد بود که می‌خواهند اما کسانی که قصد دارند بازی‌های سنگین را اجرا کنند قطعاً نباید سراغ این دستگاه بروند. هر چند در زمینه گیمینگ، انتظارمان این است که گلکسی A30s نسبت به گلکسی A30 عملکرد بهتری از خود به ثبت برساند زیرا رزولوشن صفحه نمایش آن پایین‌تر می‌باشد.

یکی دیگر از نقاط قوت این محصول سامسونگ باتری 4000 میلی‌آمپر بر ساعت آن است که با توجه به رزولوشن پایین نمایشگر و سخت‌افزار قابل قبول دوام زیادی خواهد داشت. به این نکته هم اشاره کنیم که امکان شارژ این منبع نیرو با استفاده از شارژر سریع 15 واتی و از طریق درگاه USB Type-C وجود دارد.

مشخصات فنی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A30s نسخه 128 گیگابایت

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
ابعاد
7.8 × 74.7 × 158.5 میلی‌متر
وزن
166 گرم
جنس بدنه
-
چیپست
(Exynos 7885 (14 nm
مدل پردازنده ‌ی مرکزی
(Octa-core (2 x Cortex-A73 & 6 x Cortex-A53
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی
1.8 و 1.6 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی
Mali-G71
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش اصلی
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش اصلی
6.4 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش اصلی
720 × 1560 پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش
268 پیکسل بر اینچ
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه RAM
4 گیگابایت
قابلیت نصب کارت حافظه
توضیحات کارت حافظه
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD حداکثر تا یک ترابایت
باند شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G
4G
GPRS
Edge
Wi-Fi
توضیحات Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS
توضیحات GPS
A-GPS, GLONASS, BDS
بلوتوث
نسخه بلوتوث
نسخه 5.0 به همراه A2DP, LE
درگاه ارتباطی
Type-C 1.0
دوربین
کیفیت دوربین
سه دوربین 25 و 8 و 5 مگاپیکسلی
قابلیت فیلمبرداری
فوکوس اتوماتیک
فلاش
نوع فلاش
LED
سایر قابلیت های دوربین
دوربین اول با رزولوشن 25 مگاپیکسل
دریچه‌ی دیافراگم f/1.7
مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک

دوربین دوم از نوع ultrawide با رزولوشن 8 مگاپیکسل
دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 13میلی‌متر

دوربین سوم از نوع depth sensor با رزولوشن 5 مگاپیکسل
دریچه‌ی دیافراگم f/2.2

قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت عکاسی HDR
دوربین مکالمه ویدئویی
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی
16.0 مگاپیکسل
سیستم عامل
اندروید Pie 9.0
پخش موسیقی
پخش ویدئو
فیش 3.5 میلیمتری صدا
قطب نما
حسگر ها
اثرانگشت - شتاب‌سنج - مجاورت
نوع باتری
باتری لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
با ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعت
سایر قابلیت ها
-
اقلام همراه گوشی
شارژر - هندزفری - دفترچه راهنما

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

اولین نفری باشید که تجربه خود را از گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A30s نسخه 128 گیگابایت به اشتراک می‌گذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *