آشنایی با کمپانی ال جی

با کمپانی ال جی و محصولاتش بیشتر آشنا شویم!

شرکت کره‌ای ال جی در سال 1958 با نام گلد استار تاسیس شده است. این شرکت در کره پیشتاز تولید لوازم خانگی بود. اولین رادیو٬ اولین یخچال٬ تلویزیون و اولین دستگاه تهویه مطبوع در کره توسط شرکت LG تولید شده است. مرکز اصلی شرکت در شهر یویدو دونگ کره جنوبی قرار دارد. ال جی در سال 1968 در نیویورک اولین شعبه خارجی خود را بنا کرد و در سال 1978 اولین نمایندگی فروش خود در آمریکا را راه اندازی نمود. امروزه کمپانی ال‌ جی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوزام خانگی مدرن و هم چنین لوازم الکترونیکی شناخته می‌شود. گوشی‌های موبایل الی‌جی و تبلت ال‌جی امروزه در سراسر جهان مطرح است. همچنین این کمپانی با نام کامل ال‌جی الکترونیکس که در سال 1995 آنرا از گلد استار تغییر داده است، یکی از بزرگترین کمپانی‌های کشور کره جنوبی به حساب می‌آید. قیمت گوشی ، تبلت و سایر گجت‌های ال‌جی در سرار جهان قابل رقابت با دیگر کالاهای موجود در بازار است و صد البته از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. شرکت ال‌جی ید طولانی در تولید صفحات نمایشگر LCD، LED و OLED دارد. یکی از اصلی‌ترین محصولات ال‌جی صفحه نمایش‌های بزرگ و سینمای خانگی است. در سال 2011 ال‌جی دومین تولید کننده تلویزیون جهان لقب گرفت. این شرکت بالغ بر 82 هزار نفر کارمند دارد.

خرید گوشی ال جی یا خرید تبلت ال جی به مانند خرید لوازم خانگی ال جی کار ساده‌ای نیست. ال جی سال‌هاست که در تولید لوازم خانگی یکی از قدرت‌های برتر دنیاست اما در تولید گوشی و تبلت از اعتبار بازار لوازم خانگی برخوردار نیست. با این وجود تنوع مدل و کیفیت خوب به همراه مناسب بودن قیمت گوشی ال جی باعث شده است در بازار تبلت و موبایل، LG برای خود سهم خوبی کسب کند. این میزان فروش در برابر برندهای بزرگ موبایل دنیا مانند اپل و سامسونگ کمتر است ولی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. گوشی‌های هوشمند ال جی چند سالی است که وارد بازار شده است. این اواخر چند مدل از تبلت‌های ال جی نیز وارد بازار شدند. همانطور که می‌دانید کمپانی ال جی در تولید نکسوس 5 با گوگل همکاری کرده است. این همکاری دلیلی می شود که ال جی را به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح موبایل و تبلت بشناسیم. هرچند همانطور که بیان شد سهم خرید و فروش گوشی و تبلت ال‌جی به نسبت برندهای بزرگ کمتر است.

ال جی در ایران خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شرکت گلدیران – اصلی‌ترین همکار تجاری شرکت ال‌جی – فقط در مونتاژ و خدمات پس از فروش لوازم خانگی ال‌جی فعالیت دارد و وارد بازار تبلت و موبایل نشده است. با وجود این مسایل، قیمت دلاری گوشی‌های ال‌جی و قیمت ریالی شان خیلی متفاوت نیست و می‌توان ادعا کرد که قیمت گوشی ال جی در ایران منصفانه است. در خرید گوشی ال جی به این نکته توجه کنید که قیمت با گارانتی گوشی ال جی با قیمت بدون گارانتی ال جی تا حد زیادی متفاوت است. این اختلاف قیمت ناشی از هزینه خدمات پس از فروشی است که شرکت‌های گارانتی ال‌جی فراهم می‌کنند. حتما در هنگام خرید گوشی و تبلت ال جی این نکته را مد نظر داشته باشید. محدوده قیمت گوشی ال‌جی از حدود صد هزار تومان آغاز می‌شود و تا گوشی‌های قیمت بالای دو میلیون تومانی ادامه دارد. در این محدوده قیمت، گوشی‌هایی با مشخصات و امکانات متفاوت برای تمام سلیقه‌ها وجود دارند. شاید یکی از دلایل رشد سریع فروش گوشی LG نیز همین مساله باشد. تبلت‌های ال‌جی از اقبال کمتری نسبت به گوشی‌ها برخورداند. تبلت‌های الجی از تنوع مدل پایینی برخوردارند، ولی قیمت تبلت LG نسبت به سایر تبلت‌های موجود در بازار، مناسب می‌باشد. در هر حال در خرید گوشی و تبلت ال‌جی مد نظر داشته باشید، این شرکت کره‌ای روی تولید با کیفیت٬ نوآوری و قیمت مناسب بسیار تاکید دارد.

گزینه‌های خرید گوشی ال‌جی در بازار ایران را بر اساس قیمت خرید به سه رده تقسیم بندی می‌کنیم:

گوشی ارزان قیمت ال جی

در این دسته گوشی‌های زیر پانصد تومان را در این رده قرار می‌دهیم. با توجه به این قیمت، گزینه‌های خوبی در خرید گوشی ال جی به حساب می‌آیند. مدل‌هایی از گوشی ال جی مانند: L30 – L40 DUAL – LFINOL70 – L BELLO – LEON

گوشی میان رده ال جی

گوشی‌های ال‌جی که قیمت خرید آنها در محدوده یک میلیون تومان است را در این دسته قرار داده‌ایم. این گوشی‌های LG با قیمت مناسب و امکانات و مشخصات قابل قبول، جزو محصولات میان رده محسوب می‌شوند. مدل‌هایی از گوشی ال‌جی مانند G2 و G3 با نسخه‌های مختلف در این دسته‌بندی می‌باشند.

گوشی بالارده ال جی

این گوشی‌ها با قیمتی در محدوده یک و نیم میلیون تومان گوشی‌های بسیار قدرتمندی هستند. کیفیت فوق العاده بالا در طراحی و ویژگی‌های سخت افزاری به همراه مشخصات بالا پرچمدارانی شایسته نام ال جی هستد. G Flex2 و G4 از گزینه‌های خوب در این بازه قیمتی می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *