نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X

نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی هانر 5X

هواوی در اواخر سال 2015 از گوشی ارزان‌قیمت اما میان‌رده هانر 5X رونمایی کرد که در نوع خود مشخصات بسیار جالبی داشت. تقریبا این گوشی با وقفه 5 ماهه پس از معرفی‌اش به بازار ایران رسیده است. گوشی هانر 5X برای اولین بار در CES 2015 با مشخصاتی مانند بدنه فلزی، باتری 3,000 میلی‌آمپری، حسگر اثر انگشت بسیار سریع و صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح FullHD رونمایی شد. قبل از معرفی این گوشی، شاهد عرضه گوشی‌های هانر سری 3، 4، 6 و 7 بودیم و با عرضه این گوشی به نظر می‌رسد زنجیره گوشی‌های هواوی هانر به هم پیوسته و تکمیل شده است. در ادامه نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی هانر 5X، نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های این گوشی خواهیم داشت، با تبلت‌فون همراه باشید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - معرفی

همانطور که می‌دانید، “هانر” یکی از زیر برندهای کمپانی هواوی می‌باشد، اما گاها اشتباها این برند را برخی از کاربران جدا از هواوی می‌دانند. روی جعبه گوشی‌های هانر همواره برند هواوی هک شده، اما در برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوشی‌های هانر، به جای هواوی از اسم هانر استفاده شده است.

کمپانی هواوی طبق آمار منتشر شده توسط گارتنر، سومین برند گوشی هوشمند پرفروش 2015 اعلام شده است. خط تولید گوشی‌های هانر که به سرعت پیشرفت کرده‌اند، بدون شک یکی از اصلی‌ترین عامل‌های چنین موفقیت چشمگیری برای چینی‌ها می‌باشند.

در ابتدا گوشی‌های هانر با هدف‌گذاری ورود به بازار گوشی‌های میان‌رده رو به پایین و ارایه گزینه‌های خرید گوشی اقتصادی تولید می‌شدند. اما با طراحی و عرضه گوشی Honor 7، مشخص شد که این سری از گوشی‌های هواوی نیز می‌توانند جزو گوشی‌های بالارده محسوب بشوند. گوشی Honor 5X نه جزو گوشی‌های میان‌رده رو به پایین است و نه جزو گوشی‌های بالارده، بلکه این گوشی که در ابتدا با قیمت تقریبی 200 دلار معرفی شد، یک گوشی هوشمند میان‌رده با هزینه خرید به مراتب کمتر از گوشی‌های هم‌رده اچ‌تی‌سی، سونی و سامسونگ محسوب می‌شود.

اینفوگرافی گوشی Huawei Honor 5X

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - اینفوگرافی

معایب اصلی گوشی Huawei Honor 5X

  • نبود NFC
  • نبود وای‌فای 5 گیگاهرتزی
  • استفاده از اندروید آبنبات چوبی
  • نبود قابلیت شارژ سریع

با توجه به قیمت خرید گوشی هواوی Honor 5X، نبود NFC، وای‌فای 5 گیگاهرتزی و اندروید پیش‌نصب شده نسخه 5 شاید قابل قبول باشد، اما قابلیت شارژ سریع امروزه حتی در گوشی‌های میان‌رده نیز به وفور پیدا می‌شود.

در مورد اندروید آبنبات چوبی 5.1.1 این گوشی، تا اینجای کار هیچ بروز رسانی از طرف هواوی آماده نشده، اما این کمپانی قول داده که 5X یکی از اولین گوشی‌های هواوی دریافت کننده آپدیت اندروید مارشمالو باشد.

در نیمه پر لیوان، می‌توان دو قابلیت سنسور اثر انگشت و قاب پشتی فلزی را دید که در گوشی‌های هم‌قیمت 5X نمی‌توان چنین قابلیت‌هایی پیدا کرد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - معرفی

گوشی هونور 5X در مقایسه با نسل قبلی‌اش – Honor 4X – ارتقاهای چشمگیری داشته است. رزولوشن صفحه نمایش از 720p به 1080p ارتقا یافته، ظرفیت حافظه داخلی بیشتر شده، قدرت پردازشی و گرافیکی افزایش یافته و در آخر دیگر خبری از طراحی خسته کننده و یکنواخت هواوی نیست.

 بسته بندی گوشی Huawei Honor 5X

بسته بندی گوشی هواوی هانر 5X چیز خاصی ندارد و دقیقا مانند سایر گوشی‌های هانر می‌باشد. روی جعبه می‌توانید لوگوی Honor را مشاهده کنید. برند هواوی نیز پشت جعبه جایی که نوشته “Powered by Huawei” به چشم می‌خورد ثبت شده تا همچنان این دو برند وابستگی خود را حفظ کنند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - بسته بندی

بعد از برداشتن گوشی، با سوزن سیم کارت و دفترچه راهنما و مستندات گوشی روبرو خواهید شد. تنها لوازم جانبی گوشی که در بسته بندی مورد بررسی ما با آن روبرو شدیم، شارژر 5V@1A به همراه کابل microUSB می‌باشد. بدین ترتیب این دستگاه با چنین شارژری دارای سرعت شارژ متوسطی خواهد بود. لازم به ذکر است که در وبسایت رسمی هواوی اشاره شده که گوشی Honor 5X با شارژرهای 2 آمپری نیز کاملا مطابقت دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - آن باکسینگ

طراحی گوشی Huawei Honor 5X

در صورتی که شناخت کافی از این گوشی نداشته باشید، با اولین تجربه در دست گرفتن گوشی شگفت زده خواهید شد. زیرا که از چنین دستگاهی با رنج قیمتی پایین‌اش، انتظار بدنه فلزی مخصوصا با وزن بسیار مناسب 158 گرمی نداشته‌اید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - طراحی

سادگی طراحی بخش جلویی دستگاه زیبایی خاصی به آن بخشیده است. هیچ لوگو و آیکون اضافی دیده نمی‌شود. بالای صفحه نمایش طراحی کاملا استانداردی دارد. شبکه خروجی صدا، دو سنسور سنجش نور و مجاورت و سلفی 5 مگاپیکسلی مواردی هستند که در بالای صفحه نمایش دیده می‌شوند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - خوش دستی

با چرخاندن گوشی و روی کار آمدن طراحی پشت گوشی، متوجه شاهکار هواوی خواهید بود. در واقع اصلی‌ترین نقطه قوت این گوشی در طراحی پشتی آن متمرکز شده است. جایی که قاب پشتی فلزی و سنسور اثر انگشت آن دیده می‌شود.

چنانکه از آن دسته از کاربرانی هستید که عادت به استفاده از قاب محافظ و یا کیف مخصوص ندارید، باید بگوییم بخاطر خاصیت جذب زیاد اثر انگشت این قاب، به شکل مداوم مجبور به پاک کردن لکه‌های روی قاب پشتی خواهید بود.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - طراحی قاب پشتی

خطوط ظاهر شده روی قاب پشتی مخصوصا در رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری این گوشی از عوامل زیبا جلوه دهنده طراحی آن هستند.

قسمت بالایی و پایینی قاب پشتی از جنس پلاستیک بوده که بخاطر آنتن دهی دستگاه ترجیه داده شده از فلز استفاده نشود. دوربین 13 مگاپیکسلی گوشی درست در وسط قسمت بالایی قاب پشتی تعبیه شده و در سمت چپ آن تنها فلش LED و در پایین آن سنسور اثر انگشت قرار دارند. البته با چنین طراحی قبلا در گوشی‌های هواوی که دارای سنسور اثر انگشت بودند آشنایی داشته‌ایم.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - طراحی پشتی

در بالای گوشی، جک 3.5 میلی‌متری و میکروفون دوم برای از بین بردن نویزهای حین مکالمه و همچنین با کاربرد میکروفون دوم برای ضبط صدای استریو حین فیلم‌برداری تعبیه شده‌اند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - طراحی قسمت بالایی و پایینی گوشی

در قسمت پایینی دستگاه در سمت چپ و راست دو شبکه متقارن قرار دارند که سمت راستی خروجی اسپیکرهای گوشی و سمت چپی حاوی میکروفون اصلی گوشی می‌باشد. در بین این دو شبکه نیز می‌توانید پورت microUSB را مشاهده کنید.

سمت راست گوشی نیز جایی است که تنها دکمه‌های فیزیکی گوشی Huawei Honor 5X قرار دارند. به تعبیر دیگر، دکمه کنترل ولوم و پاور تنها دکمه‌های فیزیکی گوشی هستند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - طراحی کناره‌ها

در سمت چپ دو اسلات سیم کارت تعبیه شده است. درگاه بالایی برای سیم کارت اول و پایینی مشترکا برای سیم‌کارت دوم (نانو سیم) و کارت microSD در نظر گرفته شده است.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - طراحی کناره‌ها

صفحه نمایش گوشی Huawei Honor 5X

هواوی در صفحه نمایش این گوشی مانند برخی دیگر از گوشی‌های سری هانر از یک ترفند عجیب و جالب استفاده کرده است. دور صفحه نمایش یک فریم بسیار نازک با رنگ مشکی وجود دارد که حین خاموش بودن صفحه نمایش، به نظر می‌رسد که جزو صفحه نمایش بوده و صفحه نمایش با کناره‌های گوشی حاشیه بسیار کمی دارد. همانطور که در تصویر زیر نیز مشخص است، این ترفند گمراه کننده به بحث زیبایی گوشی می‌افزاید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - صفحه نمایش

در جدول مشخصات گوشی مشاهده می‌کنید که اندازه صفحه نمایش برابر با 5.5 اینچ و از نوع IPS می‌باشد. این پنل دارای رزولوشن 1080p با تراکم پیکسلی 401ppi است.

نکته جالب در مورد این پنل اینکه هواوی در این صفحه نمایش گوشی برای ارایه کیفیت تصویر مناسب در زیر تابش مستقیم نور آفتاب از یک راه‌حل نرم‌افزاری استفاده کرده است. بدین ترتیب که با شناسایی میزان نور محیط، گوشی به شکل خودکار قسمت‌های تاریک تصویر در حال نمایش را روشن‌تر کرده و بدین شکل قابلیت دیده شدن این نقاط را افزایش می‌دهد.

نمایش رنگ‌ها در زوایای مختلف ثابت بوده و با تغییر رنگ مواجه نمی‌شوید. اما در زوایای بسیار بسته کمی تغییر رنگ را احساس خواهید کرد.

در مورد نمایش رنگ‌ها، باید اشاره کنیم که این صفحه نمایش با DeltaE میانگین 4.3 عملکرد قابل دفاعی دارد. شاید اگر از DeltaE این صفحه نمایش رنگ سفید را حذف می‌کردیم (11.3)، این عدد در حد فوق‌العاده می‌بود.

گوشی هواوی Honor 5X امکان تغییر دستی دمای رنگ‌ها را برای کاربرانش فراهم کرده است. در صورتی که کمی دمای این رنگ‌ها را دست‌کاری کنید، می‌توانید کیفیت نمایش رنگ‌ها را از حالت اتوماتیک بهتر کنید. با تغییر دستی دمای رنگ‌ها که برای این صفحه نمایش انجام دادیم، میانگین و حداکثر DeltaE بدست آمده به ترتیب برابر با 2.3 و 5 شد. البته لازم به ذکر است که در این صورت کمی از روشنایی صفحه نمایش از دست می‌رود.

بخش ارتباطات گوشی Huawei Honor 5X

نقد و بررسی گوشی Huawei Honor 5X را با بررسی بخش ارتباطات آن ادامه می‌دهیم. این گوشی دارای دو اسلات سیم‌کارت می‌باشد که اولی microSIM و دومی nanoSIM است. سیم‌کارت اول قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های +HSPA با سرعت 42.2/11.5 و شبکه‌های LTE کت 4 با سرعت 150/50 مگابیت بر ثانیه را دارا می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - ارتباطات

بخش ارتباطات دقیقا یکی از نقاطی است که هواوی با چشم‌پوشی از ارایه برخی از امکانات آن، هزینه دستگاه تولیدی‌اش را پایین آورده است. در حالی که سایر امکانات ارتباطاتی بی‌سیم این گوشی شامل بلوتوث 4.1 با A2DP، رادیو اف‌ام و وای‌فای b/g/n می‌باشد، خبری از NFC و وای‌فای دو بانده با فرکانس 5 گیگاهرتزی نیست.

باتری گوشی Huawei Honor 5X

رابط کاربری EM UI به بهترین شکل ممکن برای مصرف بهینه باتری سفارشی سازی شده. در حین استفاده از Honor 5X، دستگاه تمامی اپلیکیشن‌های در حال اجرا را به شکل نوتیفیکیشن به شما نمایش می‌دهد و کاربران می‌توانند از این اعلان‌ها چشم پوشی کنند و یا با انتخاب گزینه force close پردازش‌های آن اپلیکیشن را تماما ببندند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - باتری - طول عمر باتری

همچنین این دستگاه دارای حالت “Ultra Power Save” می‌باشد که تمامی دیتاها و ارتباطات اضافی مانند وای‌فای و بلوتوث را غیر فعال می‌کند. تنها امکانات قابل دسترس در این حالت، دریافت و بر قراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و مشاهده لیست مخاطبان می‌باشد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - الترا پاور سیو

هانر 5X دارای یک باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد که چنین باتری برای گوشی‌های 5.5 اینچی یک ظرفیت متوسط رو به بالا محسوب می‌شود. عملکرد این باتری با توجه به رابط کاربری فوق‌العاده هواوی و رنج قیمتی دستگاه در حد عالی است. 9 ساعت برای پخش ویدیو، 10 ساعت برای وبگردی و 30 ساعت برای حالت مکالمه در شبکه‌های 3G نشان دهنده طول عمر باتری خوب 5X می‌باشند.

رابط کاربری گوشی هواوی Honor 5X

همانطور که می‌دانید، EM UI که با نام Emotion UI نیز شناخته می‌شود، رابط کاربری اختصاصی هواوی می‌باشد که سیستم‌عامل اندروید را به شکل کاملا زیبایی سفارشی سازی کرده است. این رابط کاربری اندروید با ویژگی‌های زیادی همراه است که برخی از این ویژگی‌ها کاملا کاربردی و برخی دیگر کاملا بی‌مصرف هستند.

به محض اینکه قفل صفحه نمایش را باز کردید، متوجه خواهید شد که هیچ کشوی برنامه یا دکمه مخصوص نمایش تمامی اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. همانند سیستم‌عامل iOS تمامی اپلیکیشن‌ها در صفحه خانه در دسترس هستند و کاربران می‌توانند برای جلوگیری از شلوغ شدن صفحه خانه، این اپلیکیشن‌ها را در پوشه‌های از قبل آماده و یا جدید قرار دهند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - رابط کاربری

روال دسته‌بندی و مرتب کردن اپلیکیشن‌ها و همچنین نمایش محتویات پوشه‌های اپلیکیشن‌ها کاملا شبیه به iOS می‌باشد.

اگر با پیدا کردن اپلیکیشن‌ها مشکل دارید، کافی است که صفحه نمایش را به سمت پایین بکشید. با کشیدن صفحه به سمت پایین، باکس جستجو را مشاهده خواهید کرد. با نوشتن چند حرف از اپلیکیشن مد نظرتان، دستگاه از بین تمامی اپلیکیشن‌ها، مخاطبان، پیامک‌ها و حتی توییتر به دنبال کیورد مورد نظر خواهد گشت.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - رابط کاربری - باکس جستجو

البته چنانکه لانچر EM UI را پسند نکردید، می‌توانید از لانچرهای ساده‌تر و شبیه به نسخه پایه اندروید 5 استفاده کنید.

بعد از اینکه تنظیمات امنیتی حسگر اثر انگشت را انجام دهید، به شکل پیش‌فرض تمامی نوتیفیکیشن‌های قفل صفحه غیر فعال می‌شوند و فعال کردن آنها بر عهده خود کاربر قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از تقلیدهایی که هواوی از رابط کاربری iOS گرفته، صفحه کشویی تاگل‌هاست که با کشیدن صفحه از پایین به بالا در صفحه قفل گوشی نمایش داده می‌شود. در این بخش می‌توانید به اپلیکیشن‌ها و میان‌برهایی مانند کنترل موزیک در حال پخش، ایمیل‌های صوتی، تغییر تصویر پس‌زمینه، تنظیمات اصلی دستگاه، ماشین حساب، دوربین و فلش گوشی دسترسی داشته باشید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - رابط کاربری - تاگل‌ها

تنظیمات حسگر اثر انگشت بسیار ساده و امکانات ارایه شده برای این سنسور منحصر بفرد است. نسل دوم سنسورهای هواوی که قبلا در گوشی‌های هواوی G8 و Mate S دیده بودیم، در این گوشی نیز استفاده شده‌اند. کاربردهای این سنسور تنها به بخش امنیتی گوشی محدود نشده است. ابتدا باید اشاره کنیم که حرکت‌های تعریف شده برای این سنسور شامل مواردی مانند لمس سنسور، لمس و نگه داشتن، دوبار لمس پشت سر هم و کشیدن انگشت به چهار جهت اصلی می‌باشند. هر یک از این حرکت‌ها با فعال‌سازی و تعریف عملیات، می‌توانند به عنوان میان‌برهای کاربردی ایفای نقش کنند. علاوه بر این، می‌توانید هر یک از اثر انگشت‌های تعریف شده را برای انجام کار خاصی تعریف کنید. در بخش تنظیمات هر اثر انگشت، با سه گزینه مواجه خواهید شد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، می‌توانید هر یک از آنها را برای استفاده از میانبری برای اپلیکیشن و یا مخاطب، اجرای اپلیکیشن خاص در حالت قفل صفحه و دسترسی به لیست مخاطبان تعریف کنید. در کل می‌توان گفت که اگر قصد خرید گوشی با سنسور اثر انگشت دارید، گوشی هواوی هانر 5X می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها و در عین حال ارزان‌قیمت‌ترین گزینه پیشنهاد شود.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - رابط کاربری - سنسور اثر انگشت

ویژگی Applock از دیگر قابلیت‌های این سنسور می‌باشد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید اپلیکیشن‌های دلخواه و آلبوم‌های گالری را از دسترس دیگران خارج کنید.

امکان تغییر تم در این رابط کاربری اندرویدی در نظر گرفته شده است. می‌توانید بخش‌هایی از تم‌های موجود مانند تغییر حالت قفل صفحه، افکت‌های باز کردن قفل صفحه، تصاویر پس‌زمینه، آیکون‌ها و فونت‌ها را سفارشی سازی کنید. متاسفانه امکان دانلود تم‌های بیشتر در این گوشی در نظر گرفته نشده و کاربران می‌توانند تنها از بین سه قالب موجود یکی را انتخاب کنند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - رابط کاربری - پوسته و قالب

بخش نوتیفیکیشن‌ها نیز قابل تغییر و سفارشی‌سازی هستند. می‌توانید نوتیفیکیشن‌های هر اپلیکیشن را کنترل کنید و برای مثال دسترسی نوتیفیکیشن اپلیکیشن مورد نظرتان به نمایش در قفل صفحه را فعال یا غیر فعال کنید.

علاوه بر موارد گفته شده، چندین ویژگی ریز اما جالب در رابط کاربری EM-UI وجود دارند که می‌توان به حالت کار با دستکش، افزایش نور صفحه در حین کار در محیط‌های پر نور و کار یک دستی با گوشی اشاره کرد.

عملکرد و بنچمارک گوشی Huawei Honor 5X

هانر 5X مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون 616 است که نسبت به نسخه 615 با بهبودهای جزیی همراه می‌باشد. استفاده از چنین گزینه‌ای با توجه به قیمت خرید گوشی، گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسد. اما نباید انتظار داشته باشید که در هیچ پردازشی شاهد لگ و یا هنگی نباشید. شاید در هنگام اجرای برخی بازی‌های 3 بعدی و یا استفاده همزمان از اپلیکیشن‌های سنگین کمی با لگ مواجه شوید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - رابط کاربری - عملکرد

این چیپست در کنار حافظه رم 3 گیگابایتی می‌تواند به خوبی تا اجرای هم‌زمان 5 اپلیکیشن را بدون هیچ نقصی پشتیبانی کند. در واقع این گوشی برای اجرای پردازش‌های معمول و روزمره هیچ مشکلی ندارد. همچنین با غیر فعال کردن افکت‌های انیمیشنی رابط کاربری این دستگاه، می‌توانید سرعت آن را تا حدودی افزایش دهید.

نتایج بنچمارک GeekBench 3 برای گوشی هواوی Honor 5X امیدوار کننده است. در کنار این گوشی، می‌توانید نتایج سایر گوشی‌های میان‌رده 5.5 اینچی و همچنین iPhone 6 Plus را مشاهده کنید. دلیل این امر که آیفون 6 پلاس در این بنچمارک مطرح گوشی/تبلت امتیاز کمتری نسبت به 5X کسب کرده، در بهینه‌سازی نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS و عدم نیاز آن به بخش پردازشی قدرتمند نهفته شده است.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - بنچمارک گیکبنچ 3

نتایج بنچمارک AnTuTu 5 کمی دور از انتظار است. در حالی که گوشی Motorola Moto X Play از CPU و GPU یکسان با Honor 5X بهره می‌برد، عملکرد بهتری نسبت به رقیب چینی خود دارد.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - بنچمارک انتوتو 5

در نمودار زیر نیز می‌توانید نتایج بنچمارک گوشی/تبلت Basemark OS II را مشاهده کنید که از دیگر تست‌های مطرح ترکیبی می‌باشد. امتیاز 5X در این تست در مقایسه با سایر گوشی‌های میان‌رده مناسب است. Moto X Play بار دیگر امتیاز نزدیک به 5X کسب کرده و همچنین Galaxy J7 پایین‌تر از 5X قرار گرفته است.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - بنچمارک بیسمارک اواس 2

در صورتی که اپلیکیشن‌ها و بازی‌های حجیمی را با این گوشی اجرا کنید، حین بالا آمدن آنها شاید با کمی وقفه روبرو شوید. اما در طول اجرای آنها با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. همچنین گفتیم که در اجرای بازی‌های سنگین با توجه به بهره‌گیری 5X از پردازنده گرافیکی آدرنو 405 با افت فریم روبرو خواهید شد.

شاید با خود فکر کنید که چون قاب پشتی این گوشی از جنس فلز می‌باشد، شاید چندان با مشکل داغ کردن روبرو نشوید. اما واقعیت امر این است که در استفاده‌های پیوسته و طولانی یا در اجرای بازی‌های 3 بعدی پشت دستگاه کمی گرم می‌شود.

 دوربین گوشی Huawei Honor 5X

5X همانند اکثر گوشی‌های میان‌رده مجهز به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی می‌باشد. از ویژگی‌های اصلی این دوربین می‌توان به لنز 28 میلی‌متری با گشایش f/2.0، فیلتر اینفرارد برای افزایش کیفیت عکاسی در محیط‌های کم‌نور و یک فلش LED اشاره کرد. عکس‌های گرفته شده با نسبت تصویر معمول 4:3 و با وضوح 4160×3120 پیکسل ذخیره می‌شوند.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - دوربین

رابط کاربری دوربین این گوشی در مقایسه با گوشی‌های قبلی هواوی کمی تغییر کرده است. با کشیدن صفحه به چپ و راست، می‌توانید حالت دوربین را از گزینه‌های عکاسی/فیلم‌برداری، تمامی افکت‌های نوری، Beauty و Time-laps به دیگری تغییر دهید.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - رابط کاربری دوربین

در حالت عکاسی می‌توانید مقادیر گزینه‌هایی مانند HDR، پانوراما، Watermark و دیگر گزینه‌های موجود را تغییر دهید.

دوربین سلفی نیز از سنسور 5 مگاپیکسلی به همراه لنز 22 میلی‌متری با گشایش f/2.4 و فیلتر اینفرارد تشکیل شده است. این دوربین تصاویر گرفته شده را با نسبت 4:3 و روزولشن 2592×1944 ذخیره می‌کند.

تصاویر گرفته شده در محیط‌های باز به خوبی نشان می‌دهد که این عکس‌ها در ناحیه‌های مرزی رنگ‌ها همراه با نویز می‌باشند. البته با توجه به قیمت این گوشی، نباید انتظار عملکرد بهتر از این داشته باشیم.

اگر پس‌زمینه تصاویر با لنز دوربین فاصله زیادی داشته باشند، با مشکل محو شدگی رنگ‌ها مواجه خواهید شد. همچنین دقت رنگ‌های گرم در عکس‌های گرفته شده از حد استاندارد پایین‌تر است.

نقد و بررسی گوشی هواوی هانر 5X - دوربین - نمونه تصویر

محدوده دینامیکی عکس‌ها هم تعریف چندانی ندارد. با فعال کردن ویژگی عکاسی HDR تغییر چندانی در عکاسی از محیط‌های کم‌نور بوجود نمی‌آید. در حالی که دوربین در حالت HDR کمی محیط کلی عکس را روشن‌تر می‌کند، ناحیه‌های تاریک همچنان فاقد  جزییات کافی هستند.

حالت عکاسی Beauty از دیگر امکانات دوربین گوشی Honor 5X می‌باشد. اسلایدری از 1 تا 10 برای این حالت در نظر گرفته شده که با تغییر آن می‌توانید میزان پردازش دلخواه‌تان روی چهره را تعیین کنید.

دوربین اصلی قادر به فیلم‌برداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه می‌باشد. کیفیت فیلم‌های گرفته شده در محیط‌های روشن مناسب است. اما در محیط‌هایی که در پس زمینه نور بیشتری وجود دارد، مانند حالت عکاسی، محدوده دینامیکی تصویر بسیار پایین می‌آید.

سخن پایانی

در نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی هانر 5X سعی کردیم که نگاهی بر تمامی بخش‌های این گوشی میان‌رده ارزان‌قیمت داشته باشیم. این گوشی در برخی از بخش‌ها فوق‌العاده و در برخی از بخش‌ها نیز همانند سایر گوشی‌های میان‌رده معمولی بود. بخش پردازشی گوشی که توسط اسنپ 616 به همراه حافظه رم 2/3 گیگابایتی تامین می‌شود، در حد معمول بوده و می‌تواند از پس پردازش‌های روزمره و بازی‌های نه چندان سنگین بر بیاید. صفحه نمایش این گوشی نیز همانند اکثر گوشی‌های میان‌رده دارای رزولوشن FullHD می‌باشد. دو دوربین پشتی و سلفی عملکرد قابل دفاعی دارند و نسبت به رنج قیمت گوشی می‌توان نمره قابل قبولی به آن داد. شاید در ذهن‌تان این سوال پیش بیاید که پس مزیت این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های میان‌رده چیست؟ در پاسخ این سوال می‌توان به دو فاکتور مهم در این گوشی اشاره کرد که به ندرت می‌توان در دیگر گوشی‌های میان‌رده مشاهده کرد:

  • سنسور اثر انگشت با عملکرد فوق‌العاده
  • طراحی بسیار زیبا با جنس بدنه فلزی

مقایسه گوشی هواوی هانر 5X با سامسونگ گلکسی جِی 7

با توجه به قیمت خرید گوشی هواوی Honor 5X، یکی از اصلی‌ترین رقیب‌های این گوشی، Galaxy J7 نسخه 4G می‌باشد. در مقایسه منصفانه این دو گوشی می‌توان به جرات گفت که گوشی چینی به راحتی می‌تواند برنده این رقابت باشد. رزولوشن صفحه نمایش 5X به مراتب از J7 که رزولوشن صفحه‌نمایشش HD می‌باشد بیشتر است. بخش پردازشی هر دو عملکرد تقریبا یکسانی دارند، اما حافظه رم 5X (در نسخه 3 گیگابایتی) دو برابر J7 است. دوربین پشتی J7 در نمونه عکس‌های گرفته شده بهتر از گوشی هانر است. و نهایتا اینکه J7 با بدنه پلاستیکی و بدون سنسور اثر انگشت عرضه می‌شود.

علاوه بر گوشی سامسونگ J7، می‌توان رقیب‌های شایسته دیگری برای 5X از جمله ایسوس زنفون سلفی 16 گیگ، ال‌جی GFlex2 و هواوی G8 نام برد. به غیر از Huawei G8 هیچ یک از گوشی‌های نام برده شده دارای سنسور اثر انگشت یا بدنه فلزی نیستند. از طرفی G8 از لحاظ بحث زیباشناسی گوشی به مراتب پایین‌تری از Honor 5X بوده و با وجود یکسان بودن اکثر مشخصات فنی، قیمت خرید بالاتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران درباره "نقد و بررسی گوشی هوشمند هواوی هانر 5X"

  1. سلام دوستان من هواوی رو واقعا ازسامسونگ بهترمیدونم و الان ۵الی۶ساله ک از روزاولی هواوی اند من خریداری کردم اولین گوشی هواوی ۶۲۰بود بعد پی گرفتم ۶/۷/۸وبعدلایتشو گرفتم۸/لایت.۹لایت وده لایت و جیت ۷و۱۰روهم گرفتم وهانر ایکس۵/۶/۸داشتم و درحالحاظرمیت تین دارم و من چون تنوع طلبم و زود ب زود گوشی عوض میکنم و شخصأ ازسامسونگ خوشم نمیاد جون کارایی ک هواوی داره سامسونگ نداره و باتری ک خیلیا میگن دیرشارژمیشه قابل توجه شماهااین خیلی خوبه و طول عمرباتری زیادمیشه و شارژر۱آممریش باعث دیرشارژشدنشه تنهاشارژر ۲آمپری اصلی هواوی ۵۲۰ ک صکل شارژرایکس ۵هستش بگیرید زودشارژمیشه گوشیتون و کابلم خیلی مهمه وکسانی واقعا بین جی ۷سام بین هانر ایکس۵ دودل هستن باید بگم ایکس۵بخرید خیلی بهتروکارایی بالاتری دارد راستی این گوشی قسمت تنظیماتش میتونید کنترل باتری دست بگیرید و برنامه هایی زیاد باترق رومیکشن ببندین پایدارباشیدیاعلی

  2. با سلام دوستان من گوشی x5 خریدم وقتی میخوام وای فای اشتراک بزارم متصل نمیشه فقط به لب تاب متصل میشه گوشی ب گوشی متصل نمیشه لطفا راهنمایی

  3. ببخشید میخواستم بدونم گوشی من در قسمت Luncher یا طرح ها عکس ها را بالا نمیاره میشه کمک کنید مرسی

  4. سلام خدمت دوستان و تبلت فون گرامی
    من گوشی هانرم رو تازه گرفتم و الان نمیتونم از جستجوگرا چیزی دانلود کنم متاسفانه نمیدنم مشکل کجاست
    توی تلگرام دانلود میشه همه چی ولی گوگل کروم دان نمیشه هیچی
    کسی میتونه راهنمایی کنه ؟
    ممنون

  5. سلام من 5xخریدم ولی چراغ آلارمش با رنگ قرمز همیشه چشمک زن هست حتی وقتی کامل شارژ داره این مدلشه یا ایراد داره

  6. سلام من چند روزیه هانر 5x رو خریدم و خیلی ازش راضیم.فقط موقعی که صفحه خاموشه پیام از تلگرام میاد نه صدای نوتیفیکیشن نه علامت تلگرام در نوار بالای صفحه و نه چراغ اعلانش روشن نمیشه.حتی قفل صفحه رو هم که باز میکنم تا وارد برنامه تلگرام نشم نمیفهم پیام داشتم!کسی متونه راهنماییم کنه مشکل از کجاست؟ نمیشه.حتی قفل صفحه رو هم که باز میکنم تا وارد برنامه تلگرام نشم نمیفهم پیام داشتم!کسی متونه راهنماییم کنه مشکل از کجاست؟

  7. سلام
    ببخشید یه سوال داشتم………گوشی هانر5x آیا همزمان دو سیمکارت رو با کارت حافظه ساپورت میکنه
    یا اینکه برای استفاده از کارت حافظه باید سیمکارت دوم رو خارج کرد ؟

  8. سلام ببخشید من گوشیم 5Xعه. چجوری میشه بدون روت کردن Otg شو فعال کرد؟؟ چون من شنیدم اگ روت کنی هم گارانتیش از بین میره هم دیگ نمیتونی اپدیت کارخونه ای انجام بدی.ممنون میشم جواب بدین?

  9. سلام
    من این گوشیو دارم ولی خیلی دیر شارژ میشه حدود
    ۳ساعت طول میکشه کابل اتی جی نمیخوره
    درحالی که جی ۷ هم اتی میخوره هم فست شارژه
    هم باطریش ۳۳۰۰میلی امپر ساعته

  10. گوشی خوبیه ولی من فک میکنم از لحاظه زیبایی g8 یکم بهتره نقدتون هم بعضی جاها جمله بندیاش مشکل داشت مثه اینکه یه ادم تازه کار داره نقد میکنه

  11. با سلام.من هانر 5ایکس گرفتم.واقعا تعریف داره گوشی.طراحی زیبا.سخت افزار قوی.وقتی دست میگیری خیلی جالبه.تو این رنج قیمت گوشی عالی هست.صفحه ننایش خوبی داره.سامسونگ جی پنج میخواستم بگیرم دیدم دیگه ظاهر سامسونگ خیلی تکراری شده.کسل کننده بود.پیشنهاد میکنم که پنج ایکس رو امتحان کنید.پایدار و برقرار باشید.

  12. سلام دوستای خوب . من میخوام گوشی بخرم ولی بین 5x وj7 موندم که کدومش بهتره فواید بد هم دارن؟؟ ممنون میشم

  13. سلام من هانرپنج ایکس دارم اگه اندرویدشو ارتقا بدم از کابل otgپشتیبانی میکنه خواهشا جواب بدین ممنون میشم

  14. سلام من تازه این گوشی رو خریدم عالیه اندرویید شش اپدیت شده تمام مشکلات حل شده و منوی فارسی هم داره بعداز اپدیت فروشش از همه گوشی ها از جمله j7 زیاد شده هالی تر شده

  15. با عرض سلام خدمت تمامی دوستان و دارندگان گوشی های 5x انر میرسانم این گوشی باتوجه به قیمتش و ارائه خدمات مورد نیاز واقعا فوقالعاده بوده و از هر لحاظ جواب گوی نیازهای روز مره است.

  16. درضمن قابلیت دوبار لمس صفحه برای روشن شدن،حرکات وارونه کردن برای سایلنت شدن حالت دستکش و چن مورد دیگه رو داره که جی هفت نداره،گوشی کاملیه،ادبیل حدود 700 تومنه الان،،،j7prime هم حدود 970هست اونم جالبه بنظرم

  17. با سلام،اونایی که نمیدونن جی هفت بخرن یا اینو،معایب و مزایاشونو کنتر هم بذارن بعد تصمیم گیریشون راحتتر میشه،جی هفت چراغ اعلان نداره،حسگر نور نداره،تراکم پیکسلش پایینه،اثرانگشت نداره،هنوز اپدیت مارشمالو تو تنظیماتش اعلام نشده،حافظه رمش یمو نیم گیگه،قابلیت تغیر محل دریافت فایل از گوشی به رم رو نداره،ینی هرچی دریافت کنی میره گوشی بعد باید انتقال بدی رم،بدنه پلاستیکه،…مزایاش اینه که رابط کاربریش نسبت به هانر روانتر هس یکم،و کیبوردش روانتره،اوتی جی داره،فلاش جلو داره البته زیاد مهم نیس،مصرف باطری هم یذره بهتره،البته چون حسگر انگشت و اعلان نداره شاید،،،،اما هانر 5xهمه اونایی که جی هفت نداره رو داره بعدشم تراکم پیکسلش خیلی راحت معلومه بیشتره،همه چیزش خوبه فقط یذره تو فیلم برداری لگ داره،اوتی جی رو بایدروت کنی بعد فعالش کنی ،تو سایت بگردید میبینید،،سه ساعته شارژ میشه که زیاده ولی برای باطری ضرر نداره خوبه،،قابلیت تعویض باطری نداره زیاد مهم نیس،بدنه ش خوبه ولی یذره حساسه به ضربه مثل بقیه،،من هشت ماهی میشه 5xدارم انصافا خوبه ویژگی هاش خاصه،بخصوص اندروید شیش که براس اومده چیزای خوبی اضافه شده بهش جالبه،سرعت گوشیم بیشترشده،جی هفت که زیر پاشه،تنها رقیب این گوشی به نظر من j7 prime هست انصافا خوبه یکم گرونتره البته،بین اینو اون تصمیم گیری سخته،،،

  18. سلام.من طرح گلدشو گرفتم .خیلی حال میکنم از طرحو بدنه.و زیباییش.عمر باطریشم خیلی خوبه.به نظرم.کنتراست تنظیم شده ای داره.ولی سامسونگ j7..کنتراست خیلی بالایی داره و تو تاریکی چشماتونو اذیت میکنه.حتی با کم کردن نورش.فقط یه چیزی رو یادم رفت .بعد اپدیت کردنش به اندروید6.گزینه خاموش کردن صفحه با لمس انگشت رو نمیدونم کجاست.ممنون میشم راهنمای کنید.

  19. سلام خواهشا هرکی بلده بگه چجوری این گوشی از Otgپشتیبانی میکنه ابدیت هم کردم اندروید ۶ هست اما بازم خبری از Otgنیست لطفا کمک کنید

  20. سلام دو سوال دارم
    1-فلش گوشی من تک ال ای دی هستش چرا؟
    2- توی منو فارسی قسمت تنظیمات – صدا گزینه حالت لرزش برا سیم کارت 1 رو دوبار نوشته 1 در حالی که تو منوی انگلیسی و غیرو یکبار حالت لرزش برا سیم 1 و زیرش حالت لرزش برا سیم 2 فعال و غیر فعال بوده منظور گزینه ها رو هر دو بار رو سیم 1 زده فقط منوی فارسی البته مال همه اینطوره؟

  21. سلام.
    من میخواهم هانر x5 بخرم مراجعه کردم به سایت شما بسیار زیبا با خصوصیات و ویژگی ها و حتی کمبود ها و معایب این گوشی آشنا شدم از شما بسیار تشکر میکنم.
    الان با وجود تمام مطالب بالا تصمیم گرفتم برم بخرم.

  22. سلام ببخشید چراغ اعلان گوشی هانر 5x من روشنه ولی اصلا چشمک نمیزنه دلیلش چیه تازه خریدم یعنی مشکلی داره؟؟

    1. سلام‌محمد جواد منم همین مشکلو دارم و این مشکلو هم نوشتم اینجا ولی فعلا جوابی نشنیدم خداکنه هرچه زودتر جواب بدن
      با ارزوی موفقیت ولی من پردازندهاشونو مقایسه کردن سی پی یو p9 lite بهتره ولی گرافیکش شاید یه گردن از ۵x پایین باشه چون مالً p9 liteً Mali هست که خوب پردازندهای adreno بهترهستند ولی سرعت دانلود هواوی ۳۰۰ مگ هست ولی

  23. این همه به باطری گیر ندید که چرا این همه زود خالی میشه اگه گوشی j7 هم صفحه ی فول HD داشت یا سنسور اثر انگشت ، شاید خیلی زود تر از 5X باتری خالی میکرد

  24. سلام دوستان.من میخوام گوشی هانر 5ایکس رو بخرم.تنها مشکل من اینه که نمیدونم سرعت اینترنش چه جوریه.اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سرعت اینترنت عالیه فقط اگه سرعت خط جواب بده من همراه اول داشتم عضویت میکرد قطع و وصل میشد اما ایرانسل خریدم سرعت اینترنت عالی شد

  25. سلام به دوستان…

    آسانتر بخرید:

    قبل از خرید هر فروشنده ای به میل وجود موبایلهای موجود در مغازه اش باپیشنهادهای متفاوتی از جمله ال جی ، ایسوز ،سامسونگ و یا موارد هم قیمت با5ایکس با تفاوت قیمت اندکی روبرو میشویم که فقط برای فروختن تلفن همراههای خود نظرشمارو نسبت به 5ایکس تغییر میدهند(البته این درموردهمه فروشندگان صدق نمیکند) پس اگر قصد خرید تلفن همراه رو دارید، قبل از بازار گردی ابتدا مشخصات روازسایتهاتحقیق کنید و بعدباهدف خرید 1نوع گوشی به بازار بروید،چون تنوع بالااست.

    راهنمایی خرید درمورد5ایکس وجی7…

    من خودم یک ماه ونیم هست که 5ایکس رو خریداری کرده ام، و باتوجه به اینکه قبل هم گوشی جی610 از شرکت هواوی رو داشتم کاملا به این شرکت اعتماد کرده ام.
    به نظر من مشکل 5ایکس داغ کردن فوق العاده پشت دستگاه(چون قاب پشتی فلزی است گرمارو بیشتر عبور میدهد) نبود otgو همونطور که در بالا گفته شد نبود اپدیت اندروید میباشد،که گذینه سوم بزودی حل میشود،
    امکانات نسبت به جی7 فوق العاده بوده و اگر بخواهیم قیمت این دو محصول رو خارج از ایران بررسی کنیم جی7کمتر از 5ایکس است، ولی برند سامسونگ توانسته از نام تجارری خودحداقل صد تومان اجناس خودرا در ایران بیشتر بفروشد،

    لازم بذکر است بدلیل کم بودن 5ایکس نسبت به جی7 در بازار ایران وهمچنین پِرسی بودن آن احتمال دسبرد و تغییر لوازم آن به صفر میرسد، و میتوان مطمعن بود که تلفنی که از جعبه هانر بیرون می آورید آخرینبار در کارخانه پلمپ شده است.

    اگر 5ایکس رو بادقت نگهداری کنید و ضربه نخورد یا اب در ان نفوذ نکند گوشی خوبی خواهد بود،

    باتوجه به قیاس امکانات 5ایکس و جی7 دیگه نیازی به این گوشی و اون گوشی نیست.

    5ایکس پیشنهاد ویژه هانر،،،

    اعتماد کنید و تجربه کنید…
    باتشکر…

    1. سلام شما باید از مدریت کارت دوگانه میتونین قابلیت فور جی وتری جی رو تغییر بدین یعنی هم سیم دو میتونه باسه هم سیم یک

  26. سلام دوستان من می خواستم گوشی 5Xرو بخرم به نظرتون سامسونک j7بهتره یا 5x
    آیا گوشی کابل OTG رو ساپورت می کنه یا نه چون در مواقعی از کابل OTGزیاد استفاده میشه بنابراین این نکته بیشتر اهمیت داره
    با تشکر

    1. سری جدید گوشی های سامسونگ از j1 ace گرفته تا رده بالایی ها همشون از otg پشتیبانی میکنند.یکی از ویژگی هایی که باعث میشه سامسونگ از بقیه برند ها متمایز باشه همینه که واقعا خیلی کار آدمو راه میندازه.

  27. من 5x دارم گوشی خوبیه
    قبلا j7 داشتم به نظرم نمیشه مقایسشون کرد دوربین و باطری j7 رو نمیشه با 5x مقایسه کرد سامسونگ اینجا حرف اول رو میزنه!
    اما بدنه فلزی اثر انگشت و ویژگی های دیگه بجز دوربین و باطری 5x بهتراز سامسونگ j7

  28. با سلام.خدمت تمامی دوستان
    بنده دو هفته اس که این گوشی رو گرفتم که بجز شارژر یک میلی امپریش که سبب شارژ از صفر تا صد در دو ساعت چهل دقیقه میشه مشکلی دیگه ای ندیدم که البته اینم با شارژر دو میلی حله
    به نظر من اگه همین امکانات در سامسونگ بود کمه کم یک ونیم قیمتش بود من طرفدار هواویی نیستم فقط دوستان قبل از خرید در مورد گوشی خوب تحقیق کنید و به حرفایی فروشندگان زیاد توجه نکنین

  29. سلام
    میخواستم یه راهنمایی کنم برای کسایی ک گوشی 5X دارن
    اگه گوشیتون دیر شارژ میشه ک معمولا همه این مشکلو دارن
    برن یه شارژر 2 آمپر از بازار بگیرن مدت زمان شارژ شدنش نصف میشه
    چون هواوی برای گوشیاش شارژر 1 آمپر میزاره
    ممنون از سایتتون

  30. من رفتم هوآوی ۵ایکس بگیرم فروشنده lenovo a7010 رو پیشنهاد داد و گف خیلی بهتره کاراییش و من خریدم

  31. سلام لطفا سریعتر جواب بدید که در خرید عجلخ دارم… یکی دیگ از رقبای این گوشی الجی استایلوس 2 هست که در همین رنج قیمت و با امکانات همنظیر ارایه شده… میشه بگید کدوم گوشی بهتره؟؟ واقعا گیرم هرکی یه چیزی میگ!

  32. خواهشا ادمین یا یک نفر که اطلاع داره کمک کنه هانر 5x من باتریش با سه ساعت و نیم کار کردن متوالی خالی می شه و باید بزنم به شارژ در حالی که تو چندتا سایت خونده بودم باید تا نه ساعت بتونه ویدئو نشون بده! کسی هانر 5x داره؟مال شما هم این قدر سریع باتریش خالی می شه؟من تازه خریدم چیز خاصی روش نصب نیست که بخواد مصرف باتریش رو بالا ببره دوستان خواهشا جواب بدید که اگر مشکل داره تا فرصت هست زنگ بزنم برای تعویضش اقدام کنم.

    1. سلام. خالی شدن باتری به طور کامل در عرض 3 ساعت غیر عادی می باشد. البته بستگی به کارکردتون دارد سیم کارت 4G و نور صفخه حداکثر باش در همین حدود می باشد.

      1. مرسی از پاسخ بله نور صفحه نهایت بوده و بدون توقف همون طور که گفتم ازش استفاده کردم یعنی هم بازی از طریق اینترنت وای فای هم نت هم نصب برنامه کلا کارها مختلف پس یعنی طبیعیه؟

        1. سلام. بله با این استفاده ای که شما میگید باز به صورت معمولی برای پخش موزیک یا ویدئو نیز استفاده کنید ببینید به مقادیر گفته شده نزدیک می باشد.

  33. سلام میخواستم بدونم نسخه رم3گیگاباتیش اصلا تو ایران نیست یا کم گیر میاد یا اصلا گیر میاد.مرسی.لطفا جواب بدین مرسی

  34. خواهرمن G4 داره ولی اعتراف می کنه دوربین گوشی من بهتر از مال اونه (5xدارم) فقط من با طراحی ظاهرش مشکل دارم,جای دوربینش سمت چپ بودمثل 6بهتر بود

  35. به نظر من در مقابل تمام زیبایی و فلزی بودن بدنه گوشی،ضعفش تو بدنه بیرون زدگی و برجسته بودن دوربینشه که خیلی آسیب پذیرش میکنه

  36. درضمن احساس میکنم عمر باطرری j7 یکم بهتراز 5x_ باشه چون مقایسه کردم،ولی باطری این پلیمری هس مال اون لیتیوم،میگن پلیمر بهتره دلیلشو نمیدونم،،شاید چون 5x اثر انگشت و تاچ اماده یکار داره شارژ بیشتری مصرف میکنه شاید دلیلش از این باشه،j7صرفا یه گوشیه و نو اوری خاصی اصلا ندیدم توش،مثل دابل کلیکو ،حسگر نور اتوماتیکو اینا،بازم ممنون از بررسیتون

    1. دلیلش چیه؟؟نسخه گوشی شما چنده؟مال من 130 هس،یه اپدیت نشون میده که 140 هس نمیدونم بزنم یانه،گوشی خوبه فقط نبود شارژ سریع اذیت میکنه،تو دو ساعت هفتاد درصد میشه،ولی مزایاش هم خوبه زیاد به چشم نمیاد نقصش،چراغ اعلانو حسگر نورو انگشتو،رابط کاربر تک دستو قابلیت تعویض محل ذخیره از گوشی به رم،پشتیبانی هر دو درگاه از 4g ،،که تو تنظیمات میتونی هرکدومو دلت خاص انتخاب کنی،شارژشو هم خوب حفظ میکنه،اصلا j7 قابل مقایسه بااین نیست،با هر دو تو شب عکس انداختم این خوب بود،فقط جی هفت صفحه نمایشش یکم خوبه که چون این فول اچ دی هس خیلی کم فرق دارن،و پشتیبانی از otg داره j7 ,،و اپدیت که اگه همیشه برا honor بیاد از این به بعد عالی میشه،رم این دو،رم جی هفت یکونیم،فقط کیفیت ضبط صدای سامسونگ هم بهتراز هانر هست یکم،حسگر نور هم خیلی بدرد میکنه که سامسونگ معمولا نداره تو مبان رده هاش،شاید یخت افزارهواوی یکم متوسط باشه خبر ندارما چجوره،ولی خدایی از نو اوری اصلا کم نمیذاره سیاست جالبی داره،من قبل این honor3c داشتم صفحه نمایشو دوربینش تو محیط روشن عالی بود،،فقط اگه otg و اپدیت گیری رو بذارن براشون بهترمیشه،

  37. سلام ممنون بابت نقد و برسی تون خیلی خوب بود و جز به جز .یه سوالی هم داشتم که ممنون میشم راهنماییم کنید اکثرا مدل رم 2 گیگ این گوشی موجود هست و 3 گیگی رو کمتر میشه پیدا کرد میخواستم بپرسم که رم دو گیگ کم نیست برای این گوشی؟ پاسخگوش هست؟

    1. رم دو کم نیست
      رم دو خوبه الان شما میدونیین که ایفون 6 ومدل های قبل اون رم یک دارند؟تازه از اون به بعد رم گوشی های مدل با لاتر از خودش میشه دو

      1. من هم هوااوی مدل y330 هم سامسونگ مدل گرند پرایم هوااوی که داشتم نه هنگ داشت فقظ یه مشکلی داشت هواوی مچ شدن اینترنت سیم کارت با گوشی نه به گم هواویy330 اینجوری باشه ها نه کل هوااوی ها اینجورین ولی سامسونگ اینجوری نبود ولی گلکسی j7 رو نمیدونم ولی هواوی هانر 5x با اثر انگشتی که گزاشته شگفت انگیز کرده همرو ولی من نمیدونم کدوم رو بگیرم تا هفته ی دیگه میخوام گوشی رو بگیرم نمیدونم بین هواوی هانر 5x و گلکسی j7 گیر کردم لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم

  38. سلام عزیزان کسایی که این گوشیو دارن ایا این گوشی چراغ چشمک زن بالای گوشی رو داره؟؟و اینکه بعضی میگن قابلیت انتقال فایل از طریق کابل usb رو نداره درسته یا نه؟؟ممنون

      1. بله چراغ داره. و حتی میتونید رنگ نور چشمک زن رو هر رنگی که دوست دارید انتخاب کنید. من برای بعضی موارد از سبز و برای بعضی دیگه بنفش انتخاب کردم.

    1. من میخواستم 5x بگیرم اما بجاش شیائومی گرفتم که به شدت گوشی قدریه مدل ردمی نوت ۳ پرو ۱۶گیگ که مشخصاتش اینه:اسناپدراگون ۶۵۰ ،آدرنو ۵۱۰ دوربین ۱۶بسیار عالی و۵سلفی،بهترین رابط کاربری اندروید دنیا که مال خود شیائومی،و جالب بود بنچمارک این گوشی ۷۷هزاره،و پشت هر پرچمداری رو به خاک میمالونه،قوی ترین بازی های سه بعدی رو به راحتی اجرا میکنه و هییییییچ لگی باهاش ندیدم،داداشم g4 داره اما این یه چیز دیگست g4 فقط دوربینش خیلی باکیفیت تر از ردمی بود