Xiaomi Mi CC9 Pro

گوشی موبایل شیائومی می CC9 پرو

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل شیائومی می CC9 پرو

2019 سال فوق‌العاده‌ای برای شیائومی بود زیرا این کمپانی چینی ابتدا با معرفی مدل می 9 نشان داد اگر بخواهد، می‌تواند رقیب جدی برای سامسونگ و اپل باشد. در ادامه از گوشی می 9 تی پرو رونمایی شد تا این شرکت مشتریانش را آماده محصولی مهم کند. حالا به نظر می‌رسد با معرفی مدل می نوت 10 کاملاً مشخص شده که شیائومی هم پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند را دارد.

این دستگاه که در داخل چین سی‌سی 9 پرو و در خارج از آن با نام می نوت 10 شناخته می‌شود، از نظر اسمی شباهت زیادی به محصولات سری گلکسی نوت سامسونگ دارد. نقطه قوت این موبایل اما، دوربین پنج‌گانه‌ای می‌باشد که لنزهای آن به صورت عمودی و در قاب پشتی از بالا تا پایین قرار گرفته‌اند.

پیشرفته‌ترین لنز قرار گرفته در این گوشی 108 مگاپیکسلی است که تصاویری 27 مگاپیکسلی می‌گیرد ولی چنان‌چه می‌خواهید از تمام ظرفیت این لنز بهره ببرید، امکان عکسبرداری با رزولوشن 108 مگاپیکسلی نیز وجود دارد. این حسگر که از دریچه دیافراگم f/1.65 بهره می‌برد، گفته می‌شود که توسط سامسونگ و شیائومی ساخته شده است.

در بالای سنسور اصلی، دو لنز مخصوص زوم مشاهده می‌شود که یکی 12 مگاپیکسل قدرت داشته و تا 2 برابر می‌تواند بزرگ‌نمایی کند و در گرفتن تصاویر پرتره تخصص دارد و دیگری 5 مگاپیکسلی بوده و قابلیت بزرگ‌نمایی به صورت دیجیتال به میزان 50 درصد را دارد. البته امکان زوم به صورت اپتیکال به مقدار 5 برابر و هیبریدی به صورت 10 برابر هم با این حسگر فراهم شده است.

چهارمین سنسور هم یک لنز 20 مگاپیکسلی اولترا واید می‌باشد که می‌تواند زوایای 117 درجه‌ای را پوشش دهد. در نهایت یک حسگر مکرو 2 مگاپیکسلی به کار رفته تا در گرفتن تصاویر کلوزآپ به کار برود. در جلو و بالای صفحه نمایش هم یک لنز 32 مگاپیکسلی قرار گرفته که عکس‌های بسیار باکیفیتی می‌گیرد.

علی‌رغم اینکه دوربین مهم‌ترین ویژگی کلیدی این گوشی به شمار می‌رود ولی نباید از سایر امکانات فوق‌العاده آن بگذریم. برای مثال، شیائومی می نوت 10 از باتری 5260 میلی‌آمپری بهره می‌برد که می‌توان آن را با استفاده از یک شارژر سریع 30 واتی، در مدت 1 ساعت و 5 دقیقه کامل شارژ کرد.

نمایشگر Super AMOLED، دیگر نقطه قوتی می‌باشد که با سایز 6.47 اینچی و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس می‌تواند تصاویر را با بیشترین کیفیت ممکن پخش کند.

چیپ‌ست هشت هسته‌ای به کار رفته در این محصول شیائومی کووالکوم اسنپدراگون 730G می‌باشد که با پردازنده گرافیکی Adreno 618 سرعت و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. ضمن اینکه این دستگاه از رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی استفاده می‌کند و متأسفانه نمی‌توان این ظرفیت را با قرار دادن مموری کارت میکرو SD افزایش داد.

از نظر نرم‌افزاری، این گوشی از یازدهمین نسخه رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید 9 پای بهره می‌برد ولی انتظار می‌رود که به زودی این دستگاه هم آخرین نسخه اندروید یعنی ورژن 10 را دریافت کند.

با نمایشگری گرد که در بدنه‌ای فلزی و قاب پشتی شیشه‌ای قرار گرفته، ظاهر این موبایل شباهت عجیبی به محصولات هوآوی و سامسونگ دارد. یکی دیگر از نکات عالی در مورد شیائومی می نوت 10، خوش‌دستی آن می‌باشد زیرا علی‌رغم وزن 208 گرمی و ابعاد 9.7*74.2*157.8 میلی‌متری، هنگام گرفتن این موبایل، اصلاً احساس سنگینی یا بزرگ بودن به شما دست نخواهد داد.

به علاوه، سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش هم سرعت بسیار زیادی دارد و بر اساس ادعای کمپانی سازنده، اندازه آن کوچک‌تر شده است.

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

اولین نفری باشید که تجربه خود را از گوشی موبایل شیائومی می CC9 پرو به اشتراک می‌گذارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *