راهنمای خرید تبلت دانش آموزی و تبلت مناسب کودکان

راهنمای خرید تبلت دانش آموزی و تبلت مناسب کودکان

امروزه با همه گیر شدن تکنولوژی‌های ارتباطاتی، سن استفاده و دسترسی به وب و تکنولوژی‌های ارتباط جمعی، هرچه بیشتر پایین آمده است. کودکان و نوجوانان چه در محیط خانواده و چه در محیط مدرسه، درگیر با اینترنت و انواع تکنولوژی‌های رایانه‌ای و ارتباطی هستند. علاوه بر کاربردهای سرگرمی و بازی، امروزه استفاده از ادوات رایانه‌ای برای کاربری‌های آموزشی هرچه بیشتر ضروری به نظر می‌رسد. مجموعه تبلت فون در نظر دارد راهنمایی جامعی برای شما والدین عزیز که قصد دارید برای فرزندان دلبند خود امکانات دسترسی به این نوع از تکنولوژی را فراهم نمایید، ارایه کند. دسترسی به تکنولوژی چند رسانه‌ای و اینترنت، بیشتر از طریق کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و موبایل متداول است. امروزه با توجه به حجم و قیمت بالای کامپیوتر و لپ تاپ و همچنین دشواری استفاده و حمل و نقل از آنها، کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند با استفاده از دستگاه‌های همراه به این فناوری‌ها دسترسی پیدا کنند. از بین موبایل و تبلت، تبلت گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد، زیرا با قیمت پایین‌تر، امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و برای اموری چون وبگردی، مطالعه و دیدن فیلم و تصاویر، صفحه نمایش بزرگتر کار را راحت‌تر می‌کند. همچنین با توجه به تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر هوشمند سازی مدارس، چنین به نظر می‌رسد که برای کاربری نونهالان و نوجوانان عزیز، بهترین گزینه تبلت است. با طبقه بندی رده سنی کودک و نوجوان به سه رده یعنی تا ۶ سالگی که این عزیزان فعلا مدرسه نمی‌روند، از ۵ تا حدود ۱۱ سالگی که دانش آموز دوران ابتدایی محسوب می‌شوند و رده نوجوان بالای ۱۱ ساله و دسته بندی و تفکیک نیازهای عزیزان برای هر رده، ویژگی‌های تبلت‌های مناسب را معرفی می‌کنیم.

راهنمای خرید تبلت دانش آموزی و تبلت مناسب کودکان

رده سنی نونهالان

برای کودکان تا ۶ سال، تبلت مورد استفاده باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. عموما تصمیم والدین در این زمینه انتخاب تبلت‌های بدون سیم کارت است، چرا که این تبلت‌ها بیشتر جنبه سرگرمی – آموزشی دارند تا کاربری‌های ارتباطی. دیگر ویژگی تبلت‌های کودکان، دوام و پایداری فیزیکی است. به هر حال تبلت‌ها و کلیه لوازم الکترونیکی، مقاومت لازم در برابر ضربه، افتادن و … را ندارند. راه حل پیشنهادی خرید تبلت ارزان قیمت است که در صورت بروز مسایلی مانند ضربه و شکستگی، جایگزینی و جبران هزینه برای والدین راحت‌تر باشد. هرچند مدل‌هایی از تبلت کودکان توسط شرکت‌های سازنده تولید شده است، اما با توجه به پایین بودن تنوع این نوع از تبلت‌ها و مشکلاتی که در مورد تامین قطعات دارند، خرید تبلت‌های ارزان قیمت پایین رده از برندهای متوسط بیشتر توصیه می‌شود. علاوه بر پایین بودن تنوع، عموما تبلت‌های سری کودکان از سیستم عامل اندروید استاندارد استفاده نمی‌کنند و بیشتر شبیه به دستگاه‌های بازی هستند تا تبلت. به همین دلیل استفاده از این تبلت‌ها برای کاربری‌های آموزشی تقریبا غیر ممکن است. راه حل دیگر برای حل مساله مقاومت فیزیکی، خرید کیف و کاور مناسب و محافظ صفحه نمایش شیشه‌ای برای تبلت است که مقاومت فیزیکی تبلت را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. در مورد پردازنده، رم و حافظه داخلی، تبلت‌های رده پایین مناسب هستند. بطوری که حافظه رم 1 گیگابایتی با پردازشگر دو هسته‌ای، پاسخگوی نیاز فرزندان عزیز شما خواهد بود.

راهنمای خرید تبلت دانش آموزی و تبلت مناسب کودکان

رده سنی ۶ تا حدود ۱۰ سال – تبلت های دانش آموزی

بارزترین ویژگی تبلت‌های دانش آموزی، بدون سیم کارت بودن آنهاست. اصطلاحا تبلت‌های دانش آموزی در بازار به تبلت‌های بدون سیم کارت اطلاق می‌شود. اخیرا با توجه با پایین آمدن قیمت تبلت‌های سیم کارت خور، والدین ترجیح می‌دهند تبلت تهیه شده قابلیت نصب سیم کارت داشته باشد و در صورت صلاحدید بنا به شرایط، سیم کارت نصب گردد. تمام تبلت‌های موجود در بازار، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق WiFi را دارند و با توجه به اینکه در این رده، بیشتر کاربری‌های آموزشی تبلت مد نظر قرار می‌گیرد، پاسخگوی نیاز آموزشی می‌باشد. در تبلت دانش آموزی به مانند رده نونهالان، مقاومت فیزیکی مطرح نیست و بیشتر جنبه کاربردی تبلت‌ها مورد بحث است. در این رده، کیفیت صفحه نمایش مناسب، توانایی پردازش قابل قبول و امکانات ارتباطاتی، نقش پر رنگ‌تری دارد. امروزه استفاده از فیلم و تصاویر چند رسانه‌ای و محتوای الکترونیک از طرف آموزش و پرورش و مدارس، معمول شده است. بدین جهت حافظه داخلی تبلت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که پشتیبانی از کارت حافظه‌ جانبی تا حجم بالا نیز پاسخگوی این نیاز است. ضرورت صفحه نمایش بزرگتر و باکیفیت‌تر در کاربری مطالعه بیشتر به چشم می‌آید. پس در مجموع، صفحه نمایش بزرگتر و با کیفیت‌تر، پردازنده و رم مناسب و قیمت مقرون به صرفه مجموعه نکاتی است که برای خرید تبلت دانش آموزی باید مد نظر داشته باشید.

راهنمای خرید تبلت دانش آموزی و تبلت مناسب کودکان

رده سنی بالای ۱۰ سال

نیازهای این رده از کاربران با نیازهای مورد نظر کاربران معمول تفاوت چندانی ندارد، مگر اینکه با توجه به نظر والدین استفاده از سیم کارت به صلاح نباشد. کاربران این رده سنی در کنار کاربری‌های آموزشی و وبگردی، عموما بازی‌های سنگین با تبلت خود اجرا می‌کنند و دستگاه‌هایی که برای این رده توصیه می‌شود، تبلت‌های میان رده و بالا رده است. تصمیم در مورد سیم کارت خور بودن و نبودن تبلت نیز بیشتر مربوط به عهده خود خانواده‌ها می‌باشد و  بر اساس شرایط فرق می‌کند. در خرید برای این رده، حتما در نظر داشته باشید تبلت علاوه بر کاربری‌های آموزشی معمول، بتواند برنامه‌ها و بازی‌های سنگین و سه بعدی را اجرا نماید. بالا رده‌های لنوو، ایسوس و تبلت‌های هواوی و سامسونگ با توجه به این نیازها، می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "راهنمای خرید تبلت دانش آموزی و تبلت مناسب کودکان"