Samsung Galaxy A80

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A80

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A80

اگر به شیوه طراحی گوشی‌ها در سال 2019 توجه کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که به سختی می‌توانیم از ظاهر جلویی مدل آنها را تشخیص دهیم. دلیل رخ دادن این اتفاق آن است که کمپانی‌های سازنده بیشتر سراغ ظاهر تمام صفحه نمایش رفته‌اند و همه سعی و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا دستگاهی بسازند که هیچ حاشیه یا نقطه سیاه رنگی در جلویش وجود ندارد. برای دستیابی به این هدف، ابتدا کمپانی‌های چینی وارد میدان شدند و بعضاً راهکارهای جالبی ارائه کردند که استفاده از دوربین سلفی در یک ناچ یکی از آنها بود. برخی از شرکت‌ها هم ترجیح دادند همچنان از همان شیوه طراحی بهره ببرند که البته با استقبال مشتریان مواجه نشده است. در این بین، سامسونگ هم ایده‌های خاص خودش را داشت و همان‌طور که در بسیاری از دستگاه‌های این شرکت می‌بینید، دوربین سلفی آنها در ناچ قرار گرفته است ولی یکی از محصولات این کمپانی کره‌ای یعنی گلکسی A80 ظاهری تمام نمایشگر دارد و حاشیه‌های مشکی رنگ اطراف صفحه نمایش آن به حداقل مقدار ممکن رسیده‌اند.

این دستگاه که در ماه آوریل سال 2019 معرفی شد، به خاطر ماژول ظاهر شونده‌ای که در بالای خود دارد، سنگین بوده و وزن آن به 220 گرم می‌رسد. از طرفی، این گوشی چندان هم کوچک نیست چرا که ضخامت، عرض و طول آن به ترتیب 9.3*76.*165.2 میلی‌متر می‌باشد. البته به سبب پوشش شیشه‌ای در جلو و محافظ گوریلا گلس 3، پوشش شیشه‌ای در عقب و محافظ گوریلا گلس 6 و فریم آلومینیومی، گلکسی A80 استحکام خوبی دارد.

این محصول میان‌رده سامسونگ از صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن 2400*1080 پیکسلی، نسبت بدنه به تصویر 85.8 درصدی و تراکم پیکسلی 393 بهره می‌برد. لازم به ذکر است که با وجود فناوری صفحه نمایش همیشه روشن، اعلانات و پیام‌های دریافت شده را همیشه مشاهده خواهید کرد.

گلکسی A80 در ماه آوریل سال 2019 معرفی شد و این یعنی سیستم عامل پیش‌فرض آن اندروید 9.0 پای و رابط کاربری آن One UI سامسونگ خواهد بود تا با چیپ‌ست هشت هسته‌ای کووالکوم اسنپدراگون 730 (تولید شده با فرآیند 8 نانومتری) و پردازنده گرافیکی Adreno 618 اکثر بازی‌ها و نرم‌افزارهای اندرویدی که حجم بالایی دارند، توسط این دستگاه اجرا شوند. رم این گوشی به 8 و حافظه داخلی آن به 128 گیگابایت می‌رسد و از آن جایی که نمی‌توان در آن مموری کارت قرار داد، در صورت خرید گلکسی A80 مجبور خواهید بود با همین ظرفیت حافظه کنار بیایید.

اما مهمترین بخش این دستگاه، دوربین آن است چرا که سه لنز 48 مگاپیکسلی اصلی با دریچه دیافراگم f/2.0، 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و سنسور ToF سه بعدی با دریچه دیافراگم f/1.2 هم به عنوان دوربین جلو به کار می‌رود و هم به عنوان دوربین عقب. البته برای گرفتن تصاویر سلفی باید گزینه مربوط به آن را لمس کنید تا ماژول ظاهر شونده از بالای قاب جلویی بیرون بیاید و بچرخد. این سه لنز به کار رفته توانایی ضبط ویدیوهای 2160p با 30 فریم بر ثانیه، 1080p با 30 و 60 فریم بر ثانیه و 720p با 480 فریم بر ثانیه را دارند و می‌توانند تصاویر HDR بگیرند.

یکی دیگر از نقاط ضعف این محصول سامسونگ، نبود جک هدفون 3.5 میلی‌متری است تا کاربران برای اتصال هندزفری‌های خود مجبور باشند از کابل مبدل یا اتصال بلوتوثی استفاده کنند.

سایر امکاناتی که در این گوشی حضور دارند هم عبارتند از: وای‌فای دوبانده، هات‌اسپات، وای‌فای دایرکت، بلوتوث 5.0، GPS، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش از نوع اپتیکال، حسگرهای ژیروسکوپ، مجاورت، سرعت سنج، قطب نما، رادیو FM و . . .

در این گوشی میان‌رده، شاهد حضور باتری 3700 میلی‌آمپر بر ساعت هستیم که می‌توانیم آن را از طریق پورت USB-C و به وسیله شارژر سریع 25 واتی شارژ کنیم. رنگ‌بندی این دستگاه هم سفید، مشکی و طلایی می‌باشد تا مشتریان سخت‌پسند هم بتوانند مدل مدنظر خود را راحت پیدا کنند.

مشخصات فنی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A80

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
ابعاد
165.2 × 76.5 × 9.3 میلی‌متر

وزن
220 گرم
چیپست
Qualcomm SDM730 Snapdragon 730
مدل پردازنده ‌ی مرکزی
Octa-core
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی
2.2 & 1.8 گیگاهرتز
پردازنده ‌ی گرافیکی
Adreno 618
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش اصلی
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش اصلی
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش اصلی
2400 * 1080
تراکم پیکسلی صفحه نمایش
393 پیکسل بر اینچ
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه RAM
8 گیگابایت
قابلیت نصب کارت حافظه
باند شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G
4G
GPRS
Edge
Wi-Fi
توضیحات Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS
توضیحات GPS
A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
بلوتوث
نسخه بلوتوث
نسخه 5.0 به همراه A2DP, LE
USB
درگاه ارتباطی
Type-C 1.0
دوربین
کیفیت دوربین
سه دوربین 48 و 8 و TOF 3D
قابلیت فیلمبرداری
فوکوس اتوماتیک
فلاش
نوع فلاش
LED
سایر قابلیت های دوربین
حسگر اول از نوع Wide با رزولوشن 48 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.0، فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر، ،مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک
حسگر دوم از نوع UltraWide با رزولوشن 8 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی لنز 12 میلی‌متر
حسگر سوم از نوع TOF 3D، دریچه‌ی دیافراگم f/1.2
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها
قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت عکاسی HDR
دوربین مکالمه ویدئویی
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی
قابلیت استفاده از دوربین اصلی به جای وبکم
سیستم عامل
اندروید Pie 9.0
مایکروسافت آفیس
PDF
SMS
MMS
ایمیل
Push Email
Instant Messaging
پخش موسیقی
پخش ویدئو
قطب نما
حسگر ها
اثر انگشت - شتاب سنج - ژیروسکوپ - مجاورت
نوع باتری
لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
با ظرفیت 3700 میلی آمپر
سایر قابلیت ها
قابلیت شارژ سریع با توان 25 وات
اقلام همراه گوشی
شارژر - کابل USB - دفترچه راهنما

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

اولین نفری باشید که تجربه خود را از گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A80 به اشتراک می‌گذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *