Samsung Galaxy A90 5G

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A90 نسخه 5G

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A90 نسخه 5G

گوشی‌های خط تولید گلکسی A در چند سال اخیر به محبوبیت زیادی رسیده‌اند به همین دلیل سامسونگ در تلاش است تا این دستگاه‌ها را همچنان و با توجه به نیاز بازار گسترش دهد. حالا به نظر می‌رسد این سری از محصولات کمپانی کره‌ای به اندازه کافی طرفدار پیدا کرده تا یک مدل از آنها که قابلیت اتصال به شبکه 5G دارد، معرفی شود.

معمولاً گوشی‌های 5G، پرچمداران هر شرکت هستند و تقریباً در همه بخش‌ها یعنی نمایشگر، عملکرد، دوربین و . . . از قدرت زیادی بهره می‌برند و گویا حالا گلکسی A90 5G تمام این امکانات را در خود جای داده ولی استانداردهای مربوط به دستگاه‌های میان‌رده را دنبال می‌کند.

مطمئناً سامسونگ نمی‌خواهد با فروش این گوشی یکی از پرچمدارانش را در اختیار مشتریان قرار دهد بلکه قصد دارد یک موبایل متعلق به شبکه نسل 5 ارتباطات را با هزینه‌ای کمتر به فروش برساند. تا به امروز، چیپ‌ست‌های زیادی از 5G پشتیبانی نمی‌کنند و تنها دستگاه‌هایی از وجود این پردازنده‌ها بهره می‌برند که یا پرچمدار هستند و یا جزو گوشی‌های میان‌رده رو به بالا به شمار می‌روند.

در اینجا می‌توانیم گلکسی A90 5G را با گلکسی A70 مقایسه کنیم و بگوییم که تنها تفاوت آنها در پردازنده و دوربین اصلی می‌باشد. به هر حال، نمایشگر این گوشی مورد بحث ما که ابعاد 8.8 × 74.3 × 156.7 میلی‌متری و وزن نسبتاً زیاد 206 گرمی دارد 6.7 اینچی است تا بتوانیم آن را یکی از بزرگ‌ترین موبایل‌هایی بدانیم که سامسونگ تا کنون تولید کرده است.

بدنه برآمده در پشت گلکسی A90 5G و حاشیه‌های مشکی رنگ باریک در آن به این معناست که با خرید این دستگاه صاحب گوشی می‌شوید که چیزی از نمونه‌های پرچمدار موجود در بازار کم ندارد.

یکی از نکات جالب اینکه این محصول کمپانی کره‌ای از پوشش شیشه‌ای در عقب استفاده می‌کند تا بتواند خود را از سایر دستگاه‌های میان‌رده متمایز نماید و نوآوری را آورده باشد.

در گوشه بالا سمت چپ قاب پشتی شاهد حضور ماژول دوربین اصلی سه‌گانه هستیم که به صورت عمودی روی یک‌دیگر جای‌گیری کرده‌اند. سنسور اصلی این بخش 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0، لنز دوم 8 مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 و لنز سوم 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق با دریچه دیافراگم f/2.2 است که با همراهی یک چراغ فلاش LED می‌توانند تصاویر بسیار باکیفیتی بگیرند و ویدیوهای 2160p با 30 فریم بر ثانیه، 1080p با 30 یا 60 فریم بر ثانیه و 720p با 960 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

متأسفانه اطلاعاتی در مورد جنس فریم این گوشی نداریم ولی از آن جایی که سامسونگ زیاد در این مورد صحبتی نکرده، احتمالاً باید از جنس پلاستیک باشد.

با توجه به اینکه گلکسی A90 5G اولین گوشی نیست که از چیپ‌ست هشت هسته‌ای کووالکوم اسنپدراگون 855 و پردازنده گرافیکی Adreno بهره می‌برد، دیگر می‌دانیم که این تراشه توانایی اجرای اکثر نرم‌افزارها و بازی‌های اندرویدی را دارد. در مورد رم این دستگاه نیز بگوییم که سامسونگ تا کنون نمونه 6 یا 8 گیگابایتی آن را روانه بازار کرده و حافظه داخلی آن را هم 128 گیگابایتی تعیین نموده است. یکی از نکات عجیب در مورد این دستگاه آن است که تنها در مدل دارای 6 گیگابایت رم می‌توانیم مموری کارت میکرو SD قرار دهیم. لازم به ذکر است که مودمی که با استفاده از آن به اینترنت 5G وصل خواهید شد X50 ساخت شرکت کووالکوم خواهد بود که در گلکسی اس 10 5G نیز حضور دارد.

گلکسی A90 5G از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED بهره می‌برد که در بالای آن یک ناچ به شکل حرف انگلیسی U به چشم می‌خورد. نسبت بدنه به تصویر 20:9 با رزولوشن 2400*1080 پیکسلی مطمئناً می‌تواند این محصول سامسونگ را به یکی از دستگاه‌های ایده‌آل برای تماشای فیلم و سریال و وبگردی تبدیل کند. لازم به ذکر است که این گوشی در مقایسه با سایر رقبا که نسبت بدنه به تصویر 21:9 دارند کمی کوچک‌تر می‌باشد.

ضمن اینکه در ناچ نامبرده هم یک حسگر 32 مگاپیکسلی جای‌گیری کرده که همچون لنز اصلی می‌تواند تصاویری با کیفیت 8 مگاپیکسلی بگیرد.

گلکسی A90 5G یکی از معدود گوشی‌های سامسونگ است که از یک لنز 48 مگاپیکسلی می‌کند ولی از جمله اعتراضاتی که نسبت به این دستگاه وارد می‌باشد، دریچه لنز کم عرض و نبود سیستم ثابت‌سازی الکترونیکی است.

به هر حال، یکی از مزیت‌های کووالکوم اسنپدراگون 855 در این موبایل 5G، بهره‌مندی از پردازشگر تصویر پیشرفته‌تر است زیرا با خودش ویژگی‌هایی را می‌آورد که تنها در پرچمداران سامسونگ یافت می‌شوند. بر این اساس، گلکسی A90 5G می‌تواند همچون گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 ویدیوهای فوق آهسته (Super Steady) ضبط کند و از تکنولوژی منظره‌یاب و برطرف‌کننده خطا استفاده نماید. ضمن اینکه امکان ذخیره کردن ویدیوها با کیفیت 2160p هم فراهم شده است.

به علاوه، برای نخستین بار سامسونگ قابلیت DeX خود را به یک گوشی میان‌رده و این‌بار گلکسی A90 5G آورده است. احتمال زیاد توانایی‌های سخت‌افزاری موجود در این دستگاه نظیر پردازنده اسنپدراگون 855 و پورت USB-C آن را قادر ساخته تا کاربران بتوانند از این موبایل به عنوان نمایشگر رایانه‌های خود بهره ببرند.

حال که در مورد پورت‌ها صحبت کردیم، بد نیست اشاره کنیم که در گلکسی A90 5G خبری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری نخواهد بود.

سامسونگ در این محصول خود از یک باتری 4500 میلی‌آمپر بر ساعت بهره برده که امکان شارژ آن با استفاده از یک شارژر سریع 25 واتی فراهم شده است بنابراین با وجود یک پردازنده قدرتمند و کم مصرف، قطعاً دوام باتری این دستگاه مناسب زیاد خواهد بود ولی از آن جایی که با گلکسی A90 5G می‌توانیم به اینترنت 5G وصل شویم و مودم X50 حضور دارد، مطمئناً مصرف انرژی این گوشی افزایش خواهد یافت.

مشخصات فنی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A90 نسخه 5G

تعداد سیم کارت
دو سیم کارت
ابعاد
8.8 × 74.3 × 156.7 میلی‌متر
وزن
206 گرم
جنس بدنه
-
چیپست
(Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (7 nm
مدل پردازنده ‌ی مرکزی
(Octa-core (Single core Kryo 485 & Three core Kryo 485 & Quad core Kryo 485
فرکانس پردازنده ‌ی مرکزی
2.84 و 2.42 و 1.78
پردازنده ‌ی گرافیکی
Adreno 640
صفحه نمایش رنگی
صفحه نمایش لمسی
نوع صفحه نمایش اصلی
Super AMOLED
اندازه صفحه نمایش اصلی
6.7 اینچ
رزولوشن صفحه نمایش اصلی
1080 × 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش
393 پیکسل بر اینچ
قابلیت های صفحه نمایش
مجهز به قابلیت Always-on display
حافظه داخلی
128 گیگابایت
حافظه RAM
6 گیگابایت
قابلیت نصب کارت حافظه
توضیحات کارت حافظه
پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD حداکثر تا 512 گیگابایت
باند شبکه 2G
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G
4G
GPRS
Edge
Wi-Fi
توضیحات Wi-Fi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
GPS
توضیحات GPS
A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
بلوتوث
نسخه بلوتوث
نسخه 5.0 به همراه A2DP, LE
درگاه ارتباطی
Type-C 1.0
دوربین
کیفیت دوربین
سه دوربین 48 و 8 و 5 مگاپیکسلی
قابلیت فیلمبرداری
فوکوس اتوماتیک
فلاش
نوع فلاش
LED
سایر قابلیت های دوربین
دوربین اول از نوع Wide با رزولوشن 48 مگاپیکسل
دریچه‌ی دیافراگم f/2.0
سایز سنسور 1/2 اینچ
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 0.8 میکرومتر
مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک

دوربین دوم از نوع ultrawide با رزولوشن 8 مگاپیکسل
دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 12میلی‌متر
ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.12 میکرومتر

دوربین سوم از نوع depth sensor با رزولوشن 5 مگاپیکسل
دریچه‌ی دیافراگم f/2.2

قابلیت عکاسی پانوراما
قابلیت عکاسی HDR
دوربین مکالمه ویدئویی
توضیحات دوربین مکالمه ویدئویی
32.0 مگاپیکسل
سیستم عامل
اندروید Pie 9.0
پخش موسیقی
پخش ویدئو
فیش 3.5 میلیمتری صدا
قطب نما
حسگر ها
اثرانگشت - شتاب‌سنج - مجاورت - ژیروسکوپ
نوع باتری
باتری لیتیوم پلیمری
ظرفیت باتری
با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت
سایر قابلیت ها
-
اقلام همراه گوشی
شارژر - دفترچه راهنما

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

اولین نفری باشید که تجربه خود را از گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A90 نسخه 5G به اشتراک می‌گذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *