خرید گوشی با سنسور (حسگر) اثر انگشت

گزینه های خرید گوشی با سنسور (حسگر) اثر انگشت

سنسورهای اثر انگشت جزو آپشن‌هایی هستند که تا چند وقت پیش فقط در برخی گوشی‌های پرچمدار یافت می‌شدند. اما با مشاهده کارایی بالای این سنسورها و فراگیر شدن این تکنولوژی، امروزه می‌توان حتی در برخی گوشی‌های میان‌رده نیز چنین گزینه‌هایی پیدا کرد. البته غیر از این نوع حسگرها، حسگرهای بیومتریک دیگری نیز در صنعت گوشی و تبلت استفاده شده است که از جمله آنها می‌توان به حسگر عنبیه چشم در گوشی‌های لومیا 950 و 950XL اشاره کرد. اما مطمئنا کارایی و امنیت سنسورهای اثر انگشت به مراتب از دیگر سنسورهای بیومتریک بیشتر است.

قبل از پرداختن به گزینه‌های مناسب برای خرید گوشی هوشمند با سنسور اثر انگشت، بهتر است کمی با این تکنولوژی آشنا شویم. سنسورهای اثر انگشت به تفکیک تکنولوژی ساخت‌شان، به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • سنسورهای اثر انگشت نوری – مانند Motorola Atrix
  • سنسورهای اثر انگشت خازنی – مانند Galaxy S6
  • سنسورهای اثر انگشت فراصوتی (اولترا سونیک کوالکام) – مانند Le Max Pro

سنسورهای اثر انگشت نوری

سنسورهای اثر انگشت نوری

این نوع از حسگرها با عنوان اولین و ساده‌ترین تکنولوژی لازم برای ساخت اثر انگشت شناخته شده‌اند. روش کار چنین حسگرهایی بسیار ساده بوده و کار با عکس‌برداری دو بعدی از اثر انگشت آغاز می‌شود. در واقع این حسگرها دارای رزولوشن هستند و هرچه رزولوشن آنها بالاتر باشد، دقت آنها نیز بالاتر خواهد بود. پس از عکس‌برداری از انگشت کاربر، به سرعت تصویر گرفته شده با تصویر از پیش‌تعریف شده مقایسه شده و احراز هویت انجام می‌گیرد. اما چنین سادگی برای تامین امنیت دستگاه‌هایی که امروزه مهم‌ترین اطلاعات کاربران‌شان را در بر دارند، باعث منسوخ شدن این نوع از سنسورها شد. زیرا که برای نفوذ به گوشی‌هایی که امنیت‌شان از طریق سنسورهای اثر انگشت نوری تامین می‌شود، کافی است یک عکس با کیفیت از اثر انگشت کاربر گوشی داشته باشید تا بتوانید وارد گوشی شوید. دقیقا به همین دلیل گوشی‌های هوشمند امروزی دیگر از چنین تکنولوژی استفاده نمی‌کنند.

سنسورهای اثر انگشت خازنی

سنسورهای اثر انگشت خازنی

به جرات می‌توان گفت که تا قبل از آغاز سال میلادی 2016 و معرفی سنسور فراصوتی کمپانی کوالکام، تمامی گوشی‌های هوشمند فعلی که دارای سنسور اثر انگشت بودند، از این فناوری استفاده کرده‌اند. چه TouchID گوشی‌های اپل، چه حسگرهای سیناپسی سامسونگ و چه حسگرهای ایمپرینت نکسوس دقیقا با همین تکنولوژی ساخته شده‌اند و می‌توان گفت تمامی این حسگرها از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت زیادی با هم ندارند. اما مهمترین مساله چه درباره سنسورهای فینگرپرینت خازنی و چه نوری، بخش نرم‌افزاری آنها است. دقیقا بخش نرم‌افزاری و الگوریتم‌هایی که معمولا مختص هر کمپانی سازنده هستند، تفاوت بین حسگرهای هر کمپانی را رقم می‌زنند. برای مثال، سنسور بکار رفته در گوشی OnePlus 2 با سنسور گوشی Mate S از لحاظ سخت‌افزاری تفاوتی ندارد، اما باز شدن قفل صفحه در OnePlus بیشتر از 2 ثانیه زمان می‌برد، حال اینکه در گوشی میت تنها کافی است یکبار انگشت‌تان را روی سنسور بزنید تا قفل صفحه زیر نیم ثانیه باز شود. از طرف دیگر، همانطور که از اسم این حسگرها نیز مشخص است، این سنسورها متشکل از مجموعه‌ای از خازن‌ها می‌باشند که با قرارگیری انگشت روی سنسور و تغییر ظرفیت خازن‌ها و ثبت تغییرات، تصویر انگشت را به شکل کاملی ذخیره می‌کنند. بدین شکل برخلاف سنسورهای اثر انگشت نوری، نفوذ سخت‌افزاری به این سنسورها تقریبا غیر ممکن است.

سنسورهای اثر انگشت فراصوتی

سنسورهای اثر انگشت اولترا سونیک - سنس آیدی

کمپانی مطرح کوالکام که یکی از بزرگان حوزه چیپست‌های موبایلی می‌باشد، همزمان با رونمایی از چیپست پرچمدار 2016 خود – اسنپ 820 – سنسور اثر انگشت خود را تحت نام Sense-ID معرفی کرد. این سنسور اثر انگشت به شکل پیش فرض روی این چیپست قرار گرفته و با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌اش، به ما نوید مشاهده پرچمداران 2016 با سنسورهای اثر انگشت بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر را می‌دهد. این سنسور با استفاده از امواج فراصوتی کار می‌کند. بدین شکل که امواج فراصوتی توسط فرستنده تعبیه شده در زیر سنسور ارسال شده و با توجه به فرو رفتگی‌های موجود روی انگشت هر کاربر، برخی از امواج جذب شده و برخی به سنسور باز می‌گردند. استفاده از چنین سیستمی، دو مزیت بزرگ نسبت به همتاهای خازنی دارد: 1- کارکرد صحیح حتی در صورت خیس بودن انگشت کاربر 2- استفاده از این سنسور حتی در زیر لایه‌های پلاستیکی نازک. دقت داشته باشید که سنسورهای سنس آی‌دی کوالکام جزو تکنولوژی‌های نوظهور بوده و هنوز به مرحله تکامل خود نرسیده‌اند. اما مطمئنن  پرچمداران 2016 اچ‌تی‌سی و سونی و شاید هم سامسونگ با سنسور های اثر انگشت فراصوتی کوالکام عرضه خواهند شد. اگر حتی از بهترین سنسورهای اثر انگشت بهترین گوشی‌های هوشمند نیز تا به حال استفاده کرده باشید و یا کامنت‌های مطرح در زیر چنین محصولاتی را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که این سنسورها (خازنی) در صورت کثیف بودن روی سنسورها و یا عرق کردن روی انگشت، کارکرد صحیحی ندارند. اما به لطف سنسورهای فراصوتی، دیگر با چنین مشکلاتی روبرو نخواهید شد.

حال که تا حدودی با فناوری‌های حسگرهای اثر انگشت آشنا شدیم، بهترین گزینه‌های خرید گوشی هوشمند با حسگر اثر انگشت را بررسی خواهیم کرد. ترتیب بررسی گوشی‌هایی که در ادامه مطلب به آنها پرداخته‌ایم، بر اساس قیمت صعودی بوده و می‌توانید ارزان قیمت‌ترین گوشی‌های دارای سنسور اثر انگشت را در بالای لیست‌مان جستجو کنید.

 گوشی Huawei Honor 5X

قیمت خرید گوشی هواوی هانر 5X

این گوشی کمپانی هواوی را می‌توان به عنوان ارزان‌قیمت‌ترین گوشی مجهز به سنسور اثر انگشت نامید. گوشی هواوی هانر 5X در اواخر سال 2015 رونمایی و وارد بازار جهانی شده است. مشخصات و طراحی این گوشی با توجه به قیمت خرید آن در حد فوق‌العاده است. قاب پشتی از جنس آلمینیوم بوده و ضخامت دستگاه تنها 8.2 میلی‌متر است. اما مهمترین مساله در مورد آن، تعبیه سنسور اثر انگشت در قاب پشتی و در زیر دوربین اصلی است. سنسورهای اثر انگشت هواوی در کنار بخش نرم‌افزاری‌شان، یکی از سریع‌ترین عملکردها را دارا هستند که خوشبختانه گوشی هواوی هانر 5X نیز از همین سنسورها بهره می‌برد. علاوه بر این با توجه به مشخصات این دستگاه، می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید گوشی زیر یک میلیون تومان نیز پیشنهاد کرد. بخش مموری از 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تشکیل شده است. همچنین هواوی از نسل جدید چیپست‌های میان‌رده کوالکام – اسنپ 616 – در این گوشی استفاده کرده که مطمئنن در ترکیب با رم 3 گیگابایتی می‌تواند قدرت پردازشی به مراتب بهتری نسبت به سایر میان‌رده‌ها تولید کند. بخش دوربین نیز از دو سنسور 13 و 5 مگاپیکسلی به ترتیب برای دوربین‌های اصلی و سلفی تشکیل شده است.

گوشی Huawei G8

قیمت خرید گوشی موبایل هواوی جی 8

دیگر گزینه قابل خرید موبایل مجهز به سنسور اثر انگشت که قیمت خرید آن در بازار فعلی زیر یک میلیون تومان می‌باشد، گوشی هواوی جی 8 است. اصلی‌ترین ویژگی این گوشی طراحی آن می‌باشد که شاید بتوان گفت طراحی و ظاهری کمتر از گوشی‌های پرچمدار ندارد. مشخصات فنی آن تا حدودی نزدیک به گوشی Mate S می‌باشد که اختلاف قیمت زیادی نیز با این میان‌رده هواوی دارد. ضخامت بدنه برابر با 7.5 میلی‌متر و وزن آن 167 گرم است. 90 درصد از طراحی این گوشی از فلز بوده و تنها بخش پوشش دهنده آنتن دستگاه از پلاستیک طراحی شده است. اندازه صفحه نمایش 5.5 اینچ بوده و با رزولوشن FullHD کیفیت نمایش تصویر خوبی ارایه می‌کند. چیپست اسنپ‌دراگون 615، 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت از دیگر مشخصات اصلی این گوشی می‌باشند. عملکرد سنسور اثر انگشت این دستگاه تنها به قفل صفحه و موارد امنیتی محدود نشده و با توجه به رابط کاربری سفارشی‌سازی شده آن می‌توان از سنسور اثر انگشت به عنوان یک تاچ‌پد برای گشت و گذار در بین تصاویر و ویدیوهای گالری دستگاه استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با عملکرد خود دستگاه و همچنین سنسور اثر انگشت، می‌توانید نقد و بررسی گوشی Huawei G8 را مطالعه کنید.

گوشی Samsung Galaxy S5

قیمت خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس5 پلاس

پنجمین نسل از پرچمداران گوشی‌های سامسونگ به عنوان اولین گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت سامسونگ شناخته می‌شود. حسگر این گوشی که از نوع خازنی می‌باشد، چندان عملکرد مناسبی ندارد. دلیل این امر، در این نکته نهفته است که سامسونگ با محدود کردن مساحت روی سنسور و صرفه جویی در تعداد خازن‌های آن، سعی در پایین آوردن هزینه نهایی محصولش کرده است. کاربر برای استفاده از این سنسور به جای قرار دادن انگشت خود روی آن، بایستی انگشت خود را روی این سنسور که در دکمه خانه تعبیه شده بکشد. بعد از عرضه این پرچمدار، ایرادات و اعتراض‌های زیادی درباره عملکرد این سنسور منتشر شد و این غول دنیای اسمارت‌فون‌ها در نسخه‌های بعدی پرچمداران خود، استفاده از چنین سیستمی را برای سنسورهای اثر انگشتش حذف کرد. به هر حال اگر قصد خرید گوشی موبایل دارای سنسور اثر انگشت با هزینه کمی دارید، با توجه به قیمت خرید گوشی سامسونگ Galaxy S5، این دستگاه می‌تواند گزینه خوبی باشد.

گوشی Xiaomi Redmi Note 3

قیمت گوشی شیائومی ردمی نوت 3

کمپانی چینی شیاومی اکنون به عنوان یکی از مطرح‌ترین برندهای چینی در دنیای اسمارت‌فون‌ها شناخته می‌شود و همواره سعی بر این داشته که گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار خود را به بهترین قطعات ممکن مجهز کند. گوشی Xiaomi Redmi Note 3 در اواخر سال 2015 معرفی و رونمایی شده و مجهز به سنسورهای اثر انگشت خازنی می‌باشد. سنسور این گوشی نیز به مانند اکثر محصولات، همیشه فعال بوده و برای باز کردن قفل صفحه کافی است انگشت‌تان را روی آن قرار دهید. خرید گوشی شیائومی Redmi Note 3 بواسطه امکانات و مشخصات فنی بسیار خوب و قیمت پایین، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های کاربران علاقه‌مند به اسمارت‌فون مجهز به سنسور اثر انگشت باشد.

گوشی Samsung Galaxy A5 2016

قیمت خرید گوشی سامسونگ گلکسی A5 2016

سری 2016 گوشی‌های Galaxy A با تغییرات امیدوار کننده بسیاری همراه بودند که در این میان می‌توان به استفاده از سنسور اثر انگشت در دو نسخه A5 2016 و A7 2016 اشاره کرد. سنسور اثر انگشت استفاده شده در گوشی سامسونگ گلکسی A5 2016 دقیقا همان سنسور بکار گرفته شده در Galaxy S6 است. همانطور که می‌دانید S6 به یکی از سریع‌ترین سنسورهای اثر انگشت مجهز است. اما طبیعتا با توجه به قدرت پردازشی کمتر A5 2016 نسبت به پرچمدار 2015 سامسونگ، شاید عملکرد سنسور آن چند میلی ثانیه کندتر باشد. علاوه بر تجهیز این حسگر بیومتریک، سامسونگ تغییرات دیگری نیز برای این گوشی ظریفش لحاظ کرده است. چیپست بهتر (اسنپ 615 به جای 410)، افزایش اندازه و رزولوشن صفحه نمایش، ارتقای حجم باتری و قابلیت شارژ سریع از اصلی‌ترین اصلاحات این گوشی هستند.

گوشی LG Nexus 5X

قیمت خرید گوشی ال جی نکسوس 5X

گوگل با همکاری دو کمپانی هواوی و ال‌جی در سال 2015 اقدام به معرفی دو گوشی نکسوس جدید کرد که هر دو گوشی در قاب پشتی خود دارای سنسور اثر انگشت بودند. سنسور اثر انگشت به کار گرفته شده در این نکسوس‌ها، Nexus Imprint نام دارد. نکته جالب اینکه به ادعای برخی از منابع، سنسور اثر انگشت گوشی ال‌جی نکسوس 5X عملکرد بهتری نسبت به آیفون 6s دارد. در ویدیوهایی که سنسور اثر انگشت Nexus 5X و iPhone 6s را مقایسه می‌کنند، گاها نکسوس سریع‌تر از آیفون بوده و گاها برعکس. در کنار استفاده از سنسورهای اثر انگشت، درگاه microUSB نوع C نیز دیده می‌شود. سایر مشخصات این گوشی در حد گوشی‌های میان‌رده رو به بالا می‌باشد.

گوشی Huawei Mate S

قیمت خرید گوشی موبایل هواوی اسند میت اس

همانطور که اشاره کردیم، دو گوشی هواوی G8 و Mate S چه از نظر مشخصات فنی و چه ظاهری، وجه اشتراکات زیادی دارند، اما نسخه میت هم از نظر قیمت خرید و هم امکانات، کمی از G8 سرتر است. نوع پنل استفاده شده در میت AMOLED بوده و کیفیت بهتری از پنل IPS که در G8 استفاده شده دارد. اما نکته اصلی در مورد این گوشی، قدرت پردازشی بالاتر آن است که باعث می‌شود با سخت‌افزار یکسان در بخش حسگر اثر انگشت، عملکرد سریع‌تری نسبت به G8 داشته باشد. در واقع در بین گوشی‌های تولید شده در سال 2015، سنسور فینگر پرینت گوشی هواوی میت اس سریع‌ترین عملکرد را دارا می‌باشد. بدین معنی که در باز کردن قفل صفحه با این سنسور، Mate S از گوشی‌هایی مثل Galaxy S6 و آیفون 6S عملکرد سریع‌تری دارد.

گوشی Samsung Galaxy S6

قیمت خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S6 دو سیم کارته 32 گیگابایتی - SM-G920FD

پرچمدار نسل ششم سامسونگ یک پرچمدار تمام عیار است. برخلاف S5 که با ایرادات فراوانی همراه بود، S6 در تمامی بخش‌ها یا بهترین است یا جزو بهترین‌ها. همانطور که گفتیم، سنسور اثر انگشت S5 چندان چنگی به دل نمی‌زد و همچنین پس از مدتی اخباری منتشر شد که این سنسور از لحاظ سخت‌افزاری قابل نفوذ است. اما سامسونگ در نسل ششم از پرچمداران خود، این سنسور بیومتریک خود را دستخوش تغییراتی کرد. سنسور استفاده شده در گوشی سامسونگ گلکسی S6 که همانند سایر همتاهای خود از نوع خازنی می‌باشد، به سنسورهای خازنی سیناپسی مشهور است و به جرات می‌توان گفت از نظر سخت‌افزاری غیر قابل نفوذ است. همچنین سامسونگ بعد از اپل دومین سازنده گوشی‌های هوشمندی است که دارای سیستم پرداختی موبایلی بوده و این سیستم را با سنسورهای اثر انگشت خود ادغام کرده است. سیستم Samsung Pay که متاسفانه برای کاربران ایرانی عملا غیر قابل استفاده است، در ترکیب با سنسور اثر انگشت، امنیت پرداخت‌های موبایلی را می‌تواند به شکل 100 درصدی تامین کند.

گوشی LG V10

قیمت خرید گوشی موبایل ال‌جی V10

ال‌جی که در یکی دو سال اخیر با عرضه پرچمداران نسل 3 و 4 از سری G گوشی‌های خود به دلیل نبود نوآوری‌هایی که کم کم به استانداردهایی برای پرچمداران تبدیل شده بودند، نتوانسته بود انتظارات کاربران خود را برآورده کند. اما باید اعتراف کرد که ال‌جی توانست با عرضه گوشی V10 به این مهم دست یابد. در واقع گوشی ال‌جی وی 10 اولین گوشی این کمپانی کره‌ای می‌باشد که دارای سنسور اثر انگشت است. البته این تنها عنوان “اولین” برای این گوشی محسوب نمی‌شود. V10 اولین گوشی دنیا با دو صفحه نمایش در قسمت جلویی دستگاه نیز محسوب می‌شود. همچنین این گوشی یکی از مقاوم‌ترین اسمارت‌فون‌های فعلی موجود در بازار است. سنسور اثر انگشت این گوشی در قاب پشتی و زیر دوربین اصلی قرار داشته و عملکرد قابل قبول و نسبتا سریعی نیز دارد. با توجه به اینکه این گوشی اولین تجربه LG در استفاده از سنسورهای اثر انگشت بود، پیش‌بینی می‌شد که شاهد باگ‌های امنیتی در عملکرد این سنسور باشیم. تنها بعد از چند ماه از عرضه این گوشی، مشخص شد که این سنسور اثر انگشت دارای حفره امنیتی بوده و از روش‌های نرم‌افزاری قابل دور زدن است. البته به یاد داشته باشید که نفوذهای نرم‌افزاری همواره در بروز رسانی‌های امنیتی هر کمپانی قابل برطرف سازی هستند و این مساله در مورد ال‌جی نیز صدق می‌کرد. ال‌جی پس از انتشار این خبر بلافاصله با آپدیت امنیتی توانست این مشکل را حل کند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات و عملکرد این گوشی، می‌توانید نقد و بررسی گوشی LG V10 را مطالعه کنید.

گوشی Sony Xperia Z5

قیمت خرید گوشی سونی اکسپریا زد 5 کامپکت

همانند ال‌جی، کمپانی سونی نیز بالاخره تصمیم گرفت پرچمداران خود را مجهز به سنسورهای اثر انگشت کند. اما نکته جالب در مورد این سنسور، محل قرار گیری آن است. دکمه پاور گوشی‌های سونی که همواره در وسط سمت راست گوشی می‌باشد، با سنسور اثر انگشت ترکیب شده تا کاربر با باز کردن صفحه نمایش بتواند قفل صفحه را نیز با این سنسور باز کند. البته از نظر سخت‌افزاری و دقت این سنسور، باید اعتراف اشاره کرد که فینگر پرینت گوشی سونی اکسپریا Z5 کمی نامید کننده است. بطوری که ممکن است چندین بار انگشت‌تان را روی سنسور گذاشته و سنسور به درستی نتواند اثر انگشت آن را شناسایی کند. پیشنهادی که در حین چنین شناسایی‌های اشتباهی داده می‌شود، پاک کردن دکمه پاور برای بهبود قدرت شناسایی سنسور است. در کنار این آپشن، سونی قدرت دوربین پشتی خود را نیز افزایش داده و با یک سنسور 23 مگاپیکسلی، توانسته حداقل روی کاغذ از پرچمداران دیگر کمپانی‌ها پیش بیفتد. در نقد و بررسی گوشی Sony Xperia Z5 می‌توانید با پرچمدار نسل پنجم گوشی‌های سونی بیشتر آشنا شوید.

گوشی iPhone 6s

قیمت خرید گوشی اپل آیفون 6 اس

سنسورهای اثر انگشت خازنی با معرفی گوشی اپل آفون 5s به دنیای اسمارت‌فون‌ها وارد شدند. سنسورهای اثر انگشت اپل که به تاچ آیدی معروفند، با سخت‌افزار یکسان در گوشی آیفون 5s و دو نسخه آیفون 6 بکار گرفته شدند. کمپانی اپل در رویداد معرفی iPhone 6s و نسخه پلاس آن، از نسل دوم TouchID های خود نیز رونمایی کرد. اپل مدعی بود که سرعت نسل دوم این سنسورها دو برابر سرعت نسل اول آنهاست. البته این ادعا چندان هم بیراه نبود و در ویدیوهای مقایسه‌ای که بین iPhone 6 و iPhone 6s انجام گرفته شده، این ادعا کاملا به اثبات رسیده است. عملکرد این سنسور گاها به قدری سریع است که حتی با فشردن دکمه خانه، صفحه قفل را نیز مشاهده نمی‌کنید. در کل می‌توان عملکرد این سنسور را بی نقص‌ترین سنسورهای بیومتریک نامید که خیلی کم پیش می‌آید که کاربرانش را نامید کند.

در این نوشتار سعی کردیم اکثر گوشی‌های قابل خریدِ دارای حسگر اثر انگشت که در بازار فعلی می‌توان آنها را تهیه کرد، معرفی کرده باشیم. اما در کنار موارد گفته شده، می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • Samsung Galaxy A7 2016
  • Samsung Galaxy A8
  • Samsung Galaxy Note 4
  • Samsung Galaxy Note 5
  • سری Samsung Galaxy S6
  • Huawei Mate 8
  • Huawei Nexus 6P
  • iPhone 5s
  • iPhone 6/6 Plus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "گزینه های خرید گوشی با سنسور (حسگر) اثر انگشت"

  1. گوشی دارای فینگر اسپرینگ( اثر انگشت) رام 3 به بالا پردازنده 2.0 گیگاهرتز به بالا حافظه 32 به بالا دوربیت 13 و جلو 8 به بالا چی هستش ؟

  2. سلام
    وقت بخیر
    گوشی اسمارت 4200 خریدم حسگر داره اما فقط برای پاسخ به تماس و عکس میشه ازش استفاده کرد
    ایا برای بازکردن قفل صفحه هم میشه فعالش کرد؟

  3. سلام من گوشیهa7 2016 دارم.اثرانگشت هواوی قابلیت اینو داره که میتونه با یک اثرانگشت دیگه برنامه و فایل رو مخفی کنه .ایا a7 این قابلیتو داره،یا برنامه ای هست ک این عملکردو انجام بده؟

  4. سلام گوشی تا سقف یک میلیون، یکمم بیشتر چی پیشنهاد میکنین؟؟
    صفحه نمایش amoledباشه
    ۸هسته ای
    مجهز به اثرانگشت سریع
    بدنه فلزی
    سایز بزرگ‌اندازه j7پرایم

    میخواستم‌پرایم‌بگیرم که ایراداتی داره
    بین‌htc a9 و چندتا دیگه مرددم، میشه بفرمائید بهترین انتخاب چیه؟؟

  5. سلام من گوشی a500h سامسونگ a5 رو دارم نسخه 2016 میخواستم ببینم حسگر اثر انگشت داره یا ن مننون تو رو خدا جوابمو بدین

  6. سلام,در رنج قیمت حدود1100000تومان پیشنهادتون چیه؟
    خودم بین سامسونگG5
    اپل آیفون5S
    هوآوی(میت8..پی9..G8..GT3..Y6/2)
    گیرکردم
    راهنمایی کنید ممنون

  7. سلام
    میخواستم دونم گوشی هوآویGR3حسگر انگشت دارد یا ن
    چون پشت قاب هایش جای حسگر انگشت دارد
    ممنون میشم جوابم را بدید