(دیدگاه کاربر 1)

Google Pixel 4 XL

گوشی موبایل گوگل پیکسل 4 ایکس ال

قیمت

نقد و بررسی اجمالی گوشی موبایل گوگل پیکسل 4 ایکس ال

بالأخره از گوشی‌های پرچمدار گوگل یعنی پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال رونمایی شد تا انتظارها برای مشاهده محصولات جدید کمپانی مالک اندروید در سال 2019 به سر برسد.

واقعیت آن است که بر خلاف انتظارات، پیکسل 4 ایکس ال نسبت به مدل پیکسل 3 ایکس ال تفاوت چندانی ندارد ولی امکانات تازه‌ای نظیر نرخ بازسازی 90 هرتزی، یک لنز اضافه، شیوه طراحی جدید، شیوه‌های ناوبری مبتنی بر حرکات با سنسور مخصوص و برخی مشخصات فنی داخلی در این گوشی تغییر کرده یا اضافه شده‌اند.

از آن جایی که تاکتیک گوگل برای جذاب‌تر کردن گوشی‌های هوشمندش تغییر کلی شیوه طراحی آنهاست، مدل پیکسل 4 ایکس ال هم از این قاعده پیروی می‌کند. بر این اساس، این موبایل در قاب پشتی خود از پوشش شیشه‌ای و مات بهره می‌برد و سه رنگ نارنجی، سفید و مشکی از آن تولید شده است.

این یعنی دیگر خبری از قاب پشتی دو رنگی در دستگاه‌های مربوط به سال‌های پیش نیست و تنها باید به یک ظاهر تک رنگی عادت کنیم. دور تا دور این گوشی توسط یک فریم مشکی رنگ احاطه شده که تقریباً به سمت نمایشگر حالت برآمدگی دارد تا از لغزندگی آن بکاهد. ماژول دوربین عقب به شکل مربع است تا از این نظر شباهت زیادی میان پیکسل 4 ایکس ال و آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس بیابیم. در واقع آن‌قدری که محل قرارگیری این لنزها در دو محصول گوگل و اپل به هم شبیه است، کیفیت آنها با هم سنخیتی ندارند.

در اطراف نیز شاهد حضور جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیستیم و در جعبه هم کابل مبدل USB-C وجود ندارد. این یعنی باید خودِ مشتریان هزینه جداگانه‌ای برای خرید این لوازم جانبی کنار بگذارند و در صورت نیاز به هدفون‌های سیمی، دانگل مدنظر را خریداری نمایند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، در پیکسل 4 ایکس ال یک نمایشگر P-OLED به ابعاد 6.3 اینچی به کار رفته است تا در مجموع در افزایش ابعاد این گوشی تأثیر زیادی گذاشته باشد و ضخامت، عرض و ارتفاع را به ترتیب به 8.2*75.1*160.4 میلی‌متر برساند. وزن این محصول گوگل هم به 193 گرم می‌رسد.

صفحه نمایش این موبایل نه تنها اندازه بزرگی دارد بلکه رزولوشن تصاویر در آن هم زیاد است به طوری که محتواها کیفیت QHD+ یا 1440*3040 پیکسل دارند. البته این موضوع باعث افزایش مصرف باتری خواهد شد و متأسفانه نمی‌توانیم آن را نیز تغییر دهیم. به هر ترتیب، منبع نیروی 3700 میلی‌آمپری که امکان شارژ آن از طریق یک شارژر سریع 18 واتی یا تکنولوژی شارژ بیسیم وجود دارد هم یکی دیگر از امکانات این دستگاه به شمار می‌رود.

بر اساس انتظار، چیپ‌ست اسنپدراگون 855 و پردازنده گرافیکی Adreno 640 مسئولیت اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را بر عهده خواهند داشت و رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی هم آنها را کمک خواهند کرد. یک نکته منفی که باید به آن اشاره کنیم نیز اینکه، نمی‌توان در پیکسل 4 ایکس ال مموری کارت میکرو SD قرار داد زیرا جایگاه مربوطه تعبیه نشده است.

دوربین این محصول سال 2019 گوگل در مقایسه با پرچمدار او در سال گذشته یک تفاوت عمده دارد و آن اضافه شدن یک لنز 16 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت 2 برابری است تا لنز اصلی 12 مگاپیکسلی را کمک کند.

جدای از امکانات اضافه شده، گزینه عکسبرداری در شب گوگل یا همان Night Sight در این موبایل بهبود یافته چرا که می‌تواند تصاویری بگیرد که نویز کمتری دارند و جزئیات را به خوبی نشان می‌دهند. به علاوه، حالت تصویربرداری اخترشناسی (Astrophotography) هم این فرصت را به وجود می‌آورد تا از آسمان پرستاره شب عکس‌های فوق‌العاده‌ای به ثبت برسد.

در قسمت منظره‌یاب دوربین نیز قابلیتی فراهم شده تا پیش از عکسبرداری، ببینیم در صورت انتخاب گزینه HDR+، الگوریتم‌های هوش مصنوعی چه تأثیری بر کیفیت تصاویر می‌گذارند و به صورت مستقل شیوه نورپردازی در پس‌زمینه یا پیش‌زمینه را هم تغییر دهیم.

در نهایت به ویژگی شیوه ناوبری مبتنی بر حرکات گوگل پیکسل 4 ایکس ال می‌رسیم که به گفته شرکت سازنده، پنج سالی می‌شود که در حال توسعه است. این پرچمدار کمپانی مالک اندروید به سنسور مخصوصی در بالای نمایشگر و تقریباً زیر دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2 و سنسور ToF تجهیز شده که می‌تواند تمامی حرکات اطراف گوشی را در هر زاویه‌ای که می‌باشد، تشخیص دهد. این یعنی حسگر مذکور متوجه می‌شود که صاحب موبایل نزدیک شده است بنابراین دوربین جلو را آماده شناسایی چهره او خواهد کرد تا قفل نمایشگر سریع‌تر از همیشه باز گردد. دیگر کاربردهای این سنسور هم عبارتند از پاسخ دادن به تماس‌ها یا رد کردن آنها و پخش و متوقف کردن آهنگ‌ها تنها با تکان دادن دست در جلوی صفحه نمایش.

نظرات کاربران گوشی موبایل گوگل پیکسل 4 ایکس ال

  1. محمدباقر

    سلام بی صبرانه منتظر موجود شدن این گوشی هستم لطفا موجود کنید

تجربه کاربری خود را به اشتراک بگذارید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *